Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov pokr:
    "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov:
    "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Prosinec  >>
    PoÚtStČtSoNe
           1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31      

    100 let Spořilova
    Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
    Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova.

    Komentáře

    ke článku: Petice proti kamionům na Spořilovské ulici
    ze dne 04.10.2010, autor článku: Zasláno do redakce

    Komentář ze dne: 06.10.2010 07:52:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Alenaprokop (alenaprokop@gmail.com)
    Titulek: Širší souvislosti
    Nevím, jestli už se o téhle souvislosti mluvilo, ale pražská ODS bohužel obětovala obyvatele Spořilova (kde má mimochodem pevnou voličskou základnu) ve prospěch viditelnějšího, populistického kroku. ten jí má samozřejmě zvýšit kredit v očích veřejnosti těsně před volbami. Zvažuji proto, zda ještě tuhle stranu budu volit.

    Komentář ze dne: 06.10.2010 08:55:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - take sporilovak (@)
    Titulek: Re: Širší souvislosti
    Osobne mi je uplne jedno, jestli za tim stoji ODS, CSSD nebo treba zeleni muzi z Marsu. Co se deje na Sporilove je odsouzenihodne a ja nechapu, jak tento plan mohl nekdo i jen prumerne inteligentni vubec odsouhlasit. Tohle je pocinani politiku a urednickeho aparatu z nejake rozvojove bananove republiky, kteri jen koukaji na sve kapsy a koryta, rozhodne ne zodpovednych cinitelu-obcanu civilizovaneho demokratickeho statu, ktery je prumyslove a vedecky na svetove urovni. Za tohle by mela ta banda, ktera to odsouhlasila, jit se zodpovidat pred soud.

    Komentář ze dne: 06.10.2010 09:34:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - marketa2 (@)
    Titulek: Re: Odpoved kandidáta TOP09 na můj dotaz
    Dobrý den,
    bohužel to není poprvé, kdy je na úkor obyvatel Spořilova řešena celopražská situace. Bohužel nelze nalézt komplexní řešení bez spolupráce s ministerstevem dopravy a Magistrátem hlavního města Prahy. My budeme prosazovat dostavbu Pražského okruhu mezi D1 a Běchovicemi, považuji úsek 511 z D1 na Běchovice za prioritu, tam bych v tuto chvíli směřoval největší úsilí, nesmí se však rezignovat ani na přípravu zbylých částí Pražského okruhu, jen pro doplnění, náš kandidát do ZHMP Ing. Jiří Nouza je členem Sdružení pro podporu dostavby Pražského okruhu.
    Souhlasím, že se problém nevyřešil, ale pouze posunul..., od teď nebude "myší díra" na Barrandovském mostě, ale na Spořilově, bohužel žádné rychlé řešení neexistuje - pravda je taková, že pokud nebude dokončen většinově celý systém nadřazených komunikací (Pražský a Městský okruh a na ně navazující radiály), budou přínosy vždy částečné a problémy se nevyřeší. Za sebe k otevření části Pražského okruhu říkám - pozitiva převažují, negativa zůstávají....
    Proto budu ve spolupráci s kolegou Nouzou bojovat za dostavbu Pražského okruhu na všech úrovních - Magistrát, Ministerstvo dopravy, ŘSD (jen pro vyjasnění - stavbu Pražského okruhu řeší stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic)
    Snad Vám moje odpověď pro tuto chvíli bude stačit.
    Martin Píša

    ________________________________ ______________________________
    OTÁZKA:

    Dobrý den, jako obyvatelka Spořilova se na Vás obracím s dotazem, jak hodlá TOP09 v případě, že se rozhodneme ji dát své volební hlasy v nynějších komunálních volbách řešit vzniklou situaci na Spořilově po té, co nám sem Magistrát poslal všechny kamiony jedoucí na Plzeň, jako by nestačilo, co jsme tady měli doposud.



    Komentář ze dne: 06.10.2010 14:12:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: Re: Re: Odpoved kandidáta TOP09 na můj dotaz
    no to je tedy odpověď, tato strana nám asi taky moc nepomůže. na rozdíl od jjeího kandidáta si myslím, že rychlé řešení musí existovat a existuje: přinejmenším kamiony zpátky na Jižní spojku, kde doposud byly!

    Komentář ze dne: 06.10.2010 14:51:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - markéta2 (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Odpoved kandidáta TOP09 na můj dotaz
    Máte pravdu já si to myslím také,také mě ta odpoved nijak neuchvátila, ,jen jsem to sem přeposlala, aby byli i ostatní informováni.

    Komentář ze dne: 06.10.2010 16:20:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Benicio (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Odpoved kandidáta TOP09 na můj dotaz
    bohužel je to tak, přičemž po volbách pravděpodobně vznikne na magistrátu koalice TOP09 a ODS takže se odtud žádná změna nedá očekávat, pokud se tedy bude chtít spořilov a chodov zbavit části kamionů jedouci na Plzeň bude se podle mě muset přistoupit k podstatně razantnějšímu nátlaku než je petice. Jinak magistrátem připravované jediné řešení v podobě 4 metrových protihlukových zdí na spořilovské pravděpodobně částečně sníží hluk ale rozhodně nijak nesníží šílený smog a katastrofalni dopravní situaci na spořilově a okolí.

    Komentář ze dne: 06.10.2010 16:46:11     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Odpoved kandidáta TOP09 na můj dotaz
    mám dokonce obavu, že postavení protihlukových zdí má za hlavní účel umlčet pro tuto chvíli "nejhlasitější nespokojence" s poukazem "vidíte, děláme co můžem a víc opravdu nejde" a následně poslouží k dlouhodobému zakonzervování statu quo ("Spořilovská je už odhlučněná, tak co pořád chcete - lepší alternativa není")

    Komentář ze dne: 07.10.2010 09:42:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - markéta2 (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Odpoved kandidáta TOP09 na můj dotaz
    Na schůzce se zátupci MČ Praha 4 bylo řečeno, že ta připravovaná a propagovaná hluková zed se týká pouze jedné strany Spořilovské,výška pouze 4 metry , ale POZOR jen smerem dolu od Hlavní, tj.pro vyšší patra domů k ničemu a pro domy na sídlišti od Hlavní ulice nahoru NIC:::faktem je , že to bude stát peníze a nic se nevyřeší ,dusit se budeme dál a kravál tady bude stejný

    Komentář ze dne: 07.10.2010 10:32:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpoved kandidáta TOP09 na můj dotaz
    Na víc bohužel nemáme peníze, neboť plníme povinnosti za MHMP. Pokud se neprosadí na MHMP výstavba protihluku ani v dalším roce (je slíbeno 100 mil.), budeme pokračovat s další etapou. Mám pocit, že lepší něco než nic...

    Komentář ze dne: 07.10.2010 11:24:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpoved kandidáta TOP09 na můj dotaz
    osobně mám názor, že polovičaté řešení je jen vyhozením peněz z okna. lepší je ušetřit peníze na něco smysluplnějšího. pumpovat peníze do Spořilovské znamená, že obyvatelé se mají připravit na to, že kamiony už z ní nikdo nedostane

    Komentář ze dne: 07.10.2010 14:10:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpoved kandidáta TOP09 na můj dotaz
    Předpokládám, že jste radní za ODS.
    Já mám zase pocit, že jednostranná protihluková zábrana musí nutně část hluku odrazit na druhou stranu Spořílovské, tedy směrem k Roztylskému nám. Jinými slovy se jistě zhorší situace na druhé straně Spořilovské. Takže na té straně co Vy sám bydlíte dojde možná ke zlepšení, ale na druhé straně ke zhoršení. K celkovému zlepšení ale nedojde, protože se neodstraní příčina. Na setkání občanů se zátupci MČ Praha 4, kde jste také byl, bylo jasně řečeno, že přechodné řešení je návrat kamionové dopravy D11 Hradecká+R10 Liberec směrem na Plzeň D5 zpět na Barrandovký most. Tím dojde k poklesu provozu na Spořilově směrem na D1. Už jste pro to něco udělali? Jako naprosto nezbytnou nutnost vidím URYCHLENOU výstavbu protihlukové stěny po OBOU starnách Spořilovské až k napojení na D1.

    Komentář ze dne: 06.10.2010 15:32:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - take sporilovak (@)
    Titulek: Re: Re: Odpoved kandidáta TOP09 na můj dotaz
    "Snad Vám moje odpověď pro tuto chvíli bude stačit."
    Odpoved panu Pisovi:
    Nebude stacit. Cely komentar je typicke politikovani jen aby se vlk nazral a koza zustala cela, same kecy kolem a ciny zadne. Kamiony patri zpet na Jizni spojku, ktera na to byla stavena a ne na Sporilovskou, ktera na to stavena nebyla. Reseni okamzite. Pak teprve debatovat o dokonceni useku kolem Bechovic. Maucta!

    Komentář ze dne: 06.10.2010 12:09:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Benicio (aragorn@seznam.cz)
    Titulek: Re: Širší souvislosti
    toto je známá věc že magistrát pod vedením ODS obětoval spořilov na úkor barandova kde ODS značne klesali preference a toto rozhodnutí to má zvrátit. Nechápu jak by někdo ze spořilova mohl byť jen na malou chvíli uvažovat o tom že by mohl volit ODS.

    Komentář ze dne: 06.10.2010 14:09:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: Re: Re: Širší souvislosti
    přesně tak, volit stranu, která nás takto poškodila, by hraničilo s masochismem

    Komentář ze dne: 06.10.2010 16:44:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - bearded (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Širší souvislosti
    A nevolit ani TOP 09, která dle odpovědi jejich kandidáta chce současný stav zakonzervovat!

    Komentář ze dne: 06.10.2010 16:39:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Koho volit na Spořilově?
    Asi toho kdo se nás postaví a odvede všechny kamióny do voleb ze sídliště, ať už je to kamkoliv ne?

    Komentář ze dne: 06.10.2010 16:49:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Katastrofa na Spořilově
    Skutečně existuje minimálně jedno okamžité správné řešení a to je odvedení kamiónů zpět na Barrandovský most, kam opravdu na rozdíl od Spořilova patří...

    Komentář ze dne: 06.10.2010 17:31:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: hlukové limity
    Suchdol byl zrušen kvůli překročení hlukových limitů !!! (viz aktuálně.cz).
    Jak je vůbec možné že na Spořilově, kde hluk překročil limity již před několika lety si někdo vůbec dovolil vést kamiónovou dopravu středem sídliště????

    Komentář ze dne: 07.10.2010 09:33:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: hlukové limity
    Obdobně byla zamítnuta ta část okruhu mezi D1 a Běchovicemi.
    Tak dlouho se váhalo se stavbou až přestalo být možné ji postavit.
    Jsem zvědav jak to bude Praha řešit. Zda půjde v kritických místech "pod zem" resp. překryje dálnici betonovou konstrukcí. Podobně to vyřešili ve Vídni. Vznikla tak nahoře zelená místa, parky, hřiště, přechody na 2. stranu dálnice.

    Totéž mohou udělat se Spořilovskou. Není to zadarmo, ale Praha v tuto chvíli má jen 2 možnosti. Jít do soudu se Spořilovem (doufejme, že to tam dotáhnem) nebo celou Spořilovskou překrýt a spojit tak oba Spořilovy opět v jeden.
    Ačkoli se pláče (oprávněně) že je krize a nejsou peníze, určitě bylo v plánech počítáno jak se stavbou D1-Běchovice, tak se Suchdolem, to jest peníze jsou "vinkulované" a tohle je finančně kapka proti původním plánům.

    Komentář ze dne: 07.10.2010 08:07:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: http://www.praha4.cz/2872_Na-Sporilovske -zacalo-mereni-imisi
    http://www.praha4.cz/image.aspx?id=42058 &typ=5&sh=1618991312&title=& amp;il=1

    Komentář ze dne: 07.10.2010 09:23:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: http://www.praha4.cz/2872_Na-Sporilovske -zacalo-mereni-imisi
    kde přesně stojí to měřící pracoviště prosím?
    z mapy na uvedené adrese je to ihned ZA betonovou ochrannou zdí před poliklinikou, což je místo v hlukovém stínu.
    Je tu někdo kdo dokáže posoudit nejvhodnější místo pro takového měření?

    Komentář ze dne: 07.10.2010 08:44:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: Aktuálně.cz: Dokončení Pražského okruhu v nedohlednu. Nemá povolení
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy- a-pravo/clanek.phtml?id=679273:
    ------- -------------

    Praha - Dostavba celého Pražského okruhu se odkládá na neurčito.

    Ministerstvo pro místní rozvoj totiž podle očekávání zrušilo územní rozhodnutí pro severozápadní část dálnice, která měla protnout tamní čtvrť Suchdol.

    Jedním z hlavních důvodů bylo, že by provoz na autostrádě překročil v obytných zónách platné hlukové limity.

    Pražská a Středočeská hygienická stanice se stavbou tohoto úseku Pražského okruhu souhlasily s podmínkou, že na místech se zvýšeným hlukem z projíždějících vozidel, kde decibely nesníží ani protihluková stěna, vyhlásí úřady takzvané ochranné hlukové pásmo.


    Čtěte dáleHygienik stopnul Pražský okruh přes Suchdol. Pro hluk»
    Naděje pro Suchdol. Pražský okruh ho možná mine»


    To znamená, že se v této zóně nemusí dodržovat platné hlukové limity na ochranu obyvatel. Jenže hlavní hygienik Michael Vít rozhodnutí obou hygienických stanic zrušil.


    FotogalerieProcházka na mostě. Prezident otevřel novou dálnici

    další fotografie »


    "Uvedená změna stanovisek, které byly podkladem pro rozhodnutí magistrátu o vydání územního rozhodnutí, je sama o sobě dostatečným důvodem pro zrušení zmíněného rozhodnutí magistrátu a vrácení věci k novému projednání," uvádí se v ministerském stanovisku, které má Aktuálně.cz k dispozici.

    Pochybnosti o externí firmě
    Ministerstvo pro místní rozvoj na dvaatřiceti stranách uvádí i další důvody, proč územní rozhodnutí nakonec zrušilo.

    Patří mezi ně i nejasnosti s prací externí firmy VIS, která při vyřizování územního rozhodnutí zastupovala Ředitelství silnic a dálnic, neměla patřičné zplnomocnění.


    Autor: MD
    větší obrázek »

    "Magistrát proto pochybil, když bezodkladně po podání žádosti o umístění dané stavby nevyzval společnost VIS, aby doložila plnou moc k zastupování žadatele v daném územním řízení," konstatovalo ministerstvo.

    Suchdol chce dálnice dál na sever
    Pro radnici v Suchdole je ministerské rozhodnutí dalším dílčím vítězstvím v boji proti tomu, aby k nim Pražský okruh přivedl tisíce aut včetně kamionů.

    Suchdol už několik let usiluje o to, aby se okruh posunul dál na sever, k Ústavu jaderného výzkumu v Řeži.

    Dlouholetý politický vůdce Prahy - ODS - přitom na předvolební otázku Aktuálně.cz k suchdolské části Pražského okruhu uvedl, že není možné s trasou dálnice nic dělat, protože už získala územní rozhodnutí.


    Nová trasa obchvatu?
    Po předpokládaném zrušení územního povolení bude mít pražský magistrát dvě možnosti řešení. Buď připravit nová protihluková opatření, která splní hygienické normy, anebo vypracovat novou trasu.

    Suchdolský starosta Petr Hejl doufá, že úřady nakonec posunou dálnici na sever.

    "Předpokládám, že projektanti už nic lepšího na ochranu před hlukem nevymyslí, když projekt připravují od roku 1998," řekl Aktuálně.cz Hejl.


    Komentář ze dne: 07.10.2010 10:33:39     Reagovat
    Autor: [Jana] - jana karlovská (jana.karlovska@atlas.cz)
    Titulek: je nutné řešit také příčiny, nejen důsledky
    Vážení diskutujicí,
    plně chápu a podporuji petici OSS proti kamionům. Mám ji pověšenou na plotě v Severovýchodní V. a je k dispozici kolemjdoucím k podpisu, starám se také o info a přísun archů na Roztylské náměstí do kavárny Cappuccino.
    Rovněž si ale myslím, že je čas zamyslet se sami nad sebou. Už dlouho jezdíme auty po ČR či Evropě a potkáváme na cestách tisíce kamionů. Kroutíme nad tím neustále se zvyšujícím množstvím hlavami a nechápeme, co všechno vlastně je uvnitř.
    Možná stačí se podívat do Alberta či Tesca a říct si, jestli potřebujeme mít celý rok jahody, melouny, avokáda, jestli potřebujeme dovážet jogurty a sýry až z Dánska a Francie, máslo z Irska nebo třeba i z Olomouce. Naštěstí už se objevují farmářské trhy a místní pěstitelé z blízkého okolí. A bude jich víc, pokud naše poptávka bude směrována k nim. Co třeba zasadit se o trhy na Spořilově? Třeba na Roztylském náměstí je na ně místa dost.
    Chápu, že to co jsem uvedla, kamiony ze Spořilovské hned zítra neubere. Ale je to cesta do budoucna. Nutit výrobce dopravovat víc po železnici a uskromnit se ve spotřebě. Daní za tento vysoký standard, kdy si můžeme dojít kdykoliv cokoliv koupit a příliš se nezabýváme tím, odkud to přivezli, za jakou cenu pro životní prostředí - včetně umělohmotných balení apod. - je i počet kamionů v naší blízkosti.
    Doporučuji shlédnout, třeba i s většími dětmi : http://dokumentarni.tv/zivotni-prostredi /pribeh-veci-story-of-stuff



    Komentář ze dne: 07.10.2010 12:32:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Benicio (@)
    Titulek: Re: je nutné řešit také příčiny, nejen důsledky
    to vše co píšete je sice velmi chválihodné a určitě hodné zamyšlení ale reálně to je pouze utopie, hlavní problém spořilova je ten, že přes něj díky neexistenci celého vnějšího okruhu vede mezistátní kamionová doprava. Myslím že to je ve světovém měřítku docela unikát aby cizí kamiony, které naší zemí pouze projízdějí, jezdili středem sídliště a celkové kolem jedné z nejhustěji obydlených oblastí republiky.

    Komentář ze dne: 07.10.2010 11:34:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Sychra (sychra@email.cz)
    Titulek: Věci Veřejné - na Vaší straně
    Zdravím všechny!
    Názor TOPky už znáte, možná Vás návrh Věcí Veřejných osloví lépe. Jmenuji se Jan Sychra, a na rozdíl od dnešní magistrátní reprezentace jsem dopravní inženýr z VŠDS. Problematiku pražské dopravy sleduji pozorně od mládežnických let, nakonec, do roku 2001 jsem bydlel na Kačerově, byl jsem tedy Váš soused. Za VV kandiduji jak na Magistrát HMP, kde bych v případě úspěchu VV aspiroval na radního pro dopravu, tak na svou domovskou Prahu 5. Proto mne na svých volebních lístcích osobně nenajdete, ale samozřejmě Váš hlas pro mé kolegyně a kolegy z VV, kteří u Vás kandidují, nám dá sílu plány uskutečnit. Nejsem sice členem Sdružení pro podporu dostavby Pražského okruhu, ale mj. Klubu přátel MHD, což je pro Vás snad také zajímavé. Pokud dostanou VV Vaši důvěru, hodláme provětrat pražskou dopravu podobně, jako to dělá vcelku úspěšně náš min. dopravy JUDr. Bárta – tedy za stejné peníze dokázat postavit více užitečného. Připomínám, že pražský rozpočet pro dopravní stavby je na tom zatím relativně lépe, než zmíněné Min. dopravy. Bohužel změny daňových výnosů, jak je prosazuje M.Kalousek z TOP09, poškodí právě rozpočty velkých měst, a Prahu nejvíce.
    Nemá cenu si nalhávat, že v daném okamžiku pro Vás existuje dokonalé a ideální řešení. Lze ale určitě hledat řešení, které je co možná nejméně škodlivé a bolestivé.
    Ještě před dnešním dnem jsme samozřejmě problém dopravy na Spořilově ve VV probírali. Naším řešením by pro Vás mohly být tyto body:
    - odlehčit Spořilovské opětným regulovaným povolením kamionů na JS - ale doplnit JS a část na Barrandově alespoň mýtnými branami (osobní nadále bez nálepky jako dosud), možná i se zvýšeným tarifem. Předpokládám, že by potom na JS jezdily jen kamiony v relaci (zhruba) Plzeň D5 - D11 Hradecká+R10 Liberec. Na Spořilovské by pak zůstal jen provoz D1 <-> D11+R10 (v podstatě jako tomu bylo dosud po léta).
    Dopravním opatřením by šlo zamezit "cestě" kamionů ve směru D1-D5 i D5-D1 přes JS - aby nemohly sjet/najet u křižovatek u Kačerova ani Spořilova.
    - prioritou je urychlená dostavba jihovýchodní části MO mezi D1 a D11, tím se teprve výrazně pomůže Spořilovské ulici. Dnešní odhady jsou cca 3-4 roky…
    - zpracovat projektový záměr na zastropení (tunelizaci) Spořilovské uvnitř sídliště Spořilov, tedy posoudit proveditelnost a ekonomické i ekologické dopady.
    - v obecné rovině VV chtějí zohledněním externalit (nákladů na dopravní cestu, životní prostředí atd.) silniční dopravy do její ekonomiky zvýšit konkurenční schopnost ekologičtějších způsobů dopravy, zde zejména železniční. Řešení této problematiky již probíhá v Bruselu.
    S Vaší peticí lze plně souhlasit snad s výhradou úplného zákazu kamionů (nad 12t) - někde se na vnitřní okruh musí dostat a Spořilovská je proto určená a postavená jako radiála (propojka okruhů) již od 80tých let -společně s JS.
    Výraznou chybou stávajících komunálních politiků bylo zbrklé uplatňování mnoha omezujících opatření ihned v okamžiku otevření nové části MO. Nakone

    Komentář ze dne: 07.10.2010 11:37:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Sychra (sychra@email.cz)
    Titulek: pokračování - nevešlo se :-)
    Nakonec proti záměru zřídit vyhrazený BUS pruh na JS jsem do časopisu Pražan pro Prahu 5 napsal článek str. 12. [url]http://www.veciverejne.cz/data/maga zines/101-prazan-p5-09-2010-b.pdf [/url]
    Není třeba být velkým odborníkem, ale snad i podle normálního rozumu by bylo rozumnější nejprve počkat a sledovat přirozenou změnu dopravních toků. Sice by se asi neodlehčila ihned JS, jak je to dnes, ale také by nenastal kolaps na Spořilově, který byl pak už jen horko těžko hašen místními pokusnými úpravami. Samotné otevření okruhu by podle mého názoru bez dalších uplatněných omezení těžko způsobilo zhoršení dopravy směrem ku Praze, jak jsme toho dnes svědky, protože by se sem některé dopravní proudy přelily přirozeně a tím by zmizely z původních komunikací, jako je JS apod.
    V úctě Váš ing. Jan Sychra

    Komentář ze dne: 07.10.2010 15:57:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: EMISE+HLUK
    Ve středu začaly být na Spořilovské měřeny emise (tj. to co nám přenášejí větry do sídliště) a v nejbližší době bude měřen také hluk.
    Celé dopoledne zase stály kamióny ve směru dolů...

    Komentář ze dne: 07.10.2010 16:08:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kolony
    Podívejte se na obrázky kolon ve Spořilovské v novinkách naší městské části P4...

    Komentář ze dne: 07.10.2010 18:40:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - markéta2 (@)
    Titulek: Re: Kolony-vypadá to vážně strašně
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot- v-cesku/fotogalerie/2010/10/07/prazky-ok ruh-nahnal-kamiony-na-sporilov-podivejte -/

    Komentář ze dne: 05.06.2015 11:40:33     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv


    Komentář ze dne: 08.10.2010 11:26:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - janeba (@)
    Titulek: Politické proklamace VV a TOP 09
    Návrhy řešení, jaké tady zveřejnil kandidát Věcí veřejných pan Sychra, jsou jak opsané z politického programu Strany zelených, což je v pořádku. Zelení v oblasti ekologicky šetrné dopravy už léta inspirují ostatní politické strany. Horší je to v reálu. Pokud bude doprava koncipována stejnými přemety, jakých se dopouští ministr dopravy za VV pan Bárta, tak je úplně jedno, co nám tady jeho kolega slibuje.
    Jeho politický konkurent Martin Píša z TOP 09 si alespoň na nic nehraje a zcela otevřeně říká, že někdo někde trpět musí a momentálně drží černého Petra v ruce Spořilov. Pan Píša doslova píše, že „žádné rychlé řešení na Spořilově neexistuje…a že dokud nebude dokončen celý okruh na všech úrovních, nic Spořilovu nepomůže…“ To je velmi nebezpečné tvrzení. Starosta za ODS Horálek alespoň přijel na Spořilov předstírat, že jej náš problém zajímá, pan Píša se nenamáhá ani s tímto. Zkrátka, dokud se suchdolští a běchovičtí nevzdají a nepustí do své čtvrti bagry, nic nebude. Velmi dobře si tyto věty zapamatujme!
    Nechci případ kamionů na Spořilovské nijak politizovat, protože si myslím, že nám žádní politici nepomůžou a musíme si pomoct sami, ale když už mají politici potřebu nám podstrkávat své programy, nechť slyší odpovědi.
    Obyvatelé Suchdola zcela tvrdě a nekompromisně hájí svůj zájem již čtrnáct let, obyvatelé Běchovic a Černého Mostu se k nim přidali letos (viz http://www.youtube.com/watch?v=w4Lus4AXF c0&feature=player_embedded ), pouze my na Spořilově pořád doufáme, že nad námi drží ochranou ruku moudrý hospodář, který pochopí, že do tohoto dopravního uzlu už se opravdu další doprava nevejde. A ejhle! Vejde se! Protože jsme se nebránili jako Suchdol nebo Běchovice!
    Jestliže nechceme na Spořilově v následujících letech zemřít (bez legace!), musíme svůj zájem hájit velmi tvrdě. Třeba z takového hodinové blokády Spořilovské ulice v pátek mezi 17 a 18 hodinou by bolela hlava kdejakého potentáta.
    Složitou dopravní situaci za nás nikdo nevyřeší, máme to pouze ve svých rukou.

    Komentář ze dne: 08.10.2010 12:50:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Benicio (@)
    Titulek: Re: Politické proklamace VV a TOP 09
    pod toto se podepisuji, velmi výstižně napsáno.

    Komentář ze dne: 08.10.2010 14:45:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: Re: Re: Politické proklamace VV a TOP 09
    souhlasím, Pro blokádu navrhuji jednotné oblečení, např. žluté triko (má křiklavou barvu)

    Komentář ze dne: 08.10.2010 15:36:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - markéta2 (@)
    Titulek: Re: Politické proklamace VV a TOP 09
    Naprosto s Vámi souhlasím, stejně si nakonec budeme muset pomoci sami. Ptám se, proč nás radnice včas nevarovala co se na nás chystá, nevěřím tomu, že by o tom nevěděli, kdyby nás včas informovali-mají k tomu například časopis TUČŇÁK, který je pravidelně distribuován do schránek. Rozhodně by to pro nás bylo snažší se bránit ještě předtím než situace nastala. Nicméně je potřeba se nedat!Podporuji blokádu ulice a třeba každý týden, dokud to nezačnou řešit tak, abych také mohli žít a ne se tady dusit zplodinami z kamionů.

    Komentář ze dne: 12.10.2010 12:13:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Sychra (sychra@email.cz)
    Titulek: Re: Politické proklamace VV a TOP 09
    Zdravím všechny!
    Nechám na ostatních, kdo koho inspiruje. Kdybych kopíroval Zelené, tak Vám slíbím zrušení kamiónů do měsíce a MHD ke každému domu :-). Pokud by jste četl pozorně, nemohl by jste mi předhazovat názor TOPky - jen zopakuju: bohužel ani my nemáme kouzelnou hůlku pro dokonalé a ideální řešení, ale pokud mohu soudit, máme lidi odhodlané k potřebným změnám a nesvázané s betonovými lobby. To že se řešení různých stran podobají, asi nebude mít politické, ale odborné důvody, ne?
    Pokud vyčítáte Bártovi „přemety“, kdy se během měsíce mění priority některých dopravních staveb, je třeba říci, že to v podstatě splnilo účel – donutit nenasytné stavební molochy ke slevě z předražených zakázek. Jistě – dá se diskutovat, zda nešlo dosáhnout více atd. Pokud se ale podíváte do minulosti, zaplať pán bůh, že se na tomto poli alespoň něco pozitivního děje. V jiných rezortech rozhodně takové nasazení vidět není… Jak jsem psal – je to dobrá inspirace i pro pražské dopravní stavby – tedy jak postavit více metra, tramvajových tratí i nových silničních komunikací z daného rozpočtu. V úctě ing. Jan Sychra Věci Veřejné

    Komentář ze dne: 08.10.2010 16:06:58     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Blokáda!!!
    Včera stály celé dopoledne kamióny a dnes je z Hlavní už 2 hodiny zase dálnice. Nedá se tu dýchat.
    Souhlasím s blokádou!!!!

    Komentář ze dne: 08.10.2010 17:41:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Blokáda!!!
    Počkal bych, až jak se magistrát postaví k petici. Blokáda by se hodila asi pak spíše po volbách. Jednotlivé kroky by měly nějak navazovat a být vzájemně koordinovány.

    Komentář ze dne: 08.10.2010 19:40:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - alf (@)
    Titulek: Magistrát se postaví k petici záporně!
    Nemá totiž na vybranou. Proti vrácení kamionů budou všechny bílé límečky i podnikatelé, kteří jezdí na Prahu 5 a 6 a směr jih! Co se děje na Spořilově jim je celkem jedno. Jediný účinný prostředek je oficiálně oznámená blokáda silnice a pozvaná Policie a sdělovací prostředky včetně televize. To pro případ, že by z blokády chtěli udělat na radnici a magistrátě frašku. což se stále děje.

    Komentář ze dne: 08.10.2010 21:01:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Magistrát se postaví k petici záporně!
    Po tom co odpadá z JS tranzit Brno - Plzeň to už bude oproti dřívějšku stejně idila.

    Komentář ze dne: 08.10.2010 20:43:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Já si kvůli blokádě vezmu i dovolenou. Také nevěřím, že nám pomůže někdo jiný.

    Komentář ze dne: 08.10.2010 22:20:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - naštvaný spořilovák (@)
    Titulek: Běchovice se brání a vychází jim to
    http://osbechovice.ic.cz/ podívejte se na stránky OS Běchovice, ti tam ta auta jen tak nepustí, další pokračování Pražského okruhu- stavba 511,která by nám ulevila, je pro nás skutečně v nedohlednu

    Komentář ze dne: 08.10.2010 23:23:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Honza (@)
    Titulek: Podporuji plnou blokadu.
    Bohuzel jsem v zahranici ale o Vanocich bych se zucastnil. Nezapomente na Automat maji zkusenosti.
    http://www.auto-mat.cz/

    Komentář ze dne: 09.10.2010 13:23:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Podporuji plnou blokadu.
    Díky, budeme na to myslet.

    Komentář ze dne: 10.10.2010 13:03:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Tazdevil (@)
    Titulek: Re: Podporuji plnou blokadu.
    Jsem pro. Včera jsem si všiml, že na nájezdu na Spořilovskou z JS byl namalován přechod pro chodce.
    Jak si pamatuji, tak v jedné obci chodili obyvatelé stále dokola po přechodu pro chodce a nikdo fakticky nic nezmohl. Já jen, že by případně to šlo i celkem legálně.
    A blokován by byl směr, který nás nejvíce bolí...

    Komentář ze dne: 10.10.2010 19:15:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - spořilovák (@)
    Titulek: Re: Re: Podporuji plnou blokadu.
    Dobrý nápad, nedávno to takto probíhalo v Náchodě,pochodoval tam s lidmi i jejich starosta, projíždějí jim tam polské kamiony centrem města tak jako nám,viděli jste kolik polských kamionů jezdí přímo pod našimi okny?

    Komentář ze dne: 09.10.2010 18:33:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: MÍSTO PRO MĚŘENÍ EMISÍ
    je na parkovišti u polikliniky úplně vzadu, za 10 m vysokou zdí a v zeleni.... :-))

    Komentář ze dne: 09.10.2010 18:37:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: idnes.cz
    přečtěte si dnešní článek o Spořilovské a protihlukové zdi na idnes.cz...

    Komentář ze dne: 10.10.2010 15:43:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Blanka (barak2520@volny.cz)
    Titulek: Jak dopadlo jednání s radnicí Prahy 4 ?
    Podepsala jsme petici o omezení kamionové dopravy na Spořilovské. Čekala jsem, že organizátoři zde podají alespoň stručnou zprávu, jak dopadla beseda se zástupci radnice Praha 4 v pondělí 4,10,2010 a zda se tam vůbec něco dohodlo ? Dále by mně zajímalo, proč není umístěna stanice na měření emisí tam, kde je provoz největší a je umístěna za valem u střediska. Rovněž by mohla radnice upřesnit, zda protihluková stěna se bude stavět a přesně nakreslit kde. Stačil by malý plánek. Lidé kolem Spořilovské opravdu trpí značně zvýšeným hlukem a hlavně emisemi a těm protihluiková stěna nezabrání.

    Komentář ze dne: 10.10.2010 23:47:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Jak dopadlo jednání s radnicí Prahy 4 ?
    Petiční akce a schůzka ve škole nemají spojitost. S tím dotazem je třeba se obrátit na radnici, jakožto organizátora.



    Komentář ze dne: 11.10.2010 09:03:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: Podpisy na petici
    Kolik se nakonec tedy sešlo podpisů?

    Komentář ze dne: 11.10.2010 12:49:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - janeba (@)
    Titulek: Sčítání petičních archů
    Momentálně dochází ke sčítání podpisů, přesné číslo snad bude oznámeno ještě dnes. Odhadem se jedná o nějakou tisícovku podpisů. Za týden poměrně vysoké číslo. Na dotaz, proč nikdo ze zúčastněných na setkání se starostou Prahy 4 Horálkem, zde nic nenapsal o jejím průběhu, je jednoduchá odpověď. Protože tam nebylo prakticky nic řečeno. Starosta se všemu strašně divil a nad celou situací kroutil hlavou, až jsem se strachoval, aby si neublížil, beseda prakticky nebyla moderovaná (záměr?), takže velmi trefné poznámky, otázky a návrhy řešení (Například, zda budou chystané protihlukové stěny odráživé nebo pohltivé?) padaly a mizely pod dekou zcela mimoběžných světonázorových polemik, kdy dojde ropa a proč už nám nejezdí kamiony po železnici. Ke cti starosty Horálka nutno dodat, že na rozdíl od řady svých stranických kolegů či přísedících představitelů silničářských organizací, z něj nečišela arogance, ale vcelku uvěřitelně s námi soucítil. Výsledek besedy však není k ničemu. Pokud mají jednání k nečemu vést, musí probíhat podle přesného protokolu, vzniknout zápis a závěry být závazné pro obě strany. To nebyl případ tohoto setkání.

    Komentář ze dne: 12.10.2010 13:56:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: TOP 09: Praha 4 má na víc, než si myslíte
    Tak dneska jsem našel ve schránce tiskovinu TOP 09, zvanou Naše 4. Na str. 5 je uvedeno "Otevřením jihozápadní části vnějšího pražského okruhu, společně se zákazem vjezdu kamionů na Jižní spojku od sjezdu na Spořilovskou ulici ve směru Praha 5, se výrazně ZHORŠÍ již v současnosti kolabující tranzitní doprava v okolí Spořilova. Proto se regionální organizace TOP 09 Praha Praha 4 jednoznačně staví proti zastavění a znehodnocení přírodně-rekreační lokality trojmezí a podporuje záměr vymezení této oblasti pro rekreaci a sportovní využí pro obyvatele Spořilova a sousedních sídlišť." Co z těchto dvou vět vyplývá?
    1) Kandidáti za TOP 09 dokázali sloučit do sebe dvě problematiky, které spolu vůbec nesouvisí, tj. kamiony na Spořilovské a zeleň v Trojmezí,
    2) Kamiony na Spořilovské berou za hotovou věc, s kterou nehodlají dělat vůbec nic.

    Spořilováci by měli mít na paměti tento vzkaz, až půjdou volit.

    Komentář ze dne: 12.10.2010 18:09:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - markéta2 (@)
    Titulek: Je to svinstvo
    Při dnešním návratu domů kolem 15 hod mě již od Průmyslové provázela kolona kamionů. která se tvořila na jižní spojce před sjezdem na Spořilov, kde bydlím.Odbočovací pruh na Spořilovskou totálně zarvaný kamiony z celé Evropy. Před hodinou při cestě na Stodůlky mě přivítaly na Praze 5 billboardy ODS kandidujícího Rudolfa Blažka /současný náměstek promátora/ s heslem Barrandov konečně bez kamionů ! Je mi z toho skutečně nanic. Prosím vytrvejme a nedejme se . Peticí to teprve myslím začíná....

    Komentář ze dne: 13.10.2010 00:46:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Benicio (@)
    Titulek: Re: Je to svinstvo
    z toho se cloveku udela opravdu na bliti.

    Komentář ze dne: 13.10.2010 08:48:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - alf (@)
    Titulek: Jsem zvědav co udělá hygienik radnice P-4?
    Blíží se doba inverzí. Co udělá p.Vít a p Horálek (m.j. placení profíci z našich daní) Až bude ještě horší ovzduší na Spořilově( které se záměrně měří v místech aby to bylo co nejvíce vyhovující) a senioři jež teď nemohou dýchat. Na malé děti, které denně chodí na vycházky se školkou v kotli, kde leží smog!?!?! Zastaví na Jižní spojce dopravu? Nebo jsem se rozesmál u plakátu jedné populistické strany , kde se píše" zastavím kamiony a nepüstím je na Spořilov" to je těžko proveditelné i kdyby toho člověka strana obětovala a postavila doprostřed Jižní spojky i s bilboardem! Já sdělím svůj názor: Po volbách vůbec nic!!!!!!! Jedině opakovaná blokáda vyřeší to, že se alespoň bude jednat. Zdravím a buďme na Spořilově jednotni v postupu vůči ozdravení ovzduší.

    Komentář ze dne: 14.10.2010 13:14:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Jsem zvědav co udělá hygienik radnice P-4?
    doufám, že s pomocí vás všech už Horálek neudělá nic, protože po volbách bude vymetený z Radnice zpět mezi své developery.
    Včera v MFD byl velmi zajímavý článek jednoho občana - architekta o těch divočinách jak se ODS, která za 15 let z Prahy 4 udělala "stověžákovou matičku" a před volbami se tváří jak sázela stromy. horálek je tam jmenován.

    Já osobně jsem zvracel dnes při snídani, protože jsem si k ní neuváženě vzal předvolební časopis ODS co nám hned ve 2 provedeních přistál včera ve schránce až letáky nepřijímáme.
    Blažek tak přísahá, že kamiony na Baranďák nikdy nepustí,
    že Trojmezí vždy ODS chtěla zelené, ale ti developeři jim v tom brání :-)
    že děti do 15let budou mít zdarma tramvajenku (takový socialistický populismus si nedovolí ani CSSD)
    co stránka, to perla. snad didé mají paměť a mozek.

    Komentář ze dne: 15.10.2010 09:11:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Jsem zvědav co udělá hygienik radnice P-4?
    No on Horálek neudělá na radnici nic spíše z důvodu, že už nekandiduje než z důvodu, že ho někdo "vymete" :-)

    Komentář ze dne: 15.10.2010 09:23:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - spořilovák (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Jsem zvědav co udělá hygienik radnice P-4?
    Na Spořilově ale Horálek kandiduje za ODS do zastupitelstva Hl.města Prahy-míří tedy výše.....

    Komentář ze dne: 15.10.2010 09:49:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Jsem zvědav co udělá hygienik radnice P-4?
    je to ale hlavička, správně tuší, že napodruhé by mu to nevyšlo.
    Ještě pravděpodobnější ale je, že ho jen vyhodili výš, jak se to v politice dělá, aby uvolnil své místo razantnějšímu a neokoukanému developerovi, který si také potřebuje líznout a tak bude aktivnější a přístupnější....
    Netušíte, kdo je kandidát ODS na starostu P4?
    Koho mají v kloubouku?

    Komentář ze dne: 15.10.2010 11:37:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - spořilovák (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem zvědav co udělá hygienik radnice P-4?
    To nevím, akorát na prvním místě kandidátky ODS je pan Jan Schneider.

    Komentář ze dne: 15.10.2010 13:15:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem zvědav co udělá hygienik radnice P-4?
    Praha 4 žádného hygienika nemá,

    Pavel Horálek kandiduje na starostu Prahy 4, ale na kandidátce na Spořilově není - je v jiném volebním obvodě. Nebyl na ní ani v roce 2006.

    Komentář ze dne: 15.10.2010 15:40:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Jsem zvědav co udělá hygienik radnice P-4?
    Jde o hygienickou stanici hl.m. Prahy ne P4... :-)) Hlavní hygienik ČR je pak MUDr. Vít. Protože Spořilovská nesplňuje limity hluku a vzdušného znečištění tak měl hygienik zakázat průjezd kamiónů nad 12 tun.
    Hluk byl nad limitem již v roce 2005, kdy byla Spořilovská podrobně monitorována a zhruba ve stejném období byly zjištěny i nadlimitní koncentrace prašného aerosolu. Situace v úseku Vídeňská-5.května-Spořilovská byla vůbec nejhorší v Praze, společně s Barrandovským mostem. A teď tu máme navíc i to z Barrandovského mostu...

    Komentář ze dne: 15.10.2010 15:50:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Co pro nás dělá radnice P4?
    Aktivity naší radnice co se týká kamiónů viz Městská část P4... :-))


    Komentář ze dne: 05.06.2015 11:38:23     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv


    Spořilovské aktuality
    17.11.2024: Před 35 lety...
    Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.

    Starší aktuality


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem9419479
    Prosinec172650
    Dnes10319

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 374 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE