Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov pokr:
    "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov:
    "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Prosinec  >>
    PoÚtStČtSoNe
           1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31      

    100 let Spořilova
    Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
    Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova.

    Komentáře

    ke článku: Petice občanů za zklidnění dopravy na celém Spořilově a za zachování ulice Hlavní jako obytné třídy
    ze dne 19.12.2006, autor článku: Čtenář Spořilovských novin

    Komentář ze dne: 21.12.2006 09:29:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - dragon (@)
    Titulek: podpis
    skvely napad podporuji kde se da podepsat petice ?

    Komentář ze dne: 22.12.2006 06:00:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michal (@)
    Titulek: Petice
    Akce je to skvělá, ale skutečně chybí informace, kde se to dá podepsat. Více propagace by opravdu neškodilo a nadcházející svátky pro jsou dobrou příležitostí. M

    Komentář ze dne: 23.12.2006 10:12:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Michal Broza (mbroza@centrum.cz)
    Titulek: Petice by mela jit k lidem
    Z reakcí je vidět, že lidé chtějí informace o chystaných změnách v ulici Hlavní a chtějí vyjádřit svůj názor ve prospěch naší čtvrti. Nicméně petice by měla do ulic, aby se k ní mohlo dostat co nejvíce lidí. Během svátků se bude hodně Spořilováků pohybovat např. kolem kostela, Alberta, po svátcích by pak stálo za to obsadit odpoledne a k večeru stanice autobusů. Stoleček, podpisové archy ... Věřím, že k tomuto tématu se bude chtít vyjádřit valná část obyvatel starého Spořilova. Realitou ale je, že petice si musí najít cestu k nim, opačně to bohužel nefunguje tak rychle.

    Komentář ze dne: 11.01.2007 16:31:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - emele (@)
    Titulek: Re: Petice by mela jit k lidem
    Svatá pravda, pčekvapilo mne, že petice existuje od 19.12. a my jsme se o ní dozvěděli až 11.1., kdy přišla do schránky. Určitě o tom neví dosud spousta lidí, kteří by ji podpořili !

    Komentář ze dne: 11.01.2007 17:00:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Petice by mela jit k lidem
    Petice do schránky nepřišla, protože nemá nožičky :-)
    Někteří lidé hned co se vrátili ze svátků připravili podpisové archy, letáky, dojednali podpisová místa, dali peníze na její rozmnožení, kopie předali jiným dobrovolníkům a jeden z nich došel až k vám :-)
    Jiní o petici napsali do zpravodaje farníků, do SN, oběhli s peticí známé a sousedy, mluvili o ní na třídních schůzkách...
    Volali o ní panu senátoru Topferovi až do USA, kde se právě nachází a který slíbil spolupráci. Navštívili pana Branalda, který ji podepsal a popřál mnoho zdaru. Ze veřejnosti známých signatářů petice jmenujme herce manžele Táborské a Abrhámovi.
    Stále jsme ale na začátku. Prosazení i tak samozřejmých a jednoznačně přínosných požadavků bude trvat dlouhý čas a vyžádá si energii a znalosti mnoha lidí.
    Děkujeme za podporu, pochopení a pomoc.

    Komentář ze dne: 27.12.2006 10:24:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Azzie (@)
    Titulek:
    Petice je prilis konfliktni, kdybych ji vyrizoval ja tak ji strcim do supliku, protoze bych vedel ze se nic nestane.

    Hlavne bych se informoval jak to bude se stavebnim rizenim (otazka jak to je s rekonstrukci?). Kdybych chtel zmenu stavby tak bych podnikl kroky ve stavebnim rizeni pripadne se nechal inspirovat ekoteroristy. Jejich metodologie resici podobne problemy je znacne propracovana. K nastudovani bych take doporucil novy stavebni zakon.

    Komentář ze dne: 04.01.2007 09:59:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Aleš (banjoales@seznam.cz)
    Titulek: Jsem pro
    Jsem pro, moc bych si přál sklidnění Starého Spořilova. Petice je rázná, spousta věcí je velmi dobrá, jen si tam malinko protiřečí:
    "Žádáme, aby středové stromořadí v ulicích Hlavní, Boční I. a II. nebylo rekonstrukcí dotčeno a zelené pásy byly v plném rozsahu zachovány.
    · Požadujeme provést takové stavební úpravy, které by nám umožnily před našimi domy autem zastavit a stát bez toho, že bude blokován průjezd autobusu, nebo spáchán dopravní přestupek."
    Kam se pak vejde cyklotrasa? Zúží se chodník? Třeba to jen špatně chápu...
    Sami ale nemůžeme volat po sklidnění, když používáme auta ne vždy, když je opravdu potřebujeme, ale třeba jenom z lenosti. Navíc nejhorší je to paradoxně před Základní školou před osmou hodinou ranní. Děti už neumějí chodit? Nedá se tam ani dýchat! Nejen Boční I se tak stává velice vytíženou komunikací.

    Komentář ze dne: 04.01.2007 14:38:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Sporilovak (@)
    Titulek: Občanské sdružení
    Je nutné založit Občanské sdružení. Jen tak se lze efektivně bránit a vyvíjet činnost zaměřenou k ochraně přirozených i zákonných práv a zájmů místních obyvatel starého Spořilova.Hlavním posláním sdružení může být např. ochrana životního prostředí a zklidnění dopravy na tomto území.

    Komentář ze dne: 04.01.2007 19:56:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - J.V. (@)
    Titulek:
    Petice, co v současné době koluje, nemá úřední váhu. Bude v zastupitelstvu pouze formálně projednána...

    Komentář ze dne: 05.01.2007 12:32:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Eduard Vašátko (veduard@quick.cz)
    Titulek: Re:
    Občanské sdružení Starý Spořilov bylo založeno již asi před 6 lety - bohužel v současné době patrně již nevyvíji žádnou činnost, protože jsme zjistili, že si nás nikdo nevšímá. Předsdou byl naposledy tuším MUDr et JUDr Kalista v Jihozápadní V., ale nevím jestli to už také nevzdal. Možná ale, že by se to dalo nějak využít. Ovšem jako lepší vidím přihlásit se jako účastník stavebního říení (to je ostatně ze zákona povinnost při stavebním řízení) a vše projednávat, nejlépe za účasti právníka tam. Já bydlím moc daleko, takže se přihlásit nemohu, ale lidi, kteří bydlí v Hlavní ulici jsou účastníci stavebního řízení ze zákona.

    Komentář ze dne: 05.01.2007 12:00:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - vrták (@)
    Titulek: ne dálnici na Hlavní
    Spořilováci bděme!!!!!

    Potřeba rozšířit povědomí mezi Spořilováky, co se zamýšlí udělat s Hlavní, třeba plakáty . Jedině tak 99% lidí na Sporáku podepíše petici, či podpoří jakékoliv shromáždění proti další "dálnici" v okolí Spořilova svou účastí.

    Josef Sviták, Severozápadní V./13



    Komentář ze dne: 05.01.2007 12:25:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Eduard Vašátko (veduard@quick.cz)
    Titulek: Připomínka
    Petice je napsaná velmi dobře, ale chybí tam jedna podstatná věc. Jak dnes z 30 leté zkušenosti s provozem Severojižní magistrály vyplývá pro řadové domky v Jihozápadní V. a IV. a jak patrně ví i řada Spořilováků v okolí Hlavní, provozem těžkých náklaďáků praskají základy domů a ve zdech se tvoří trhliny. V Jihozápadní V. jsou u některých domků trhliny již dnes až 15 mm, já sám mám ve zdech praskliny kolem 2 - 3 mm a tvoří se i po opravách stále nové. Pokud by byl v Hlavní ulici těžký provoz, mohlo by postupně dojít k uvolnění celého svahu a škody by byly nenapravitelné. A to nemluvím o hluku. Mimochodem - včera bylo v TV, že byla podána hromadná žaloba na Magistrát hl.m.P. ohledně hluku z magistrály. Nevíte někdo, kde se k této žalobě připojit - máme spoustu korespondence s OU Praha 4 a také nějaká měření hluku od hygieniků. Třeba by to pomohlo.

    Komentář ze dne: 05.01.2007 13:06:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Redakce SN (@)
    Titulek: Diskuse
    Zdá se, že se tu pomalu rozjíždí další podnětná diskuse. Jen tak dál.

    Komentář ze dne: 05.01.2007 23:42:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - otevřené oči (@)
    Titulek:
    K petici mám pár dotazů:
    Zajímá mne co znamená V UVOZOVKÁCH "dálniční" přivaděč?????
    Pokud se občas pohybuji po ulici Hlavní, nikdy mi nepřipadlo, že by ulice ustící do ní byly tak katastroficky přeplněné jak je v petici napsáno.
    Kruhový objezd u ZŠ Jižní jen zpomalí dopravu a nám přinese více splodin na Spořilově. A dopravní nehody se tu vyskytují, pokud si pamatuji, jen ojediněle.
    Co je myšleno jako Tranzitní dopravou? Kamiony k nám až na pár zbloudilců nezajíždějí.
    A na závěr, odkud a proč by měla být na Spořilov svedena tranzitní doprava????????

    Mně osobně připadne petice neúčelová a určená pouze pro občany bydlící přímo na ulici Hlavní, kteří chtějí parkovat přímo před domem.

    Rád bych si přečetl i text, proti kterému je petice namířena. Kde se dá do plánů nahlédnout?

    Předem se omlouvám pokud jsem někoho urazil svým názorem. Samozřejmě jsem pro, aby byla alej uprostřed ulice Hlavní zachována, ale se ztrátou pěti stromům se dokážu smířit.
    Rád vyslechnu argumenty a reakce na mé dotazy.
    Děkuji.




    Komentář ze dne: 06.01.2007 22:32:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Honza Tajovský (honza.tajak@volny.cz)
    Titulek: inspirace
    občas jezdím přes Prahu 6, přes Ořechovku, je podobně orientována, a ze stejné doby, a problém s dopravou řešili taky. Hlavní ulice / podobně půlé Ořechovku/ je řešena retardéry vybetonovanými, a k omezení a zpomalení dopravy došlo. I když také mají několik osvětlených přechodů.

    Zcela souhlasím že situace s Hlavní ulicí u nás a hluk ze všech tří dálnic je nutné řešit. Jedna z cest by stoprocentně měla jít i přes námi zvolené zastupitele, nebo ne? Co oni na to?
    Kontaktoval je někdo?

    Komentář ze dne: 08.01.2007 14:43:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Otevřené oči (@)
    Titulek: Nad peticí se vznáší mlha
    K mému předchozímu článku bych dodal:
    V petici se píše o rozdělení Sořilova na dvě části, pomocí zbytečného zábradlí. Z náčrtků v souvisejícím článku jsem vyčetl, že zábradlí se osadí jen u přechodů. Což jak se domnívám slouží k ochraně a usměrnění chodců při přecházení komunikace. Nebo se mýlím????

    Z petice mám každým dnem horší a horší pocit (spíše z jejich autorů).
    Já nesouhlasím se zvyšováním rychlosti, nadměrnému kácení stromů (z plánu je čitelné i přesazování "překážejících" stromů) a tranzitní dopravě. ALE odkažte mě na nějaké www stránky, nebo úřed, kde jsou tyto negativa napsaná, ať s peticí mohu souhlasit. Ale za těchto podmínek petici nepodporuji.

    Mám pocit, že petice je celá zahalená v mlze a zavádějící.

    Budu rád, když mě přesvědčíte o opaku.

    Komentář ze dne: 08.01.2007 17:05:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - čtenář SN (@)
    Titulek: Re: Nad peticí se vznáší mlha
    Projektová dokumentace je k dispozici na úřadě městské části Praha 4, odbor:
    životního prostředí
    dopravy
    stavební

    Komentář ze dne: 10.01.2007 19:16:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Nad peticí se vznáší mlha
    Hlavně jsou účinější způsoby intervence než petice, na kterou se plýtvá energií.

    Komentář ze dne: 11.01.2007 08:05:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Nad peticí se vznáší mlha
    Dokáže tady někdo nejen kritizovat, ale také smysluplně pomoci dobré věci??!!

    Komentář ze dne: 11.01.2007 10:49:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Tomáš Ledvina (hlavni@sporilov.info)
    Titulek: Re: Nad peticí se vznáší mlha
    "Otevřené oči" -
    opakovaně vyzýváte k diskusi, ale zatím jste neuvedl své jméno ani kontakt na vás.
    Jsem připravený se vámi setkat a pokusit se rozptýlit mlhu, kterou zmiňujete.
    S pozdravem
    Tomáš Ledvina

    Komentář ze dne: 11.01.2007 11:21:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Otevřené oči (@)
    Titulek: Re: Re: Nad peticí se vznáší mlha
    Jsem rád že jste se zapojil do diskuze.
    Myslím, že problém není o zveřejnění jména a uvedení kontaktu, ale o celkové informovanosti problému.
    Já prostě nesouhlasím s některými částmi petice, které jsem už napsal. Rád bych se dočkal odpovědí, děkuji.

    Komentář ze dne: 11.01.2007 16:40:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana Ledvinova (@volny.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Nad peticí se vznáší mlha
    Vazeny pane otevrene oko,
    nezlobte se, ale anonymum zasadne zadne informace neposkytuji, ani to nebudu nikomu doporucovat. Navic z vasich reakci neni jasne se kterymi body petica nesouhlasite. Myslim si take, ze to take neni v soucasne fazi az tak dulezite. Hlavnim ucelem petice je vzkazat prislusnym rozhodovacum, ze obyvatele Sporilova chteji spoluvytvaret sve okoli a mluvit do toho, jak bude vypadat. Vzhledem k tomu, ze to vypada, ze informace, na rozdil od nas, z TSK mate vy, budeme radi, kdyz se o ne podelite a pomuzete k konstruktivnim prepracovani projektu prestavby ulice Hlavni. Jste srdecne zvan ke schuzce, at jiz s nami, nebo celym peticnim vyborem. Chcete-li se vsak zapojit, bude nutne, abyste prestal byt anonymem.
    PS: pokud je "otevrene oko" vase jmeno, omlouvam se za nedorozumeni.

    Komentář ze dne: 12.01.2007 10:45:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Zamlžené oči (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Nad peticí se vznáší mlha
    Napsáno v této sekci dne: 05.01.2007 23:42:39

    K petici mám pár dotazů:
    Zajímá mne co znamená V UVOZOVKÁCH "dálniční" přivaděč?????
    Pokud se občas pohybuji po ulici Hlavní, nikdy mi nepřipadlo, že by ulice ustící do ní byly tak katastroficky přeplněné jak je v petici napsáno.
    Kruhový objezd u ZŠ Jižní jen zpomalí dopravu a nám přinese více splodin na Spořilově. A dopravní nehody se tu vyskytují, pokud si pamatuji, jen ojediněle.
    Co je myšleno jako Tranzitní dopravou? Kamiony k nám až na pár zbloudilců nezajíždějí.
    A na závěr, odkud a proč by měla být na Spořilov svedena tranzitní doprava????????

    Tyto dotazy a názory se vám zdají nepochopitelné?

    Komentář ze dne: 12.01.2007 13:46:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana Ledvinova (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Nad peticí se vznáší mlha
    K petici mám pár dotazů:
    Par odpovedi je vzdy pod otazkou. Detailnejsi diskusi znovu nabizime osobne, nebo kazdopadne ne anonymne.

    Zajímá mne co znamená V UVOZOVKÁCH "dálniční" přivaděč?????
    Protoze rada ridicu Hlavni, byt neni dalnicnim privadecem, pouziva k tomu, aby na dalnici najela. Kdyz se ulice vice zprujezdni, bude jich jeste vic.

    Pokud se občas pohybuji po ulici Hlavní, nikdy mi nepřipadlo, že by ulice ustící do ní byly tak katastroficky přeplněné jak je v petici napsáno.
    Pripada to tak mnohym, kteri na ulici Hlavni bydli i tem, kteri tam vodi sve deti do skoly.

    Kruhový objezd u ZŠ Jižní jen zpomalí dopravu a nám přinese více splodin na Spořilově.
    Experti na dopravu tvrdi opak (coz me samotnou prekvapuje). ALe kazdopadne si myslim, ze kruhovy objezd zpomali auta, ktera jinak dohaneji zelenou ci oranzovou a pred skolou svisti vice nez 80tkou.

    A dopravní nehody se tu vyskytují, pokud si pamatuji, jen ojediněle.
    To se divim, protoze nabourane auto je tam velmi casto, zejmena, kdyz vyplnou svetla.


    Co je myšleno jako Tranzitní dopravou? Kamiony k
    nám až na pár zbloudilců nezajíždějí.
    Ridici si tu zkracuji cestu, kdyz je dalnice ucpana.

    A na závěr, odkud a proč by měla být na Spořilov svedena tranzitní doprava????????
    Veta i nasleny odstavec v petici, kterou touto otazkou reflektujete se tyka zejmena nutnosti dostavby dopravni infrastruktury na zaklade promyslene dopravni studie a ne dilcich projektu na jednotlive ulice.

    Petice neni dokument, ktery ma za ukol presne pripominkovat projekt. K tomu jsou jine nastroje a fora. Jejim ukolem je ukazat, ze mame o ucast pri rozhodovani o nasem okoli zajem.

    Komentář ze dne: 14.01.2007 12:14:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Zamlžené oči (@)
    Titulek: Komunikace je důležitá
    Děkuji za odpovědi.
    Pár dní to sice trvalo, ale nakonec jsem se dočkal.
    Mám však ještě několik názorů.

    ad 1) Myslím si, že drtivá většina řidičů používajících Hlavní jako nájezd na magistrálu jsou obyvatelé starého a nového Spořilova.

    ad 2) Ve čtvrtek večer jsem se šel projít po Hlavní a zjistil jsem že nejvíce aut parkuje v ulicích Severovýchodní IV a VI, což je způsobeno absencí parkoviště pro bytovky a panelák na Severní I. V ostatních ulicích to není zdaleka tak kritické. Ovšem to nemění nic na tom, že za několik let se tento stav bude zřejmně zhoršovat. Což bude chtít mnohem komplikovanější a účinnější řešení.

    ad 3) Tato křižovatka je asi nejfrekventovanější na celém Spořilově. Skoro každý den jí projíždí 8 linek autobusové dopravy (118,505,203,170,121,260,213,136). Ve špičce, se na zastávce Spořilov na Severní I, střídají autobusy cca každé 3 minuty. Před kruhovým objezdem budou zastavovat a opět se rozjíždět v příkrém kopci. Má to 2 negativa: splodiny a mnohem hluběji vyjeté koleje, které jsou na zmiňované zastávce pod křižovatkou.

    ad 4) Já měl jiný názor, ale dobrá.

    ad 5) To je bohužel pravda, ale jak tomu zabránit je těžkou otázkou. Pokud položíme příčné prahy na Hlavní, objedou to spodem po Severozápadní+východní, nebo po Boční. Řešením by mohlo být postavit je po celém spořilově, ale s mírou, aby nám zůstali autobusové linky a aby to nekomplikovalo průjezdnost sanitek, hasičů a policie.

    Myslím, že z mých komentářů je také cítit, že mám (nejen) o tento problém zájem a není mi lhostejný rozvoj a budoucnost Spořilova. Mím cílem bylo mít více informací o daném problému, které jsem postrádal. Já nejsem váš nepřítel, vždyť plujeme na stejné lodi.

    Komentář ze dne: 08.01.2007 21:51:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - oldřich janeba (olda.janeba@seznam.cz)
    Titulek: Občanské sdružení
    Vznik nebo obnova občanského sdružení je nejefektivnější nástroj, jak mobilizovat lidi, sehnat peníze na podpůrné projekty, medializovat se a zatlačit na samosprávu, aby vyslyšela hlasy obyvatel.
    Jistá vnější semknutost starého Spořilova by mohla dobře zafungovat.
    Existuje řada plánů na zakrytí přivadeče mezi "starým a novým" (viz SN), ale i na zakrytí D1 kolem Spořilova. Pokud se tomu bude někdo deset, patnáct let věnovat, může se to povést. Naše děti by si to zasloužili.


    Komentář ze dne: 09.01.2007 09:28:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Haryk (@)
    Titulek:
    Pane Janebo, naše děti by si to zasloužily.

    Komentář ze dne: 15.01.2007 10:47:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Aleš (banjoales@seznam.cz)
    Titulek: Ještě nevím
    Zdravím. Ještě nevím jestli petici podepsat, stále mně nikdo nevysvětlil, jak to udělat, aby na Hlavní
    a) byla místa k parkování;
    b) byla cyklostezka;
    c) bylo možné projet autem a přitom se neubralo zeleně,
    tak jak to petice požaduje. Já jen, aby to nebylo bráno jako nesplnitelné a takové nešoupnuto do šuplíku pro nepotřebné věci.
    Možná se pletu, ale většina domů na Starém Spořilově, které nemají možný vjezd na zahradu z ulice, mají zezadu uličku. Třeba Jihozápadní V. Všichni ale asi z lenosti parkují na chodníku před domem. Nedá se tam ani projít. Ruku na srdce: Jak je to na Hlavní?
    Jak jsem již jednou psal, s chystanými změnami v ulici Hlavní rázně nesouhlasím. Petice mně však přijde plná rozporů.

    Komentář ze dne: 15.01.2007 16:00:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Ještě nevím
    Já petici vnímám jako vyjádření postoje.
    Nesouhlasem dám najevo, že vítám zrychlení dopravy, 4m široké chodníky přes stávající zeleň, desítky metrů nových zábradlí apod.
    Podpisem petice říkám, že jsem pro zklidnění dopravy, preferenci klidové zóny, větší bezpečnost apod.
    Petici nelze zaměňovat za projekt, který bude následovat, bude-li petice úspěšná. Poslední slovo bude mít odborník, který dokáže všechny nebo jen některé požadavky skloubit do sebe.
    --------------
    Moje osobní představa je, že jde především o to zúžit dosavadní silnici, která je na 1 pruh příliš široká a na 2 příliš úzká. Tím se také dosáhne zpomalení, zklidnění a vyšší nezpečnosti. Zúžení lze docílit např. tak, že na stinnou stranu ul. Hlavní se vejdou parkovací ostrůvky a na tu osluněnou se udělá cyklostezka. Ale mohou být i jiná řešení, např. lavičky. Mě jde v prvé řadě o to, aby Hlavní nebyla "závodní dráhou".

    Komentář ze dne: 15.01.2007 18:54:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Zamlžené oči
    Titulek: Re: Re: Ještě nevím
    Nepodepsání petice neznamená automaticky souhlas se zrychlením dopravy a rozšířením silnice. To je zřejmě váš subjektivní dojem. Z kontextu komentáře na který jste reagoval(a) vychází, že pisatel má zřejmě zájem o zklidnění dopravy, ale z obsahu petice mu není jasné jak toho má být dosaženo, proto se ptá. A kdo se ptá, víc ví.
    To je zas můj subjektivní názor.

    Člověk by si měl o dané věci zjistit více důležitých informací, než aby vše bezmyšlenkovitě podepisoval, pane(paní) Zavináč(ová).

    Komentář ze dne: 15.01.2007 18:55:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - čtenář spořilovských novin (@)
    Titulek:
    Rozměr vozovky je nadstandardní, proto je možné využít ji i k jiným účelům než pro jízdu aut. Nejjednodušším řešením je nalajnovat čáru, která zúží vozovku na běžnou šířku a vymezí pruh pro cyklisty, případně i auta. Pro ně by bylo lepším řešením zúžení chodníku v místech, kde je nadbytečně široký.
    Jen část domků na Hlavní má zezadu hospodářskou uličku. Ta má zvláštní charakter a není možné ji běžně používat. Tyto uličky bývají často neprůjezdné, ba i neprůchozí. Nejde proto o lenost tamních obyvatel.

    Komentář ze dne: 15.01.2007 21:17:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    P.S. Některé hospodářské uličky, nebo v některých místech - jsou navíc tak úzké, že do nich běžně nelze zajíždět ...

    Komentář ze dne: 15.01.2007 22:48:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    No oni taky nejsou na žádné zajíždění koncipovány. Jsou navrženy pro účely hospodářské, stěhování, hasičský zasah hadicemi. Nejsou veřejnými komunikacemi, ale jsou "jiný pozemek" ve vlastnictví magistrátu...

    Komentář ze dne: 15.01.2007 22:55:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Já teda s tím parkováním nevím, mám dojem, že o něj obecně zájem příliš není. Také bych na hlavní parkovat nechtěl, parkuji bokem...
    Ta auta parkující u chodníků vždy udusí společenský život ulice a je otázkou, kde toto nutné zlo podtoupit?

    Komentář ze dne: 16.01.2007 09:43:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Spořilovský chodec (@)
    Titulek: Re:
    Jaký společenský život? Vždyť na Spořilově žádný není. Sokol o svých akcích neinformuje, to samé i skauti a další organizace. Všichni jsou zalezlí ve svých ulitách a ze starého Spořilova je nocléhárna. Každý den, když chodím po Roztylském náměstí, stále více lituji tohoto mrtvého prostoru, kde to ještě před třiceti lety žilo.

    Komentář ze dne: 16.01.2007 19:26:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Zamlžené oči
    Titulek: Re: Re:
    Spořilovský chodče, nemyslím, že jsou všichni zalezlí, ale na Roztylském náměstí nic kromě Eureky, kavárny, vinotéky a pro některé kostel nic není, co tam chcete dělat? Nacvičovat sokolský slet, anebo stanovat se skautama (nic proti nim nemam, ale nejlepší místo to není)? Většina lidí chodí za zábavou a sportem tam kde je a ne tam kde neni. Před třiceti lety tam bylo zřejmě více objektů, kvůli kterým se tam denně chodilo. Nejsem tak starý, ale pamatuji si tam cukrárnu a trafiku, ve které mi rodiče kupovali Tutovku :-) .
    Inu co se dá dělat? Staré časy jsou dávno pryč a Roztylské náměstí je bohužel zřejmě odsouzeno pouze k venčení pejsků.

    Komentář ze dne: 16.01.2007 21:13:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    "společenským životem ulice" jsem měl na mysli to, že se lidé procházejí, tráví na ulici čas, děti si hrají. Ulice zaplněná auty je udušená a omezený prostor pro chodce a zeleň je degradován na jakýsi spěchací koridor, kde si lidé překážejí, místo aby se potkávali... Věci týkající se spolků a podobně jsem na mysli opravdu neměl.

    Komentář ze dne: 16.01.2007 23:01:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Zamlžené oči
    Titulek: Re: Re: Re:
    Máte pravdu, ale v této době je mnohem širší výběr zábavy pro volný čas než byl před X lety. A s auty to bude čím dál horší.

    Komentář ze dne: 17.01.2007 15:11:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Spořilovský chodec (@)
    Titulek: Oživení Roztylského náměstí
    Mě šlo o to, aby se lidé skutečně potkávali. Na starém Spořilově žije třeba hodně seniorů, kteří se tak maximálně setkaní u Alberta nebo v Penny, nebo v Kauflandu, kam míří jejich kroky dopoledne. Roztylské náměstí je předurčeno (třeba parkoviště před Eurekou) k nějakému vánočnímu nebo velikonočnímu trhu, happeningu, koncertu, dílně pro děti, prostě nějaké akci, která by náměstí oživila. A lidé by měli příležitost se sejít, poklábosit, dát si třeba svařené víno, pivko nebo klobásu... Zjistili by pak, že i na Spořilově se dá nějak kulturně (a komunitně) žít a ne jenom přespávat. Přidat by se mohli i sokolové, skauti, škola - prezentovat svoji činnost.

    Komentář ze dne: 17.01.2007 15:26:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Záběhličan (@)
    Titulek: Re: Oživení Roztylského náměstí
    Hezké, leč utopické a doba je už (možná bohužel, možná ne) jiná. Spořilov (starý a nový) je tak cca od 80.let minulého století noclehárnou, ať se nám to líbí nebo ne. Spořilováci se tak budou setkávat především na stránkách této internetové adresy.

    Komentář ze dne: 17.01.2007 23:29:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Oživení Roztylského náměstí
    Pořád bych řekl, že jsme na tom v tomto směru poměrně dobře a není nutné být tolik skeptický. Porblém noclehárny je přímo úměrný tomu, jak kvalitně se dá využít volný čas přímo v místě bydliště.
    Například vinohradské ulice se stromy by byly skvělé pro procházky s dětmi a trávení volného času, ale není to možné, protože se člověk pouze proplétá mezi parkujícími auty. Těchto koncůů bych se nerad dočkal...

    Komentář ze dne: 18.01.2007 00:08:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Spořilovský chodec (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Oživení Roztylského náměstí
    Souhlasím, jde o to oživit spořilovské ulice. Cestou přes Roztylské náměstí každý den domů z práce smutně koukám na dětské hřiště, které nechala městská část nákladnou sumou v minulém roce rekonstruovat (a dík jí za to) - nikdy jsem zde neviděl žádné maminky s dětmi, které by atrakce odpovídající standardům Evropské unie, využívaly. Je to škoda. Radost mám ovšem, když občas páni kluci okupují hřiště pod Břízou. Ale i to je zřídka. Sedí asi doma u počítače.

    Komentář ze dne: 18.01.2007 08:55:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Záběhličan (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Oživení Roztylského náměstí
    Jasně na hřišti dávají jednoho špeka za druhým, že ? (špek = "cigareta marihuany". To naplatí samozřejmě paušálně na všechny pubescenty. Někteří skutečně sportují

    Komentář ze dne: 18.01.2007 12:28:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Spořilovský chodec (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Oživení Roztylského náměstí
    Já jsem měl štěstí, vždycky hráli fotbal.

    Komentář ze dne: 16.01.2007 12:02:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Aleš (banjoales@seznam.cz)
    Titulek: skutečně
    Skutečně mi jde o sklidnění Spořilova, za tím si stojím. Podpisy petice jsou rozjeté, tak jí tedy podepíšu též i přes své výhrady vůči ní. Pořád si ale myslím, že navrhované úpravy nikam nepovedou. Snad jen, že zachráníme tu zeleň a to budu též rád. Úprava typu cyklostezka na straně jedné,parkovací ostrůvky na straně druhé je dobrá, škoda právě, že tento návrh řešení není právě v petici. Proto se mi nelíbí. Jsou tam požadavky, ne řešení. Mimo to mám obavy, že lidé nebudou chtít parkovat "přes ulici" a cyklostezka bude plná parkovaných aut.
    O těch uličkách jsem tušil, že to bude tak trochu píchnutí do vosího hnízda. Ale je mnoho případů na St. Spořilově, kdy je lidé denně využívají! Vždyť je přece lepší parkovat za plotem než na ulici, ne? Takže to jde. Mnozí to tak dělají. Nenechali je zarůst křovím. Ale je mi to jedno, je to věcí těch, kdo tam bydlí.
    Je škoda, že jsme se naučili používat auta kvůli každýmu ....., to je a bude každé sklidňování k ničemu.

    Komentář ze dne: 16.01.2007 19:35:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Zamlžené oči
    Titulek: Re: skutečně
    Pozor! Na cyklostezce se stát nesmí, toho bych se neobával.
    A parkovací ostrůvky jsou nesmysl, protože kdo přijede jako první ten vyhrál a na ostatní zbyde jen kolmá ulička, nebo sousedův ostrůvek. Řešením je místo parkovacích ostrůvků vytvořit jeden souvislý parkovací pruh podél celé Hlavní, aby se tam vešli auta z obou stran ulice.
    Ovšem až si bude chtít někdo naložit auto něčím težším, asi to bude muset tahat přes celou ulici.

    Komentář ze dne: 16.01.2007 21:17:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Nikdy nebyl a asi nebude problém zastavit na kterékoliv straně ulice, takže tahání přes ulici nevidím podstatné...

    Komentář ze dne: 16.01.2007 22:46:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Zamlžené oči
    Titulek: Re:
    Měl jsem tím namysli, že pokud by byla na jedné straně ulice cyklostezka, mám obavy, že by se dopravní policii nelíbilo parkování na ní. Domnívám se že to bude ze zákona zakázané.

    Komentář ze dne: 17.01.2007 23:31:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    V nutných případech asi holt na chodníku...

    Komentář ze dne: 18.01.2007 08:53:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: výše obrubníků
    drobná potíž bude v tom, že při opravě zvednou žulové obrubníku o 15cm a najet na chodník - např. při vykládce bude problém. Ještě větší problém ovšem je, že na zvýšení obrubníku by navázalo zvýšení chodníku a už nyní leze chodník některým domům na Hlavní až do výše oken.
    Na to snad existuje alternativa - a to snížení výše povrchu Hlavní o těch 15cm - ale to právě musíme jako obyvatelé ohlídat! To je práce navíc pro TSK a to je to poslední, co chtějí. Také mě zajímá, jak jsou obrubníky u zeleného středového pásu vysoko - zda při snížení vozovky by nevyskořily 30 čísel nad ní.
    To chce dostat projekt do ruky nebo nejlépe na SN.

    Komentář ze dne: 30.01.2007 23:10:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Maky (marketa.m@centrum.cz)
    Titulek: Senohrabská - ne, ne, ne
    Tu petici bych ráda podepsala, ale já bydlím ve Svojšovické. Kvůli hluku z koryta se téměř nedají otevírat okna... A vy, proto, abyste na Starém Spořilově měli klid, chcete aby Senohrabská byla obousměrná??? To nestačí obousměrná Lešanská????

    To mi přijde hooooodně sobecké a kvůli tomu nemohu já ani moje rodina připojit svůj podpis pod tuto petici...

    Maky

    Komentář ze dne: 31.01.2007 11:37:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Tomáš Ledvina (@)
    Titulek: Re: Senohrabská - ne, ne, ne
    chci Vás i ostatní ubezpečit, že naším hlavním zájmen je zklidnění dopravy na celém Spořilově. Oprava ul. Hlavní byla jen tou pověstnou poslední kapkou, která lidi aktivovala.

    Ona nešťastná zmínka o Senohrabské už způsobila hodně zlé krve - a zbytečně. Opravdu to neprosazujeme jako náš cíl a z dalších textů ji vyřadíme. Zásadní pro nás a věřím, že i pro vás, je konec oné věty v petici, že chceme zklidnit dopravu na celém Spořilově a že ji nechceme jen převést do jeho jiné části - ani do Senohrabské. Podaří-li se zbavit Spořilov tranzitní dopravy jedoucí mimo okolní dálnice, poklesne zatížení všude. Aniž bych prosazoval zbousměrnění Senohrabské, chci podotknout, že pro vás a pro všechny Spořilováky je důležité kolik aut vám denně projede pod okny a ne to jestli jedou jen jedním nebo oběma směry. Počet aut pomohou omezit např. technická opatření jako jsou zvýšené prahy na přechodech.

    Vaši oblast ohrožuje jiná věc - a to plánovaná stavba na Trojmezí za Penny. Slyšel jsem o 20tisících nových obyvatelých. Ti způsobí růst dopravy na vnitřních ulicích Spořilova, které na to nejsou dimenzované, neprosadíme-li SPOLEČNĚ jinou trasu vně Spořilova.

    Komentář ze dne: 01.02.2007 17:17:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    zobousměrnění Senohrabské bylo uvedeno jen jako příklad případného možného řešení a to pouze na základě výsledků prokázaných dopravní studií, myšleno bylo umožnit přístup na parkoviště v její dolní části při ústí na Hlavní

    Komentář ze dne: 22.05.2015 16:55:19     Reagovat
    Autor: [chenlina] - chenlina (chenlina000@outlook.com)
    Titulek: Re: wholesale jersey the nfl had a developmental league in europe from 9192 and


    Spořilovské aktuality
    17.11.2024: Před 35 lety...
    Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.

    Starší aktuality


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem9419987
    Prosinec173158
    Dnes10827

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 422 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE