Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilovský kalendář
<<  Únor  >>
PoÚtStČtSoNe
     1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28   

Komentáře

ke článku: Roztylské náměstí jako prostor a hodnota
ze dne 03.12.2007, autor článku: Jan Fischer

Komentář ze dne: 03.12.2007 12:44:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Spor-y-lovak (@)
Titulek:
Pomník na náměstí patří !!!

Komentář ze dne: 03.12.2007 23:51:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (@)
Titulek: Re:
Protože tam stál kdysi dávno 3 roky...?

Komentář ze dne: 03.12.2007 13:16:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: co dřív - koncepce nebo socha?
Náměstí je hlavní dominantou a osou Spořilova. Koncepci rozvoje - nejen po zahradně-architektonické stránce, ale také společensko-kulturní nutně potřebuje. Je tam jediné místo kde posedět a zároven být součástí náměstí - kavárna. (Eureka a Bříza nechť se nezlobí, ale to jsou do sebe uzavřené podniky). Služby zmizly, bývaly tam potraviny, stánky PNS u zastávky apod. Hřiště je opravené, ale trčí tam jak pěst na oko, moc do okolí nezapadá.
Současný památník je také zcela utopený, vlastně ztracený v prostoru.
Legionář, byť s útočně nasazeným bodákem, náměstí určitě nezachrání.
Nechci bránit těm, kteří si ho tam přejí. Jim to udělá radost, mě neublíží. Mělo by se tak však stát na základě celkového konceptu rozvoje náměstí. Jinak ho splácáme jak když kočička s pejskem pekli dort.

Pak je tu ještě otázka finanční. Kdo pomník zaplatí a na čí úkor - půjde-li o peníze z veřejného rozpočtu?
To budou myslím správné otázky na veřejnou schůzi.
Myslím, že Radnice by nejprve měla vysvětlit, proč použila peníze plánované na ul. Hlavní jinam.

Komentář ze dne: 03.12.2007 14:37:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - SpořiMIlovník (@)
Titulek: Proč bodat do srdce
To, že Roztylské náměstí je vpodstatě ohromný obraz ukřižovaného Ježíše, je fakt, který se moc často veřejně nesděluje, ale čeká na objevení každým, kdo se o Spořilov trochu více zajímá (a kdo má k dispozici Google Earth nebo podobné hračky :). Hlavní dominantou náměstí je kostel, zasazen do míst, kde by měl Ježíš svou hlavu.

Nejsem věřící, ale obdivuji kostely - klidné ostrůvky v rušných místech, kde se člověk může zastavit a poslouchat tep svého srdce. Stejně tak obdivuji architekta, který dokázal tuto myšlenku zrealizovat. A moc bych se divil, kdyby v této čisté myšlence architekt kalkuloval s nějakým malinkým pomníkem, který by byl zasazen kdesi tam, kde by měl Ježíš srdce.

Podívejte se na jakýkoliv kříž, který visí například na faře. Nejhezčí jsou ty jednoduché, prosté, nezobrazující zbytečně drastické detaily. Možná takovou měl v hlavě představu člověk, který projektoval Spořilov.

Můžu se pouze domýšlet, ale velice by mě zajímalo, zda-li někdo dokáže říci, co bylo základní myšlenkou architekta této čtvrti. Protože by nebylo od věci se jí držet.

Komentář ze dne: 03.12.2007 23:59:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (@)
Titulek: Re: Proč bodat do srdce
Velice hezky řečeno. Myslím, že velice důležitý je u náměstí velký otevřený prostor, gradující kostlem. Celé střízlivé, bez vycpávak a cingrlátek.
Považme: Farnost by mohla chtít někoho svatého, někdo kašnu, někdo hřiště, někdo taneční plac atd atd.
A to mi připomíná něco na způsob: "co bychom na tu krbovou římsu ještě dali, když šoupnu výzu, tak tam do řady vleze tenhle obrázek..."

Komentář ze dne: 04.12.2007 00:00:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (@)
Titulek: Re: Proč bodat do srdce
PS: Ty pomníky padlým s thujemi taky tomu členění prostoru nepřidávají, ale alespon mají nějaký konkrétní význam...

Komentář ze dne: 04.12.2007 08:22:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - K. (@)
Titulek: Re: Re: Proč bodat do srdce
Víte něco o osudech těch, kteří jsou pod onými pomníky pohřbeni?

Komentář ze dne: 04.12.2007 18:51:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (@)
Titulek: Re: Re: Re: Proč bodat do srdce
Bohužel. Také by mě to zajímalo...

Komentář ze dne: 04.12.2007 08:26:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Václava Čermáková (@)
Titulek: spořilovská vlaštovčí hnízda aneb cochcárny různých dob
Jako zahradní architekt se mně další (i když kdysi existující )prvek , který rozbíjí kompozici náměstí, moc nelíbí. Pokud by byl šetrný k místu to jest decentní a nenápadný, nic proti němu, ale Spořilov má původní zahradní kompozici na povrchu zničenou již různými rozvodnami (plynová regulační stanice Hlavní, trafostanice nad "Břízou"),
původními prodejnami potravin (Aim a Bříza v Roztylských sadech), socha pod "Břízou", i to dětské hřiště na Roztylském náměstí je prvek rušivý, nicméně nejméně ze všech. Oč důmyslněji bylo zhotoveno dětské hřiště v sadech nad ulicemi Jihovýchodní I a Jihozápadní I, různá posezení a pítka, dlažby, o to jsou tato ostatní zařízení brutálnější.
Já bych tedy hlasovala o decentní velikost a vzhled pomníku, zasazeného do obnovené kompozice sadových prvků. Co si budeme povídat, většina stromů v Roztylských sadech již není v dobrém stavu (každý strom má svoji životnost) nebo již neexistuje. Je potřeba nového zpracování celého obrazu zahradních úprav Spořilova, ne jen dožívat ze zbytků po předcích. I když před naším zahradníkem ing.Janem Fischerem klobouk dolů, dělá ze všech sil a dobře.
Thuje , které jsou kolem pomníčku padlých v povstání jsou špatně vybraný druh a nikdo z nich již nic reprezentativního neudělá, já bych je vůbec nepostrádala. Navíc jsou v průhledu k Hradčanům, kde by nic vyššího trčet nemělo. Víc oceňuji to, že je zde květná louka s obyčejnými zvonky, kopretinami a podobnými rostlinami, to každý kolem svého pomníčku (nebo hrobu)nemá.
Velký pomník více zviditelňuje v médiích, nic víc.
Kdybych měla tu moc a finance, především bych zadala studii s dotažením až k realizaci - obnovy výsadeb celého Spořilova. Samozřejmě by se nemělo zapomenout na obnovu i zemin, ve kterých mají stromy růst, máme je solí hodně zničené.
Pokud to tu cheme mít stále pěkné, musíme se starat, pečovat a nezapomínat, že pro nás sázeli naši dědové, my musíme sázet pro vnoučata. A že žádný strom nežije věčně.

Komentář ze dne: 04.12.2007 18:58:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JV - OS (@)
Titulek: Re: spořilovská vlaštovčí hnízda aneb cochcárny různých dob
Zdravím, určitě by bylo více než dobré, abyste navštívila čtvrteční schůzi na toto téma ve škole.
PS: Což takhle nevyčnívající plížící se zborovák? :-)

Komentář ze dne: 06.12.2007 13:04:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: spořilovská vlaštovčí hnízda aneb cochcárny různých dob
Ano, kdyby Zborovák nestál, ale plížil se napříč Hlavní ulicí, působil by akčně vojensky a zároveň by sloužil jako zpomalovací práh.
Kdyby rezignoval na svoji realistickou podobiznu, mohl by být jako standardní zpomalovací práh asi na 10 místech současně a jeho funkčnost by se přiblížila Maginotově linii :-)
Na každém prahu by byla umístěna cedulka: postaveno za peníze určené na sochu bojovníka.
V této podobě by zachránil více (dětských) životů a zdraví než v plánované svislé podobě.

Komentář ze dne: 06.12.2007 22:43:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (@)
Titulek: Re: Re: Re: spořilovská vlaštovčí hnízda aneb cochcárny různých dob
To je pořádný tvůrčí nápad. Něco podobného je už před muzeem :-)

Komentář ze dne: 07.12.2007 11:24:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: spořilovská vlaštovčí hnízda aneb cochcárny různých dob
Ano, socha Jana Palacha, vlastně reliéf na chodníku. Působí mnohem pietněji než nějaká jeho stojící podobenka nebo rádobyuměcké plameny nebo na co by standardních pomníků přišli.
Neruší své okolí jako socha a přitom plní svůj účel.

Komentář ze dne: 07.12.2007 14:18:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - K. (@)
Titulek: Re: Re: Re: spořilovská vlaštovčí hnízda aneb cochcárny různých dob
Moc mě pobavila a rozesmála představa Zborováka, jak se plíží Hlavní... A to jsem si před chvílí myslela, že mě mou bídnou náladu nic nezlepší. Díky!


Čtenáři od 31.5.2004

Spořilovská kliknutí
Celkem10172114
Únor73034
Dnes3304

Spořilováci na webu

Nyní si čte web : 350 uživ.


you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

(c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
CENÍK INZERCE