Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Nenakupovat u pilulky.cz!:
    "Proti územnímu rozhodnutí přišly dvě žaloby, po změně vedení ji stáhli na radnici Horní Počernice. Ž . . . " (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Šabatová:
    "„Zima bude těžká. Nevíme, s čím přijde vláda, ale lidem budou muset pomoci i města. Například balíčk . . . " (Do zastupitelstva městské části Praha 4 kandiduje devět volebních subjektů!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Duben  >>
    PoÚtStČtSoNe
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30      

    Mohlo by vás zajímat...

    Komentáře

    ke článku: Občané za svá práva: Starosta Městské části Praha 4 Ing. Pavel Horálek zabránil účasti občanů na zasedání zastupitelstva
    ze dne 06.06.2012, autor článku: Zasláno do redakce

    Komentář ze dne: 06.06.2012 22:05:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz)
    Titulek: Realita
    Musím se přiznat, že některé výroky už mi hlava nebere. Přes vědomí, že debata s panem Berkou je pomyslným házením hrachu na stěnu, se alespoň pro ostatní čtenáře pokusím objasnit situaci. Zastupitelstvo městské části Praha 4 skutečně není svoláváno tak, aby zabránilo panu Berkovi - ono totiž skutečně mnoho občanů nevystupuje pravidelně jak na něm tak na Zastupitelstvu hlavního města Prahy - vystoupit a vyjádřit se na obou zasedáních. Termín 7.6. byl stanoven již ke konci roku 2011 jako součást plánu zasedání na celý rok 2012. Tento i další termíny jsou jasně a zřetelně prezentovány na webových stránkách MČ Praha 4. Plán zasedání se dělá proto, že se velmi složitě sjednocuje kalendář 45 zastupitelů, z nichž naprostá většina není pro funkci uvolněna a má své zaměstnání a povinnosti. Navíc je plán stanoven tak, aby právě nekolidoval s termíny pravidelných zasedání Zastupitelstva HMP. Ani nás proto nepotěšilo svolání mimořádného ZHMP na stejný termín, v jakém máme zasedání my. Především proto, že jeden ze zastupitelů MČ Praha 4 je zároveň zastupitelem na hlavním městě, ale také proto, že je běžné, aby se především starosta, ale i další členové našeho zastupitelstva zúčastňovali zasedání ZHMP. Zvláště v tak důležitém bodě, jako je projednání nového územního plánu, což zásadně ovlivňuje i naší městskou část, je nemožnost účasti starosty na tomto jednání velmi nepříjemná. Nicméně bohužel s termínem Zastupitelstva MČ Praha 4 už nebylo možno hýbat. Právě vzhledem k tomu, že jedním z bodem jednání je závěrečný účet za rok 2011, který musí být uveřejněn dle zákona 15 dní před Zasedáním, tak není možný jeho posun na dřívejší termín. Na pozdější termín naopak nelze posunout, protože poslední jednání se konalo dne 7.3. a ze zákona musí Zastupitelstvo zasedat minimálně jednou za tři měsíce. Takže v okamžiku, kdy jsme se o zasedání ZHMP dozvěděli, což bylo 24.5., nebyl už jiný termín možný, respektive jakýkoliv jiný by opravdu byl porušením zákona. Tolik tedy popis skutečněho stavu věcí. Panu Berkovi lze pouze doporučit, aby místo zaměstnávání státního zastupiteství nesmyslnými obviněními zvážil nějakou relaxační techniku, případně mokrý hadr na hlavu.

    Jan Schneider, člen Zastupitelstva MČ Praha 4

    Komentář ze dne: 06.06.2012 23:42:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Tomáš Hromádka (noviny@sporilov.info)
    Titulek: Re: Realita
    Dobrý den pane zastupiteli,
    jsem rád, že jako jeden z mála (zastupitelů je 45) se dokáže podepsat a jste zatím asi jediný zastupitel, který se na webu Spořilovských novin neanonymně prezentuje. Tak by to mělo v normální společnosti fungovat. Situaci v MČ Praha 4 sleduji pozorně už více než 8 let a trvale jsem přesvědčen o tom, že občané (nejen Spořilova) jsou nedostatečně informováni. Proto ostatně vznikly i tyto stránky.
    Ale k věci: Mě osobně není jasný smysl interpelací (diskutovat by měli mít možnost občané kdykoliv a ne jen ve vyhrazeném čase) ani smysl toho, proč zastupitelstvo je svoláno na 10. hodinu. Normální člověk, který chodí do práce, se zasedání účastnit nemůže. Sám píšete, že sjednotit kalendář zastupitelů je složité. Obecně, večer mají všichni času více a je to tak běžné ve většině obcí v České republice. Zastupitelé by měli tady být pro občany a ne pro sebe. Zvolili je občané a ti mají právo vědět, jaké jsou jejich názory a stanoviska. Ostatně si myslím, že sami zastupitelé by měli INICIATIVNĚ svá stanoviska v rámci možností sami zveřejňovat (jako to děláte Vy a jsem za to rád) a ne se skrývat za anonymitou politické strany a zastupitelstva, které se schází jednou za čtvrt roku (což je sice zákonem dáno, ale nikde není řečeno, že se nemohou scházet např. 1 měsíčně, což se děje i v jiných městských částech).

    Komentář ze dne: 07.06.2012 10:35:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Tomáš Ledvina (@)
    Titulek: Re: Realita
    souhlasím s panem Hromádkou, že pana Schneidera lze ocenit za časté a neanonymní vystupování na SN. V tomto je hoden následování ostatními zastupiteli.
    Co je však k neuvěření je jím prezentované povýšené vystupování hraničící s urážením a ponižováním. Navíc zřejmě obyvatele a voliče Praha 4, tedy toho, jehož zájmy má zastupovat.
    Možná, že se takto politici mezi sebou o nás běžných občanech baví. Pakliže si své chování plné opovržení k lidem neuvědomují nebo je odmítají změnit, pak je na nás - voličích - je příště nezvolit.
    Pana Berku neznám, ale to není podstatné. Není důležité jestli s jeho názory souhlasím, ale musím respektovat jeho právo se vyjádřit.
    Jestli tohle hlava politika nebere, pak je mokrý hadr na špatné hlavě.
    Prosím nevolte lidi, kteří nejsou na úrovni. Jinak bude lokální politika stále jen házením hrachu na stěnu!

    Komentář ze dne: 12.06.2012 00:01:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kolář (k.kolar@centrum.cz)
    Titulek: Re: Realita
    Dnes jsem se seznámil s 5 reakcemi k titulku Realita a dalšími. Není překvapivé, že největší zájem občanů Spořilova je věnován problematice dopravy, převážně anonymně, viz počet reakcí na „Jedenáctka bude krátkodobě zkrácena“, nemluvě o stylu vyjadřování. To je smutný fakt. Rovněž není překvapivé, že tak málo občanů Spořilova reaguje, když, tak rovněž převážně anonymně na články týkající se tematu zastupitelská demokracie a informacím o aktivitě občanských sdružení např. o časopisu Tučňák a na termíny zasedání zastupitelstva MČP4.
    Je oceněníhodné, že p.zastupitel Bc Jan Schneider při svém pracovním vytížení (ředitel Zdravot. zařízení MČ P4, předseda Finančního výboru zastupitelstva, člen představenstva 4-Energetické a.s., navíc jmenovaný ředitelem v zastoupení 4-Energetické,a.s., možná ještě nějaké další) si dokáže najít ještě volný čas na sledování článků Spořilovských novin a vyjadřování se k nim, konkrétně na jeden od ing. Berky. Jeho „čich“ či intuice jsou záviděníhodné, možná jde o reakci na základě aviza. Ale k věci a jím „objasňování situace“ a k „ono totiž skutečně mnoho občanů nevystupuje pravidelně“ na zasedání Zastupitelstva MČ P4 tak na Zastupitelstvu h.m.Prahy“ a že většina zastupitelů MČ P4 není tzv.“uvolněných“, t.j není zastupitelem na plný úvazek placeným MČP4. Ti mají normální zaměstnáni. V tom má p.Schneider pravdu.
    Dále uvádí : „Plán zasedání se dělá proto, že se velmi složitě sjednocuje kalendář 45 zastupitelů, z nichž naprostá většina není pro funkci uvolněna a má své zaměstnání a povinnosti“.
    V této souvislosti je třeba odkázat na zák. o hl.m. Praze, citace z §52, odst. :

    (4) Ostatním členům zastupitelstva hlavního města Prahy, kteří nejsou uvedeni v odstavci 1, (dále jen „neuvolnění členové zastupitelstva hlavního města Prahy“), jsou-li v pracovním poměru, poskytne zaměstnavatel pro výkon funkce v rozsahu stanoveném hlavním městem Prahou pracovní volno s náhradou mzdy;15) rozsah doby potřebné k výkonu funkce určuje hlavní město Praha. Náhradu mzdy uhradí hlavní město Praha jejich zaměstnavateli podle zvláštního právního předpisu.16) Neuvolněným členům zastupitelstva hlavního města Prahy, kteří nejsou v pracovním nebo jiném obdobném poměru, poskytuje hlavní město Praha ze svých rozpočtových prostředků náhradu výdělku prokazatelně ušlého v souvislosti s výkonem jejich funkce paušální částkou, jejíž výši stanoví zastupitelstvo hlavního města Prahy vždy na příslušný kalendářní rok.
    (5) Neuvolněným členům zastupitelstva hlavního města Prahy může být poskytnuta měsíční odměna za podmínek stanovených prováděcím právním předpisem.

    Takže argument p.Schneidra – výše uvedený důvod o „složitém sjednocování“ dle odst.4) neobstojí. S dalším „popisem skutečného stavu věcí“stavu“ lze souhlasit. ALE ! P.Schneider už občanům nesděluje, že začátek zasedání zastupitelstva stanovuje starosta MČ P4. V předchozích obdobích bylo zajeté, že zasedání začínalo od 13 hod. Na zasedání 7.3., kdy byl projednán nový Jednací řád a v něm j

    Komentář ze dne: 12.06.2012 09:30:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - kolář (k.kolar@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re: Realita-pokračování příspěvku
    Nevím jakým nedopatřením nebyl příspěvek celý. Omlouvám se.
    pokračování :
    . Na zasedání 7.3., kdy byl projednán nový Jednací řád a v něm jako nový bod „interpelace občanů“, rozhodl současně p.starosta, že následná zasedání se budou konat od 10.00 a interpelace občanů budou od 12.00.
    Uvedené skutečnosti si čtenář může ověřit a položit si otázku, proč s ohledem na výše uvedené skutečnosti o „neuvolněných zastupitelích“ se musí zaměstnaný občan, chce-li vystoupit v interpelacích na uplatnění svého práva, uvolňovat ze zaměstnání ?
    Tím je odpovězeno na poznámku zastupitele p.Schneidra, že (proč ?) na zasedání zastupitelstva nevystupuje mnoho občanů. Není jim to umožňováno. Kým ? O čase zasedání rozhoduje starosta.

    Program zasedání schvaluje na jeho začátku zastupitelstvo. I kdyby opozice navrhla posunutí času „interpelací pro občany“ na pozdější čas, př. od 15.00, 17.00 hod. nebo jako před poslední bod programu „Dotazy zastupitelů“, lze se domnívat , že budou přehlasováni vládnoucí koalicí. Proč ? Z obav, že by účast občanů a jejich zájem o interpelace byl větší. To zřejmě není žádoucí. Zastupitelé „vládnoucí koalice ODS-ČSSD“, jsou totiž z Koaliční smlouvy vázáni jednotou hlasování (stojí za přečtení na str. ODS P4). O poměru hlasů v zastupitelstvu tu již bylo psáno.
    Občané, nejen čtenáři Spořilovských novin by si měli klást otázky : Je takové hlasování etické a morální ? a je v souladu se slibem zastupitele, že bude „hlasovat podle svého svědomí“ ? může být takové hlasování zastupitelů vládnoucí koalice v souladu se zájmy občanů-voličů ?
    Těch, kteří jim dali ve volbách svůj hlas možná ano i když v některých záležitostech i oni by k nim měly výhrady, aniž si to uvědomují, protože se o to, o čem rozhoduje Rada MČP4 a Zastupitelstvo nezajímají, nebo jen okrajově. Pak se jen diví a hartusí.
    Zrovna tak se budou za čas divit občané Spořilova z okolí křižovatky ulice Choceradská – Senohrabská až začne na pozemku stávajícího volného parkoviště výstavba. Čeho ? Desetipodlažního polyfunkčního objektu a parkovacího domu o kapacitě 86 míst.
    Prodej pozemku nyní odhlasovalo zastupitelstvo, rozuměj zastupitelé „vládnoucí koalice“ přes námitky a argumenty opozice stran TOP 09 a Zelených.
    Do té doby však budou jistě stávající dopravní problémy jitřící vášně občanů Spořilova vyřešeny a nastanou další, ze stavební činnosti, v horším případě jejich souběh !. Pak se budou jistě občané ptát, zda bylo pamatováno v kupní smlouvě o prodeji uvedeného pozemku něco o dopravní zátěži a jejím řešení pamatováno a stanoveny developerovi nějaké podmínky. Pokud né, bude záležet jen na stavebním úřadu a na ten jak říká p.starosta s oblibou u jiných developerských projektů : do rozhodování „státní správy“ nemůže „samospráva“, rozuměj i p.starosta, nijak zasahovat.

    Závěrem, zcela souhlasím s reakcí p.Mgr Hromádky, vydavatele Spořilovských novin, díky jehož obětavosti a zájmu o veřejné záležitosti se dostává občanům Spořilovských novin možnosti číst i jiný

    Komentář ze dne: 12.06.2012 09:37:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kolář (k.kolar@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Realita-pokračování příspěvku
    Dokončení příspěvku :
    ...číst i jiný druh informací než v Tučňáku (a právě o takových by se tam mělo psát, ptejte se proč se nepíše ?) a pokud podobných, tak v jiném, přesnějším podání. Proto občanská sdružení napsala „Otevřený dopis k Tučňáku“ zde zveřejněný.
    Občané by měli číst články v Tučňáku pozorněji a vnímat „jednoduchost“ textů dobře a většinou příznivě čtivých informací o zásluhách o kladných rozhodováních „uvolněných zastupitelů“ a členů Rady avšak financovaných z veřejných prostředků, nikoliv ze stranických pokladen „vládnoucí koalice“. Je třeba mít na zřeteli, že v zastupitelské demokracii jde o výkon veřejné služby občanům, za veřejné prostředky nikoliv za stranické prostředky a tedy něco stranického a vyjímečného. I když vyjímečné věci, někdy (míru ponechávám na čtenářích) i za vyjímečné peníze se také realizují, díky rozhodování uvedených orgánů i ve „veřejném zájmu“, přestože do kategorie „veřejného zájmu“ nepatří.
    "Občané bděte" a věnujte pozornost tomu co čtete a kdo vám to sděluje. Přemýšlejte z jakých důvodů to asi prezentuje a pokud možno si ověřujte věrohodnost, úplnost i pravdivost sdělovaných informací.

    S pozdravem
    K.Kolář

    Komentář ze dne: 07.06.2012 11:47:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz)
    Titulek: Reakce
    Pane Ledvino, jak i Vy sam vite, nemam a nikdy jsem nemel problem bavit se s obcany a resit s nimi problemy. Nikdy jsem zadne takove jednani neodmitl a ani odmitat nehodlam. Naopak, vazim si toho, kdyz mohu vyslechnout nazory obcanu. Jiste vsak i Vy uznate, ze podavani trestniho oznameni na starostu za svolani zastupitelstva je ponekud silne kafe. To podle meho nazoru mezi normalni komunikaci nepatri. Koneckoncu i zastupitele jsou take jenom lide a obcane. JS

    Komentář ze dne: 11.06.2012 10:52:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Ing. Karel Berka (info@obcanepraha.cz)
    Titulek: Utajené jednání finančního výboru pod vedením Bc. Jana Schneidra
    K situaci v Zastupitelstvu Městské části Praha 4 je ještě nutno dodat závažnou informaci pro občany. Na Zastupitelstvu hl.m. Prahy finanční výbor rozhoduje o částce 45 miliard Kč ročně a jeho jednání je VEŘEJNÉ. Rovněž tak např. finanční výbor MČ Praha 2 má zasedání veřejné - viz
    http://urad.praha2.cz/default.aspx? Ido=1297&sh=-1368187436
    Jednání Finančního výboru na Městské části Praha 4 pod předsednictvím Bc. Jana Schneidera je před občany UTAJENÉ a NESMÍ SE HO OBČANÉ ZÚČASTNIT.Přitom ročně rozděluje částku 1.000.000.000 Kč. Pokud v předchozím příspěvku pan Bc. Schneider píše, že rád komunikuje s občany, tak jakmile se jedná o veřejné finanční prostředky, tak v jím řízeném výboru komunikace s občany končí. Zákaz vstupu.
    Ing. Karel Berka

    Komentář ze dne: 12.06.2012 15:03:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Petr (jan.petr@praha4.cz)
    Titulek:
    Dobrý den všem, přečetl jsem všechny reakce k tématu a musím se přiznat, že chápu pana Berku a jeho postup i když se domnívám že je to krajní možnost, když jsou vyčerpány všechny ostatní možnosti. Není podle mě nutné tady řešit, zda došlo, či nedošlo k porušení zákona svoláním zastupitelstva jak Prahy 4 tak i Hl. města na stejný den. Stále se domnívám, že žiji v právním státě toho hodlám držet. Takže rozhodnutí zda byl porušen zákon, či dokonce došlo ke spáchání nějakého trestného činu nechávám plně na orgánech činných v trestním řízení a případně na soudu. Nicméně výsledek šetření mě zajímá, takže jsem zvědavý jak státní zastupitelství, případně policie rozhodne. Co se týká skloubení času konání zastupitelstva a diáře každého zastupitele, tak osobně zastávám přístup, že pokud jsem byl zvolen a byl mi voliči svěřen mandát, tak ho hodlám vykonávat a pokud nejsem schopen skloubit svoje osobní záležitosti s funkcí zastupitele, tak bych měl složit mandát. Podle mého názoru by neměl být takový problém skloubit zasedání zastupitelstvem jednotlivých MČ a Hl. města. Stačilo by si předávat informace mezi MČ a Hl. městem a bylo by to jednou provždy vyřešeno.
    Jan Petr, člen Zastupitelstva MČ Praha 4

    Komentář ze dne: 14.06.2012 21:58:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz)
    Titulek: Reakce
    @ Karel Kolář - Ano, bylo stanoveno, že jednání nově budou od 10 hodin, není to novinkou červnového zastupitelstva. Co se týká Vámi citovaného zákona, to je sice pěkné, ale zkuste to vysvětlit nějakému soukromému zaměstnavateli. Pokud vím, tak většina kolegů si na zasedání bere dovolenou... Jinak díky za uznání, co se pracovního nasazení týká, samotného mne to udivuje a rozhodně to nelze dlouho vydržet, takže pevně doufám, že se co nejdříve části "zátěže" zbavím.

    @ ing. Berka - zasedání finančního výboru považujeme za pracovní jednání, nicméně jak Vám jistě může potvrdit pan Kolář, tak na dotazy týkající se jeho práce vždy jasně odpovídám.

    @ Jan Petr - pane kolego, samozřejmě tyto termíny koordinovány jsou, ale bohužel toto zasedání bylo svolané narychlo za účelem projednání územního plánu, tedy materiálu předloženému Vaším starnickým kolegou a prvním náměstkem Hudečkem. V té době už z důvodů, které jsem popsal výše, nešlo s naším Zastupitelstvem hýbat. Podle mých informací trvalo do 17 hodin, to si nedovedu představit, že bychom zasedali až poté...

    Komentář ze dne: 06.04.2015 03:34:26     Reagovat
    Autor: [chenmeinv1] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv


    Komentář ze dne: 08.06.2015 06:16:09     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv

    Komentář ze dne: 15.06.2012 16:23:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Petr (Jan.petr@praha4.cz)
    Titulek:
    Už je krátká reakce na kolegu Schneidera. Já to chápu, nicméně koordinace nefunguje. Vzhledem k tomu, že naše (Prahy 4) zastupitelstvo bylo řádně svoláno, a termín odsouhlasen již, pokud se nepletu, na předminulém zastupitelstvu, tak se domnívám, že by Hl. město nemělo svolávat jednání zastupitelstva na stejné datum. Díky
    Jan Petr


    Komentář ze dne: 22.05.2015 16:55:10     Reagovat
    Autor: [chenlina] - chenlina (chenlina000@outlook.com)
    Titulek: Re: wholesale jersey the nfl had a developmental league in europe from 9192 and

    Komentář ze dne: 09.11.2015 09:26:38     Reagovat
    Autor: [chenlina] - chenlina (chenlina1231@outlook.com)
    Titulek: Re: wholesale jersey we all could learn a thing or two from his example

    Komentář ze dne: 09.11.2015 09:26:51     Reagovat
    Autor: [chenlina] - chenlina (chenlina1231@outlook.com)
    Titulek: Re: wholesale jersey we all could learn a thing or two from his example


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem8069698
    Duben72728
    Dnes118

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 98 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE