Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov pokr:
    "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov:
    "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Prosinec  >>
    PoÚtStČtSoNe
           1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31      

    100 let Spořilova
    Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
    Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova.

    Komentáře

    ke článku: Memorandum
    ze dne 11.10.2012, autor článku: Zasláno do redakce

    Komentář ze dne: 11.10.2012 11:57:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - emil (@)
    Titulek: stále jen návrhy
    Pne Štěpánku jděte už do háje s tou ativitou ohledně Spořilova před volbama, jste tak průhledný až nás to uráží. Za svoji k ariéru jste nedosáhl v tomhle úsilí Spořilova ani jeden dobrý výsledek. Jen řeči a....

    Komentář ze dne: 11.10.2012 12:06:11     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jarka Štěpánková (@)
    Titulek:
    Nedělejte ostudu p. Štěpánku mému jménu, co to píšete? Proč tu nepíše Topfer o svých již splněných úkolech, natož co by rád udělal. Jde o charakter p. Štěpánku. Neoblbujte lidi, a nechte už toho, nebaví nás to.

    Komentář ze dne: 11.10.2012 12:26:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    asi proto, že Topfer toho moc neudělal :-)

    Komentář ze dne: 11.10.2012 13:59:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Radka (@)
    Titulek: Re: Re:
    Pro Vás konkretně asi ne.

    Komentář ze dne: 11.10.2012 12:20:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Karel Vrtiška (@)
    Titulek: Bulvár
    Tyto SN uvádějí Spořilovské aktuality na pravo od hlavních článků. Už chápu vše, když redakce SN uvádí jak bulvární časopis BLESK testuje vybrané kandidáty do Senátu. Čtenářům to dojde.

    Komentář ze dne: 11.10.2012 12:59:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - bearded (@)
    Titulek: Ještě bych navrhl přidat
    1) 30 km/h v celé oblasti Spořilova
    2) zvýšené betonové retardéry - přechody pro chodce v exponovaných místech - křižovatka u ZŠ Jižní, u obch. domu Centrum, u konečné tramvaje, u nájezdu z Chodovské do Severní I, u Penny, u kostela atp.
    3) zrušení dopravních značek a tím pádem zavedení přednosti zprava v celé oblasti Spořilova

    Komentář ze dne: 11.10.2012 13:45:58     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - bearded (@)
    Titulek: Re: Ještě bych navrhl přidat
    doplňuji:
    4) obnovení původní křižovatky Severovýchodní I x Na Chodovci (x Spořilovská), původní nadčasový kruhový objezd se asi již nepodaří vtěstnat, protože se jeho pozemky ocitly ve vlastnictví Mazdy (Autopalace)???!!!!
    Dost podobné problémům brýlí v křížení Magistrála x Js, není-liž pravda???
    Toto chybějící spojení způsobuje kolapsy u Hlavní x Severní I a Hlavní x Na Chodovci!

    Komentář ze dne: 11.10.2012 13:05:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pravda (mpr555@seznam.cz)
    Titulek: Petr Štěpánek
    Znám pana Štěpánka deset let jako zastupitele na Praze 4 a znám jeho práci jako radního na magistrátu hl.m.Prahy, celo tu dobu bojuje proti korupci, (založil protikorupční sdružení OŽIVENÍ, které pracuje dodnes,
    stejně tak bojuje proti hluku a hustotě dopravy v Praze,navrhuje uskutečnitelná protihluková opatření na Spořilově, zachránil nám PJZŠ Horáčkova stejně tak jako některé další školy, které chtěla klika ODS a ČSSD na radnici Prahy 4. Paní profesorka Syková bydlí na Praze 6, takže jí Spořilov moc netíží a pan Kunert se se svými návrhy chlubí cizím peřím, to vše bylo už mnohokrát navrhováno zastupiteli strany Zelených na zastupitelstvu, když tam pan Kunert ještě vůbec nebyl.

    Komentář ze dne: 11.10.2012 13:43:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - petr (@)
    Titulek: Re: Petr Štěpánek
    Když je tak aktivní, zakládá, pracuje ,bojuje, navrhuje, zachraňuje- tak to ten senát asi nestačí dělat NA CELÝ ÚVAZEK CO?

    Komentář ze dne: 11.10.2012 14:58:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Petr Štěpánek
    Co je to všechno platné, když výsledek je jedna velká NULA.

    Komentář ze dne: 11.10.2012 16:56:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - - (@)
    Titulek: Re: Petr Štěpánek
    Pan zastupitel Štěpánek byl radním na Magistrátu za primátora Pavla Béhma. To je k boji proti korupci.
    Cituji z novin: A jak je to s mosty, které stavbu podle magistrátu nejvíce prodražily? Dva z nich zatím nejsou využité a dělníci je znovu zasypali. I bez ceny mostů však podle rádia tato stavba o prvenství nejdražší cyklostezky nepřijde, na kilometr to je stále více než třicet milionů. Dnes už bývalý radní Petr Štěpánek za Zelené, který měl stavbu na starosti, se však brání a tvrdí, že levněji stavět nešlo.
    http://byznys.lidovky.cz/praha-ma-nejd razsi-cyklostezku-v-evrope-3-km-staly-15 0-milionu-pls-/statni-pokladna.asp?c=A10 0201_102755_statni-pokladna_nev

    Komentář ze dne: 11.10.2012 18:56:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Petr Štěpánek
    Radní Štěpánek rezignoval v prosinci 2009 právě kvůli předraženým projektům jako OPENCARD a dalším, včetně nepřijetí protikorupční politiky spolu s náměstkyní Reedovou. Mimochodem cyklostezka, kterou zmiňujete byla financována z EU fondů a investorovaná odborem městského investora a nešla přes rozpočet radního Štěpánka, jestli si dobře pamatuji byly tam i nějaké výkupy pozemků, které to také prodražily. Nebyl iniciátorem ani dozorem této stavby. Nepodsouvejte mu, že když byl v radě za éry Pavla Béma, že má cokoliv společného s korupcí, téměř rok před skončením volebního období z ní právě kvůli poměrům ve vedení města rezignoval.
    V.Čermáková
    Chcete-li podrobnosti - dohledám

    Komentář ze dne: 11.10.2012 23:57:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Petr Štěpánek
    Fakta: Pan zastupitel Štěpánek byl radním za primátora Pavla Béhma. ODS měla v této době sama většinu v zastupitelstvu, ale přesto si primátor Béhm vzal za radního člena SZ.

    Komentář ze dne: 12.10.2012 06:00:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Petr Štěpánek
    Pan Bém si k sobě vzal odborníka pro oblast životního prostředí, všiml jste si koho tam ná teď a jak je neviditelný ? (ODS - stavař z Metra) Ani hotové materiály neumí využít, nic se nikam neposunuje.

    Komentář ze dne: 11.10.2012 20:13:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz)
    Titulek: Reakce na desatero
    Dovolil bych si krátkou reakci na desatoro. Jinak je pěkné, že se pan Štěpánek nyní, když kandiduje do Senátu, o Spořilov tak velmi zajímá... Smutné je, že mu na ten jeho populismus vždy někdo naletí...

    Příloha: Dopravní desatero pro Spořilov

    1. Okamžitý zákaz obousměrné jízdy kamiónů v noci od 22h do 6h platný pro Spořilovskou, Štěrboholskou radiálu, SJ magistrálu a Jižní spojku

    Jsem každopádně pro, jde o to, kdo to prosadí na Ministerstvu dopravy.

    2. Okamžité snížení rychlosti na Spořilovské v obou směrech

    Na kolik? Vždyť je tam v obou směrech 50, která je dle mého názoru bez přílišného smyslu.

    3. Okamžité zahájení prací na výměně povrchu na všech hlavních komunikacích na Spořilově za povrch snižující hlučnost (tzv. tichý asfalt)

    Není možné dokud nebude odvedena kamiónová doprava, tichý asfalt ji neunese. To by mohl ale pan Štěpánek vědět...

    4. Okamžitá instalace mobilních protihlukových bariér podél Spořilovské, Jižní spojky a D1 a jejich postupná náhrada trvalým řešením, nejlépe v podobě kombinace úplného zakrytí s parkovu úpravou a polykarbonátového tubusu (obě opatření budou pro Spořilov užitečná i po odvedení kamiónové dopravy).

    Každopádně velmi pro. Škoda, že na to pan Štěpánek jako radní MHMP nenašel peníze... Odhadovaná cena zakrytí začíná na dvou miliardách korun. Mobilní protihlukové bariéry jsou pochopitelně reálné a je neustále tlačeno na MHMP, aby je vybudovali.


    5. Okamžité zjednosměrnění úseků Hlavní ulice, aby nesloužila jako objízdná trasa pro přeplněné rychlostní komunikace.

    Dojde k přesunu dopravy do Severovýchodní I., v případě, že i tu bychom zavřeli, tak vznikne problém pro obyvatele sídliště dostat se ke svým domovům.

    6. Okamžité zahájení postupného převodu nákladní dopravy na železnici v souladu s dopravní politikou hl.m. Prahy i vlády ČR.

    Jasně pro.

    7. Okamžité vytvoření nízkoemisní zóny Spořilov, kam budou moci vjíždět jen automobily splňující přísné emisní normy (nebude se vztahovat na rezidenty - obyvatele Spořilova)

    Tak to si nedovedu představit, když nízkoemisní zóny, tak pro všechny (viz Německo), s tím bych neměl problém, jinak absolutně nereálné.

    8. Okamžité zavedení parkovacích zón zvýhodňujících parkování rezidentů (aby jim parkovací místa nezabírali lidé dojíždějící na metro a tramvaj)

    Plošně naprostý nesmysl. Lze se o tomto řešení bavit v horní části starého Spořilova, tedy v blízkosti Roztyl. Jinde není problém řešitelný zónami. Nedostatek parkování je zde především v noci, kdy jde z 99% o rezidenty nebo jejich návštěvy.

    9. Okamžité navrácení přímých linek MHD k zastávkám metra

    Mám silný pocit, že přímé linky MHD k metru jezdí stále.

    10. Okamžité celkové posílení MHD do oblasti Spořilova, zvláště pak navrácení linek tramvaje č. 11 končících na Nám. bří Synků a zkrácení intervalu metra C i mimo špičku.

    Poslední úpravou linek MHD, která pro Prahu 4 zrovna příznívá nebyla, byla naopak doprava na Spořilově posílena...

    Komentář ze dne: 11.10.2012 20:45:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Reakce na desatero
    11. Uděláme konečně parkoviště u věžáku městské části v Severní I. ;-)

    Komentář ze dne: 22.05.2015 16:53:06     Reagovat
    Autor: [chenlina] - chenlina (chenlina000@outlook.com)
    Titulek: Re: wholesale jersey the nfl had a developmental league in europe from 9192 and


    Komentář ze dne: 05.06.2015 11:36:23     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv

    Komentář ze dne: 08.06.2015 06:16:21     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv

    Komentář ze dne: 12.10.2012 09:41:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - LSE (@)
    Titulek: Re: Reakce na desatero
    Naprosto v Vámi souhlasím!!!

    Ještě bych doplnil k bodu 5.
    Lobbing OS Spořilov (obyvatelé původní části Spořilova kolem Hlavní ulice) jde dokonce tak daleko, že požadují uzavření ulice Hlavní dopravními značkami (ale pouze v jejich části, ne sídliště) a převod dopravy právě do Severovýchodní I. Jdou dokonce tak daleko, že ve studii kterou na jejich popud v letech 4/2009 - 11/2010 financovala radnice P4 je navrženo vybudování nájezdu ze Severovýchodní I. a Severní I. přímo na Spořilovskou a uzavřeni sjezdu z JS na Spořilov. Já bych pochopil snížení rychlosti na Hlavní zvýšenými přechody pro chodce + dopravnim značením. Převést ale dopravu do spodní části Spořilova, kde je JS a nyní veškerý tranzit na Pražský okruh je zvěrstvo. Přímý nájezd na Spořilovskou ze Severovýchodní I. a Severní I. způsobí navíc riziko nalezení nové tranzitní cesty z Michle a Krče přes ulice Severozápadní I. a Severovýchodní I.

    Spořilováci ze spodní části Spořilova (Severovýchodní I., Severozápadní I., Trenčínská, Púchovská, Kremnická, Trnavská a domy ve spodní části původního Spořilova - PROBUĎTE SE!

    Komentář ze dne: 12.10.2012 11:04:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Reakce na desatero
    probudit se ano, hysterii ne, prosím.
    Smyslem úprav je:
    - znechutit či znemožnit tranzit cizákům skrz Spořilov obecně. K dispozici mají 3 dálnice, které Spořilov obepínají, ať nelezou dovnitř.
    - zkrátit existující trasy pro VÝJEZD ze Spořilova. Tím se sníží zátěž. Lidé ze spodní části Spořilova jedoucí na D1 dnes musí projet celou Severní I., křižovatkou pod školou a Lešanskou. Kdyby se přidal VÝJEZD na dolním konci, ulevilo by se všem, stejně tam už dnes najíždějí na S1.
    - k tomu znechucení zkratkařům patří i zminované zvýšené prahy na křižovatkách a přechodech - na všech vhodných místech. Tedy i na Severovýchodní I. A bude jen dobré když se o to také aktivně a tvůrčím způsobem zasadíte.
    - ta studie řešila různé varianty, je nefér je smíchat dohromady a dělat na lidi strašáka.
    - osobně bych podobné úpravy chtěl i na Severní I. a Lešanské. A křižovatku pod školou změnit na kruháč.
    - tu poznámku o Hlavní na sídlišti nechápu. Někdo ji někdy chtěl zavřít? Jestli ano, jsem pro, ať se taky probudí a zkusí to prosadit :-). Tam jde ale spíš o problém možného napojení na Trojmezí - to by byl prů-Píííp.

    Komentář ze dne: 12.10.2012 11:41:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - LSE (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Reakce na desatero
    Ale jděte, snažíte se "znechutit či znemožnit tranzit cizákům skrz Spořilov obecně" přidáním "VÝJEZDu na dolním konci", tím "aktivně a tvůrčím způsobem" převedete dopravu z Hlavní do Severovýchodní I.

    Ta studie je opravdu ve všech variantách výhodná pouze pro domy kolem Hlavní v původní části Spořilova. Nebojte se, v dohledné době budete mít možnost vysvětlit "výhody" všech variant pro obyvatele spodní části Spořilova.




    Komentář ze dne: 05.06.2015 11:36:21     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv

    Komentář ze dne: 08.06.2015 06:16:13     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv

    Komentář ze dne: 10.07.2015 13:49:40     Reagovat
    Autor: [chenlina] - chenlina (chenlina000@outlook.com)
    Titulek: Re: další kousek

    Komentář ze dne: 12.10.2012 12:04:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Reakce na desatero
    Pane semotáne, proč lžete?

    Komentář ze dne: 12.10.2012 12:53:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Reakce na desatero
    Pan Semotán na ten problém upozorňuje zcela správně!!!

    Komentář ze dne: 22.05.2015 16:53:30     Reagovat
    Autor: [chenlina] - chenlina (chenlina000@outlook.com)
    Titulek: Re: wholesale jersey the nfl had a developmental league in europe from 9192 and

    Komentář ze dne: 12.10.2012 10:33:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: K bodu 5
    Bod 5 není problém, pokud se zachová vjezd rezidentům ne?

    Komentář ze dne: 12.10.2012 10:36:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zjednosměrnění Hlavní
    To už se řeší dokonce teď tím uzavřením ulice K zámečku nebo ne?

    Komentář ze dne: 12.10.2012 10:51:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Musí se se tvrdě tlačit!
    Nevidím v tom žádný problém - memorandum žádá okamžité odvedení kamionů v noci, Kačerov se buduje a může sloužit pro denní dopravu. Příští rok mohou být vybudovaná odstavná parkoviště před Prahou.
    To je Váš džob na radnici a všech stran ne? Jen se proboha dohodněte a začněte něco už dělat.
    Vaše výsledky jsou nula!!! Nic nejde, všechno je problém. Jste tedy placení za řeči?

    Pane Schneidere na Spořilově byl před volbami Váš velký plakát s tvrzením - Nepustíme kamiony na Spořilov!
    Prosím napište zde občanům co jste vy konkétně udělal, kolikrát za Spořilov bojoval a čeho jste dosáhl, ano?

    Komentář ze dne: 13.10.2012 21:13:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Schneider (janschneider@centrum.cz)
    Titulek: Re: Musí se se tvrdě tlačit!
    Vazeny anonyme, na mych plakatech bylo, ze nepustim dopravu z trojmezi pres sporilov, rozhodne bych nesliboval neco, co nemohu primo ovlivnit...

    Komentář ze dne: 15.10.2012 14:59:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Musí se se tvrdě tlačit!
    To je pěkná ptákovina ne? Trojmezí nebylo žádný problém. Problém před volbami byl kamiony na Spořilovské.

    Komentář ze dne: 15.10.2012 15:08:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Musí se se tvrdě tlačit!
    Trojmezí problém je a bude. To že teď je kolem něj ticho - asi i v souvislosti s nejasnostmi kolem územního plánu Prahy - je spíše znepokojující.
    Pane Schneidere, jaké jsou v tom novinky, co co konkrétně v té věci podnikáte?

    Komentář ze dne: 15.10.2012 15:27:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Musí se se tvrdě tlačit!
    Problém to bude až začnou jezdit náklaďáky přes Spořilov a tomu nějaký zastupitel rozhodně nezabrání, stejně tak jako nezabránil kamionům.... :-((
    Rozhodně mělo být o tomto pánovi slyšet když kandidoval na Spořilově. Ale úplné ticho po pěšině co? Kde nic tu nic. A tak je to tu téměř se všemi zvolenými.

    Komentář ze dne: 12.10.2012 11:18:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: RETARDÉRY
    Výše je návrh na doplnění memoranda o některé body! Např. retardéry jsou určitě skvělý nápad!!
    30km v oblasti celého Spořilova je také fajn z hlediska hluku. Ale nebudou vyšší emise? Snad ale ty kamiony do kopce brzy zmizí tak u těch z kopce by to nemuselo tolik vadit ne.......

    Komentář ze dne: 12.10.2012 11:38:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: RETARDÉRY
    Ty jsme od MČ P4 požadovali již několikrát, byly zamítnuty ve spolupráci s DI PČR. Z důvodu projíždějící MHD???!!!! Nyní, když je vybudovali skoro ve všech okolních čtvrtích (a jezdí tam také MHD), tak by se snad mohly realizovat i na Spořilově. Je to již pravidlem, že když se jedná o Spořilov, tak se nic nejde. Když se ale jedná o přidání další porce kamionů, tak to není problém. Jinde je přece nechtějí. Například v Braníku, na Barrandově nebo v Běchovicích!

    Komentář ze dne: 12.10.2012 12:51:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: RETARDÉRY
    MY CHCEME RETARDÉRY A HNED!!!

    Komentář ze dne: 12.10.2012 13:42:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: RETARDÉRY
    a protihlukové stěny hlavně a okamžitě!!!

    Komentář ze dne: 12.10.2012 15:42:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Jak moc jsou sliby reálné?
    Příští senátoři slibují lepší Prahu, splnit to nemohou
    10:43 | Dnes
    Lucie KudláčkováKomentáře:
    Autor: TOP 09
    větší obrázek »
    Praha - Usměvaví kandidáti na billboardech a volebních letácích Pražanům slibují méně aut, více zeleně, protihlukové stěny, pohotovostní lékárny nebo dokončení okruhu. V Praze to díky tomu poslední dobou vypadá, jako by se blížily regionální volby.

    Politici se ale neucházejí o post v místních samosprávách, které o podobných věcech rozhodují, kandidují do Senátu. A ze senátorského křesla mají jen malé a často navíc nepřímé možnosti, jak ovlivnit život v konkrétních městských částech.

    Absolutní jedničkou v letošní senátní volební kampani pro Prahu se stala zeleň a parky. Ty slibují kandidáti do Senátu napříč stranami - více stromů hodlají svým voličům zajistit sociální demokraté, zelení, národní socialisté i politici TOP 09.

    Eva Syková, nezávislá uchazečka na kandidátce ČSSD, slibuje kromě zeleně protihlukové stěny a omezení tranzitní dopravy. Martin Potůček, taktéž z kandidátky sociálních demokratů, jde do voleb s heslem: "Učinit Prahu 8 a 9 hezčí na pohled a příjemnější k životu: abychom měli proč být hrdí na svoji čtvrť."


    Čtěte více:Politici vlezli kvůli volbám poprvé až do obýváku»
    Senát nezvládají, ale kandidují. Vondra, Töpfer i Čunek»
    Zbohatli, či zchudli? Podívejte se na majetky hejtmanů»


    Kandidáti TOP 09 a zelených se zase předhánějí ve slibech o lepší hromadné dopravě, zklidnění silnic a větší bezpečnosti pro občany. Ještě konkrétnější plány má například lékař Bohdan Babinec kandidující za národní socialisty Jiřího Paroubka. Hned po zeleni plánuje v Praze 8 nonstop pohotovostní lékárny a lékařské služby pro dospělé i děti. Lepší lékařskou péči chce i kandidátka ODS Marie Kozumplíková.

    Při bližším zkoumání, jak tyto sliby chtějí ze senátorského křesla naplnit, se ale ukazuje, že to s parky nebude tak horké. Senátoři hodlají hlavně naslouchat občanům, diskutovat s odpovědnými institucemi nebo vystupovat s projevy na zastupitelstvech. To je také téměř jediné, co mohou v regionálních záležitostech dělat.


    Co slibují budoucí senátoři Pražanům?
    Zavést v městské části Praha 8 spádové pohotovostní služby lékáren po dobu 24 hodin denně. (Bohdan Babinec, NSLEV21)
    Lepší doprava pro všechny. Na cestu domů i do práce. (Viliam Buchert, TOP 09)
    Podporuji výstavbu metra D a další kolejové infrastruktury na území Prahy 4. U současné silniční sítě jsem pro výstavbu protihlukových stěn či tubusů. (Eva Syková, ČSSD)
    Stabilizovat a zkvalitňovat zdravotní služby. (Marie Kozumplíková, ODS)
    Kultivování zeleně v celém volebním obvodu Prahy 3 tak, aby skutečně sloužila aktivní rekreaci obyvatel a nebyla jen neupraveným porostem. (Zdeněk Zavřel, TOP 09)


    "Budu využívat autority senátora. Když se za něco na zastupitelstvu postaví senátor, má to svou váhu. I když samozřejmě nemá rozhodovací pravomoc," říká Petr Štěpánek, společný kandidát zelených a lidovců. V kampani slibuje - k

    Komentář ze dne: 12.10.2012 15:45:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: a dále
    "Budu využívat autority senátora. Když se za něco na zastupitelstvu postaví senátor, má to svou váhu. I když samozřejmě nemá rozhodovací pravomoc," říká Petr Štěpánek, společný kandidát zelených a lidovců. V kampani slibuje - kromě nezbytné zeleně - více peněz do MHD a škol nebo stop výstavbě na Kavčích horách a Braníku.

    "Zákaz vjezdu tranzitní kamionové dopravy do Prahy je sice v kompetenci ministerstva dopravy a magistrátu, ale například deklarace Senátu, která by to požadovala, by se už hůře ignorovala než jen demonstrace na Mariánském náměstí. U výstavby metra se budu snažit přesvědčit pražské zastupitele, aby nedělali tu chybu, že „déčko" ukončí na Pankráci," popisuje svou strategii Syková.

    Jak voličům zaručí, že ji zastupitelé poslechnou, už ale jasné není. Že by snad kandidáti slibovali něco, co z pozice senátora nemohou zařídit, ale nepřipouštějí.

    "Senátor může ovlivňovat dění ve svém obvodu zprostředkovaně, například přes svoji stranu. TOP09 je stranou vládní, má společně se Starosty desítky poslanců a vládne také v koalici na pražském magistrátu a na Praze 8 v koalici s ODS. Takže možností pro prosazování různých věcí existuje dostatek," myslí si další z kandidátů Viliam Buchert.

    Senátoři se také hájí tím, že proklamovaných slibů dosáhnou změnou zákonů. Jenže často jmenují takové právní úpravy, které například s budováním parků souvisí jen vzdáleně.

    "Příklad z poslední doby: obě komory parlamentu hlasovaly o návrhu TOP 09/Starostové, aby Praha měla méně daňových příjmů. Logicky tedy Praha bude mít výrazně méně prostředků, aby nové parky a nová sportoviště budovala či rekonstruovala. Proto s takovým návrhem nesouhlasím," vysvětluje Syková, s tím, že by podpořila peníze pro ty městské části, které veřejně slíbí, že je dají právě na zeleň.

    Co jedni slibují, druzí odsuzují
    O tom, co je a není v možnostech senátora, se navíc neshodnou ani kandidáti, kteří jdou do voleb pod hlavičkou jedné strany. Podpora kolegů je přitom při prosazování jakéhokoli opatření klíčová.

    Jenže třeba zatímco Syková a Potůček na kandidátce sociálních demokratů slibují Pražanům všechno možné, František Adámek (ČSSD) to označuje za pouhé líbivé sliby.

    "Mnozí kandidáti na senátora slibují před volbami kde co - že zajistí silniční obchvat či novou nemocnici, že zabrání výstavbě skládky místo parku a že seženou obci peníze. Nic z toho odpovědný senátor slibovat nemůže. Není to totiž v jeho kompetenci. Jsou to jen líbivé sliby," píše ve svém programu Adámek.

    A podobná situace je i na kandidátce TOP 09. Většina uchazečů o senátorský post má ve svém programu konkrétní body, jak pomoci Praze, právník Jaroslav Vondráček ale přiznal barvu.

    "Když to řeknu opravdu upřímně, z pozice senátora nemáte bezprostřední vliv na exekutivu," odpověděl kandidát TOP 09 voličům na dotaz, čím přispěje svému volebnímu obvodu.



    Komentář ze dne: 12.10.2012 15:48:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: a dále
    O osudu podobných předvolebních slibů svědčí i příklady politiků, kteří už se do Senátu dostali. Například Petr Bratský (ODS) v roce 2010 sliboval rychlou dostavbu severozápadní části Pražského okruhu.

    Po dvou letech v senátorském křesle líčí, jak v této souvislosti organizuje a navštěvuje různé schůzky. Jenže to je zatím všechno. "Konkrétní výsledky to ještě nemá, územní plán je složitý mechanismus. Pražští radní navíc přišli s myšlenkou metropolitního plánu, tím se to ještě zdrží," připouští Bratský.

    Dokončení okruhu sliboval už před čtyřmi lety senátor Tomáš Kladívko (ODS). Praze 9 chtěl zajistit také zklidnění dopravy a větší bezpečnost. Podařilo se mu zařídit opravu policejních služeben, sám ale přiznává, že ji prosadil ještě jako poslanec. "Pak už jsem to jen kontroloval a dohlížel na to," uvedl Kladívko.


    Komentář ze dne: 12.10.2012 16:32:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Rychlost 30 km v Praze! Proč ne Praha 4????
    Karlínský příklad táhne, třicítku v ulicích chtějí další části Prahy
    10. října 2012 20:27
    Řidiči budou muset v ulicích Prahy zpomalit. Řada radnic chce totiž na území své městské části zavést plošně jako nejvyšší povolenou rychlost třicítku - mezi nimi je například Praha 6, uvažují o tom i Prahy 2 a 3. Přidaly by se tak ke Karlínu, kde už se třicítkou jezdí.

    Drtivou většinou ulic Karlína řidiči už téměř měsíc smějí projíždět pouze třicetikilometrovou rychlostí. A radnice Prahy 8 hlásí, že první odhady poukazují na snížení provozu v ulicích zhruba o dvacet procent.

    Některé další čtvrtě by chtěly třicítku v ulicích nejprve otestovat, než ji zavedou nastálo. Jiné uvažují, že by platila ve většině ulic.

    "Naším záměrem je zavést třicítku do konce roku, a to v oblasti Jiviny podél Drnovské ulice, v části Dejvic, Hradčan a Bubenče. Postupně pak v dalších částech Prahy 6 do konce roku 2014," řekl mluvčí dejvické radnice Adam Halmoši. Podle něj se teď projekt schvaluje a jeho podobu a termíny musí posvětit magistrát.

    Radnice Prahy 10 zvažuje, že by sníženou rychlost zavedla v oblasti Solidarity, a Praha 5 již připravuje osazení novými dopravními značkami v ulicích Miškovského, Urbanova a Česká.

    Praha 3 se rozhodne v příštím roce, se svým rozhodnutím čeká na zkušenosti z Karlína.

    "Zavedení zón 30 v ulicích Prahy 3 vážně zvažujeme. Je to opatření, které zvýší atraktivitu ulic, bezpečnost chodců a zlepší podmínky pro cyklisty. Mohli bychom například zavést obousměrný provoz cyklistů v jednosměrkách," řekl místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut.

    Praha 8: Řidičů ubylo
    Radnice v Karlíně je s téměř měsíčním provozem spokojená a neuvažuje o zrušení takzvané zóny třicet.

    Kde chtějí zavést zóny 30
    Praha 1 Neuvažuje .

    Praha 2 Zvažuje, ale pokud by zónu zavedla, tak nejprve jen na zkoušku. Zatím nemá stanoveno kde.

    Praha 3 Zvažuje zavedení zóny, rozhodne se příští rok.

    Praha 4 Neplánuje.

    Praha 5 Zóny se sníženými rychlostmi už v některých oblastech má. Konkrétně snížení na 30 km/h připravuje v ulicích Mikšovského, Urbanova, Česká.

    Praha 6 Záměrem je do konce letošního roku zavést třicítku v oblasti Jiviny podél Drnovské ulice, v části Dejvic, Hradčan, Bubenče. Pak do roku 2014 postupně v oblasti Hanspaulky, Petřin, podél ulice Na Petřinách, ve Střešovicích, v části Bubenče a v Liboci. Následně v Břevnově podél Bělohorské ulice, v Ruzyni, na Bílé Hoře a nakonec ve Vokovicích.

    Praha 7 Neuvažuje.

    Praha 8 Zavedla v Karlíně

    Praha 9 Neuvažuje.

    Praha 10 Část těchto opatření už v některých lokalitách zavedla. Teď radnice diskutuje o snížení rychlosti v oblasti Solidarita.

    Zdroj: městské části


    "Mnoho řidičů už od průjezdu obytnými ulicemi odradila. Díky pomalejšímu a plynulejšímu průjezdu aut v oblasti z logiky věci došlo i ke snížení hluku a emisí. Přesná čísla budeme mít v listopadu," uvedl místostarosta Prahy 8 Michal Švarc.

    Zda ale skutečně emise poklesly, není jisté. Třeb

    Komentář ze dne: 12.10.2012 16:34:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: pokračování

    -------------------------------------- ---------------------------------------- --

    Zda ale skutečně emise poklesly, není jisté. Třeba radnice Prahy 9 nechce takové zóny. "Důvodem je především to, že snížení rychlosti prokazatelně zhoršuje kvalitu životního prostředí," řekl radní pro dopravu Prahy 9 Tomáš Holeček.

    Podle Miroslava Šuty z Centra pro životní prostředí a zdraví se emise mohou zpočátku zvýšit.

    "Třicítka může v určitém kontextu bezprostředně po zavedení nepatrně zvýšit emise, protože rychlost třicet kilometrů za hodinu není optimální pro chod motoru auta. Ale zkušenosti ze zahraničí říkají, že dlouhodobě to spíše zlepšuje životní prostředí," řekl Šuta.

    Podle Miroslava Šuty snížená rychlost změní chování řidičů. "Rozmyslí si, zda na krátké vzdálenosti jezdit autem. Ulice se stávají bezpečnější a přívětivější k životu. Rodiče se třeba méně bojí pouštět své děti do školy samotné a nevozí je autem. Také roste počet cyklistů. V zahraničí s tím mají dobré zkušenosti," uvedl Šuta.

    Zároveň je podle něj potřeba zvážit, ve kterých ulicích má třicítka smysl. "Myslím si, že Karlín byl docela dobře vybrán pro vyzkoušení zóny třicet," dodává Šuta.

    Autor: Adéla Paclíková
    Zdroj: http://praha.idnes.cz/tricitka-v-praze-0 kd-/praha-zpravy.aspx?c=A121010_1838915_ praha-zpravy_ab

    Komentář ze dne: 12.10.2012 16:58:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: pokračování
    Spořilov chce třicítku všude! Šuta je jeden z našich předních odborníků!

    Komentář ze dne: 12.10.2012 19:31:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Z Hlavní je zase dálnice!!!!
    Několik hodin jsou tu zase kolony. Kvůli smradu se nedá ani vyvětrat! Už aby to k zámečku zavřeli!!!!!

    Komentář ze dne: 15.10.2012 14:16:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Z Hlavní je zase dálnice!!!!
    To víš že jóó, všude to zavřou,nikde nic nebude jezdit..už aby to bylo. Úplně to vidím. Ale zatím se možná odtěhujte někam, kde už to mají.

    Komentář ze dne: 12.10.2012 23:00:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - alf (@)
    Titulek: Základní změnou zjednosměrněním ulice K zámečku
    se vyřeší hlavní problém s os.vozy, které si krátí ( časově) ucpanou silnici kamiony. Tyto vozy podstatně ovlivňují provoz před Centrumem. Posílat vozy ul.Severazápadní nebo jakékoliv úpravy nájezdu a sjezdu zvýší citelně provoz pod st.Spořilovem a zásadně zvýší již tak nedýchatelné ovzduší v nejnižších částech Spořilova ( ul. Severozápadní, Púchovská,spod.část Roztyl.nám......Jedinné řešení jak ihned pomoci Spořilovu je pustit opět kamiony na Barrandovský most a potom řešit věci dále. To by se mělo řešit a nejen o tom kecat a slibovat, že páni radní?!

    Komentář ze dne: 13.10.2012 13:36:58     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Základní změnou zjednosměrněním ulice K zámečku
    Proti návratu kamionů na Barrandovský most a vlastně tedy pro ponechání všech kamionů na Spořilově jsou ODS, TOP09 i Zelení!

    Komentář ze dne: 13.10.2012 13:54:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Základní změnou zjednosměrněním ulice K zámečku
    Z D1 sjezdem přímo dolů!

    Komentář ze dne: 13.10.2012 13:58:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Základní změnou zjednosměrněním ulice K zámečku
    Příští týden by mělo být jasné zda ke zjednosměrnění dojde tak držme všichni palce!

    Komentář ze dne: 14.10.2012 19:09:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Kde a jak by se měla ta Hlavní zjednosměrňovat?

    Komentář ze dne: 15.10.2012 09:26:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Nevhodná interpretace
    áběhlického zámku! Aby nešlo projíždět na zahr.město, tím se zklidní provoz na spořilově a hlavně na Hlavní ul.

    Komentář ze dne: 15.10.2012 12:11:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Nevhodná interpretace
    ale to zkratkařství funguje obousměrně, ne?

    Komentář ze dne: 15.10.2012 17:06:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Nevhodná interpretace
    Ne, jde jen o směr na Spořilov, kdy je z Hlavní celé roky téměř každé odpoledne dálnice. Je to opatření proti tranzitu osobáků na P10. I když máte pravdu, že značně zhoustla doprava i v opačném směru!
    Všechno souvisí s monstrózními developerskými projekty na P10. Mají tam dálnici a silnici tak ať jezdí tamtudy! Ten kdo tu výstavbu povolil je nezodpovědný.

    Komentář ze dne: 16.10.2012 21:15:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Nevhodná interpretace
    Směr "na Spořilov"? Hlavní vede uvntř Spořilova, takže kde??? Nebo na který Spořilov?

    Komentář ze dne: 15.10.2012 12:55:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Nevhodná interpretace
    No to by byla pěkná kravina! Je to jediná šance, jak vyjet ze Spořilova, když je Chodovská totálně zas...á! A o Magistrále ani nemluvím.....

    Komentář ze dne: 15.10.2012 14:11:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Nevhodná interpretace
    Pokud chceme něco docílit, tak musí být ústupky na obou stranách. Výsledek je snížení provozu na Spořilově a znemožnění zkracování všem nebydlícím na Spořilově, nebo se mýlím?!

    Komentář ze dne: 15.10.2012 14:46:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Nevhodná interpretace
    100 % souhlas - rezidenční zóna v žádném případě nesmí sloužit tranzitu osobních aut. Ta mají být na dálnici.

    Komentář ze dne: 16.10.2012 21:13:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Nevhodná interpretace
    Hlavní nevede u zámku!

    Komentář ze dne: 14.10.2012 20:52:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (jarobartos@gmail.com)
    Titulek: Mobilní protihluková stěna
    Pane Kunerte,
    kdesi ve Spořilovských novinách jsme zahlédli informaci o tom, že v těchto dnech má být u Autopaláce Spořilov vystavená ukázka mobilní protihlukové stěny. Dnes jsme ji hledali, ale nenašli jsme ji. Pokud je tím myšlen asi 3 metry vysoký panel na betonových podstavcích před vjezdem ze severní strany na Spořilov - u věžáku, pak to je zbytečné vyhazování peněz. Účinná může být jedině stěna, podobná té, která je instalovaná v Modřanech: Je mnohem vyšší, ve směru nahoru se naklání nad silnici (vytváří nad vozovkou takový neuzavřený oblouk). Stěna je pravděpodobně z nějakého speciálního plastu. A tato protihluková stěna tam opravdu tlumí hluk i ve vyšších patrech okolních domů. Lze se tam o tom přesvědčit.
    Prosíme Vás od odpověď. Bartošovi

    Komentář ze dne: 16.10.2012 20:42:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: výsadba stromů
    Dnes začala výsadba prvních cca 20 stromů podél Spořilovské (nahoře na úrovni křížení Choceradské a Senohrabské), zbylých cca 400 stromků se vysází směrem dolů z kopce do konce tohoto týdne.

    http://www.praha.eu/jnp/cz/hom e/magistrat/tiskovy_servis/tiskove_zprav y/primator_svoboda_dnes_spolu_s_radnim.h tml


    Komentář ze dne: 16.10.2012 23:54:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kolář (k.kolar@centrum.cz)
    Titulek: Re: výsadba stromů
    Šel jsem okolo právě , když výsadba byla zahajována za účasti min. dopravy Dobeše (asi se podařilo poprvé ho dostat přímo na místo aby se pořesvědčil osobně o "problému kamiony" a podle toho na vládě konal ! To bylo potřeba), primátora Svobody, starosty Horálka a místostarosty Bodenlose.
    Co vyřeší výsadba 400 ks stromů ?
    - kdy - za kolik let seprojeví efekt zeleně pro snížení prašnosti a hluku ? Nebude to až po dokončení obchvatu ? Pokračování na něm stojí v cestě potřebný nový územní plán, dle GŘŘSD.
    - jaký bude efekt v zimě a z jara, kdy opadá listí ?

    Pan zastupitel Schneider jak se zdá je dosti v obraze o dopravní situaci Spořilova a možnostech jejího řešení. Jaký má názor na tuto akci s výsadbou z hlediska rychlosti řešení negativ nepříznivé situace ? Mohl by vědět kdo ji inicioval a z jakého zdroje bude financována ?
    Kolář



    Komentář ze dne: 09.11.2015 09:26:30     Reagovat
    Autor: [chenlina] - chenlina (chenlina1231@outlook.com)
    Titulek: Re: wholesale jersey we all could learn a thing or two from his example

    Komentář ze dne: 09.11.2015 09:26:45     Reagovat
    Autor: [chenlina] - chenlina (chenlina1231@outlook.com)
    Titulek: Re: wholesale jersey we all could learn a thing or two from his example

    Spořilovské aktuality
    17.11.2024: Před 35 lety...
    Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.

    Starší aktuality


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem9279177
    Prosinec32348
    Dnes4509

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 145 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE