Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov pokr:
    "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov:
    "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Prosinec  >>
    PoÚtStČtSoNe
           1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31      

    100 let Spořilova
    Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
    Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova.

    Komentáře

    ke článku: Na Hamráku je bruslařská sezóna 2006 v plném proudu
    ze dne 14.01.2006, autor článku: Marek Mahdal

    Komentář ze dne: 14.01.2006 16:39:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Sára (@)
    Titulek: Krásné bruslení
    Dneska dopoledne jsme tam byli s mamčou a moc se nám tam líbilo. Dokonce se dá bruslit i u stavidla, kde je jindy tenký led. Zítra si to chceme určitě zopakovat.

    Komentář ze dne: 14.01.2006 20:49:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - HonzaV (@)
    Titulek: perfektní led
    nahrává nočnímu bruslení: po hladině jak zrcadlo to můžete pustit od Růžičků až ke stavidlu bez obav z brknutí a pádu, ideální stav kazí jen několik zamrzlých kamenů, klacků a PET lahví. S cihlami a hroudami ledu v jiných letech to byla bída.

    Využijte prázdného rybníka - teď ve 3/4 na 9 se tam prohánějí jen dva lidé, s osmi až devíti stovkami (odhad 15.00) se to nedá srovnat!

    (A i ten svařák ještě dostanete.)

    Komentář ze dne: 15.01.2006 18:05:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - HonzaV (@)
    Titulek: stíny bruslení
    Dnes odpoledne byla pohoda bruslařů zkalena akcí městské policie. Strážníci přijeli ke kostelu, stoupli si před kostelní vrata a inkasovali... nikoli milodary, ale pokuty - za lávkou je značka Zákaz vjezdu/vjezd povolen pouze s povolením MČ Praha 10.

    Nešťastníky to stálo po 200.-. Zajímalo by mě, komu auta parkující u kostelní zdi vadila; značení je tam především kvůli tomu, aby se nejezdilo dále kolem rybníka a na stezku pro pěší k Hamrsportu. Očekával bych, že strážníci budou dodržovat především ducha zákona a ne literu. Takhle si MP velkou popularitu nezíská; ostatně přestupky tohoto typu bych řešil tak max. domluvou. O tom, že by strážník chodil odpoledne po rybníku a hlídal, aby se bruslařům něco nestalo či se jim neztratily tašky, si asi musím nechat jen zdát.

    Podotýkám, že jsem nebyl postiženým a celou akci jen sledoval z ledu.

    Kde jste byli, vy pacholci, když nám před dvěma týdny v ulici svítili zloději baterkou do aut a vyhlíželi rádia? (156 obsazeno.) Kde je strážník Mimra a komisař Bartošek z Čapkových povídek?

    Komentář ze dne: 16.01.2006 08:54:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Aleš (banjoales@seznam.cz)
    Titulek: Re: stíny bruslení
    Dovolím si reagovat:
    Řešit domluvou... to jako, že by Ti strážnící tam stáli, než se majitel po skončení bruslení k autu dostaví? Chytré. Aby mohli hlídat věci bruslařů, museli by každému bruslaři odloživšímu tašku dát takový ten lísteček s číslem jako v šatně a na základě tohoto mu opět tu tašku vydat. Jinak nemají šanci poznat, kdo je zlodějem, nebo kdo si bere své věci. Taky chytré. A nejlepší nakonec. Aby se bruslařům nic nestalo :-))) Už se těším, jak strážník pojede za mnou s polštářem, aby ho pode mě podstrčil, kdybych chtěl hapat.
    Ne, nechci urážet, je to můj názor, stejně jako ten, že vyhláška platí pro každého a strážníkům, jakož i jejich nadřízeným je uloženo jednat přesně podle určitých pravidel a je možné, že kdyby u toho auta potkali jeho majitele, řešili by věc domluvou. Dávat lísteček za stěrač s textem "tytyty, sem s autem nesmíš" by bylo úsměvné a bezpředmětné! :-))))
    Hezké zabruslení!

    PS: nejsem MP ani jejich nadřízený a ani zaměstnanec MÚ či Magistrátu hl.m. P.

    Komentář ze dne: 16.01.2006 21:08:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - HonzaV (@)
    Titulek: Re: Re: stíny bruslení
    "nejsem MP ani jejich nadřízený"

    no kdybyste byl, tak bych Váš komentář chápal ;-)

    nic ve zlém

    Komentář ze dne: 17.01.2006 09:21:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Aleš (@)
    Titulek: Re: Re: Re: stíny bruslení
    V pohodě. Akorát my Češi, a to je pro nás typické, si stále tu demokracii vykládáme po svém. No, není se čemu divit, po tolika letech skutečné buzerace. Jednou je prostě ve vyhlášce, že je značkou zákaz vjezdu vjezd zakázán a to by mělo platit. Jak by asi takový řidič dopadl ve vyspělejších demokratických zemích? V Americe by dokonce skončil s rukama na kapotě.
    Mimo to je úsměvné, že když pražan chce sportovat, musí zajet autem co nejblíž, aby se pár kroky navíc náhodou neunavil... :-))) Platí obecně.

    PS: skutečně nejsem zaměstnanec MP atd. Ani nejsem starý páprďa, jen prostě respektuju co respektovat mám. Kdybychom takoví byli všichni, a to je jistě utopie, žádné strážníky bychom nepotřebovali, dokonce ani revizory atd. Kdyby všichni řidiči respektovali vyhlášku, nemusely by být dokonce ani tolik diskutované retardéry v Lešanské, Boční a ani nikde jinde.

    Komentář ze dne: 16.01.2006 11:00:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - dap (d@p)
    Titulek: Re: stíny bruslení
    No to sviceni baterkou jsem videl na vlastni oci. Ve stredu jsem volal policajty k vykradene Fabii (po obede ve vsedni den) a par dni na to jsem videl 2 smejdy z balkonu (asi Vas to prekvapi, ale byli to zastupci mensiny), jak obchazeji auta a sviti si do nich baterkou. Rano uz odtahovka odvazela ze Zarybnicny Octavii s rozmlacenym okenkem. Myslim, ze ted s tim bruslenim bude treba davat vetsiho bacha a v tech autech fakt nic nenechavat. Jinak o policajta na Hutich nezavadite. Pritom je tam provoz jako na Vaclavaku. At uz do sklipku, nebo na Hamr, na brusleni, nebo na courani kolem rybnika. A to ze mestaci chodi na takovyhle vyberci akce je historicky znama zalezitost. Ostatne kdo z Vas radsi honi zlodeje, nez v klidku kasiruje pokuty od neutikajicich zlocincu, kteri proste zaparkovali v ramci moznosti, protoze to tam bylo fakt nesmyslne zasekany autama a ty deti holt chteji bruslit :o). Pro poradek, ja jsem tam neparkoval, pouze jsem to sledoval ze sveho kurackeho balkonu nad Hamerskym rybnikem.

    Komentář ze dne: 15.01.2006 19:00:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Bruslař (@)
    Titulek: Pokuty
    Je to fakty sviňárna, tahle buzerace MP. Naprosto s vámi souhlasím

    Komentář ze dne: 15.01.2006 19:15:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - J. (@)
    Titulek:
    Taky se mi to nelíbí, ale když tam ta značka je, tak se dodržovat musí, bez ohledu na účelnost. To je potom jiná otázka a jiný spor... Kdyby byla MP benevolentní podle našich představ, šlo by to s ní od desíti k pěti. Jen plní povinost vyplývající z dopravního značení.
    Stěžoval bych si jinde...

    Komentář ze dne: 15.01.2006 20:17:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - HonzaV (@)
    Titulek: Re:
    I přesto si myslím, že velitel strážníků (tedy aspoň předpokládám, že ten je tam poslal, pěšáci vždycky tvrdí "my za nic nemůžem, co šéf řekne, to děláme") by mohl rozlišovat mezi společenskou nebezpečností parkujících bruslařů - podotýkám, že komunikace byla průjezdná - a těch šmejdů, kvůli nimž by stálo za to držet si společně pro pár ulic ochranku. Jenomže ono je jednodušší poslat dva ferdy s plácačkou k rybníku, že?

    Zákony se samozřejmě dodržovat mají, ale asi i vy si určujete jisté priority - když hasím požár, neřeším zmáčené parkety.

    To není o benevolenci, ale o alokaci zdrojů. Až bude na Hutích každou hodinu v noci obcházet strážník, nikdo ode mne filipiku proti MPs buzerujícím skrze parkování neuslyší.

    "Stěžoval bych si jinde..." - v jiném případě jsem to zkoušel, ale oni už jsou vyškolení, mají kurzy jednání s lidmi, všechno vám s úsměvem odkývají a dál je při starém. Abych to řešil na úrovni dopisů zastupitelstvu, na to si svého času, který mi na světě byl vyměřen, příliš cením ;-) to to radši vybliju sem do komentářů... poslední co chci aby se ze mně stalo, je prskající penzista (i když, jak tak koukám, už k tomu nemám daleko :-/ ).

    Komentář ze dne: 15.01.2006 20:22:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - HonzaV (@)
    Titulek: a ještě si přisadím
    snad v nějakém filmu nebo kde měla policie napsáno na dveřích auta ve znaku "to protect and to serve". Nikoli "zjednodušovat si život a buzerovat ty, kteří nás platí".

    howgh

    Komentář ze dne: 15.01.2006 21:22:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: a ještě si přisadím
    Jasně, souhlasím. Myslím si ale, že je absurdní předpokládat, že je pokutování bruslařů zdržuje od honění zlodějů. Prostě by nedělali už vůbec nic... je to blbý, ale je to tak :-(
    Howgh

    Komentář ze dne: 18.01.2006 12:52:11     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - dap (d@p)
    Titulek: Re: a ještě si přisadím
    Jeden muj kamarad se v podnapilem stavu dozadoval na sluzebne mestske policie sveho straznika. Chtel videt toho cloveka, ktereho plati a chtel se s nim mermomoci vyfotit. Ale jinak je to hodnej kluk :o).

    Komentář ze dne: 18.01.2006 15:59:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: Re: Re: a ještě si přisadím
    hmm... být to tak pár let zpátky tak by skončil na záchytce a možná i s výpovědí z práce...

    Komentář ze dne: 18.01.2006 17:00:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Doba (@)
    Titulek: Re: Re: Re: a ještě si přisadím
    Doba je ale už jiná

    Komentář ze dne: 18.01.2006 20:22:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - DavidP (d@p)
    Titulek: Re: Re: Re: a ještě si přisadím
    Jsi Ondro nejakej prisnej. Vic chod do sklipku, at mas lepsi naladu :o)

    Komentář ze dne: 19.01.2006 09:53:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: a ještě si přisadím
    já vím, že je doba jiná...:-) ale občas neškodí připomenout staré časy... ostatně to taky ve spořilovských novinách často děláme...:-) a s tím sklípkem to je dobrý nápad. tak zatím

    Komentář ze dne: 19.01.2006 09:57:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Marek (@)
    Titulek: Březen ZOHu ve sklípku
    Někdy na konci března 2006 bychom v Lechovickém sklípku udělali "Předjarní výroční setkání ZOHu". Co vy na to ?

    Marek

    Komentář ze dne: 19.01.2006 19:57:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - HonzaV (@)
    Titulek: Re: Březen ZOHu ve sklípku
    jasne, chce to jen vybrat spravne vyroci. My napriklad v praci jsme nestihli predvanocni besidku, takze ji poradame ted - a vyslo to na Pa 27.1., "Den predchazeni zlocinum proti lidskosti". To se hodi.

    Muzete si vybrat; ja bych to videl na J.A.K., hlavne Labyrint sveta a raj srdce, kap. 8 a 9, jsou docela drsny a je videt, ze tech 400 let nehraje roli. Takze ve ctvrtek 30.? Snad nebude hrat cimbalovka.

    28.3.1592 nar. JAN AMOS KOMENSKÝ, pedagog, filozof, spisovatel, teolog (zemř. 15.11.1670) – 410 výr. narození

    28.3.1902 nar. JAROMÍR VEJVODA, skladatel a kapelník (zemř.13.11.1988) – 100. výr. narození

    29.3.1832 nar. JULIUS MAŘÁK, malíř a grafik (zemř. 8.10.1899) – 170. výr. narození

    29.3.1902 nar. MARTIN FRIČ, filmový režisér a scénárista (zemř. 26.8.1968) – 100. výr. narození

    29.3.1982 zemř. CARL ORFF, německý skladatel (nar. 10.7.1895) – 20. výr. úmrtí

    30.3.1912 zemř. KAREL MAY, německý spisovatel, autor dobrodružných románů (nar. 25.2.1842) – 90. výr. úmrtí

    31.3.1732 nar. JOSEPH HAYDN, rakouský skladatel (zemř. 31.5.1809) – 270. výr. narození

    Komentář ze dne: 19.01.2006 21:12:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Marek (@)
    Titulek: Re: Re: Březen ZOHu ve sklípku
    :-)))) Dobrýýýý

    Akorát ty datumy výročí už nejsou aktuální - je patrné, že je to z roku 2002, ale jinak dobrý.

    Nebo to bude výroční k "založení" ZOH, který se navždy zapsal do historie Spořilova :- ))) ....viz tento kometář u článku publikovaném 3.února 2005

    ------------------
    Komentář ze dne: 07.03.2005 11:22:13 Reagovat
    Autor: Redaktor SN (@)
    Titulek: Re: Re: Re: ZOH
    OK. Ve středu 9.března 2005 v 19:00 v Lechovickém sklípku. Marek Mahdal
    ------------------

    Komentář ze dne: 19.01.2006 21:22:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - HonzaV (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Březen ZOHu ve sklípku
    "je patrné, že je to z roku 2002,"

    ... no jo, holt copy&paste rulez...

    co bys nechtěl, za ty prachy ;-)

    jinak 9. je čtvrtek, dobrý to den!

    Komentář ze dne: 19.01.2006 21:27:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Marek (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Březen ZOHu ve sklípku
    Takže předběžně ...

    ve čtvrtek 9.března 2006 v 19: nula nula hodin v Lechovickém sklípku ?

    Já jsem pro.....co ostatní ZOHáci ??? :-)

    Komentář ze dne: 19.01.2006 21:53:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - DavidP (d@p)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Březen ZOHu ve sklípku
    Pisu si a muj Utlouk uz s tim pocita :o)

    Komentář ze dne: 19.01.2006 21:53:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - DavidP (d@p)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Březen ZOHu ve sklípku
    Pisu si a muj Utlouk uz s tim pocita :o)

    Komentář ze dne: 19.01.2006 21:55:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - David (d@p)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Březen ZOHu ve sklípku
    Sorry, Seda Rulanda ve spojeni se Sporilov.info neni to prave orechove :o)

    Komentář ze dne: 27.01.2006 19:49:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - HonzaV (@)
    Titulek: Re: Re: Březen ZOHu ve sklípku
    tak vyrocni schuze se vydarila, sedeli jsme ve Slovaci v brazilske restauraci a musim se se ctenari SN podelit o svuj vyjimecny zazitek. (Radši budu psát s diakritikou.) Jedná se o podnik, kde zaplatíte paušál a je vám k dispozici jednak salátový bar, jednak squadra číšnictva, které nosí na mečích hroudy opečených mas a na požádání z nich odkrajují, vy to chytáte speciálními kleštičkami a hrnete si to na talíř. Má to úroveň, všichni jsou velmi vstřícní a usměvaví, oběd plynule přešel ve večeři. Takový den se podaří - když to vyjde - jednou za dva roky. Jedinou stinnou stránkou jsou ceny v nápojovém lístku. Tedy pro posezení ve skupince 4...6 lidí ideální podnik. Možná pro světáky by to nebylo žádné překvapení, ale HonzaV koukal na Berinjela recheada (lilek plněný sýrem feta) a Alcatra com queijo parmegiano (vrchní část hovězí kýty obalená v parmezánu) jako trubka. Takže dobrou chuť.

    Komentář ze dne: 19.01.2006 21:59:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Marek (@)
    Titulek: Komentáře vedoucí ke džbánkům vína
    Je zajímavé že komentáře směřující ke slezině do sklípku se stejně jako loni vyskytují pod článkem o "bruslení"...

    Loni to bylo 65 komentářů pod článkem "První zimní spořilovské bruslení v roce 2005" z nichž se zrodilo "hnutí" ZOH :-)))

    Komentář ze dne: 20.01.2006 11:40:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - OndraH (@)
    Titulek: Re: Komentáře vedoucí ke džbánkům vína
    zajímavý postřeh... chtělo by to přijít téhle přírodní zákonitosti na kloub...

    Komentář ze dne: 30.01.2006 13:23:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Čermáková (@)
    Titulek: ZOH
    Prosím, prosím, pánové, kteří bydlíte nejblíže, dokud je led, dojděte zkontrolovat pyramidální dub jestli žije, zaregistrovala jsem nějaké podzimní pochybnosti.
    Pokud smí přijít i jedna "babička", tak bude s termínem 9.3. počítat.
    Všechny zdraví Čermáková

    Komentář ze dne: 30.01.2006 15:05:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - T.Hromádka (@)
    Titulek: Re: ZOH
    Kolega Marek dub kontroloval, podle něj by měl být v pořádku.

    Spořilovské aktuality
    17.11.2024: Před 35 lety...
    Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.

    Starší aktuality


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem9416946
    Prosinec170117
    Dnes7786

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 474 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE