Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov pokr:
    "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov:
    "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Prosinec  >>
    PoÚtStČtSoNe
           1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31      

    100 let Spořilova
    Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
    Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova.

    Komentáře

    ke článku: Spořilovská spojka nesmí fungovat jako Pražský okruh!
    ze dne 15.08.2011, autor článku: Zasláno do redakce

    Komentář ze dne: 15.08.2011 08:40:11     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: dnešní Právo
    Proti návratu kamiónů na spojku se zvedl odpor
    PRAHA – I kompromisní návrh, podle něhož by se Spořilovu odlehčilo od hluku a dopravní zátěže tím, že by kamióny jezdily v noci opět po Jižní spojce, má odpůrce. Bouří se proti němu obyvatelé Braníka, Krče i Chuchle, uvedl šéf pražských zelených a zastupitel Prahy 4 Petr Štěpánek.

    Komentář ze dne: 15.08.2011 09:37:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: dnešní Právo
    Divné je, že tato strana nebojovala za práva těch poškozených kamiony na Spořilově, přestože byly známy devastující účinky na jejich životním prostředí a zdraví. Přitom to měli jako volební program.
    Zelení, kteří mají chránit životní prostředí říkají neste ten úděl za všechny.

    Na druhou stranu Zelení podporují naši 4 % populaci.

    Jaké tedy mají volební priority a jak je naplňují?
    Bohové musejí být šílení.....

    Komentář ze dne: 15.08.2011 09:52:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Alenaprokop (alenaprokop@gmail.com)
    Titulek: Zelené nechápu
    Přiznám se, že postoj Zelených vůbec nechápu: zajímalo by mne, jestli se někdo z nich někdy oficiálně zabýval situaci na Spořilově. Kdyby z toho udělali "svou" kauzu a zasazovali se o řešení problému, mohli by se zase jednou pěkně zviditelnit - zřejmě to ale pro ně není dostatečně politicky (nebo finančně?) výhodné. Tahle strana mi dlouhodobě není sympatická právě proto, že - za nadšeného aplaudování médií - hrdinně blokuje na Šumavě dřevorubce, zatímco problémy normálních lidí ji nezajímají.

    Komentář ze dne: 15.08.2011 17:15:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zelení jsou jen vyžraná
    nekompetentní prasata! Pryč s nimi!

    Komentář ze dne: 15.08.2011 17:28:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zelení jsou jen podvod na lidech
    Tak ted tedy Zelení bojují proti návratu kamionů na JS?kde že to bydlí pan předseda Štěpánek, prý někde v Bráníku??? ..pokud je to pravda ,tak se určitě snaží ze všech sil , aby mu tam kamiony nejezdili,a to, že jsou jich jinde tisíce přímo pod okny obyvatel ho netrápí...to je výsměch Spořilovu! A mimochodem ty tisíce kamionů tam byly už před tím, než jsme ještě dostali loni na podzim přidány ty ,které jezdily přes Barrandov. Zdá se mi, že někteří přispívatelé do diskuzí vůbec netuší, kudy vede Spořilovská.

    Komentář ze dne: 16.08.2011 09:29:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Zelení jsou jen podvod na lidech
    ačkoli jsou Zelení jací jsou, vždy zůstanou problémům životního prostředí a dopravy nejblíž - a nám co se s tím potýkáme. Xenofobně na ně útočit je a) mimo mísu, b) škodíme jen sami sobě, protože bližšího politického spojence nenajdeme.
    Ohledně Štěpánka - ten bydlí nahoře na Kavčákách, a kdyby k tomu přistupoval tak prostě jako předchozí pisatel - tak se může vyprdnout na Braník i Spořilov stejnou měrou.
    Mimochodem, šéfredaktor SN pracuje v Chuchli, a napadá ho někdo za nadržování?
    Všichni politici bez rozdílu - Horálek, Štěpánek a ostatní - musí na problém dopravy nahlížet jako na celek. Jen my ze Spořilova, Bráníka nebo Chuchle máme tu výsadu, že můžeme kopat jen za sebe a proti ostatním.
    To neznamená že jsou jeden za 18, druhý za 20. Jeden je za situaci osobně odpovědný, protože už leta starostuje, musel o plánovaném předvolebním převedení dopravy na Spořilov vědět a mlčel dokud byl čas řešit. Jeho překvapený výraz, jak byl obejit, mu nežeru. Druhý je na Praze4 jen opoziční zastupitel což je role jen divácká. Velkou i malou radnici drží v hrsti šíbři napojení na ODS a CSSD.
    Smutné je ale hlavně to, že zatím žádný z jejich návrhů problém neřeší.
    Iluze, že kamiony najedou na železnici a Praze se vyhnou, je tak mimo realitu, že je to k pláči. To raději to Horálkovo divadýlko s půlnočním průjezdem kamionů přes Barranďák. To alespoň přitáhlo zájem médií.
    Stěpánkovi ale zase nelze upřít, že do rozpočtu Prahy navrhoval protihlukovou bariéru, kterou ODS sestřelila.

    Komentář ze dne: 18.08.2011 13:07:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Zelení jsou jen podvod na lidech
    Dobrý komentář! Jen ta protihluková bariéra nic nevyřeší jak tu bylo mnohokrát řečeno, stejně jako tunel, který může být postaven jen otevřený. Je to zcela neekonomické. Jde spíše o to ty kamióny prozatím rozdělit do různých oblastí a ne zdevastovat Spořilov. To bude také nejlevnější.

    Komentář ze dne: 15.08.2011 17:43:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (pitrs55@centrum.cz)
    Titulek: Vážená paní Růžičková
    ačkoliv to co tu píšete ohledně termínu dostavby úseku Běchovice - D1 mě děsí a pevně doufám, že se mýlíte :-), neskonale obdivuji Váš elán a vervu, s jakou za nás bojujete. Situace je opravdu naprosto neúnosná a myslím, že jen díky lidem jako jste Vy a ostatním z SOS Spořilov, to tu přežijeme a kamionů se zbavíme. VELIKÉ DÍKY ZA VŠE. Pokud bych mohl jakkoliv pomoci, je možné mě kontaktovat na uvedený e-mail.

    Komentář ze dne: 18.08.2011 13:12:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Vážená paní Růžičková
    Děkujeme za nabídku pomoci. Bohužel to co uvádím je pravdivé, přečtěte si k tomu níže uvedený článek, který sem někdo vložil. Ten problém s Běchovicemi je opravdu velký. Zdraví JR

    Komentář ze dne: 16.08.2011 08:49:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kamióny na koleje, ne do Braníka ani na Spořilov
    Petici proti návratu kamiónů na městský okruh podepsalo přes víkend v Braníku skoro 400 obyvatel. Braničtí se s ní chystají za náměstkem primátora Březinou.
    Návrat kamiónů na městský okruh je v rozporu se zásadami dopravní politiky HMP, především bodem II/14:

    "Funkcí městského okruhu je umožnit regulaci automobilové dopravy zejména v centrální části města, převést diametrální a vnitro městské vztahy mimo ni a propojit oblasti středního pásma města. Městský okruh v zásadě vymezí oblast zákazu vjezdu těžkých nákladních automobilů. Má charakter městské sběrné komunikace. Funkcí vnějšího silničního okruhu je odvedení tranzitní automobilové dopravy mimo město, rozvedení vnější cílové a zdrojové dopravy a zajištění dopravního spojení okrajových částí města."

    a bodem II/10:

    "Ve vnější nákladní přepravě je nezbytné usilovat o vyšší využití kombinované dopravy substrátů prostřednictvím železniční a vodní dopravy. Proto je třeba vytvářet vhodné podmínky pro překládání a krátkodobé skladování zboží ve vybraných pražských přístavech a na nákladových železničních nádražích. Dále je nutné podporovat snahu převést dálkovou přepravu nákladů z dopravy automobilové na dopravy železniční a vodní."

    "Pokud by město dodržovalo vlastní zásady a schválené dokumenty, stavěla by se dnes na Spořilově protihluková clona v délce 900 metrů [Akční plán snižování hluku - 2008] a část kamiónů by Prahu objížděla po železnici [Zásady dopravní politiky - bod II/10]. Zelení na zastupitelstvu HMP navrhli pro Spořilov polykarbonátový tunel, zastupitelé ODS a ČSSD hlasovali proti," kritizuje nečinnost města ve vztahu ke Spořilovu zastupitel Petr Štěpánek.

    "Řešit problémy kamiónů jejich návratem do vnitřního města na městský okruh je naprosto nepřijatelné řešení. Kamiony musí na koleje a ne do rezidenčních čtvrtí. Braničtí i Spořilovští bojují za tutéž věc," odvolává se na Zásady dopravní politiky zastupitelka Kotvová.

    "Věřím, že převládne zdravý rozum a že Rada HMP se bude snažit najít takové řešení, které nebude poškozovat Pražany, ale vezme odvahu postavit se lobby ČESMADu a kamiony vykáže mimo rezidenční oblasti, tedy z Braníka, Krče i Spořilova. Kapacita železniční sítě v ČR je pro takové řešení dostatečná," navrhuje tvrdší postup vůči dopravcům bývalý radní Štěpánek.


    Iva Kotvová 604 346 741
    zastupitelka MČ P4
    Petr Štěpánek 608 702 154
    zastupitel MČ Praha 4


    Komentář ze dne: 16.08.2011 08:53:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Kamióny na koleje, ne do Braníka ani na Spořilov
    Ale do té doby, než se to vyřeší, tak si na Spořiově ty kamiony ponechte! Dalo nám to hodně práce a lobování, všechny vám tam přeposlat ;-(

    Komentář ze dne: 16.08.2011 13:41:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: rada města to dnes schválila
    Kamióny se v noci vrátí na Jižní spojku
    S jejich návratem v úterý souhlasili pražští radní. S návrhem se již před časem ztotožnila i radnice Prahy 4. Nákladní vozy budou moci po Jižní spojce jezdit od 22:00 do 6:00. Opatření by mělo ulevit obyvatelům Spořilova, přes jehož území kamióny od loňského otevření části Pražského okruhu jezdí. Informoval o tom tiskový odbor magistrátu.


    Komentář ze dne: 16.08.2011 14:13:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: rada města to dnes schválila
    a pokračování z Novinky.cz
    Kamióny na frekventovanou Jižní spojku nesmí od loňského zprovoznění jižní části Pražského okruhu. Při cestě směrem k hradecké dálnici ale z okruhu sjíždějí právě přes Spořilov. To se nelíbí místní obyvatelům, podle nichž kamiónová doprava zhoršila v místě životní prostředí.

    Praha 4 předpokládá, že přesunem kamiónů v nočních hodinách řešení špatné dopravní situace neskončí, podle radnice by měla následovat další opatření.
    S přesunem kamiónů nesouhlasí opozice v Praze 4, prý to poškodí obyvatele Krče, Braníku, Chuchle a Lahovic. Opoziční politici iniciovali i vznik petice. Navrhují, aby místo návratu kamiónů na Jižní spojku byla Spořilovská ulice překryta tubusem z polykarbonátu.

    Výborný první krok. Třeba pak ODSCSSD pod tlakem širší veřejnosti z celého jihu Prahy odemkne Běchovice (= udělá v projektu opatření pro snížení hluku) nebo uzavře Spořilovskou. Co si budem namlouvat, bylo by to účinné protihlukové a částečně protismogové opatření. Kamiony se nevypaří a jiná cesta než po okraji nebo středem Sporáku neexistuje. Nebo by je šlo postit zase Říčanama?


    Komentář ze dne: 21.08.2011 16:34:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: rada města to dnes schválila
    Samozřejmě že je nutné to pustit také na Říčany...

    Komentář ze dne: 21.08.2011 16:38:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: rada města to dnes schválila
    A ještě je evidentní, že ten kdo je opravdu jediný poškozený od začátku v celé kauze je Spořilov... Jaké poškození Bráníku, Krče atd.??? Proboha mrkněte do mapy kudy tam vede Jižní spojka a jak daleko od jakékoliv zástavby a bude to hned jasné.... A vrátí se 1000 kamiónů, tak už proboha ty nepravdy v těch novinách nezveřejňujte...

    Komentář ze dne: 16.08.2011 16:14:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Opatření kritizuje i bývalý náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS)
    Kamiony Jižní spojku rozbijí a ráno způsobí zácpy

    Opatření kritizuje i bývalý náměstek primátora a nyní náměstek ministra obrany Rudolf Blažek (ODS), který loni odstranění kamionů z Jižní spojky podporoval. "Jižní spojka bude častěji rozbitá a Praha ji bude muset z vlastního rozpočtu opravovat," řekl Blažek.

    Podle něj je pravděpodobné, že kamióny si načasují cestu přes Prahu právě do nočních hodin, aby ušetřily na mýtném, které se platí na Pražském okruhu. Podle Blažka se tak může stát, že kamiony spojku zacpou až do ranních hodin.


    Komentář ze dne: 16.08.2011 16:24:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Blažkovo PR oddělení pracuje i v diskuzi na Novinkách!
    David Mašek, Praha 4

    Úterý, 16.srpna 2011, 14:06:49 | Souhlasím | Nesouhlasím | +7

    Bydlim na Spořilově, 5. patro a Spořilovskou spojku mám vzdušnou čarou asi 50m. Přímo na ní koukam.
    Že by se mi zhoršil zdravotní stav, či jakkoliv mě to nějak poznamenalo, jsem nezpozoroval.

    David Mašek, Praha 4
    Úterý, 16.srpna 2011, 14:10:26 | Souhlasím | Nesouhlasím | +2
    Spím normálně s otevřeným oknem, a problémy se spánkem nemám

    David Mašek, Praha 4
    Úterý, 16.srpna 2011, 14:24:16 | Souhlasím | Nesouhlasím | +4

    A ještě něco...
    Nějakej inteligent dal na tu Spořilovskou pro náklaďáky omezení na 50km/h.
    Takže místo toho, aby se naloženej kamion pod kopcem rozjel, přehoup se přes kopec a byl fuč, tak tu funí a řve podstatně déle.
    Ten co ji tam dal, tak mozek byl ve stavu off

    Komentář ze dne: 16.08.2011 17:08:11     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Blažkovo PR oddělení pracuje i v diskuzi na Novinkách!
    Mašku, ty jsi takové tupé hovado, kterému není rovno... to co tu píšeš snad napsal někdo z Braníka, neboť Spořilovák by to nemohl NIKDY napsat... následky jsou na tobě již patrné - demence toho nejhoršího typu :-)

    Komentář ze dne: 16.08.2011 17:09:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - MS (@)
    Titulek: Re: Blažkovo PR oddělení pracuje i v diskuzi na Novinkách!
    Naprostá pravda,normální občan od Spořilovské, který tam bydlí by tohle nenapsal....je to komentář na objednávku

    Komentář ze dne: 16.08.2011 16:44:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Opatření kritizuje i bývalý náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS)
    To je solidni blabol. Pri ceste pres pul Evropy mne nepochybne bude zajimat par kilometru po Jizni spojce ;-) Blazek v zivote neslysel o AETR, povinnych prestavkach apod. Jde o klasicke pindy nekompetentniho zvanila :-(

    Komentář ze dne: 16.08.2011 18:11:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Opatření kritizuje i bývalý náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS)
    Tedy to je fakt erudované vyjádření. Štěrbohloskou, Spořilovskou, silnice na Chodově a na Šeberově, v Měcholupech snad kamióny nerozbijí??? To také musí TSK platit. V zásadě pan Blažek podporuje odvedení kamionů z Prahy, když dělají takové škody že? Zvýšení mýta příští rok má vydělat 2 miliardy a 4 miliardy se dají za opravy silnic. Je to ekonomické?

    Komentář ze dne: 16.08.2011 18:01:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kamióny musí z města
    Dnešek potvrzuje, že náklaďáky tu nemají co dělat. Způsobují samé nehody. Nehoda na Štěrboholské a stojí vše - Jižní spojka, Spořilovská, Hlavní....

    Komentář ze dne: 18.08.2011 08:04:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pražský okruh lidi od kamionů neochrání. Nejsou peníze (@)
    Titulek:
    Pražský okruh lidi od kamionů neochrání. Nejsou peníze
    20:00 | 17.8.2011

    Pavel Baroch Praha - Když v úterý pražští radní rozhodli, že na Jižní spojku a Barrandovský most vrátí aspoň částečně kamiony, tvrdili, že jde jen o dočasné řešení, než se postaví jihovýchodní část Pražského okruhu.

    Jenže toto "dočasné řešení" může trvat dlouhé roky. V tuto chvíli není vůbec reálné, aby se autostráda mezi dálnicí D1 a Běchovicemi v dohledné době začala stavět.

    Ministerstvo dopravy na ni nemá zatím peníze a ani Praha si nemůže dovolit stavbu zaplatit. Proti navržené trase protestují lidé v Běchovicích, kteří požadují, aby dálnice vedla dál od jejich domů, a zatím jsou v blokování stavby úspěšní.


    Hlavní město tak problém s několika tisící kamiony, které každý den přivážejí lidem pod okna exhalace a nadmíru hluku, jen přesouvá z jedné obydlené části do druhé.

    Momentálně si na návrat kamionů stěžují obyvatelé Braníku a dalších pražských čtvrtí na nové kamionové trase, stovky z nich už podepsali petici proti rozhodnutí pražských radní.

    V tuto chvíli to jinak nejde, tvrdí Březina
    Pražská rada je přesvědčena o tom, že momentálně vybrala nejlepší řešení, když v noci pustí těžká nákladní auta jedním směrem od Spořilova přes Barrandovský most na Strakonickou silnici. Protože tím ulehčí obyvatelům okolo přecpané Spořilovské ulice, kterou zaplnily kamiony poté, co loni v září tehdejší vedení města zavřelo náklaďákům průjezd po Jižní spojce.


    "V tuto chvíli je jednosměrné otevření Jižní spojky v době od desáté večer do šesté ranní nejvhodnějším dočasným řešením neúnosné situace na Spořilově. Finálním řešením ovšem bude až dokončení jihovýchodní části Pražského okruhu," řekl Aktuálně.cz první náměstek primátora Karel Březina.

    Nemáme peníze, zní z ministerstva
    Jenže ministerstvo dopravy není zatím schopné říct, kdy by stavba této části okruhu okolo hlavního města mohla začít. "Je to ještě běh na dlouhou trať," přiznal mluvčí resortu Jakub Ptačinský.

    Ministerstvo nemá dostatek peněz, na trase navíc nejsou vykoupeny všechny potřebné pozemky a navíc je tu silný odpor Běchovic pustit si hlučnou dopravu blízko k obydleným domům.

    Podle mluvčího Ptačinského v tuto chvíli existují dvě varianty toho, jak se vypořádat s problémem číslo jedna - nedostatkem peněz. První je zařadit tuto část Pražského okruhu do takzvaného projektu PPP, tedy propojení privátního kapitálu a státních peněz.

    "Na této trase je velký provoz, což znamená velký výběr mýta a rychlé zaplacení stavby, kterou by případně vybudoval privátní sektor," konstatoval Ptačinský.

    Druhou variantou je počkat na peníze z druhého evropského programu dopravu, který by měl být vyhlášen na roky 2014 až 2020.

    Běchovice: Ať jezdí kamiony dál od nás
    Jenže i kdyby se ministerstvu dopravy podařilo sehnat dost miliard, stejně by jihovýchodní část Pražského okruhu nemohlo začít stavět.

    Nevyřešen je zatím především spor s Běchovicemi na východním

    Komentář ze dne: 21.08.2011 13:02:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Ministerstvo pro místní rozvoj zrušilo územní rozhodnutí!
    Kvůli východní části se obchvat Prahy vzdaluje
    21. srpna 2011 12:38
    PRAHA - Ministerstvo pro místní rozvoj zrušilo územní rozhodnutí na východní část Pražského okruhu v úseku od dálnice D1 do Běchovic.
    Úřad vyhověl námitkám přibližně 180 odvolatelů, převážně z Běchovic a Dubče a magistrátu vytklo řadu vážných pochybení a rozporů s právními předpisy, sdělila zastupitelka Městské části Praha - Běchovice Petra Šubrtová.

    Magistrát podle Šubrtové zejména nebyl schopen prokázat, že provoz na okruhu nebude překračovat závazné limity hluku a čistoty ovzduší. Stavba zároveň nebyla v souladu s územně plánovací dokumentací, uvedla zastupitelka. Magistrát v průběhu řízení prý udělal i řadu procesních chyb.

    "Teď je tu příležitost otevřít debatu o rozumnějším tranzitním okruhu, tak aby vedl skutečně kolem Prahy a nezatížil hlukem a škodlivinami hustě obydlené části města. Navrhujeme alternativní trasu Středočeským krajem," uvedla Šubrtová.

    "Rozhodnutí dává magistrátu jasný signál, že není možné otázku Pražského okruhu válcovat silou, bez ohledu na předpisy a práva dotčených lidí," dodal Michal Bernard z advokátní kanceláře AK Dohnal, která běchovické ve sporu zastupovala.

    Ministerstvo už jednou územní rozhodnutí na stavbu části silničního okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 zrušilo. Magistrát jej v loni v říjnu znovu vydal.

    Tato východní část pražského okruhu má mít délku asi 12,5 kilometru. Podle územního rozhodnutí má jít o šestipruhovou silnici s rozšířeným středním dělícím pásem a nouzovými pruhy. Nový úsek naváže na křižovatku se Štěrboholskou radiálou a už hotový úsek 510, který vede směrem Černému Mostu. Končit bude křižovatkou s dálnicí D1.

    Součástí stavby mají být čtyři mimoúrovňové křižovatky Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany a dále 382 metrů a 275 metrů dlouhé tunely v katastru Kolovrat a Dubče.

    Okruh má být z větší části veden po zemědělské půdě, v oblasti Běchovic se ale přibližuje obytné zástavbě. S tím nesouhlasí místní obyvatelé, kteří už delší dobu usilují o to, aby se trasa okruhu v těchto místech změnila.

    Podle nich by mohla být nadměrnému hluku vystavena asi stovka místních lidí.

    Celková délka vnějšího pražského okruhu, který vede místy u hranic se Středočeským krajem, má být přes 80 kilometrů, dokončena je zhruba polovina.

    Lidovky.cz
    ČTK

    Komentář ze dne: 21.08.2011 15:13:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Chybou magistrátu dojde k oddálení dostavby Pražského okruhu
    Stavba Pražského okruhu u Běchovic se zřejmě zpozdí. Magistrát chyboval
    21. srpna 2011 14:55

    Chybou magistrátu dojde zřejmě k oddálení dostavby části jedné z nejdůležitějších staveb v zemi - Pražského okruhu. Ministerstvo pro místní rozvoj zrušilo územní rozhodnutí na východní část Pražského okruhu v úseku od dálnice D1 do Běchovic. Dostavba okruhu tak může nabrat zpoždění.

    O zrušení územního rozhodnutí informovala zastupitelka Městské části Praha - Běchovice Petra Šubrtová. Místní obyvatelé s trasou okruhu nesouhlasí, proti územnímu rozhodnutí podali asi 180 námitek.

    "Klíčovým důvodem bylo pochybení magistrátu při doručení rozhodnutí veřejnou vyhláškou, kterou úředníci sňali dva dny před uplynutím zákonem stanovených lhůt," zdůvodnil rozhodnutí ministerstva Jan Dvořák z odboru komunikace ministerstva.

    "Samozřejmě je to velmi špatná zpráva, která oddaluje realizaci této jedné z nejdůležitějších staveb," domnívá se náměstek primátora Prahy Karel Březina. Praha považuje tuto část okruhu v současnosti za prioritu.

    Obyvatelé Běchovic a Dubče, kteří se proti územnímu rozhodnutí odvolali, tvrdí, že magistrát udělal při vydání územního rozhodnutí vážná pochybení.

    Okruh povede přes pole a kolem Běchovic
    Podle Šubrtové zejména nebyl schopen prokázat, že provoz na okruhu nebude překračovat závazné limity hluku a čistoty ovzduší. Stavba zároveň nebyla v souladu s územně plánovací dokumentací, uvedla zastupitelka. Magistrát v průběhu řízení prý udělal i řadu procesních chyb.

    "Teď je tu příležitost otevřít debatu o rozumnějším tranzitním okruhu, tak aby vedl skutečně kolem Prahy a nezatížil hlukem a škodlivinami hustě obydlené části města. Navrhujeme alternativní trasu Středočeským krajem," uvedla Šubrtová. Praha ale o vedení okruhu po území sousedního kraje neuvažuje.

    Ministerstvo už jednou územní rozhodnutí na stavbu části silničního okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 zrušilo. Magistrát jej v loni v říjnu znovu vydal.

    Tato východní část pražského okruhu má mít délku asi 12,5 kilometru. Podle územního rozhodnutí má jít o šestipruhovou silnici s rozšířeným středním dělícím pásem a nouzovými pruhy.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/stavba-prazskeho-o kruhu-u-bechovic-se-zrejme-zpozdi-magist rat-chyboval-1a2-/praha-zpravy.aspx?c=A1 10821_143234_eko-doprava_fih

    Komentář ze dne: 21.08.2011 16:28:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Ministerstvo pro místní rozvoj zrušilo územní rozhodnutí!
    A to by prý mohla být hluku vystavena stovka lidí jak se uvádí v článku a jen se trasa přibližuje k zástavbě, na Spořilovské jde o tisíce občanů vystavených naprosto abnormálním hladinám hluku a trasa vede přímo obytnou zástavbou.
    To je opravdu tragické co se na Spořilově stalo....

    Komentář ze dne: 21.08.2011 20:35:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: SPOŘILOVÁCI POZOR!!!!
    čt24 20.8.2011 - POŘAD O JIŽNÍ SPOJCE - ZELENÍ + OBČANSKÁ SDRUŽENÍ U JIŽNÍ SPOJKY PODÁVAJÍ STÍŽNOST NA MINISTERSTVO DOPRAVY, KTERÉ PRÝ MUZE ZMĚNU KAMIONOVÉ DOPRAVY ZAKÁZAT!!!!

    Komentář ze dne: 22.08.2011 08:26:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Video čt24
    Video najdete na stránkách sos-sporilov.cz....

    Komentář ze dne: 22.08.2011 17:38:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zelení
    omlouvám se, že budu sprostý, ale více než magistrát mě už začínají srát OS Braník a Zelení! má se jim tam vrátit 1/6 kamionů co přibyla zde na Spořilově a jsou z toho totálně histeričtí! oni opravdu chtějí aby to vše zůstalo jen zde! to je prostě nemyslytelné! ukažte mi podél JS domy v takové blízkosti jako zde na Spořilově a ještě to, že zde kamiony jedou do kopce a na JS směr Braník z kopce a v neposlední řadě je trasa asi o 20 km kratší! Kde to žijeme? BLOKÁDA! ŽALOBY! JEDNEJME IHNED! Proč u nich to jde a Spořilov se tu rok plácá a nic se neděje (tedy skoro nic) oceňuji SOS Spořilov a díky za vše!

    Spořilovské aktuality
    17.11.2024: Před 35 lety...
    Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.

    Starší aktuality


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem9419385
    Prosinec172556
    Dnes10225

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 364 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE