![]()  | 
| 
 Rubriky 
Spořilováci sobě 
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme.
Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.  
Kam na Spořilově? 
Poslední komentáře 
"Ten kostel je opravdu dominantou sporilova- Vzpominam si, ze jeste pred viteznym unorem tam bylo ka . . . " (90 let od vysvěcení kostela svaté Anežky na Spořilově) "Tak snad nevjedou do parku..." (V rámci farmářských trhů se bude konat Den s IZS ) "byl rozhodne Jarda Kovar. Denne chodil na sokolske letni cviciste a trenoval.O ceskoslovensky rekord . . . " (100 let Spořilova - zachytíme společně vzpomínky?) "na nalet na Prahu v unoru 45, pak jakbyl na namesti zrizen tabor pro Sudetaky, ale natohle nejak ne, . . . " (Velikonoce 1947, Bílá sobota, průvod na Roztylském náměstí) "Dvacet let je neuvěřitelná doba, hlavně mi to připomnělo, jak stárneme... Ačkoli již dlouho neSpořil . . . " (800 000 čtenářů, 2700 článků, 1200 fotografií a uplynulých 20 let) "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově) "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově) "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?) "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?) "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970) Kam s ním na Spořilově 
Nejčtenější články 
Nejpůvodněji dochovaný spořilovský dům padl 
(21. 01. 2025, 1588x) 100 spořilovských fotografií 1925 - 2025 (1-53) 
(18. 06. 2025, 1498x) Odmítáme předimenzovanou výškovou výstavbu na spořilovském sídlišti v Hrusické ulici a v dalších podobných lokalitách  
(19. 11. 2024, 1164x) 100 let Spořilova - zachytíme společně vzpomínky? 
(18. 06. 2025, 1066x) 100 událostí našich životů na Spořilově (1-10) 
(06. 02. 2025, 967x) Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět novou část Pražského okruhu 
(16. 12. 2024, 954x) Spořilov má výročí: 100 let od založení 
(18. 06. 2025, 931x) 100 let Spořilova: Anketa Spořilovských novin 
(07. 01. 2025, 862x) Velikonoce 1947, Bílá sobota, průvod na Roztylském náměstí 
(06. 04. 2025, 853x) 800 000 čtenářů, 2700 článků, 1200 fotografií a uplynulých 20 let 
(05. 02. 2025, 742x) Spořilovský kalendář 
 | 
Komentáře 
ke článku: Diskuze s kandidáty za ODS na Spořilově 
ze dne 06.10.2010, autor článku: Zasláno do redakce 
Komentář ze dne: 07.10.2010 11:50:47     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz) Titulek: Překlep Omlouvám se za překlep, Pavel Horálek bude v pátek 8., ne v sobotu. JS 
Komentář ze dne: 07.10.2010 20:03:42     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - bearded (@) Titulek: Tady můžete začít diskutovat s návrhem protikandidáta z VV ;-) Autor: neregistrovaný - Jan Sychra (sychra@email.cz) 
Titulek: Věci Veřejné - na Vaší straně Zdravím všechny! Názor TOPky už znáte, možná Vás návrh Věcí Veřejných osloví lépe. Jmenuji se Jan Sychra, a na rozdíl od dnešní magistrátní reprezentace jsem dopravní inženýr z VŠDS. Problematiku pražské dopravy sleduji pozorně od mládežnických let, nakonec, do roku 2001 jsem bydlel na Kačerově, byl jsem tedy Váš soused. Za VV kandiduji jak na Magistrát HMP, kde bych v případě úspěchu VV aspiroval na radního pro dopravu, tak na svou domovskou Prahu 5. Proto mne na svých volebních lístcích osobně nenajdete, ale samozřejmě Váš hlas pro mé kolegyně a kolegy z VV, kteří u Vás kandidují, nám dá sílu plány uskutečnit. Nejsem sice členem Sdružení pro podporu dostavby Pražského okruhu, ale mj. Klubu přátel MHD, což je pro Vás snad také zajímavé. Pokud dostanou VV Vaši důvěru, hodláme provětrat pražskou dopravu podobně, jako to dělá vcelku úspěšně náš min. dopravy JUDr. Bárta – tedy za stejné peníze dokázat postavit více užitečného. Připomínám, že pražský rozpočet pro dopravní stavby je na tom zatím relativně lépe, než zmíněné Min. dopravy. Bohužel změny daňových výnosů, jak je prosazuje M.Kalousek z TOP09, poškodí právě rozpočty velkých měst, a Prahu nejvíce. Nemá cenu si nalhávat, že v daném okamžiku pro Vás existuje dokonalé a ideální řešení. Lze ale určitě hledat řešení, které je co možná nejméně škodlivé a bolestivé. Ještě před dnešním dnem jsme samozřejmě problém dopravy na Spořilově ve VV probírali. Naším řešením by pro Vás mohly být tyto body: - odlehčit Spořilovské opětným regulovaným povolením kamionů na JS - ale doplnit JS a část na Barrandově alespoň mýtnými branami (osobní nadále bez nálepky jako dosud), možná i se zvýšeným tarifem. Předpokládám, že by potom na JS jezdily jen kamiony v relaci (zhruba) Plzeň D5 - D11 Hradecká+R10 Liberec. Na Spořilovské by pak zůstal jen provoz D1 <-> D11+R10 (v podstatě jako tomu bylo dosud po léta). Dopravním opatřením by šlo zamezit "cestě" kamionů ve směru D1-D5 i D5-D1 přes JS - aby nemohly sjet/najet u křižovatek u Kačerova ani Spořilova. - prioritou je urychlená dostavba jihovýchodní části MO mezi D1 a D11, tím se teprve výrazně pomůže Spořilovské ulici. Dnešní odhady jsou cca 3-4 roky… - zpracovat projektový záměr na zastropení (tunelizaci) Spořilovské uvnitř sídliště Spořilov, tedy posoudit proveditelnost a ekonomické i ekologické dopady. - v obecné rovině VV chtějí zohledněním externalit (nákladů na dopravní cestu, životní prostředí atd.) silniční dopravy do její ekonomiky zvýšit konkurenční schopnost ekologičtějších způsobů dopravy, zde zejména železniční. Řešení této problematiky již probíhá v Bruselu. S Vaší peticí lze plně souhlasit snad s výhradou úplného zákazu kamionů (nad 12t) - někde se na vnitřní okruh musí dostat a Spořilovská je proto určená a postavená jako radiála (propojka okruhů) již od 80tých let -společně s JS. Výraznou chybou stávajících komunálních politiků bylo 
Komentář ze dne: 07.10.2010 20:07:53     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Tady můžete začít diskutovat s návrhem protikandidáta z VV ;-) .... zbrklé uplatňování mnoha omezujících opatření ihned v okamžiku otevření nové části MO. Nakonec proti záměru zřídit vyhrazený BUS pruh na JS jsem do časopisu Pražan pro Prahu 5 napsal článek str. 12. [url]http://www.veciverejne.cz/data/maga zines/101-prazan-p5-09-2010-b.pdf [/url] 
Není třeba být velkým odborníkem, ale snad i podle normálního rozumu by bylo rozumnější nejprve počkat a sledovat přirozenou změnu dopravních toků. Sice by se asi neodlehčila ihned JS, jak je to dnes, ale také by nenastal kolaps na Spořilově, který byl pak už jen horko těžko hašen místními pokusnými úpravami. Samotné otevření okruhu by podle mého názoru bez dalších uplatněných omezení těžko způsobilo zhoršení dopravy směrem ku Praze, jak jsme toho dnes svědky, protože by se sem některé dopravní proudy přelily přirozeně a tím by zmizely z původních komunikací, jako je JS apod. V úctě Váš ing. Jan Sychra 
Komentář ze dne: 09.10.2010 07:55:42     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz) Titulek: Re: Re: Tady můžete začít diskutovat s návrhem protikandidáta z VV ;-) je smutné, že musíte zaskakovat za své kolegy z prahy 4, ale proč ne :-) 
- znovuotevření jižní spojky pro část nákladních vozidel nad 12t - naprostý souhlas. Ovšem jako expert na dopravu jistě víte, že Váš návrh na zpoplatnění nákladních vozidel na JS je v rozporu se současnou legislativou - není možné zpoplatnit komunikaci uvnitř města. Možná zkuste navrhnout JUDr. Bártovi, aby zapracoval na změně. - urychlená dostavba S11 - také pochopitelný souhlas, už to mělo stát dávno. Možná i zde by pomohlo, kdyby výstavba významných dopravních staveb, ke kterým okruh hlavního města bezpochyby patří, byla podpořena zákonem - opět zkuste probrat s JUDr. Bártou. - zastřešení Spořilovské - projekt takového rozsahu není v možnostech radnice MČ Praha 4, to Vám mohu zodpovědně povědět i bez hlubší analýze. Pochopitelně se snažíme přimět MHMP, aby se tímto zabýval. - železniční doprava - já jsem maximálně pro, tak držíte ministerstvo dopravy, tak se předvěďte :-) rozhodně není jak by toto mohla komunální politika ovlivnit. - BUS pruh - to byl zřejmě výstřel do tmy, souhlasím, že je to nesmysl, mám pocit, že se o tom již vážně neuvažuje. a možná Vás překvapím, ale to, aby se otevřel okruh bez dalších změn a počkalo se na přirozené ustálení dopravních toků, byla i snaha radnice MČ Praha 4 - viz tisková zpráva vycházející z usnesení rady - http://praha4.cz/2827_Sporilov-je-obetni m-berankem-noveho-opatreni JUDr. Rudolf Blažek, ODS Barrandov je konečně bez kamionů. Volební lídr pro Prahu 5, 13 a 16 www.Rudolf-Blazek.cz  
Komentář ze dne: 11.10.2010 11:28:37     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - chodovák (@) Titulek: Re: Také odpověď.... Text tohoto komentáře byl vymazán, jelikož porušoval publikační pravidla našeho časopisu! Redakce 
Komentář ze dne: 11.10.2010 10:26:46     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - Jan Sychra (sychra@email.cz) Titulek: Re: Re: Re: Tady můžete začít diskutovat s návrhem protikandidáta z VV ;-) Zdravím, a děkuji za reakci. Nemyslím, že zaskakuji za kolegy – dopravní problémy přece nekončí na hranici městských obvodů, jednoznačně to je celopražská záležitost. 
Co se zpoplatňování JS týká, smyslem je samozřejmě eliminovat „sací“ efekt bezplatné cesty pro kamiony. Legislativně lze řešit výjimkou, nakonec již dnes jsou v Praze úseky s mýtem – viz www.mytocz.cz. Přesun nákladů na železnici skutečně není komunální téma, navíc je to běh na dlouhou trať. Je zde ale shoda odborníků a Bruselu, samozřejmě tvrdě proti bude Česmad atd. Zmínil jsem to hlavně pro úplnost. Jsem rád, že snad alespoň s VV najdete společnou řeč. Jen zopakuju: bohužel ani my nemáme kouzelnou hůlku pro dokonalé a ideální řešení, ale pokud mohu soudit, máme lidi odhodlané k potřebným změnám a nesvázané s betonovými lobby. V úctě Jan Sychra 
Komentář ze dne: 11.10.2010 13:06:13     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz) Titulek: Re: Re: Re: Re: Tady můžete začít diskutovat s návrhem protikandidáta z VV ;-) Nejde o to, zda ty úseky jsou na území HMP, samozřejmě i část Pražského okruhu je v Praze, ale není možné zpoplatnit městský okruh - tedy JS. Pokud to jde na vyjímku, tak sem s ní. 
Komentář ze dne: 09.10.2010 16:19:01     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - markéta2 (@) Titulek: Nedejte se zmást http://praha.id nes.cz/lidem-ze-sporilovske-pomuze-proti hlukova-zed-za-100-milionu-poa-/praha-zp ravy.asp?c=A101005_1461069_praha-zpravy_ ab- 
Dnes uveřejněný článek na idnes.cz .Není se co divit,týden před volbami,ODS se obává o své hlasy u voličů na Spořilově a tak slibuje, co se dá. Ani se jim nedivím,dost si tady zavařili a tak jen doufám, že se občané Spořilova nedají tímto uchlácholit. Najednou nám slibujíí protihlukovou zed za 100 mil,a že přitom uvažují o dalším rozšíření Spořilovské spojky o další jízdní pruh ,to už tady nenapíšou. Protihluková zed , která tady už dávno měla být vybudována nás ale nezbaví exhalací a škodlivin z kamionů. A to vidím jako hlavní problém já.Protože se blíží zima a s ní spojené inverze bude to tady na Spořilové velmi špatné. 
Komentář ze dne: 09.10.2010 22:44:14     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz) Titulek: Re: Nedejte se zmást ten link je nejak bugly... 
Komentář ze dne: 10.10.2010 10:47:46     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - markéta2 (@) Titulek: Re: Re: Nedejte se zmást Link včera fungoval do 22 hod večer, ted už je na odkazu bohužel  článek jiný,věřím ale ,že se Vám podaří článek nalézt  je stále na idnes.cz  uveřejněný v  rubrice  Kraje -Praha+Středočeský kraj. 
Komentář ze dne: 09.10.2010 16:59:00     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: DOTAZ NA PANA SCHNEIDERA Proč myslíte že je těžké najít finance pro zastřešení Spořilovské, které by přineslo zlepšení života více než 10tis. obyvatel když pro 5. května (2 tis. obyvatel) se v nejbližší době plánuje zklidnění, které přijde cirka na 300-500 miliónů a lze na to získat finance z evropských fondů a Státního fondu ŽP (viz tvrzení pana Nečase)??  
Komentář ze dne: 09.10.2010 23:01:55     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz) Titulek: Re: DOTAZ NA PANA SCHNEIDERA Kdyby to šlo z těchto zdrojů, tak by to bylo dobré. Určitě se o to pokusíme. 
Komentář ze dne: 09.10.2010 17:03:54     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Zklidnění Hlavní ulice Po uzavření Spořilovské pro kamióny občané doufají že se MČ P4 začne také zajímat o zklidnění Hlavní ulice. Je tu naprosto katastrofální provoz, často dálnice a pan starosta si jistě včera tohoto problému při volebním mítinku všiml...  
Komentář ze dne: 09.10.2010 17:40:18     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: zákaz kamiónů o víkendu Může se někdo schopný také zasadit o zákaz kamiónů v sobotu odpoledne a v neděli po celý den??? Popř. aby tito řidiči jezdili úplně přes jiné země? 
Většina kamiónů nedováží nic do naší republiky, ale jen projíždí do jiných zemí. A navíc jak je možné že ta doprava kamióny tak stoupla? Dříve jsme byli ve všem soběstační tak proč dnes dovážíme brambory třeba z Turecka, rajčata ze Španělska, jahody z Holandska, česnek z Číny atd. Proč jsme se stali v Evropě jen transitní zemí a skladištěm? Proč nejsme producenty pro vlastní spotřebu? Platili bychom v obchodech také mnohem méně peněz... 
Komentář ze dne: 10.10.2010 08:42:42     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Finance na zastřešení Spořilovské Z jednání občanů s Magistrátem v ZŠ Jižní vyplynulo, že nechtějí protihlukovou zeď, ale padlo dost návrhů na zastřešení Spořilovské. Co ty finance na protihlukovou zeď  přesunout do příštího roku, dát dohromady asi tak 500 tis., vypracovat projekt a do roka začít stavět?  
Do jaké míry se vlastně může člověk podílet na rozhodnutích MČ P4? Je přání významné části obyvatel (tisícovky a možná i více) dostatečné aby je naše radnice podpořila? Co pro to můžeme ještě udělat? Děkuji za odpověď. 
Komentář ze dne: 10.10.2010 09:09:53     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: pan Nečas na Spořilově Na čt1 byla reportáž ze které vyplynulo že pan premiér navštívil spořilovské děti v ZŠ. Byli přítomni i zástupci naší městské části. Hovořilo se i o té hrozné dopravě v sídlišti?   
Příští týden je nutné regulovat vzhledem k nebezpečí smogu  vjezd kamiónů do Spořilovské. Množí se zápaly plic, u řady lidí se zcela nově objevilo astma, nemocní se srdcem mají vážné potíže... Vážení již jen nepovídejte co by kdyby a začněte činit opatření!! Nám tu jde opravdu o život!! 
Komentář ze dne: 10.10.2010 17:35:53     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Protihluková zeď za 100mil. To je hezká nabídka, ale proč nám chce najednou magistrát stavět protihlukovou zeď za 100 mil. (idnes.cz)? Za tu sumu pořídíme krásně zastřešení s parkovou úpravou, které si zde přeje většina občanů a ochrání se tak i více naše zdraví, hluku se zbavíme úplně... Protihluková zeď nezachytí škodliviny z kamiónů a před hlukem nás ochrání jen částečně a ne ve vyšších patrech. 
Může se naše radnice více zasadit o to co si přejí občané? Bylo by to úžasné řešení!! 
Komentář ze dne: 10.10.2010 17:41:04     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz) Titulek: Re: Protihluková zeď za 100mil. Nepořídíme. Budu prosazovat, aby se možnost zastřešení spočítala přesně, abychom věděli, jak na tom jsme, ale podle hrubých odhadů se ta suma pohybuje minimálně o řád výše. 
Komentář ze dne: 11.10.2010 17:15:35     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Protihluková zeď za 100mil. To je dobrá zpráva, že se o to zasadíte, protože zastřešení je opravdu nejrozumnější řešení, které by potěšilo většinu Spořilováků... 
Komentář ze dne: 12.10.2010 06:49:20     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: obchvat Prahy byl zpoplatněn okamžitě.. ..... i s fatálními dopady pro Spořilov 
http://www.e15.cz/byznys/d oprava-a-logistika/necas-nechce-zpoplatn it-dalnici-pres-ostravu Praha má už dnes zdaleka nejhorší životní prostředí ze všech českých krajů. Český hydrometeorologický ústav zjistil, že v Praze jsou zdaleka nejvyšší emise prachu, u oxidů dusíku zpovzdálí konkuruje hlavnímu městu Ústecko a u oxidu uhelnatého Ostravsko. Jen v oxidu siřičitém nemůže Praha konkurovat Ústecku, Ostravsku a Pardubicku s jejich uhelnými elektrárnami. 
http://aktualne.centrum .cz/domaci/volby/praha/clanek.phtml?id=6 79747 
Komentář ze dne: 13.10.2010 13:50:20     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=238& amp;r=nazorya&idc=1465109 Otevřel jsem říjnový věstník Prahy 4 a vidím z něj, že se náš starosta-developer začal zajímat o stromy. Do parku československo-sovětské družby umístil před volbami ke stávající zeleni cedulky s druhovým označením. Řekne se tomu „nové arboretum na Pankráci“. Čtu si ten titulek a nemohu se nabažit bezostyšného cynismu. A strachu, který pocítila místní vláda ODS. Bodejť by ne. Šestnáct roků jejího panování v Praze 4 pokládám za největší pohromu pro tvář tohoto kousku naší země od nešťastného vybombardování Američany. 
Komentář ze dne: 13.10.2010 17:25:15     Reagovat 
Autor: neregistrovaný - markéta2 (@) Titulek: doporučuji přečíst článek http://www.auto-mat.cz/2010/10/strany-na bizeji-draha-reseni-recept-na-problemy-d opravy-maji-jen-zeleni-a-snk-ed/#more-51 36, odkaz asi nebude fungovat , ale je to hned na úvodní straně Automatu.....jak budeme volit? 
 | 
 Spořilovské aktuality 
03.11.2025: Výstava ke 100. výročí dnes byla ukončena 
Dnes byla odstraněna výstava za kostelem sv. Anežky. Organizátory potěšil zájem veřejnosti o historii Spořilova. 
19.10.2025: Spořilov oslavil 100. výročí svého založení Nečekaně velký zájem provázel dnešní sousedské setkání ke 100. výročí Spořilova. Více než 200 zájemců se sešlo v Roztylských sadech nedaleko kostela sv. Anežky České, aby si toto výročí připomenulo. Nechyběly projevy, vzpomínky pamětníků, přání starosty a místostarosty. Bylo možné zalít lípu zasazenou k výročí, debatovat se sousedy, získat zdarma některé publikace o Spořilově a prohlédnout si výstavu fotografií. Ta zde bude umístěna až do 28. října 2025, kdo jste nestihli, přijďte se podívat! Připravujeme reportáž z celé akce. Uvítáme vaše fotografie, videa nebo i jen vzkaz Spořilovu ke 100. výročí - můžete vkládat do facebookové skupiny 100 let Spořilova - Spořilovské noviny. 
05.10.2025: Výsledky voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Výsledky voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR (2025) za Prahu 4 a její jednotlivé -tedy i spořilovské - okrsky:zde. 
Starší aktuality Čtenáři od 31.5.2004 
Spořilovská kliknutí 
 Spořilováci na webu 
Nyní si čte web : 145 uživ.  | 
(c) Spořilovské noviny 2004 - 2019   
 Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě. 
Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
CENÍK INZERCE