Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Nenakupovat u pilulky.cz!:
    "Proti územnímu rozhodnutí přišly dvě žaloby, po změně vedení ji stáhli na radnici Horní Počernice. Ž . . . " (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Šabatová:
    "„Zima bude těžká. Nevíme, s čím přijde vláda, ale lidem budou muset pomoci i města. Například balíčk . . . " (Do zastupitelstva městské části Praha 4 kandiduje devět volebních subjektů!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Duben  >>
    PoÚtStČtSoNe
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30      

    Mohlo by vás zajímat...

    Komentáře

    ke článku: Jak lze rychle a zejména ekonomicky vyřešit na Spořilovské ulici problém s kamiony a proč ji poté zastřešit
    ze dne 04.11.2012, autor článku: RNDr. Jana Růžičková, CSc.

    Komentář ze dne: 05.11.2012 08:08:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zbavte Spořilov těžkého tranzitu!
    Zakonzervovat těžký tranzit v Praze je naprostá ptákovina.

    Ještě tak ho nechat jen na dálnici, ale rozhodně ne na sídlištní komunikaci. To je přímo zločin!
    Pokud by tu tranzit zůstal tak jedině zatunelovat dálnici tam, kde by byly problémy.

    Okruh bude v horizontu desítek let a kdo ví jestli.

    Takže čím dříve to zmizí z centra Spořilova tím lépe!

    Komentář ze dne: 05.11.2012 15:10:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Helena (@)
    Titulek: projekt
    " Praha - město pro lidi " toto je název projektu na kterém se podílí jistě neznámo kolik lidí. Zajímalo by mě, kolik peněz českých a kolik peněz z EU bylo na tento projekt vynaloženo a kolik a hlavně jaké práce, bylo odvedeno. Jaké činnosti a investice ještě hodlá zainteresovaný spolek provádět. Řešení Spořilovské se odkládá, ale na zbytečné projekty peníze jsou??????

    Komentář ze dne: 05.11.2012 15:31:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Rozpočet přijde o 41 miliard. Nejvíce se škrty dotknou dopravy
    5. listopadu 2012 9:50, aktualizováno 12:27
    Nový návrh limitů státního rozpočtu, který odpoledne projedná vláda, počítá příští rok s příjmy i výdaji nižšími o 41 miliard korun. Schodek 100 miliard korun zůstal zachován. Ministr Kalousek nový návrh předložil kvůli potížím, které má vláda ve Sněmovně s balíčkem obsahujícím třeba zvýšení DPH.

    Méně peněz poputuje například na vědu a výzkum, výstavbu dopravní infrastruktury, platy učitelů nebo na spolufinancování programů z fondů EU. "Dá se říci, že z těchto kapitol budou nejvíce sníženy limity pro dopravní infrastrukturu," řekl iDNES.cz náměstek ministra financí pro rozpočet Jan Gregor....

    Dopravní stavby v ohrožení
    Podle ČTK, která má zprávu pro vládu k dispozici, v případě spolufinancování fondů EU navrhuje MF snížit příští příjmy z rozpočtu EU o 16,5 miliardy korun. Současně budou sníženy i výdaje o stejnou částku. "Jedná se o kapitolu ministerstvo průmyslu a obchodu (2 mld. Kč), kapitolu ministerstvo dopravy (12,5 mld. Kč) a kapitolu ministerstvo zemědělství (2 mld. Kč)," uvádí návrh....

    V případě ministerstvo dopravy navrhuje MF snížit výdaje na specifické stavby a národní programy o 1,571 miliardy Kč. Dále navrhuje snížení dotace pro Státní fond dopravní infrastruktury o pět miliard korun na financování akcí.

    Autoři: Jan Nevyhoštěný, ČTK
    Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rozpocet-prijd e-o-41-miliard-dd9-/ekonomika.aspx?c=A12 1105_101631_ekonomika_neh

    Komentář ze dne: 05.11.2012 15:32:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Rozpočet přijde o 41 miliard. Nejvíce se škrty dotknou dopravy
    Je tedy jasné, že s dokončením Pražského okruhu už žádný rozumný člověk počítat nemůže!

    Komentář ze dne: 05.11.2012 15:44:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Rozpočet přijde o 41 miliard. Nejvíce se škrty dotknou dopravy
    To jest pravda!!! Nezbývá než vrátit kamiony na jižní spojku a zakázat jízdu přes Spořilov. Nebo by pomohlo udělat výjezdní zasedání vlády na trávníku u přemostění na Hlavní též jako obecenstvo pozvat všechny občany Spořilova/ samozřejmě bez ochranky, jsme ve svobodném státě a vláda dělá vše pro dobro občanů/ Jen dodám že některých !!!

    Komentář ze dne: 05.11.2012 15:56:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Rozpočet přijde o 41 miliard. Nejvíce se škrty dotknou dopravy
    Souhlas, je to levné a rychlé opatření!

    Komentář ze dne: 05.11.2012 15:54:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Říčany a kamiony na Spořilovské?
    Říčany zakázaly kamiony kvůli opravě mostu. Teď úplně vše jede přes Spořilovskou?
    Už dříve dali zákazovku do města.

    Proč město nenašlo náhradní trasu Středočeským krajem? Proč je Praha tak impotentní????


    Komentář ze dne: 05.11.2012 17:07:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Říčany a kamiony na Spořilovské?
    Praha je potentní až moc, ale pouze pro některé stavební firmy! Což to nikdo nechápe? Obyvatelé Spořilova jsou pouze nástroj pro stavební loby lidí, kteří přidělují a rozhodují o stavebních zakázkách. Vůbec bych se nedivil, kdyby to zase náhodou vyhrála fa Eurovia!

    Komentář ze dne: 05.11.2012 20:40:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Tunel Blanka bude stát i po dokončení 200 miliónů ročně
    I po dokončení bude kritizovaný tunelový komplex Blanka zatěžovat pražský rozpočet. Na jeho provoz totiž Praha ročně vynaloží asi 200 miliónů korun. Řekl to náměstek primátora Josef Nosek (ODS). Praha na výstavbu Blanky dává každý rok několik miliard korun, celkové náklady budou zhruba 36 miliard korun. Tunel by měl být zprovozněn v roce 2014.


    Komentář ze dne: 06.11.2012 16:50:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Tunel Blanka bude stát i po dokončení 200 miliónů ročně
    To jsou právě ty náklady na údržbu a čištění vzduchotechniky! :-((

    Komentář ze dne: 06.11.2012 00:20:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kolář (k.kolar@centrum.cz)
    Titulek: Tučňák-listopad
    Kromě všeho opakovaně citovaného v článku, v této souvislosti odkazuji na úvodník starosty Horálka v Tučňáku listopad, v němž zmiňuje společnou "Petici" s primát. Svobodou, kterou před rokem předali prem. Nečasovi. Dále se zmiňuje o možnosti návrhu zákona o obchvatu Prahy, podobně jako to řešili v r.2001 v Plzni .

    Co se stalo, jaký byl efekt ? co přinesla ? petice "Horálek-Svoboda" vs. Nečas !
    CO s návrhem zákona (už ho mohl p.starosta dávno navhnout, co mu bránilo ?) v zemi, kde se zákony nedodržují ?

    Na setkání s prim.Svobodou na Spořilově před rokem, jsem uvedl potřebu tlaku na řešení : Demonstrace Spořilováků před vládou ! Opakovaně !

    Jak hodnotíte úsilí a jkaho výsledek p.starosty Horálka, nejen v záležitosti Spořilovského problému s dopravní zátěží = č.1, v souvislosti s jím naznačovanou "těžko předvidatelnou situací na "naší" radnici, je možné ža jako starosta skončím" ?

    Pod úvodníkem p. straosty se na čtenáře dívá zcela jiným pohledem než z předvolebních plakátů do senátu, tvář senátorky za Prahu 4 MUDr Sykové (jak ho číst ? jako : šibalský? povýšený ? či jiný ? není podstatné) s textem :"...vybojovala zastoupení v horní komoře parlamentu". Nevím k čemu je dobrá ona informace a za čí peníze ?! Voliči výsledky voleb do senátu znají.
    Důležitější je, jak skutečně, nyní už jako senátorka, MUDr Syková prokáže plnění předvolebních příslibů pro řešení "neřešitelného" problému těžké dopravy na Spořilově ? To by mělo občany Spořilova nyní zajímat. Svoji pomoc by měla nyní hlasitě dávat najevo za hlasy získané ze Spořilova !
    Kolář


    Komentář ze dne: 06.11.2012 17:06:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Tučňák-listopad
    Největší tragédie je, že Praha 4 je extrémně dopravně diskriminovaná a radnice s tím, i přes velkou snahu starosty, zatím za 2 roky téměř nic nezmohla.

    V polovině listopadu začne měření zplodin z dieslových motorů na Spořilovské :
    Měření automobilových emisí a jejich toxicity na Spořilově
    V rámci probíhajícího projektu Evropské unie MEDETOX (Inovativní metody monitorování emisí z naftových motorů v reálném městském provozu; Program LIFE) koordinovaného
    Ústavem experimentální medicíny AV ČR, v.v.i. proběhnou po dohodě s Úřadem městské části Praha 4 v listopadu 2012 měření emisí z kamionové dopravy v problematické oblasti
    Spořilova. Měření emisí budou provedena za reálného provozu pomocí unikátní mobilní měřící a vzorkovací techniky Technické university v Liberci, která se též na celém projektu
    též podílí. Cílem bude zjistit vliv hustoty dopravy a provozního režimu kamionů na motorové emise a jejich toxicitu. Lze předpokládat, že při vysoké hustotě provozu na Spořilově
    v dopravních špičkách, a tedy nepravidelném popojíždění kamionů malou rychlostí, je účinnost katalyzátorů snižujících emise nedostatečná a proto množství emisí a jejich možné
    dopady na zdraví místních obyvatel se výrazně zvyšují. Proto může porovnání emisí při různé hustotě dopravy v inkriminované lokalitě pomoci kvalifikovanému rozhodování o regulačních opatřeních v dané oblasti, ale i jinde, kde lze vzhledem ke zvýšené hustotě dopravy očekávat
    podobné problémy. První výsledky této studie Ústavu experimentální medicíny AV ČR, v.v.i., který řídí prof. MUDr. Eva Syková, DrSc., by měly být k dispozici koncem roku 2012
    a na základě jejich zhodnocení budou navržena další měření na Pražském okruhu.
    Více informací o projektu MEDETOX na www.medetox.cz.

    Dostali jsme nyní možnost navrhnout co pro nás paní senátorka a vědci z ÚEM AVČR mohou dále udělat.

    Komentář ze dne: 07.11.2012 11:55:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kolář (k.kolar@centrum)
    Titulek: Re: Re: Tučňák-listopad
    Informace o měření je pro občany Spořilova jen z části dobrá zpráva. Podstatné bude, jak výsledky měření napomohou vyřešení dopravní zátěže Spořilova.
    Kolář

    Komentář ze dne: 07.11.2012 13:29:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Tučňák-listopad
    Už se smiřte s tím výpraskem u voleb.

    Komentář ze dne: 07.11.2012 22:34:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kolář (k.kolar@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Tučňák-listopad
    Jste ona či on ? Nevím, ale vím zcela jistě, že jste anonym jako ta veká většina vyjadřujicích se zde ve SN. Zřejmě máte na mysli volby do senátu. Váš příspěvek je zcela mimo problém k němuž jsem se vyjadřoval ale je pro mě zpětně potěšující zjištění, že jste si zřejmě mojí kandidátury všiml -a. Dodatečně díky.
    Když už jste mě takto připomínkou voleb oslovil-a, přidám vysvětlení.
    Věřte či nevěřte já se nemám s čím smiřovat, natož s nějakým "výpraskem u voleb". Neočekával jsem, že bych mohl ve volbách do senátu za Prahu 4 uspět vítězstvím. Nejsem naivní. Na rozdíl od vás jsem se přesto o něco pokusil. Za občanským hnutím "Pražané za svá práva" nestála žádná z velkých a "finančně nabitých" stran (ODS či ČSSD) ze státního rozpočtu.
    Znám dostatečně "své spoluobčany" voliče - nejen z Prahy 4 ale i z celé ČR, soudě např. z výsledků voleb. Příznačné je pro ně kritizovaní a "čekání za bukem" (i zde va SN je takových dost) zda a jak jejich problém za ně vyřeší jiní. Možná doufají, že ti, které volili. A ono to pořád "nějak nevychází", přesto zřejmě volí pořád "to samé". Přestalo to fungovat.
    Když už se k něčemu vyjádří, tak převážně anonymě, jako Vy, takže se s některými , kteří mají i zdravé názory na řešení řady konkrétních problémů např. občanů ze Spořilova, se nedá ani nějak spojit.
    Nesliboval jsem ve volební kampani nic, co bych nebyl schopen dodržet a ani proto se nemám s čím smiřovat. Na prohru by měl být soudný účastník jakékoliv soutěže připraven.

    Na závěr: jen jsem uvedl svůj postřeh z četby Tučňáka při pohledu na foto MUDr Sykové. Budu sledovat její plnění přdvolebního slibu o pomoci řešení problému Spořilova, stejně asi jako mnozí jiní. Toť vše k vašemu anonymnímu vyjádření o "smiřování se s tím výpraskem u voleb".
    Hezký den a nezaujatost i trochu odvahy pro příště k uvedení vašeho jména vám přeje
    Kolář

    Komentář ze dne: 08.11.2012 07:27:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Tučňák-listopad
    ;-))))))))))

    Komentář ze dne: 08.11.2012 11:29:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Tučňák-listopad
    Víte co je zajímavé, že předchozí senátor neudělal pro Spořilov nic. A kolik lidí ho přesto volilo. Proč myslíte, že se takové věci dějí?

    Komentář ze dne: 07.11.2012 14:30:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Tučňák-listopad
    Pro žaloby je to každopádně dobrá zpráva. Staví se na údajích.

    Komentář ze dne: 06.11.2012 19:04:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Spořilovská stojí už i večer!
    Kamiony tu stojí už 2 roky denně 2-3 hodiny dopoledne a teď už tu začínají kolony i večer. Fuj, to je hnus! Nesouvisí to s tím zavřeným mostem v Říčanech, že je jich tu o další tisíce více??????

    Komentář ze dne: 07.11.2012 08:27:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kdy se dočká Spořilov?!
    Kolín se po 40 letech dočkal obchvatu. Otevře se v prosinci
    06.11.2012 20:50
    Nový silniční obchvat Kolína se za měsíc otevře řidičům. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová řekla, že slavnostní otevření je plánováno 7. prosince. Osmikilometrový obchvat, jehož výstavba vyšla na dvě miliardy korun, nahradí nynější trasu silnice I/38, která prochází téměř středem města, a podstatně zrychlí dopravu.


    http://www.tyden.cz/rubrik y/domaci/doprava/kolin-se-po-40-letech-d ockal-obchvatu-otevre-se-v-prosinci_2514 61.html

    Komentář ze dne: 07.11.2012 09:58:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Kdy se dočká Spořilov?!
    Obchvatu se dočkaly už i Líbeznice a další města. Praha se dočká nejdříve za 10 let, ale klidně i za 20 let, ale také možná nikdy!

    Komentář ze dne: 07.11.2012 11:02:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Důvod k zamyšlení (@)
    Titulek: Re: Re: Kdy se dočká Spořilov?!
    Nestavěla ten most přes Spořilovskou fa Bogl a Krýzl ???
    Měla by se pozvat na most revize, nebo to nechat až spadne a vyřeší to náš problém? Myslím, že je to nejschůdnější cesta jak zastavit kamiony!

    Komentář ze dne: 07.11.2012 14:28:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Kdy se dočká Spořilov?!
    Určitě revize - na tu zátěž to určitě stavěné nebylo!

    Komentář ze dne: 07.11.2012 14:42:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Stát už není schopen dodržovat zákony, varoval šéf Nejvyššího správního soudu
    Stát už není schopen přijímat zákonné normy, které by pak sám dokázal uvádět do praxe, kontrolovat jejich uplatňování a sám je dodržoval. Před šedesáti právníky, advokáty a soudci to na odborné konferenci v Praze o vymahatelnosti práva v ČR prohlásil předseda Nejvyššího správního soudu Josef Baxa.

    "Samotné státní instituce často nedodržují svá vlastní pravidla," zdůraznil Baxa.

    Podle něho příliš velké množství obtížně srozumitelných norem následně vyvolává velké množství soudních sporů. "Právo má u nás nízký respekt," dodal Baxa.

    Systémy jsou zahlceny blbostmi, to nelze jinak vyjádřit.
    JUDr. Jan Baxa, předseda Nejvyššího správního souduOstrá slova na adresu zákonodárců napříč politickým spektrem z úst jednoho z čelních představitelů justice přitom nejsou ojedinělým výrokem.

    "Pořád se mění zákony, jedna novela stíhá druhou. Jako kdyby nějaká parta dostala justici na chvíli jako hračku a zkouší, co vydrží," uvedl Baxa v časopisu Soudce. Jako příklad uvedl snahy o důraznější postihy zlodějíčků, ale naproti tomu protiproud žádající odpouštění trestů, protože věznice jsou přeplněné.

    Nějaké party pořád zkouší, co justice vydrží
    "Přijde nějaký populista, který řekne: Přestupky? Třikrát a dost! To se nám ty věznice zase brzy naplní. Pak přijde někdo s tím, že ve vězení je plno neplatičů výživného. Aha, tak těm budeme brát řidičáky. To jsou tragikomické zoufalé pokusy nekompetentních lidí," tvrdí Baxa, jehož soud posuzuje, zda úředníci dodržují zákonné postupy.

    Podle něho stát už reguluje věci, které by regulovány být neměly. "Systémy jsou zahlceny blbostmi, to nelze jinak vyjádřit. Tím se vše komplikuje a člověk si pak řekne, že stát není schopen plnit své základní funkce, poskytnout mu ochranu," uvedl černé na bílém v Soudci Baxa.

    S jeho hodnocením právní vymahatelnosti v Česku očividně vyjadřují souhlas i další vysoce postavení právníci a soudci, kteří se obávají, že stát tak přestává být v podstatě funkční.

    "Právo je přitom vůle vládnoucích vyjádřená zákony a také by to měl být souhrn lidských zkušeností," míní právník a ředitel Ústavu státu a práva Jan Bárta.

    Zákony podle médií

    „Nechutná politická kazuistika ohrožuje již tak chatrnou legislativu,“ prohlásil předseda Městského soudu v Praze Sváček. Onou politickou kazuistikou měl na mysli například to, že když se někde stane trestný čin vyvolávající pozornost médií, tak politici hned urychleně a nekoncepčně mění zákony.

    „Soudci místo toho aby soudili, píší slohová cvičení, a to ani ne tak pro účastníky daného řízení, ale pro následné odvolací a dovolací soudy,“ řekl Sváček. Soudci by podle něj měli rozhodovat především v soudní síni a ne psát rozsudky, čímž narazil na fakt, že soudců je v Česku dost, ale chybí jim úředníci.

    „Jímá mě hrůza, jak ta vymahatelnost práva v ČR končí na schodech před dveřmi toho, koho soud předvolal, ale on se nedostavil,“ řekl Sváček. Poukázal tak na skutečnost, že soudy jsou

    Komentář ze dne: 07.11.2012 14:44:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: pokrač.
    „Jímá mě hrůza, jak ta vymahatelnost práva v ČR končí na schodech před dveřmi toho, koho soud předvolal, ale on se nedostavil,“ řekl Sváček. Poukázal tak na skutečnost, že soudy jsou odkázány na policii, která jim velmi často vzkáže, že se na předvolaného „nedozvonili a nedobouchali“. Podivil se proto nad tím, že policie mnohdy nevyužije svého práva k násilnému vniknutí do bytu.

    Jindřich Ginter, Právo



    Komentář ze dne: 07.11.2012 14:46:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: pokrač.
    Stát v rozkladu, špatná vymahatelnost práva to jsou tedy vyhlídky do budoucnosti.... :-((

    Komentář ze dne: 07.11.2012 16:43:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Bradáčová: Pokud je systém založen na zločinu, ať se zruší policie a státní zast
    Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová ve středu na konferenci o vymahatelnosti práva v ČR v nebývale ostrém projevu uvedla, že v obchodních a dalších civilních sporech legislativa právníkům umožňuje naprosto cíleně zneužívat trestního zákoníku. Doslova prohlásila, že pokud je systém založen na zločinu, ať se zruší policie a státní zastupitelství.

    Zákonodárci musí podle Bradáčové při tvorbě legislativy respektovat základní právní principy, a to že nejprve ve věcech nastupuje civilní právo a poté až trestní. Chybná legislativa podle ní umožňuje zneužívání trestního zákoníku v podávání nesmyslných a "šikanózních" žalob a kriminalizace osob, které jsou jinak účastníky civilního řízení.

    Díky zneužívání trestního řízení se podle ní strany sporu, které této šikany využívají, snadno dostávají k citlivým informacím, s nimiž pak obratem nakládají v civilním řízení.

    „A dělají to právníci,“ uvedla Bradáčová s tím, že celá doba boje proti korupci je v podstatě jen politickou zástěrkou. „Žije se ze dne na den,“ dodala a uvedla, že se tak děje kvůli nekoncepčnímu jednání politiků.

    Její slova potvrdil i čestný prezident soudcovské unie Libor Vávra: „Máme například vysoký počet policistů v přepočtu na množství obyvatel, ale kde ty policisty vidíme? Sedí většinou v kanceláři, nebo obecní policie především řeší, zda stojím na zákazu parkování,“ uvedl.

    Podle něj není důvěra v politiky, zákonodárce a dokonce nelze důvěřovat ani dopravním předpisům. Jako příklad uvedl, že na jedné hlavní silnici na výjezdu z Prahy je omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině kvůli hluku, ačkoli v místě nejsou žádné domy, ale v opačném směru na tom samém místě je 80 kilometrů v hodině.

    O nekoncepčním jednání politiků hovořil i předseda Městského soudu v Praze Jan Sváček. „Nechutná politická kazuistika ohrožuje již tak chatrnou legislativu,“ prohlásil Sváček. Onou politickou kazuistikou měl na mysli například to, že když se stane trestný čin vyvolávající pozornost médií, tak politici hned urychleně a nekoncepčně mění zákony.

    Jindřich Ginter, Právo



    Komentář ze dne: 08.11.2012 12:10:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: MFdnes - STOP OBCHVATU PRAHY
    Celý článek : Stop obchvatu Prahy - další část bude za 7 let. A co když nebude nikdy? Vzhledem k tomu, že měl být celý dostavěn 2011 tak je to odklad o dalších 10 let.

    Dělejme vše pro rychlé řešení na Spořilovské! Ty kamiony musí zmizet co nejdříve!

    Komentář ze dne: 08.11.2012 17:23:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Zahradník (@)
    Titulek:
    Článek jsem oznámkoval za "1". K tomu přidávám,že problém kamionů není jenom problémem Spořilova ale celé naší země. Je sice pravda,že přes nás vedly ztezky již od starověku ale netýkalo se to devastace přírody a životního prostředí.
    Osobně si myslím,že přeprava zboží by se zásadně měla přesunout na železnici, zvláště v těch případech kdy sloužíme jenom jako tranzitní země. S tím ovšem souvisí zastavení staveb sloužící jako sklady nebo překladiště.
    Je zajímavé,že EU diktuje kdejakou blbost ale tento zásadní problém týkající se ostatně celé Evropy neřeší. Přitom již v osmdesátých letech minulého století nás před tímto problémem varovala Austrálie.
    Kromě zničených komunikací si nikdo totiž neuvědomuje neviditelnou devastaci životního prostředí.
    Otázka je zda zvítězí zdravý rozum nebo různé loby uvažující po mně potopa.

    Komentář ze dne: 08.11.2012 21:16:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Čemu se všichni divíme!!!!!


    Domácí
    Život v Česku


    Každý kilometr pražského okruhu vydělal 10,2 milionu
    Petr Holub
    16:00 | Dnes
    Petr Holub
    Komentáře:
    Systém výběru mýtného firmy Kapsch

    Snímek je ilustrační.Autoři: bon, Aktuálněvětší obrázek »

    Praha - Stát utržil na mýtném za devět měsíců šest a půl miliardy korun. Z toho čtyři miliardy přišly z páteřní dálnice D1 prodloužené pražským okruhem a plzeňskou dálnicí D5 do Bavorska.

    Vysoký výdělek z hlavního mezinárodního tahu, o kterém informoval deník Insider, který data přečetl z čerstvých dokumentů, potvrzuje údaje Eurostatu, podle něhož patří Česko společně s Beneluxem, Polskem a Slovinskem k hlavním tranzitním zemím pro kamionovou dopravu.

    Nejhustší provoz, a tím i nejvyšší výnos za kilometr, eviduje ministerstvo dopravy na pražském okruhu. Každý z osmatřiceti kilometrů vydělal státní pokladně na mýtném 10,2 milionu korun.

    Komentář ze dne: 09.11.2012 15:40:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Čemu se všichni divíme!!!!!
    Ale v podstatě je to prodělečné - ztráty na ŽP a zdraví kvůli znečištěnému ovzduší z dopravy ročně desítky miliard podle Ministerstva dopravy. Opravy silnic - to jsou také astronomické sumy!
    Takže suma sumárum pravděpodobně jsme v mínusu a prodělek může být i dost velký!

    Jen ať si to hoši vyčíslí a spláčou nad prodělkem. Odhadem - proděláno desítky miliard??? Tak to dopadne když někde vládnou technokraté!


    Komentář ze dne: 09.11.2012 15:42:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Čemu se všichni divíme!!!!!
    A největší fór je ten, že smlouvy jsou špatné a navíc Praha z toho nemá žádný zisk! Jen ztráty!

    Komentář ze dne: 13.11.2012 17:59:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Většina Čechů je chronicky nemocná! Jaký podíl má extrémní doprava?
    Většina Čechů je chronicky nemocná. Stát tratí miliardy, říká institut
    13. listopadu 2012
    Zdravá je jen třetina Čechů, ostatní jsou chronicky nemocní. Z resortu zdravotnictví na jejich léčbu ročně odtečou miliardy. Ještě mnohonásobně větší jsou však nepřímé náklady. Chronicky nemocný člověk totiž čerpá nemocenské a sociální dávky, a především sám nevydělává a neodvádí tak státu daně.
    S cukrovkou, artritidou, astmatem a dalšími chronickými nemocemi lidé zápasí celý život. Choroba snižuje kvalitu jejich života a zároveň vysává státní kasu.

    Současné výdaje na české zdravotnictví činí 219 miliard korun, přičemž za posledních pět let narostly o 30 miliard, uvedla na úterní konferenci Asociace inovativního farmaceutického průmyslu (AIFP). Největší podíl na tom mají právě chronické choroby, které zatím nelze zcela vyléčit, a pacienti jimi trpí celý život.

    Nemocných Čechů přibývá
    Z Evropského výběrového šetření o zdravotním stavu obyvatel ČR vyplývá, že výskyt chronických onemocnění se ve srovnání s rokem 2002 zvýšil o 10 %. Dlouhodobě nemocné tak byly dvě třetiny populace.

    Samotná cena léčby však netvoří největší část nákladů na nemocného člověka. "Pro státní rozpočet jsou zásadní nepřímé náklady, tedy ztráta produktivity nemocného. Samotné zdravotní náklady jsou daleko nižší," vysvětlil ředitel Institutu pro zdravotní ekonomiku Tomáš Doležal.

    Pacienti, kteří trpí nejvíce omezujícími chorobami, například rakovinou nebo nemocemi pohybového systému, musí od základu změnit svůj každodenní režim. Často musí opustit zaměstnání a spoléhají na finanční pomoc státu a okolí.

    Jen invalidní důchody a nemocenské dávky chronicky nemocných zatížily v minulém roce státní rozpočet téměř 80 miliardami korun. "V invalidním důchodu je sedm procent lidí v produktivním věku. Průměrně jim je 48 až 50 let," uvedla Alena Zvoníková z ministerstva práce a sociálních věcí.

    Další peníze státu unikají prostě proto, že nemocný člověk nepracuje a neodvádí daně. Časově i finančně náročná je také péče rodiny. Někdy musí z práce odejít i další člen rodiny, aby o vážně nemocného pečoval. Podle Zvoníkové jsou nyní příspěvky na péči vypláceny 300 tisícům lidí.

    Pro stát a systém zdravotního pojištění tak vznikají dva problémy: růst celkových nákladů na léčbu a současný pokles počtu výdělečně činných obyvatel, kteří by ji hradili skrze zdravotní a sociální pojištění.

    Chronická onemocnění
    nejčastěji onemocnění pohybové soustavy, alergie, vysoký krevní tlak, respirační onemocnění, astma, cukrovka, poruchy štítné žlázy, deprese a rakovina
    nemoci existovaly vždy, jejich výskyt však začal rapidně růst po druhé světové válce, kdy začal "vládnout" západní styl života. Pro ten je charakteristická vysokokalorická strava, málo pohybu, stres, kouření a alkohol
    jsou příčinou 86 procent úmrtí v Evropské unii


    Současný systém českého zdravotnictví je podle Doležala dlouhodobě neudržitelný. Dlouhodobě totiž rostou náklady na léčbu a p

    Komentář ze dne: 13.11.2012 18:02:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: pokračování
    Současný systém českého zdravotnictví je podle Doležala dlouhodobě neudržitelný. Dlouhodobě totiž rostou náklady na léčbu a přitom klesají příjmy. Nedostatečně efektivní léčba sice může prodloužit život pacienta, snižuje však jeho kvalitu a zároveň státní kasu stojí další peníze. "Nemá smysl vyrábět invalidní důchodce. Důležité je prodloužit produktivní život," dodal Doležal.

    Stát by měl investovat do modernější léčby
    Podle ředitele AIFP Jakuba Dvořáčka se státu vyplatí investice do vývoje nových, efektivnějších léků, přestože jsou na první pohled dražší. "Moderní medicínské metody mají vliv na včasnější diagnostiku, a tím pádem efektivnější a méně nákladnou léčbu chronických chorob," uvedl.

    U řady dříve neléčitelných onemocnění se díky novým způsobům léčby podařilo omezit jejich příznaky na minimum. Chronicky nemocní tak mohou běžně fungovat a náklady státu na zdravotnictví jsou nižší.

    Vývoj nových typů léčby je přitom finančně náročný. Jen v ČR výrobci léků v roce 2010 do této oblasti investovali 1,2 miliardy korun. Přesto podle nich přínosy převažují. "V současné chvíli se v laboratořích nachází téměř 3 500 sloučenin, které prochází přísným testováním. Téměř třetina z tohoto počtu připadá na onkologická onemocnění," upozorňuje zpráva AIFP.

    Autor: Zdeňka Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/lecba-chronicky-n emocnych-je-nakladna-dwt-/domaci.aspx?c= A121113_131801_domaci_zt


    Stále je ignorován vliv znečištění ovzduší z dopravy, to je jedna z největších příčin chronických nemocí.

    Komentář ze dne: 13.11.2012 18:09:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: pokračování
    Stát a Praha vyrábějí na Spořilově z lidí invalidy. A přitom stačí tak málo - nevpustit do centra sídliště kamiony a celkově omezit veškerou dopravu v Praze.
    Auta prokazatelně poškozují zdraví, ale ignorace tohoto problému je naprosto neskutečná. :-(( Jak daleko to musí zajít, aby slepí prohlédli?

    Komentář ze dne: 15.11.2012 11:31:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Smog! Nechte auta doma!
    Na Ostravsku vyhlásili smogovou situaci
    Kvůli zhoršeným rozptylovým podmínkám ve čtvrtek po 2:30 hodin vyhlásil Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) pro ostravskou aglomeraci smogovou situaci. Varuje před možným vyhlášením signálu regulace, při kterém už firmy musejí dodržovat ekologická opatření. Smogová situace se vztahuje na Ostravsko, Karvinsko a Frýdecko-Místecko bez Třinecka.

    "Na některých stanicích v uvedeném území překročil 24hodinový klouzavý průměr koncentrací suspendovaných částic PM10 (polétavý prach) informativní prahovou hodnotu 100 mikrogramů/m3 ve dvou po sobě následujících dnech," uvedli meteorologové.

    Lidé s chronickými dýchacími potížemi, srdečními nemocemi, ale i malé děti nebo senioři by měli omezit fyzickou zátěž a zbytečně nechodit ven. U dospělých lidí bez zdravotních potíží nejsou nutná žádná omezení.

    Auta nechte doma

    Meteorologové žádají řidiče automobilů, aby pokud možno nevyjížděli. Emise z automobilů se totiž významně podílejí na zvýšených koncentracích polétavého prachu a oxidu dusičitého.

    Ovzduší ve Slezsku a na severní Moravě patří k nejšpinavějším v České republice i celé Evropě. Situace bývá nejhorší na podzim a v zimě. Smog sice přímo nemusí vyvolat onemocnění, ale může vést k tomu, že se zhorší zdravotní stav nemocných lidí.


    Komentář ze dne: 16.11.2012 15:39:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Praha chce uzákonit část okruhu jako veřejný zájem, aby mohla vyvlastňovat
    O třech dosud neexistujících úsecích Pražského okruhu mezi D1, Běchovicemi, Březiněvsí, Suchdolem a Ruzyní by měl zvláštní zákon říci, že jsou ve veřejném zájmu. Takový návrh zákona hodlá poslat město do parlamentu, ačkoli odpor proti Prahou prosazované trase okruhu o délce asi 28,5 kilometru je dlouhodobý.

    Zákon by se však netýkal trasy, jen by zkrátil všechna nutná řízení a umožnil vyvlastňování pozemků. Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) se tak postavil za iniciativu, která vzešla z Prahy 4 a z kamióny zle zkoušeného Spořilova.

    „Jako pravicový politik mám problém, když se má něco vyvlastňovat,“ připustil Svoboda. Výjimečná norma, která odstraní konkrétní překážku vývoje, mu ale nevadí. „Proto bych chtěl, aby to bylo definováno zvláštním zákonem,“ poznamenal Svoboda.

    V Plzni to šlo

    Praha 4 se podle starosty Pavla Horálka (ODS) inspirovala zákonem o obchvatu Plzně z roku 2001. Podle něho se mohlo přistoupit k vyvlastnění pozemků, pokud strany do měsíce od doručení kvalifikovaného odhadu na koupi pozemků neuzavřely smlouvu. Vyvlastnění pozemků přitom může být pro jejich majitele lukrativnější.

    „Nechci říkat, že v tom zákoně stačí vyměnit slovo Plzeň za slovo Praha, ale ono to tak trochu je,“ poznamenal Svoboda.

    Okruh nejdříve v roce 2020

    Zákon o Pražském okruhu by byl podle Horálka pro stavbu obchvatu prvním krokem. „Druhým je vymezení trasy budoucího okruhu,“ uvedl Horálek. Například na severu i na východě metropole existuje více variant. Praha dosud trvala na tom, aby s výjimkou malé části u Březiněvsi byla trasa na jejím území. Jiné možnosti a především názor, že okruh má vést kolem Prahy, prosazuje iniciativa a petice Za rozumný okruh, za rozumnou cenu a v rozumném čase, kterou dali dohromady zástupci okrajových částí metropole – Dolních Chaber, Suchdola, Ďáblic, Černého Mostu či Běchovic.

    Protože trasa dosud prosazovaná Prahou je zakreslena v současném územním plánu (z nadřazeného dokumentu Zásady územního rozvoje ji však vyškrtl soud), spekulovalo se s příslušnými pozemky.

    Primátor zmínil údaj starý několik let, podle něhož by výkup pozemků přišel investora – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) – asi na miliardu korun. Nyní se mluví o jiných cifrách. Jen výkup pozemků mezi D1 a Běchovicemi by ŘSD podle Horálka teď prý přišel asi na pět miliard korun. A tak diskuse o jiné trase dostává váhu.

    Pokud se Praze podaří zákon oficiální cestou navrhnout a prosadit v parlamentu, odhaduje se, že by po všech dalších nutných krocích mohl být okruh postaven v roce 2020. Už v příštím roce ale mají začít ve městě stavby, které uleví Spořilovu od kamiónů.

    Petr Janiš, Právo

    Komentář ze dne: 16.11.2012 16:06:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zákon o obchvatu!
    Praha do konce roku rozhodne, zda navrhne zákon o obchvatu

    Nový úsek obchvatu kolem hlavního města propojí brněnskou dálnici D1 a plzeňskou D5. Jižní spojka si uleví. Autor: DENÍK
    včera 16:18

    Praha – Pražské zastupitelstvo by mohlo do konce roku rozhodnout, zda Praha navrhne zákon, který by urychlil výstavbu chybějících částí vnějšího okruhu Prahy. Návrh zastupitelstvu předloží primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

    Zákon, který prosazuje především Praha 4, by měl obchvat prohlásit za stavby ve veřejném zájmu. Zkrátily by se pak lhůty pro některá povolení a snazší by bylo také vyvlastnění pozemků potřebných pro stavbu. Praha se inspirovala u podobného zákona z roku 2001, který urychlil stavbu dálničního obchvatu Plzně.

    „Stát neustále ignoruje fakt, že Praha je součástí celoevropské dálniční sítě, která vystavuje Pražany problémům s nadměrnou dopravou," uvedl primátor. Praha by proto podle něj měla využít své pravomoci předkládat zákony.

    Podle starosty Prahy 4 Pavla Horálka (ODS) by se ale neměla zastavit ani práce na možném odklonu kamionové dopravy a protihlukových opatřeních na Spořilově, kde si lidé na intenzivní dopravu dlouhodobě stěžují. Rada hlavního města by měla v příštích týdnech dostat podklady k tomu, jaké náklady by si vyžádalo zakrytí Spořilovské ulice. Podle primátora chce město zvážit všechna opatření, neznamená to ale, že se pro zakrytí frekventované silnice rozhodne.

    Zároveň musí Praha obnovit územně plánovací dokumentaci, která by trasu okruhu upřesnila. Okruh je sice zanesen do současného územního plánu, na začátku roku 2011 ale Nejvyšší správní soud zrušil část zásad územního rozvoje Prahy, která se vnějšího okruhu týkala. Praha nyní novou verzi zásad připravuje, schválena by mohla být příští rok.

    Z vnějšího okruhu se dosud nezačal stavět jihovýchodní úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi a dále severní úseky od Ruzyně přes Suchdol a Březiněves do Satalic. Investorem Pražského okruhu je stát, s výstavbou v příštích letech nepočítá.

    Čtvrtou městskou část trápí především chybějící úsek mezi brněnskou dálnicí a Běchovicemi. Kvůli tomu jezdí tisíce aut a kamionů denně přes Spořilov. Praha proto usilovala rovněž o zákaz vjezdu kamionů do Prahy, na konkrétních podmínkách se ale nedohodla s ministerstvem dopravy.


    Komentář ze dne: 16.11.2012 16:11:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Připravuje se speciální zákon o Pražském okruhu. Urychlí jeho dostavbu?
    Aktualizováno 15.11. 15. listopadu 2012, 13:56 — Autor: EuroZprávy.cz / tl / Mfx

    Praha - Do konce letošního roku by se měli pražští zastupitelé zabývat zvláštním zákonem o Pražském okruhu, uvedl ve čtvrtek pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Předloha by měla výrazně zrychlit a zjednodušit správní řízení, týkající se stavby okruhu.

    Bohuslav Svoboda /ODS/, primátor Prahy
    "V návrhu zákona budeme požadovat, aby dosud nezahájené stavby okruhu byly veřejným zájmem a správní řízení týkající se stavby okruhu byla maximálně zkrácena," uvedl primátor.

    Obchvat je pro metropoli zásadní. Důkazem je právě Praha 4, respektive oblast Spořilova, kde denně projede až deset tisíc kamionů. Místní obyvatele trápí nadměrný hluk a zplodiny z tranzitní dopravy, které ohrožují jejich zdraví a životní prostředí.

    Hlavní město a městská část Praha 4 se nechaly inspirovat zákonem, který vyřešil dálniční obchvat kolem Plzně. Zákon přijatý v roce 2001 urychlil schvalovací proces a výkup pozemků. Na konci roku 2003 byla téměř velká část okruhu kole Plzně hotova. "Věřím, že podpora pro takový zákon se v našem zákonodárném sboru najde a obyvatelé hlavního města se výrazného zlepšení v dopravě dočkají dříve než za deset let," dodal starosta Prahy 4 Pavel Horálek (ODS). Právě zákon je jediným možným nástrojem podle starosty, jak se stavba posune dále. Pokud zastupitelé hlavního města v příštím roce zákon schválí, tak předpis poputuje do sněmovny.

    Již před rokem předali primátor Svoboda a starosta Horálek premiéru Petru Nečasovi (ODS) petici za dostavbu pražského okruhu. Situace se ale po roce vůbec nezměnila.

    V případě dokončení Pražského okruhu se jedná o zahájení stavby 511 Běchovice - D1, stavby 518 Ruzyně a Suchdol a stavby 519 mezi Suchdolem a Březiněvsí. Klíčový úsek D1 a Běchovice měří 12,5 kilometru. Ten s odkazem na informace Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyjde odhadem na pět miliard korun. Starosta tak doufá, že zákon významně sníží i cenu za dokončení okruhu. Další úsek Suchdol a Březinevěs je dlouhý 6,6 kilometru, délka úseku Ruzyně a Suchdol je 9,4 kilometru.

    Systém pražské sítě automobilové dopravy tvoří vnitřní Městský okruh a vnější Pražský okruh. Na ty navazuje sedm radiál, které jsou navrženy tak, aby zajistily motoristům, co nejkratší cestou se dostat z vnitřní části města směrem ven a naopak.


    Komentář ze dne: 16.11.2012 16:47:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Konečně zmizí ze Spořilova 300 autobusů denně!
    Michelská ulice v Praze je opravená, auta se na ni vrátí příští týden
    15. listopadu 2012 20:35
    Na spodní část Michelské ulice v Praze 4 se už příští týden v úterý vrátí auta i autobusy. Skončí tak poslední etapa dlouhotrvající rekonstrukce této komunikace. Silničáři během ní opravili vozovku a postavili nový most přes Botič. Michelskou teď ještě čekají opravy chodníků a zpevnění koryta Botiče.


    Komentář ze dne: 16.11.2012 17:36:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Primátor Bohuslav Svoboda
    Primátor Bohuslav Svoboda: „Chci, aby hlavní město Praha využilo zákonodárné iniciativy a požadovalo speciální zákon o silničním okruhu kolem Prahy.“
    „Stát neustále ignoruje fakt, že Praha je součástí celoevropské dálniční sítě, která vystavuje Pražany problémům s nadměrnou dopravou,“ hodnotí současný stav primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda (ODS) a přichází proto s návrhem na co nejrychlejší vyřešení kritické dopravní situace v hlavním městě a jeho bezprostředním okolí.

    15. listopad 2012
    Tímto řešením je návrh speciálního zákona o silničním okruhu kolem Prahy, který by výrazně zrychlil a zjednodušil příslušná správní řízení a zkrátily potřebné lhůty. „V návrhu zákona budeme požadovat, aby dosud nezahájené stavby okruhu byly veřejným zájmem a správní řízení týkající se stavby okruhu byla maximálně zkrácena,“ doplňuje primátor Bohuslav Svoboda.

    Tranzitní nákladní doprava je pro Prahu trvalým problémem, své o tom vědí zejména obyvatelé Spořilova, kteří jsou denně vystaveni exhalacím a hluku z desítek tisíc kamionů. Trojúhelník komunikací dálničního typu kolem Spořilova lze považovat za nejzatíženější dopravní oblast v České republice. Již před rokem předali primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda a starosta městské části Praha 4 Pavel Horálek premiéru Petru Nečasovi petici za dostavbu pražského okruhu. Situace se ale po roce vůbec nezměnila.

    I proto přichází iniciativa o novém zákonu z městské části Praha 4. „Z minulosti však existuje precedent, který vyřešil dálniční obchvat kolem Plzně, tento zákon, přijatý v roce 2001 významně urychlil schvalovací proces a výkup pozemků a už na konci roku 2003 byla velká část okruhu kolem Plzně hotova. Věřím, že podpora pro takový zákon se v našem zákonodárném sboru najde a obyvatelé hlavního města se významného zlepšení v pražské dopravě dočkají dříve než za deset let,“ dodává starosta Pavel Horálek.


    Komentář ze dne: 17.11.2012 10:29:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: A je to zase v háji.... :-((
    Praha chce navrhnout zákon, jenž by urychlil dostavbu Pražského okruhu
    16. listopadu 2012 20:53
    Pražští zastupitelé mají plán, jak urychlit dostavbu Pražského okruhu. Mohli by navrhnout zákon, díky kterému by byl okruh prohlášen za stavbu ve veřejném zájmu. V takovém případě by se pro něj daleko snáz získávala povolení a snazší by bylo také vyvlastnění pozemků nutných pro stavbu. O návrhu budou hlasovat.

    Stavba obchvatu metropole, která má odvést z ulic Prahy množství aut a alespoň někde zabránit všudypřítomným kolonám, se vzdaluje. Až za sedm let by se mohla zprovoznit část mezi dálnicí D1 vedoucí k Běchovicím. Další části by se měly začít stavět až po roce 2020. A to je dlouhá doba.

    Praha 4 a nyní i magistrát chtějí navrhnout zákon, který by stavbu obchvatu mohl teoreticky urychlit. Pak by jako první přišla na řadu stavba okruhu k Běchovicím. Ten by z Prahy 4 odvedl tisíce kamionů, které nyní jezdí pod okny obyvatelům Spořilova.

    Pražští zastupitelé by tak měli do konce roku hlasovat, zda "urychlující" zákon navrhnou. "Stát neustále ignoruje fakt, že Pražský okruh je součástí celoevropské dálniční sítě, která vystavuje Pražany problémům s nadměrnou dopravou," řekl primátor Bohuslav Svoboda. Ten chce návrh pražským zastupitelům předložit.

    Podle předsedy sněmovního výboru pro regionální rozvoj Stanislava Polčáka však tento plán nemusí vyjít. "Pražský okruh je nepochybně věcí veřejného zájmu. Nicméně zákonné řešení nějakého upřednostnění je ústavně dost složité. Zákonodárci nemohou adresně určovat věc veřejného zájmu zákonem," míní Polčák. Praha by se podle něj měla na tyto argumenty připravit.

    Takový zákon budou chtít všechny obce, bojí se ministerstvo
    Vedení hlavního města se prý inspirovalo u podobného zákona z roku 2001, který urychlil stavbu dálničního obchvatu Plzně. "Proč by to nešlo i u nás," hájí nápad místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos.

    Jenže právě to je podle ministerstva dopravy problém: podobný plán chystají i další obce. "Třeba obce kolem silnice R7 v severních Čechách také chtějí tento zákon. Jenže kdyby urychlenou výstavbu chtěla každá obec nebo každé sdružení obcí, neměli bychom peníze na jejich výstavbu," řekl mluvčí ministerstva Martin Novák. Peníze na část okruhu od D1 k Běchovicím prý má stát vyčleněné.

    "Klíčový problém u této stavby je na straně Prahy. Soud tu zrušil zásady územního rozvoje a Praha je musí opravit," uvedl poslanec za Prahu František Laudát. Na opravě zásad se nyní pracuje, pak bude možné žádat o další povolení ke stavbě. Ministerstvo počítá se zahájením stavby dálnice k Běchovicím kolem roku 2016, hotová má být o tři roky později.

    Ministerstvo dopravy však přiznává, že na severní část obchvatu Prahy peníze nemá. "Do roku 2020 je ani mít nebudeme. Zatím jako částečná náhrada může v těchto místech sloužit Vysočanská radiála," dodal Novák.


    Komentář ze dne: 17.11.2012 10:36:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: A co zákaz provozu na Pražském okruhu?
    Ochrana zdraví Pražanů je ve veřejném zájmu ne? A Praha se zbaví všech tranzitních kamionů že?
    Teď už jen podat žalobu...... :-))

    Komentář ze dne: 21.11.2012 17:39:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: PETICE ZA OKAMŽITÉ ODVEDENÍ TĚŽKÉ TRANZITNÍ DOPRAVY Z CENTRA SPOŘILOVA
    http://www.sos-sporilov.cz/

    Komentář ze dne: 21.11.2012 20:19:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: PETICE ZA OKAMŽITÉ ODVEDENÍ TĚŽKÉ TRANZITNÍ DOPRAVY Z CENTRA SPOŘILOVA
    Kam se da odevzdat ta podepsana petice z sos-sporilova? Nebo je nekde podpisove misto? Tyto informace jsou jen nahodne zjistitelne a lide o nich nevi. Nechapu sice, proc nechodi na demonstrace, ale podepsat se by snad zvladli, tak by bylo fajn o tom vedet. Diky.

    Komentář ze dne: 21.11.2012 20:34:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: Re: PETICE ZA OKAMŽITÉ ODVEDENÍ TĚŽKÉ TRANZITNÍ DOPRAVY Z CENTRA SPOŘILOVA
    Petice bude od zítra v Potrefené Huse, v lékárnách, pokud to půjde tak i v kadeřnictví a na solárku (nahoře v Centrumu)... dám ještě zítra přesnější info...

    Komentář ze dne: 22.11.2012 11:38:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: PETICE ZA OKAMŽITÉ ODVEDENÍ TĚŽKÉ TRANZITNÍ DOPRAVY Z CENTRA SPOŘILOVA
    Pokud by byli někteří tak aktivní a chtěli obcházet s podpisovými archy domácnosti tak pak je možné se domluvit o jejich předání prostřednictvím mailu (info@sos-spořilov.cz). Většinou jsme se pak sešli v OD Centrum.
    Děkuji JR

    Komentář ze dne: 21.11.2012 18:31:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Náhrada za východní okruh?
    Vnitřní obchvat Prahy by mohl být hotov za tři roky

    vydáno: 16.09.2012, 14:17 | aktualizace: 16.09.2012 17:41


    Praha - Praha chce co nejrychleji a za přijatelné náklady dokončit vnitřní okruh města. Prověřuje variantu, že by chybějící východní část obchvatu dočasně vedla po Průmyslové ulici. Podmínkou je vybudování dvou mimoúrovňových křižovatek u Kolbenovy a Poděbradské ulice. ČTK to řekl náměstek primátora Josef Nosek (ODS). Pokud by řidiči mohli město po okruhu objet, mohla by Praha omezit vjezd do centra.

    Vnitřní neboli městský okruh vede v současnosti po Jižní spojce, přes Barrandovský most, tunelem Mrázovka a Strahovským tunelem. Navazující severozápadní část, jejíž součástí je tunelový komplex Blanka, by měla být hotova v roce 2014. Chybět pak bude severovýchodní část.

    Vedení města proto uvažuje, že by dopravu v této lokalitě vedla po Liberecké, Kbelské a Průmyslové ulici, které mají podle Noska parametry obchvatu, tedy dva jízdní pruhy pro každý směr. Pro to je ale nutné vybudovat v Hloubětíně dvě mimoúrovňové křižovatky, a to u křížení Kbelské s Kolbenovou a Poděbradskou ulicí.

    "Vnitřní okruh by byl funkční a mohli bychom zklidnit část centra," řekl ČTK Nosek. V úvahu pak připadá například zavedení nízkoemisních zón či jiná regulace pro vjezd do centra. "Bude možné zklidnit magistrálu, tranzit u Národního muzea ztratí smysl," uvedl.

    Variantu nyní prověřuje pražská technická správa komunikací (TSK). "Díváme se na technické možnosti a realizovatelnost," řekl ČTK náměstek ředitele TSK Ladislav Pivec. TSK podle něj také připravuje prognózy a odhady toho, kolik automobilů by se na okruh mohlo přemístit.

    Pokud se město pro variantu rozhodne, chtělo by jí uvést do provozu zřejmě v roce 2015. Náklady se odhadují do dvou miliard korun.

    Podle Noska by to bylo dočasné řešení. Praha v návaznosti na tunelový komplex Blanka plánuje další tunelové vedení okruhu v oblasti Libně. To by ale stálo desítky miliard korun a na takovou investici nemá Praha v současnosti peníze.

    Autor: ČTK
    www.ctk.cz


    Komentář ze dne: 21.11.2012 18:39:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Náhrada za východní okruh?
    Že by tam vedli kamiony na okruh???

    Komentář ze dne: 22.11.2012 12:16:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Mrakodrap u Chodova!!!
    Na Litochlebském náměstí vyroste 90-ti metrový mrakodrap - rozhodli zastupitelé Prahy 11 proti vůli občanů. Má zde vzniknout nové centrum Jižního města.
    To nám zase stoupne doprava na Spořilově.... :-((

    Komentář ze dne: 22.11.2012 13:28:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: ČR není schopna zajistit potravinovou soběstačnost!
    A proto se dováží kamiony např. více než polovina vepřového masa tj. 50 000 tun ročně! A tak je to s většinou produktů. Odpovědný je stát a špatná zemědělská politika a doplácíme na to všichni! A kamiony devastují naši republiku, ničí silnice a naše zdraví.... :-((

    Komentář ze dne: 22.11.2012 15:25:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: PODPISOVÉ ARCHY
    takže, petici můžete podepsat v Potrefené Huse, v obou lékárnách, na soláriu, v kadeřnictví a v Pet centru v 1. patře OD Centrum...

    Komentář ze dne: 22.11.2012 16:16:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: A co mateřské školy a základní školy na Spořilově kde se neměří??
    Inverze a smog trápí i Prahu
    Inverzní počasí netrápí jen lidi v Moravskoslezském kraji, ale i obyvatele hlavního města. Nejhorší situace je v Karlíně, na Vinohradech, ve Vršovicích či ve Strašnicích. Špatné podmínky jsou však v celém širším centru města a citlivější lidé by proto měli zvážit pobyt venku. Podmínky pro vyhlášení smogové situace nicméně zatím nenastaly.

    Pro vyhlášení smogové situace stačí, aby v daném regionu byly na jedné jediné stanici překročeny imisní limity nad sto mikrogramů na metr krychlový po dva po sobě jdoucí dny, řekl Jan Macoun, náměstek pro ochranu čistoty ovzduší Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). V Praze bývají v těchto dnech imisní limity překračovány pouze ráno, přes den se situace výrazně lepší.

    Signál upozornění na výskyt smogu letos nově nevydává magistrát, ale celostátně ČHMÚ. "Odbor životního prostředí kvalitu ovzduší průběžně sleduje a v případě vyhlášení smogové situace bude informovat veřejnost," sdělila ve středu mluvčí magistrátu Tereza Králová.

    Nejvyšší koncentrace bývají u magistrály

    Nejvyšší koncentrace polétavého prachu bývají tradičně v Legerově ulici v Praze 2 nebo v Průmyslové v Praze 10. Znečištění je horší tam, kde jsou průmyslové aglomerace nebo zvýšená automobilová doprava. "Polétavé kovové částečky vznikají otěrem při brzdění nebo oděrem z pneumatik. Jedoucí auta pak prach zvíří, takže se dostane do ovzduší," vysvětlil mluvčí ČHMÚ Petr Dvořák.

    Kvalitu ovzduší denně hlídají například mateřské školy. "Dříve se to dělalo centrálně přes telefon, dnes si znečištění musíme hlídat sami podle internetu," řekla zástupkyně ředitelky Mateřské školy Na Smetance v Praze 2 Petra Juhanová. V úterý tak děti z místní školky nesměly na venkovní hřiště, kvalita ovzduší u nedalekých Reigrových sadů byla podle ČHMÚ na stupni šest, což je nejhorší stupeň.

    Ekologové by regulovali dopravu

    Podle ekologů a zástupců Strany zelených je třeba ve městech regulovat automobilovou dopravu už při nástupu inverze, ne až když jsou hodnoty na úrovních způsobujících zdravotní problémy. Praha ale podle své mluvčí dopravu regulovat nemůže. "Regulace dopravy na omezeném území, jakým je například střední část města, nepřináší žádný podstatný efekt na koncentrace částic. V okrajových částech města, kudy by byla doprava odkloněna, by se naopak situace mohla zhoršit," uvedla Králová.

    Nepříznivá smogová situace je i v dalších regionech v Česku, hlavně v Moravskoslezském kraji a ve středních Čechách.


    Komentář ze dne: 22.11.2012 16:21:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: A co mateřské školy a základní školy na Spořilově kde se neměří??
    Jak nemůže magistrát regulovat dopravu? Nevpustí ji přece do Prahy a to už mělo být minimálně 10 těžce smogových dní.

    Děti se v tom ovzduší tady, které je nejhorší v celé Praze, pohybují zcela běžně. Tady je znečištění mimo stupnici - znečištění 10 a více...... :-((


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem8088540
    Duben91570
    Dnes4115

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 48 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE