Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov pokr:
    "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov:
    "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Listopad  >>
    PoÚtStČtSoNe
        1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30  

    100 let Spořilova
    Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
    Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova.

    Komentáře

    ke článku: Zborov na Spořilově
    ze dne 26.06.2010, autor článku: Zasláno do redakce

    Komentář ze dne: 26.06.2010 22:23:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Oni opravdu chtějí kvůli té soše vykopávat ty hroby?!

    Komentář ze dne: 27.06.2010 14:42:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Zborovák (@)
    Titulek: Re:
    To určitě ne. To bych byl proti.

    Komentář ze dne: 27.06.2010 17:04:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    Tak už tomu opravdu nerozumím...

    Komentář ze dne: 27.06.2010 17:23:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re:
    Poslechněte si tento záznam z rádia - http://www.radio.cz/cz/clanek/129251
    Pan Prchlík zde přesně říká:
    "Podle zákonu o historických a vojenských památkách lze obnovit pouze na STEJNÉM MÍSTĚ, stejném provedení a naprosto stejných historických základech. Věříme že se nám to podaří."

    Zborovák ale stál tam kde dnes jsou hroby. Pan Vlasák tedy protestuje proti obnově sochy a stěhování hrobů zcela oprávněně!!!


    Komentář ze dne: 28.06.2010 14:50:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re:
    Aha,
    tak proto shánějí jak vypadala ta střela z románu Vynález zkázy :-)

    Vedle Spořilovských novin se tématu obnovy pomníku na Roztylském náměstí věnuje periodikum Českého svazu bojovníků za svobodu Národní osvobození. To ve svém devátém čísle informuje, že v současnosti se na Katedře kybernetiky ČVUT v Praze pracuje na rekonstrukci pomníku podle fotografií. Zbývá určit typ "střely", která byla umístěna na podstavci vpravo od pomníku. Údajně šlo o lodní dělostřeleckou střelu ruské výroby. Oslovení pamětníci či znalci se mají obracet na adresu Sboru pro obnovu pomníku Hrdinům od Zborova:

    více: http://www.sporilov.info/view.php?nazevc lanku=pozna-nekdo-strelu-co-stala-u-pomn iku-hrdinum-od-zborova&cisloclanku=2 010050001

    Komentář ze dne: 27.06.2010 17:18:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Vybrané články a záznam z rádia:

    http://www.radio.cz/cz/clanek/ 129251

    http://www.irucz.ru/cz/zpravy/ 1/102000000000-ceska-republika/000-/1020 00610000-praha-hlm/405-historie/19161-pr azsti-legionari-chteji-obnovit-pomnik-zb orovaka-radnice-nesouhlasi/

    http://ww w.sporilov.info/view.php?nazevclanku=roz tylske-namesti-jako-prostor-a-hodnota&am p;cisloclanku=2007120002

    http://www.s porilov.info/view.php?nazevclanku=kauza- pomnik-hrdinum-od-zborova&cisloclank u=2007120010

    http://www.praha4.cz/132 0_Jakou-podobu-bude-mit-pamatnik


    Komentář ze dne: 28.06.2010 13:41:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: "Proti všem"
    To že na úvod zahráli "Ktož sú Boží bojovníci" je příznačné.
    Osmdesátiletý pan Prchlík už je takový Jiráskův "Proti všem", protože v jeho neustálém boji za pomník se neohlíží nalevo ani napravo a postupně se izoluje.
    Tentokráte pro to zneužil výročí bitvy u Zborova, aby tam jako kukaččí vejce zase podstrčil ten svůj pomník.
    Nerespektuje asi přání spořilováků jasně vyjádřené na veřejném projednávání v kině Sigma ani rozhodnutí komise OÚ Prahy 4. Ta už od něj také dala ruce pryč a akce se nezúčastnila.
    Obdobně se od něj odtáhl domovský Sokol Spořilov.
    Důvod je jasný. Pan Prchlík ve svém svatém přesvědčení, že Spořilovskému náměstí bude nejlépe slušet velká socha muže útočícího na bodáky nerespektuje nic a nikoho.
    Přitom bylo jasně řečeno a odsouhlaseno, že vhodná a uměřená připomínka padlých a perzekvovaných 1., 2. u 3. odboje na náměstí k hrobům padlých patří. Do architektonické studie Roztylského náměstí to je již zahrnuto.
    Na jejím dokončení by se mělo zapracovat namísto pořádání takovýchto partizánských akcí. Lidsky lze umanutost pana Prchlíka, který ve 30. letech zřejmě prožíval nejhodnotnější leta svého života, pochopit. Nelze však akceptovat způsoby, kterými neguje uskutečněná rozhodnutí.
    Spořilov si zaslouží vkusnou a moderní připomínku všech hrdinů. Tím spíše těch co na Spořilově opravdu žili. A má oslovit a nadchnout mladou generaci. A v neposlední řadě nezošlivit naše centrální náměstí.

    Komentář ze dne: 28.06.2010 23:40:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - T. Hromádka (@)
    Titulek: Re: "Proti všem"
    Dnes jsem si koupil v Capuccinu café výbornou zmrzlinu (pistáciovou a jogurtovou) a procházel se v podvečerním slunci po náměstí. Přemýšlel jsem nad výše uvedenými anonymy. Docela mě mrzí, že se nedokáží podepsat. Takhle jsou to plácnutí do vody. Díval jsem se na hroby i na místo, kde by pomník měl stát. Vnímal jsem hodnotu místa. Bude někdy realizována studie prezentovaná Honzou Fischerem a ÚMČ Praha 4? Šlo skutečně o partyzánskou akci, když na pozvánce byl původně uveden i ÚMČ Praha 4, který se od akce později stejně jako Sokol Spořilov, distancoval? Zmrzlina byla báječná, budu si to muset zopakovat a nekazit si den zbytečným přemýšlením nad hloupostmi.

    Komentář ze dne: 30.06.2010 14:22:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: "Proti všem"
    popravdě, podstatné je především to co se píše, ne kdo to píše. I když podpis tomu samozřejmě dodá větší váhy.
    Užij si procházky se zmrzkou v letním slunci, než ti na kornout padne stín bodáku z několika metrové sochy na kamenném podstavci. To ti přejde chuť na korzování po náměstí.

    Komentář ze dne: 01.07.2010 21:41:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - M. Martinovská (@)
    Titulek: Re: Re: "Proti všem"
    Chodíme taky rádi dolů na náměstí a teď si zkusím představit, co by tam mohlo stát... Studii náměstí jsem viděla a bylo tam pár dobrých návrhů, mně se líbil vykrojený "zmizelý" Zborovák, silueta odstraněné sochy v kamenné desce. Hezká připomínka původního pomníku. Též všechny další návrhy byly lepší, než skoro čtyřmetrová hrouda původního "Zborováka.". Ale snad ho nemůžou prosadit, přes nesouhlas veřejnosti i "Rady MČ Prahy 4", viz související články.
    Na venkově jsou občas na návsích pomíčky padlým, z první i druhé světové války. Je dobré, když obec aspoň občas vzpomíná na své padlé, kluky ze svého středu, kteří tam vyrůstali. Třeba i na ty, kteří zahynuli "mezi Rakušany."
    V. Preissig má dole na náměstí jakýsi hrozný rozflákaný kus betonu, to byl špičkový grafik a statečný odbojář, nezaslouží si obludu jistě v dobrém úmyslu pomalovanou.

    Komentář ze dne: 08.07.2010 13:13:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - D.Kaiser (@)
    Titulek: Re: Re: Re: "Proti všem"
    Jen pro upřesnění: Flák betonu pod náměstím byl pozůstatkem po nápisu vzývající kult KSČ a počátkem 90.let zbylo toto torzo. Po dohodě s radnicí jsme s dětmi ze ZŠ Jižní využili betonové torzo a pokusili se před 6ti lety připomenout právě významného umělce a odbojáře aspoň drobnou připomínkou. Věřím, že si aspoň pár lidí zjistilo, proč je ta dětská mlaba insiporvána umělcovými motivy věnovaná Vojtěchu Preissigovi.

    Komentář ze dne: 08.07.2010 16:54:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - SN (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: "Proti všem"
    I Spořilovské noviny o tom informovaly... zkuste si ten článek vyhledat.

    Komentář ze dne: 02.07.2010 06:39:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Čermáková (@)
    Titulek:
    V souvislosti s připomínkou, že má každá ves pomníky svých padlých bych ráda připoměla, že Spořilov vznikl x let po I. světové válce a své padlé z té doby tedy logicky mít nemůže. Naopak je dobře, že nechce nechat rušit klid opravdu svých padlých obludnými rozměry Zborováka a všude se (mimo pana ing.Prchlíka) mluví jen o připomenutí - památníku všech odbojů.
    Věřím, že vše nakonec dobře dopadne, věřím projektantovi ing. Sendlerovi, věřím zástupcům Městské části Prahy 4 a nejvíc spořilovákům, že nápad pár zaťatých jedinců realizovat obr Zborováka a tím vyhodit zbytečně 3 miliony, které by určitě byly v současné šetřivé době potřeba jinde, neprojde. Pokud ano (ale v to opravdu hluboce nevěřím), potom jsme se vrátili do totáče, kdy nikoho nikdy nikdo z vrchnosti neposlouchal, myslím tím širokou veřejnost - viz 2 veřejná projednávání, vím o čem mluvím - alespoň v Sigmě jsem byla.
    Zdravím pana ing. Prchlíka, chápu jeho snahu zde něco po sobě zanechat, ale s jeho snahou nesouhlasím ani já ani spousta našich spořilovských přátel a známých.

    Komentář ze dne: 11.07.2010 10:28:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Vlasák (@)
    Titulek: Komentáře k neregistrovaným autorům (anonymům) k článkům Zborov na Spořilově.
    Je podivuhodné, že pisatelé se utajují i když musí vědět, že se nechá snadno odhalit ze kterého počítače to odesílají. Křivopravdu, kterou hlásají jim poopravím.

    Čermáková – 22.6.10.
    Nic není podsouváno, ale 24.6.10 byl poklepán základní kámen k obnově pomníku Hrdinům od Zborova.
    Slavnost byla řádně ohlášena veřejnosti i státním orgánům.

    Karel – 22.6.10
    Komise starosty Prahy 4 n e b y l a složena z kunsthistoriků, restaurátorů, vojenských znalců problematiky. Její písemné závěry byly diletantské, proto byla rozpuštěna.
    Obnovení pomníku Hrdinům od Zborova n i k d y nebylo spojováno s likvidací Národního hřbitova na Roztylském náměstí. Pokud se jedná o „ mrtvoly „ to je nápad Mgr. Václava Krištofa / ODS/ místostarosty MČ Praha 4 ; což řekl v kině Sigma. Po exhumaci čtyř zastřelených v Pražském povstání by se uvolnil pozemek pro výstavbu činžáku na kšeft. K pozemkům na Roztylském náměstí má vlastnické právo Hlavní město Praha (Magistrát) se svěřenou správou Městské části Praha 4. Ti lidé v zastupitelstvu z většiny ODS z většiny ani neví, že je na Spořilově hřbitov a zmáčknutím čudlíku rozhodnou o dalším osudu pietního místa. Zasedání je veřejně přístupné a lze se v zadní části sálu posadit a sledovat.
    O lovu velryb nic nevím. Pokud někdo nedochází na schůze, dává na vědomost, že ho ty tlachané nesmysly nezajímají.
    Ošklivé sochy. Pomník byl schválen uměleckou radou Magistrátu a řádně kolaudován. Kdyby nenastal Protektorát byla by tam socha dosud. Doc. PhDr. Jiří Kotlík,Csc. nynější rektor Akademie výtvarných umění, vysoce cení práci sochaře Karla Babky. Jeho funkcionalistický pomník spolu s kostelem bude tvořit úchvatné panoráma.

    Karel – 23.6.10
    Pokud chcete obnovovat sochu musíte mít peníze. K tomuto účelu byla vypsána sbírka. Socha je projektována v sousedství hřbitova, kde proběhla oslava základního kamene.
    Národní hřbitov není c h á t r a j í c í. V loňském roce byl na náklad radnice opraven. C i t l i v é n á v r h y na přebudování byly scestné. Např. výstavba pahorku s fontánou s červeným vodotryskem. Ještě děsivěji se se předvedl ing. Sendler, kdy by se z pietního místa, stalo defekační místo pro volně pobíhající zvěř. Česky vochcaliště. Za tyto fantas magorie zaplatila radnice 248.000 Kč. Malůvky jsou u starosty na radnici a při náhledové návštěvě zvažte, zda-li to má tu hodnotu. Vzhledem k situaci byly upozorněny státní orgány, že radnice Prahy 4 nerespektuje zákon č. 122/2004 Sb. o válečných hrobech a pietních místech. V dopisu nic sprostého nebylo ani zavádějící. Zájemcům mohu dopis
    ukázat nebo Vám jej ukáže starosta P-4.
    K doplnění Národního hřbitova o pamětní desku, kde by bylo 64 jmen občanů zahynuvších za války ; byla vypsána soutěž mezi žáky spořilovských škol. Výstava prací byla vystavena v sokolovně. Úkol stále trvá a čeká se na volby, kdy bude záměrem osloveno nové zastupitelstvo Prahy 4.

    Komentář ze dne: 11.07.2010 10:32:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Vlasák (@)
    Titulek: Pokračování předchozího komentáře
    Při obnově pomníku nebude vůbec r o z v r t á v á n Národní hřbitov! Neregistrovaný - 27.6.10
    Práce na obnově zdržuje starosta ing. Pavel Horálek (ODS) ; tím, že neuvolňuje pozemek. Další jednání společenských organizací za tímto účelem pokračují.

    Neregistrovaný - 28.6.10
    Pro odlití střely je znám její rozměr, ale neznáme typ a výrobce. Proto byl zveřejněn inzerát pro odborníky.

    Neregistrovaný – 28.06.10

    Ing. Prchlík nic nepodstrčil. Záměr oslavy poklepu základního kamene při výročí bitvy u Zborova byl řádně
    ohlášen s pozváním všech členů rady MČ Prahy 4. Účast na oslavě je dobrovolná. Že při oslavě nebyla přítomna
    vlajka spořilovského Sokola je ostuda jeho výboru ! Rovněž neúčast žactva pozvaných tří spořilovských škol
    je neomluvitelná, protože oslava byla se začátkem v 10.30 hodin.

    Tělovýchovu zastoupil Sokol Pankrác a Orel. Starosta Prahy 4 mohl z oslavy vytěžit propagaci k volbám pro sebe i stranu ODS.

    Pokud stále pár křiklounů chce upravovat Roztylské náměstí, lze se na to dívat jak bezúčelně vyhazovat peníze.
    Budovat další hřiště, když je už po husákovském bumu ? Ostatní hřiště zejí prázdnotou jak se každý při procházce může přesvědčit. Pietní zájem radnice o Roztylské náměstí je asi takový, že v Tučňáku nezveřejnila a ani počítala s květnovou vzpomínkou na padlé.

    Anonymní psi štěkají, ale karavana jde dál. Jan Vlasák

    Komentář ze dne: 11.07.2010 11:18:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Tomáš Hromádka (@)
    Titulek: Komentáře
    Spořilovské noviny zveřejňují celou škálu názorů. Ne se všemi však musí redakce kolektivně souhlasit, ctí právo v demokratické společnosti vyjádřit svůj názor. Chápeme, že problém pomníku Zborovským hrdinům v současné době rozděluje spořilovskou veřejnost, a tak k tomu i přistupujeme. V žádném případě však nikoho nekontrolujeme ani neproskribujeme (s neslušných a zákonům ČR odporujících textů, které mažeme).
    Osobně bych byl rád, kdyby se diskuse nesla v klidném duchu s podloženými argumenty a pokud možno neanonymně. Na druhé straně ale chápu, že prostředí internetu anonymní je a k anonymitě svádí. Anonymně lze totiž napsat cokoliv. Je mi líto, že i v dnešní době se řada lidí bojí z jakýchkoliv důvodů svůj názor veřejně hájit. Proto si vážím textů paní Čermákové, paní Martinovské, pana Kaisera a pana Vlasáka i dalších, kteří se nebojí pod svůj názor podepsat.

    Komentář ze dne: 12.07.2010 13:56:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Komentáře
    diskuse o podepisování příspěvků a o anonymitě autorů se zde vede dlouhodobě.
    To je v pořádku, stejně jako - dle mého - právo volby autora, kdy se chce a kdy nechce pod svůj názor podepsat.

    Chci jen reagovat na výhrůžku pana Vlasáka, že pisatelé se utajují i když musí vědět, že se nechá snadno odhalit ze kterého počítače to odesílají.
    Dle mého názoru to pan Vlasák zjistit nemůže, ale může to pro něj nebo kohokoli dalšího, zjistit redakce SN. A dle mých zkušeností to také dělá. Mimo jiné to nepřímo potvrzuje tímto svým výrokem i pan Vlasák.

    To považuji za velmi špatné. Zatímco jinde po světě redakce raději platí soudům pokuty a novináři jdou sedět do chládku než aby prozradili své zdroje, redakce SN své přispěvatele nechrání. To považuju za tristní.

    Komentář ze dne: 15.07.2010 11:16:11     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Komentáře
    Pane anonyme, je anonym autor? Zdraví vás anonym :-)

    Komentář ze dne: 15.07.2010 13:04:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Komentáře
    záleží na myšlence, kterou sdělí. Nebo na faktu, který zveřejní. Zkuste nějakou napsat. Čtenáři uvidí a posoudí.

    Komentář ze dne: 14.07.2010 13:49:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Čermáková (@)
    Titulek: Zborovák pomník nebo památník I. a II. odboje
    Prosím o sdělení, kdy, který kompetentní orgán povolil výstavbu (obnovu) Zborováka!
    Dotace 500 tis. Kč z roku 2008 pro MČ Praha 4 , která se stále z roku na rok přesouvá a kde v usnesení Rady hl.m.Prahy je jasně napsáno (usneseno), že je určena na památník I. a II. odboje rovněž nenahrazuje rozhodnutí o výstavbě pomníku Zborováka.
    Natož předcházející usnesení Rady MČ Prahy 4.
    Když někdo chce na nějakém veřejném prostranství vysadit strom musí mít spoustu razítek s povolením, jak to, že Zborovák ne? - a již je mu položen proti vůli většiny místních základní kámen. To, že je oznámena akce, není samozřejmě totéž jako povolení, v tomto případě stavby obludného rozměru.

    Komentář ze dne: 29.06.2011 20:47:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Zborovák pomník nebo památník I. a II. odboje
    Jak je vůbec možné, že někdo dělá sbírku na něco, co nikod nepovolil? To je podvod.

    Komentář ze dne: 28.06.2011 14:43:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - jarda (@jpac@seznam.cz)
    Titulek: Bitva u Zborova
    A kdopak ten pomnik na Sporilove zboril v r.1940/Metro 28.6.2011/ ? Nebyl to nahodou ten,co nechal za protektoratu znicit take hrob u Staromestske radnice/ a popel pry nechal vysypat do Vltavy z Cechova mostu/

    Spořilovské aktuality
    17.11.2024: Před 35 lety...
    Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.

    Starší aktuality


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem9215870
    Listopad111043
    Dnes1733

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 215 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE