Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov pokr:
    "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov:
    "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Prosinec  >>
    PoÚtStČtSoNe
           1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31      

    100 let Spořilova
    Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
    Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova.

    Komentáře

    ke článku: SOS Spořilov: Byla odejmuta výjimka z hlukových limitů
    ze dne 18.02.2012, autor článku: RNDr. Jana Růžičková, CSc.

    Komentář ze dne: 19.02.2012 09:04:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Alenaprokop (alenaprokop@gmail.com)
    Titulek: První vítězství
    Tohle je vítězství a věřím, že je jen jedním z celé řady, která nakonec povede k ozdravení našeho života na Spořilově. Janě Růžičkové a všem, kteří jí pomáhají, za sebe a svou rodinu velice děkuji a držím všechny palce.
    Alena Prokopová

    Komentář ze dne: 19.02.2012 12:10:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Haryk (volny2520@cz)
    Titulek: děkujeme za práci
    Paní doktorko, velmi děkujeme za práci,kterou odvádíte v oblasti životního prostředí v okolí Spořilovské. Myslím si, že by opravdu pomohlo umístit v okolí Spořilovské monitorovací stanici aby měli všichni kontrolu, jak ovzduší zde vypadá . Je přeci jenom mnohem horší než na Vršovické, i kolem jižní spojky, na třídě 5,května zase nejezdí kamiony. Jsou důležitější místa která by potřebovala stálý monitoring, než ta, která jsou uváděna na teletextu. Ještě jednou děkuji za úsílí. SVJ Hrusická2520

    Komentář ze dne: 24.02.2012 08:02:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: děkujeme za práci
    Máte zcela pravdu, dnes je u Spořilovské nejhorší životní prostředí z celé Prahy.
    Monitorovací stanice tu měla být od začátku. Třeba Praha 3 prý investuje 70 miliónů Kč na takovou stanici.
    Nejde jen o tuto záležitost, ale i o absenci kamerového systému, který by přenášel data ze Spořilovské, aby se všichni mohli podívat, jak je zde situace kritická. Přitom Praha je kamerami pro sledování provozu přeplněná (viz. web magistrátu).

    Komentář ze dne: 19.02.2012 23:27:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Diky moc SOS Spořilov
    za první skvělou vlaštovku!!!

    Komentář ze dne: 20.02.2012 07:36:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Právo
    Pondělí 20.2.2012Přehled vydání od 7:00h
    Praha - Střední Čechy

    Hygiena zrušila výjimku na Spořilově
    Pražská hygienická stanice odňala Technické správě komunikací (TSK) výjimku, podle níž bylo možné asi v kilometrovém úseku Spořilovské ulice za Jižní spojkou vytvářet hluk 74 decibelů ve dne a 67 v noci. Znamená to, že by přes Spořilov měly přestat jezdit kamióny, jak požadují místní.


    Komentář ze dne: 20.02.2012 07:49:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Pražští hygienici zrušili povolení k nadměrnému hluku na Spořilovské ulici
    Pražští hygienici zrušili povolení k nadměrnému hluku na Spořilovské ulici ¨
    Hygienická stanice hlavního města Prahy odejmula Technické správě komunikací časově omezené povolení k provozování zdroje nadměrného hluku ve Spořilovské ulici.
    Hluk se tak musí vrátit na nekorigované limity 70/60 decibelů, řekla v pátek Mediafaxu místopředsedkyně SOS Spořilov Jana Růžičková.
    "Dne 2. února 2012 vydala Hygienická stanice hlavního města Prahy rozhodnutí, kterým se Technické správě komunikací odnímá časově omezené povolení provozovat zdroj nadměrného hluku – pozemní komunikaci – ulice Spořilovská v Praze 4 v úseku Jižní spojka – Klapálkova," píše se v rozhodnutí pražských hygieniků.
    To vítá především občanské sdružení SOS Spořilov, které proti zvýšenému hluku a dopravě na Spořilovské ulici dlouhodobě bojuje.
    "Rozhodnutí nás samozřejmě potěšilo, protože tak musí být dodrženy nekorigované limity 70/60 decibelů. Dnes je přitom hluk na 74/67 decibelech, jsme na tom hůře než Jižní spojka nebo magistrála," vysvětlila místopředsedkyně sdružení Jana Růžičková.
    Podle ní by měla TSK udělat vše pro dodržení hlukových limitů: "Je to natolik překročeno, že jakoukoliv jinou regulací by k potřebnému snížení zřejmě nedošlo. Myslím, že vrácení kamionové dopravy zpět na Jižní spojku je jedinou cestou."
    "My máme zhruba do 22. února čas na odvolání, které využijeme a podáme. Blíže se k tomuto tématu zatím nebudeme vyjadřovat," řekl Mediafaxu tiskový mluvčí TSK Tomáš Mrázek.
    Místopředsedkyně SOS Spořilov označila současnou situaci za protiprávní a dodala, že se případem zabývá i veřejný ochránce práv.
    "Občané budou opět hájit svá práva na únorovém a březnovém zastupitelstvu metropole, kde budou požadovat okamžité řešení. Nejpozději do konce března by mělo proběhnout hlasování pražských zastupitelů o zákazu vjezdu kamiónů na Spořilovskou ulici, která je čtyřproudou sídlištní komunikací a nachází se v klidové zóně. V delším horizontu je nutné, vzhledem k ohrožení veřejného zdraví, uvažovat o zákazu vjezdu těžké tranzitní dopravy do Prahy," uzavřela Růžičková.
    V březnu se také podle občanského sdružení na Spořilově uskuteční happening proti kamiónům v Praze a extrémní dopravě na Spořilově i v celé metropoli.

    Filip Nachtmann
    Mediafax

    Komentář ze dne: 20.02.2012 10:23:11     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jiří Bendl (Jiri.Bendl@mzp.cz)
    Titulek: Velká příležitost k překrytí zářezu Spořilovské
    Blahopřeji.
    Otevírá se tak další a jedinečná příležitost k dlouhodobému a trvalému zlepšení situace na Spořilově. Doporučuji překrytí Spořilovské trámovým stropem a zeminou a tím úplně zakrýt dostatečně zahloubenou komunikaci a využít získaný prostor pro zeleň a pro organické propojení starého a nového Spořilova. Obdobně je skryt např. okruh kolem Paříže, kde se procházíte v lesíku a pod vámi někde asi jezdí doprava.
    I po odchodu kamionů totiž stále zůstanou tisíce osobních aut, která také nebezpečně emitují i hlučí a stále jich přibývá.
    Jiří Bendl

    Komentář ze dne: 20.02.2012 12:35:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Tento čtvrtek magistrát!
    Mělo by se jednat opět o Spořilov, navrhnou to někteří zastupitelé před a nebo přímo na jednání zastupitelstva!
    Tak kdo můžeme pojďme to zase sledovat....

    Komentář ze dne: 21.02.2012 08:40:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: Tento čtvrtek magistrát!
    Vlastně by mohl vnést Spořilov na jednání ing. Karel Březina. Když ho odvolávali z funkce, tak výhružně tvrdil, že bude pečlivě sledovat a bude se ptát, co udělala nová skvadra pro Spořilov. Mohli bychom mu napsat, ať už s tím ptaním začne - a hlavně ať pak už se něco děje, jenom kecy nestačí.

    Komentář ze dne: 20.02.2012 17:18:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: ČR přišla o dvě miliardy korun z EU na Pražský okruh kvůli zvýšení mýtného
    ČR přišla o dvě miliardy korun z EU na okruh kvůli zvýšení mýtného
    Kategorie: Naše peníze
    20. 02. 2012 v 08:15 Ministerstvo dopravy muselo odepsat dvě miliardy korun z dotace Evropské unie na výstavbu Pražského okruhu. Informují o tom v pondělním vydání Hospodářské noviny.
    Důvodem je to, že stát zvedl sazbu mýta, kterým si na stavbu vydělává. A tím podle pravidel Evropské unie ztratil nárok na část peněz. První projekty Pražského okruhu se totiž schvalovaly v roce 2008 a žádost o dotace počítala s tehdy platnými cenami mýta. Stát ho ale od schválení evropské dotace už dvakrát zdražil, ministerstvo dopravy proto muselo své žádosti o dotace přepočítat, uvádí Hospodářské noviny.
    Dlouhodobě stát na zvýšení mýtného vydělá. Jenže zdražené mýto nahradí evropskou dotaci během dlouhých třiceti let. A kvůli seškrtanému státnímu rozpočtu by se peníze hodily hned.
    Stát má navíc problémy vyčerpat bruselské peníze kvůli zpoždění při stavbě či přípravě projektů, jako je například nedodržení termínu při dokončení dálnice D8 či podezření z podvodu týkající se výpadovky z Brna na Mikulov. Celkově je tak ohroženo až 16 miliard korun z Evropské unie, píší Hospodářské noviny.


    Komentář ze dne: 21.02.2012 12:41:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Praha - Obyvatelům městské části, která trpí kvůli neúměrnému provozu kamionů po Spořilovské ulici, dali za pravdu hygienici.
    Autor:
    Jitka Eisenhammerová
    Hygienická stanice hlavního města Prahy totiž rozhodla, že Technická správa komunikací nebude nadále mít výjimku, dle které bylo možné vytvářet hluk ve výši 74 decibelů ve dne a 67 v noci.
    Výjimka podporovala provoz kamionů. Podle rozhodnutí pražských hygieniků tak nemají kamiony na Spořilovské ulici co dělat.
    „Toto stanovisko nám v podstatě dává možnost pokračovat v soudních sporech. Obrátili jsme se i na kancelář ombudsmana,“ řekla včera Deníku Jana Růžičková z občanského sdružení SOS Spořilov, které hájí zájmy asi 15 000 místních obyvatel.
    Podle ní je situace na sídlišti, přes které od předloňského září jezdí kamiony, kritická. Lidé umírají, trpí velmi sníženou imunitou.
    „Nedávno jsme tu měli otřesný příběh mladé dívky, které lékaři i přes pravidelné kontroly na mamografu diagnostikovali rakovinu obou prsů. Způsobilo ji náhlé bujení zhoubného nádoru,“ uvedla smutný příklad Jana Růžičková.
    Odvolání
    Obyvatelé Spořilova ale zatím nemohou doufat, že by v nejbližších dnech kamiony, na které se z oken svých domovů dívají, úplně zmizely. Proti rozhodnutí hygieniků z počátku letošního února je možné se odvolat.
    „Využijeme odvolací lhůty, která vyprší ve středu, a odvoláme se,“ uvedl Tomáš Mrázek, mluvčí Technické správy komunikací. Podle něj situaci vyřeší až dostavba Pražského okruhu.
    „Na Spořilovské ulici byla snížena rychlost na 50 km/h, upravili jsme její povrch a je tam prováděno i měření rychlosti,“ vyjmenoval Mrázek opatření, která měla snížit hluk i produkci zplodin a prachu na místní obyvatele.
    Technická správa komunikací zadala studii na výstavbu protihlukové zdi či prodloužení protihlukového valu.
    Lidé ze Spořilova se chystají vystoupit na čtvrtečním jednání pražských zastupitelů. Podle nich by do konce března měli zastupitelé hlasovat o úplném zákazu vjezdu kamionů na Spořilov.
    V březnu se pak na Spořilově uskuteční happening proti kamiónům v Praze a extrémní dopravě na Spořilově.
    Kamiony přes sídliště Spořilov jezdí od září roku 2010. Městská koalice tehdy rozhodla o tom, že ulehčí vytížené Jižní spojce a kamiony svede přes Spořilovskou ulici. Později toto opatření upravili tak, že nákladní doprava jezdí po Spořilovské ulici pouze ve dne, v nočních hodinách se kamiony vrátily zpět na Jižní spojku.

    Co požadují obyvatelé Spořilova

    1. V souladu s peticí, kterou podepsalo téměř 2000 občanů, je požadován okamžitý návrat původní kamiónové dopravy zpět na Jižní spojku.

    2. Jako kompenzaci za život ve zcela nevyhovujícím prostředí žádají lidé bydlící na Spořilově výkup nemovitostí městem nebo státem za tržní ceny, srovnatelné s cenami v klidných částech Prahy jako je například sídliště Barrandov.

    3. Dalším požadavkem je pak finanční kompenzace za život v silně rizikovém prostředí ve výši poloviny nákladů na bydlení a to od

    Komentář ze dne: 21.02.2012 12:43:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Drzý parchant Mrázek z TSK!
    Obyvatelé Spořilova ale zatím nemohou doufat, že by v nejbližších dnech kamiony, na které se z oken svých domovů dívají, úplně zmizely. Proti rozhodnutí hygieniků z počátku letošního února je možné se odvolat.
    „Využijeme odvolací lhůty, která vyprší ve středu, a odvoláme se,“ uvedl Tomáš Mrázek, mluvčí Technické správy komunikací. Podle něj situaci vyřeší až dostavba Pražského okruhu.
    „Na Spořilovské ulici byla snížena rychlost na 50 km/h, upravili jsme její povrch a je tam prováděno i měření rychlosti,“ vyjmenoval Mrázek opatření, která měla snížit hluk i produkci zplodin a prachu na místní obyvatele.
    Technická správa komunikací zadala studii na výstavbu protihlukové zdi či prodloužení protihlukového valu.

    Komentář ze dne: 21.02.2012 14:44:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Drzý parchant Mrázek z TSK!
    Odvolají se na Ministerstvo zdravotnictví a to nemůže ponechat na Spořilově protiprávní situaci, kdy je prokazatelně porušen zákon. Bohužel neštěstí je, že tato protiprávní situace trvala 18 měsíců, i přesto, že všechny odpovědní věděli, že porušují zákon.

    Komentář ze dne: 21.02.2012 12:44:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    3. Dalším požadavkem je pak finanční kompenzace za život v silně rizikovém prostředí ve výši poloviny nákladů na bydlení a to od září 2010.

    4. Obyvatelé rovněž žádají úhradu za výměnu oken, kterou si platili sami.

    5. Usilují o zaplacení nutné lékařské péče, hrazení lázeňských pobytů pro dospělé a ozdravných pobytů dětí na horách..

    Komentář ze dne: 21.02.2012 17:18:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    nejhorší je, když o Spořilově píše tupá kráva jako je Jitka Eisenhammerová:
    podle ní před zářím 2010 přes Spořilov kamiony nejezdily a v současné době tu nejezdí v noci! TY KRÁVO - zjisti si fakta!!! KAMIONY TU JEZDILY ODJAKŽIVA A JEZDÍ TU I V NOCI - JEN PÁR JICH JE NA JS!!!

    Komentář ze dne: 21.02.2012 18:15:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Totéž ale bohužel uvádí většina novinářů. Postupně je informujeme, že je to chybné. Opakuje se to minimálně v 10-ti dalších článcích o Spořilovu. Bohužel když Krč a Bráník podepisují petici proti návratu kamiónů na Jižní spojku tak to vypadá že všechny jezdí tam. Je třeba všude zdůrazňovat, že zde jich zůstává tisíce a tam jich jedou 2 stovky. Viz server TSK, kde jsou údaje o provozu po opatření!

    Komentář ze dne: 22.02.2012 22:10:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Text tohoto komentáře byl vymazán, jelikož porušoval publikační pravidla našeho časopisu! Redakce

    Komentář ze dne: 22.02.2012 22:49:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    mě by zajímalo, co jsi Ty za zdegenerovaného tupého sráče! chtěl bych se s Tebou potkat osobně! a až budeš zase zde nebo kdekoliv jinde blít ta hovna kterýma to tu zasíráš, tak si uvědem (pokud máš mozek - o čemž silně pochybuji) že: přehození průšvihu z Alenky od Spořilovské na Barborku od Jižní spojky se již dáááávno stalo - ale opačně! ale to dement jako Ty nikdy nepochopí! takže zalez zase do těch sraček z kterých si se nachvilku vyhrabal a už tam zůstaň, šmejde... pevně doufám, že nemáš a nikdy nebudeš mít děti a ta demence vymře s Tebou!

    Komentář ze dne: 22.02.2012 22:57:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Náápodobně

    Komentář ze dne: 22.02.2012 23:02:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Jéé.a není to hele vono jedno???? kdo to kam přehodil a jestli bude umírat Alenka nebo Barborka? Člověk jako člověk ne?

    Komentář ze dne: 23.02.2012 01:07:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: potrefená Barborka
    Díky, statečný rytíři, líp by to nenapsal ani Shakespeare!!

    Komentář ze dne: 23.02.2012 13:30:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    A proc se nepodepisete,"hrdino"?

    Komentář ze dne: 23.02.2012 14:06:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Vážení berte to s rezervou! Na Spořilově je kritická zdravotní situace u řady obyvatel, protože je okolí zatíženo dlouhodobě. Tisk si vybere jen případ, který je alarmující. Další zprávy máme od lidí, kteří tu bydlí z dotazníkového šetření. Jsou to tedy ověřené údaje. Postupně je opublikujeme a nebude to hezké čtení. Zejména je alarmující nárůst vážných onemocnění i úmrtí v době po navedení kamiónů.
    Toto nejsou pohádky ovčí babičky, ale dlouhodobě monitorovaná data. Můžete udělat podobný výzkum ve vaší oblasti a přidat se k nám. Čím více lidí bude bojovat za Prahu, tím lépe. To je jediný konstruktivní přístup k této věci. Ano, Praha je dnes nejhorším místem k životu! A postižení lze zaznamenat až na úrovni genetické informace! Nejvíce nádorů je na Praze 4 a 10 (viz data SZÚ).
    Nadávky jsou projevem ubohosti a neodbornosti.
    JR

    Komentář ze dne: 23.02.2012 14:15:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Ten kýbl špíny byl vylit na Spořilovskou z Jižní spojky, takže ten drzý pisálek to má celé popletené. To nekřičel proč to mají odnášet lidi od Spořilovské za celou Prahu.... Zvláštní spravedlnost a jen pro někoho že?

    Komentář ze dne: 23.02.2012 15:51:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - sana (@)
    Titulek: Re: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Vážený pisateli(pisatelko) hrubostí,
    ano rakovina je celosvětovou metlou.Kromě M.D.onemocní rakovinou také tisíce anonymních kuřáků.Ti si ovšem za svoje prohulené plíce mohou sami!!!
    Paní Růžičková POUZE upozorňuje na vyššíí počet případů na Spořilově,než je obvyklý průměr na 15000 obyvatel.Třeba budete mít výsadu se s touto chorobou také utkat...
    citace- Ing. Dostál situace z hlediska hluku není v CELÉ trase Jižní spojky tak špatná jako v oblasti Spořilovské konec citace.
    Možná jste ve své zaslepenosti nepostřehl(nepostřehla) něco velmi zásadního. Není snahou paní Růžičkové ty hlomozící a karcinogeny produkující příšery poslat v dárkovém balení zpět těm,kteří je z Jižní spojky poslali nám Spořilovským.To už jsme vlastnili svých 7000. Má vznešenější cíl-rozhýbat odpovědné politiky,zastupitele , aby začali napravovat kamionové škody na Spořilově,Krči,Bráníku,celé Praze,ČR.
    Já, sana se neraduji ,že můj život má pro odpovědné hodnotu pouhých 26666Kč. Na mýtném se vybralo za rok 2011 400milionů Kč...

    Komentář ze dne: 24.02.2012 08:18:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Co kdyby jsi oslovil vládu a vedení města, kteří jsou za dopravu v Praze odpovědní ty chytráku???

    Komentář ze dne: 24.02.2012 10:59:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Podle hygieniků kamiony na Spořilov nepatří
    Ty pako vźdyť to píše redaktor z novin, tak co to tu prezentuješ za blbiny?

    Komentář ze dne: 21.02.2012 15:05:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Pražský deník - sloupek
    SLOUPEK: Co pomůže kamiony zkoušenému Spořilovu?

    Jen málokteré pražské sídliště se může „pochlubit“ tím, že pod okny jeho obyvatel projede asi dvacet tisíc kamionů denně. Spořilovští se na nákladní auta dívají z oken svých domovů už rok a půl. Jejich protesty nikdo neslyší.

    Teď je v boji za odvedení kamionů podpořili i hygienici. Jenže než jedno vyjádření odborníků bude závazné pro ostatní instituce, potrvá to ještě několik měsíců. Taková je demokracie správních úřadů. Nikdo se neptá: Co na to člověk?

    Obyvatelé utopení v hluku a zplodinách z nákladní dopravy dělají, co mohou, aby od svých životů tyto nebezpečné látky odvrátili. Nyní doufají v rozum městských zastupitelů. S napětím očekávají, jak dopadne hlasování o zákazu vjezdu kamionů do sídlištní komunikace, kterou je Spořilovská ulice. Pevně věří, že po změně vedení na pražské radnici se pro jejich požadavky najde podpora.

    Ovšem nebude to tak jednoduché. Kamiony totiž není kam odvést. Pražský okruh dostaven není a dlouhou dobu ještě dostaven nebude. Nejčernější vize rýsují jeho dokončení na rok 2020. Pokud by se vrátily kamiony zpět na Jižní spojku, zvedne se vlna nevole obyvatel z jejího sousedství, kteří už dali najevo, že hodlají v případě návratů těžkých vozů protestovat podobně jako spořilovští.

    Problém kamionů na sídlišti se tak změnil v politickou hru, v níž jde o hlasy voličů. Politikové pak budou muset zvážit, zda je pro ně patnáct tisíc dost velký počet, aby ve prospěch těchto konkrétních lidí rozhodli.


    Komentář ze dne: 22.02.2012 08:56:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek:
    Tak ZÍTRA v 8.30 hodin VŠICHNI sraz před magistrátem a s transparenty v rukou!!!! Buďme masivní, ať nás všichni vidí, všichni o tom mluví (zatím vztekle mluví hlavně o snížení rychlosti na Spořilovské), všichni si to uvědomí a znají PRAVDU.

    Komentář ze dne: 22.02.2012 15:29:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Domluva o postupu zítra nutná!
    Ráno se všichni domluvíme jak postupovat na jednání zastupitelstva. Sejdeme se před začátkem na galerii!

    Komentář ze dne: 22.02.2012 15:44:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Žaloby na kamióny
    Hlučný „obchvat“ Znojma má dostat výjimku z limitů, místní hrozí žalobou
    23. ledna 2011 13:36
    Ulice Kuchařovic a Suchohrdel ležících vedle Znojma už řadu let využívají kolony kamionů jako přirozený obchvat města, a obce si proto stěžují na přílišnou hlučnost dopravy. Krajská správa silnic nyní pro cestu zažádala o výjimku z hlukových limitů, což místní pobouřilo.

    Ulicemi Kuchařovic a Suchohrdel projíždí denně kolony kamionů. Místní teď pobouřila žádost o výjimku z hlukových limitů.

    "Znovu napíšeme dopis a chceme vyvolat jednání. Stále to vypadá, že se jedná o nás bez nás," komentoval celou situaci starosta Kuchařovic Lubomír Mlejnek.

    Kvůli příliš hlučné komunikaci zadalo vloni krajské ředitelství silnic takzvanou protihlukovou studii. Ta zjistila, že řešením, které by obcím pomohlo, je jen obchvat Znojma. Jeho stavbu ale dlouhodobě blokuje spor s majiteli zahrádek. Aby situaci s překročením limitů vyřešili, podali silničáři na hygienu žádost o povolení výjimky z hlukových limitů.

    "Povolení zatím nepřišlo a nevím, kdy přijde. Stále se ještě hledají další možnosti," potvrdila zvolené řešení stručně Ivana Ševčíková z krajské správy a údržby silnic.

    V případě, že by takové povolení přišlo, obce uvažují, že vše dají k soudu. "Jsou části Prahy, které rovněž šly soudní cestou, a Ústavní soud rozhodl, že je takové povolení protiústavní a že majitel komunikace s hlukem musí něco udělat," upozornil starosta Mlejnek.

    Hlučnost silnice by aspoň částečně snížila její oprava
    Podle šéfa znojemské správy a údržby silnic Zdeňka Komůrky připadá ještě v úvahu oprava silnice vedoucí těmito obcemi. "Vyrovnají se tím nerovnosti povrchu, čímž by se částečně hlučnost snížila," naznačil.

    Dokonce se na přípravách takových oprav už pracuje. Jelikož je ale seznam podobných projektů v kraji dlouhý, jen tak se v Kuchařovicích kopat nezačne. "Při optimistické verzi by práce mohly začít nejdříve v roce 2013," odhadl Komůrka.

    Místní si ale od oprav příliš neslibují. Podle starosty Mlejnka by měl raději kraj lidem, které hluk z krajských silnic mučí nejvíce, například přispět na protihluková okna.

    Čísla totiž mluví jasně. V roce 2006 projíždělo Kuchařovicemi a sousedními Suchohrdly zhruba šest tisíc vozidel denně. O tři roky později jich už podle dopravního měření bylo deset tisíc. A situace se má podle odhadů dopravních expertů stále zhoršovat.

    Bez obchvatu to nepůjde, průtah Znojma je ucpaný
    "Nejhorší je to tady v okolí křižovatky. Není nic příjemného, když na ní co chvíli kamiony brzdí a pak se zase s hlukem rozjíždějí," nastínila již dříve Hana Matochová ze Suchohrdel.

    Podle ní se řada řidičů kamionů i osobních aut naučila objíždět Znojmo přes okolní obce již v době, kdy bylo centrum města před několika lety dlouhodobě zavřené kvůli náročným opravám kanalizace.

    Že tíživou dopravní situaci ve Znojmě a okolí změní ale až dostavba obchvatu, na tom se shodují nejen představi

    Komentář ze dne: 22.02.2012 15:45:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: pokračování

    Že tíživou dopravní situaci ve Znojmě a okolí změní ale až dostavba obchvatu, na tom se shodují nejen představitelé obcí, ale i dopravní experti.

    "Obchvat je zcela jistě nutný. Například současný silniční průtah Znojmem bývá již denně ucpaný při ranním rozjezdu i během odpoledne. A když je sezona, tak je to téměř neustále," uvedl dříve k situaci uvnitř města šéf znojemské dopravní policie Robert Pešek. Výjezd z bočních ulic je tak podle něj možný již jen díky semaforům nebo slušnosti některých řidičů.
    Zdroj: http://brno.idnes.cz/hlucny-obchvat-znoj ma-ma-dostat-vyjimku-z-limitu-mistni-hro zi-zalobou-1mk-/brno-zpravy.aspx?c=A1101 22_1519584_brno-zpravy_stk

    Komentář ze dne: 22.02.2012 21:37:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Cena za životy obyvatel Spořilova!
    Deset dálničních úseků, které vydělávají nejvíc peněz. Zvítězilo 15 km na D1

    Důležitou komunikací je i zmíněný Pražský okruh. Za rok 2011 přinesl na mýtném přes 400 milionů korun, což je při délce několika málo kilometrů vysoké číslo.

    "Jednotlivé úseky okruhu se na špičce absolutních výběrů neumístily, protože jsou tam úseky velmi krátké. Ale je to klíčová spojnice mezi D1 a D5, tedy dvěma nejvytíženějšími dálnicemi v republice," uvedl David Šimoník.

    Právě na Pražském okruhu se dá podle něj dobře vystopovat, jak se mění intenzita dopravních proudů v průběhu týdne. "Doprava přesně kopíruje hospodářské a výrobní cykly, proto v pondělí a částečně v úterý registrujeme výrazně vyšší intenzitu kamionů na Pražském okruhu ve směru od D1 k D5, ve čtvrtek a zejména v pátek je to přesně naopak – intenzita je výrazně vyšší ve směru od D5 k D1," doplnil mluvčí.

    Je to výsměch, když si připomeneme, že:
    ČR přišla o dvě miliardy korun z EU na okruh kvůli zvýšení mýtného.
    20. 02. 2012 v 08:15 Ministerstvo dopravy muselo odepsat dvě miliardy korun z dotace Evropské unie na výstavbu Pražského okruhu.

    Komentář ze dne: 23.02.2012 09:33:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Pražané volají: Nechceme, aby kamiony jezdily pod okny našich domovů
    Pražané volají: Nechceme, aby kamiony jezdily pod okny našich domovů
    Praha - Obyvatelé Spořilova, Braníka a Krče jsou rozlíceni tím, že v blízkosti jejich obydlí jezdí nákladní doprava.

    Autor:
    Jitka Eisenhammerová

    V případě Spořilova kamiony projíždějí přímo sídlištěm, lidem z Braníka a Krče vadí provoz těžkých strojů hlavně na Jižní spojce.

    „Zásadně nesouhlasíme s návratem kamionů na Jižní spojku a Barrandovský most. Jedná se o nekoncepční krok v rozporu s dopravní politikou Prahy, podle níž má Pražský okruh chránit Městský okruh také před kamionovou dopravou,“ napsali obyvatelé Krče a Braníka v petici.

    Žádali, aby mohli se starostou Prahy 4 projednat hluk z Jižní spojky na mimořádném zastupitelstvu. Starosta Pavel Horálek (ODS) ale jejich žádost nevyslyšel.

    Z nadměrného hluku jsou už vyčerpaní i obyvatelé Spořilova.

    „Stále slyšíme a čteme v tisku, že kamiony jezdí v noci po Jižní spojce. Pravda je, že na Jižní spojku nebyla převedena téměř žádná doprava. Na Jižní spojku bylo podle údajů Technické správy komunikací převedeno jen 200 kamionů jednosměrně. Limity hluku jsou překračovány o 30 procent,“ popsala současný stav Jana Růžičková, která na Spořilově bydlí a která je také místopředsedkyní občanského sdružení SOS Spořilov.

    Za zájmy obyvatel Spořilova se postavili i odborníci z Hygienické stanice hlavního města Prahy. Technické správě komunikací (TSK) totiž odebrali výjimku, podle které mohla nákladní doprava provozovat v oblasti sídliště vyšší hluk, a to konkrétně hluk ve 74 decibelů ve dne a 67 v noci.

    Podle vyjádření hygieniků nemají na sídlišti kamiony co dělat. Technická správa komunikací ale využila možnosti se proti stanovisku hygienické stanice odvolat.

    „Na Spořilovské ulici byla snížena rychlost na 50 km/h, upravili jsme její povrch a je tam prováděno i měření rychlosti,“ vyjmenoval Tomáš Mrázek, mluvčí Technické správy komunikace opatření, která snižují hluk i produkci zplodin a prachu na místní obyvatele.

    Město prostřednictvím TSK zadalo vytvořit studii na výstavbu protihlukové zdi či prodloužení protihlukového valu.

    Obyvatelé Spořilova ale usilují hlavně o úplný zákaz vjezdu kamionů na Spořilovskou ulici, která protíná jejich sídliště. Se svými požadavky rovněž vystoupí na dnešním jednání pražských zastupitelů.


    Komentář ze dne: 23.02.2012 15:33:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Pražané volají: Nechceme, aby kamiony jezdily pod okny našich domovů
    Žádný povrch nebyl na Spořilovské upraven, to je lež. Snížení rychlosti je k ničemu, nepomůže to proti hluku a už vůbec ne proti jedům ve výfucích.
    Jedině řešení je odvedení kamiónů a hned!!!!

    Komentář ze dne: 23.02.2012 14:48:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Příští zastupitelstvo má být Spořilov v programu!
    Bylo to přislíbeno... :-))

    Komentář ze dne: 23.02.2012 14:51:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Termín hapenning předběžně 26.3.??
    A happening bude pondělí před zastupitelstvem na Hlavní nad Spořilovskou, co Vy na to?

    Komentář ze dne: 23.02.2012 15:14:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Termín hapenning předběžně 26.3.??
    Termin je zcela v poradku. Neni hapenning malo? Co zase blokada?

    Komentář ze dne: 23.02.2012 15:30:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Termín hapenning předběžně 26.3.??
    Můžeme to zvažovat. Problém je, že většina lidí nevydržela tu koncentraci výfukových plynů a hluk! Příprava byla náročná, opakovaně je třeba jednat s Policií o průběhu, média jsou k neudržení.... Znamená to 2 týdny usilovné práce...

    Komentář ze dne: 23.02.2012 17:28:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Termín hapenning předběžně 26.3.??
    prosím Vás - na hapenning Vám z vysoka kašlu - BLOKÁDA!!! ta má smysl! nebuďte stále tak připosraní! a mimochodem, podle mě není pondělí nejlepší datum, lidé jsou po vídendu z práce hotoví a potřebují si nakoupit apod... ideální dny jsou úterý - středa - čtvrtek... pojďme opět blokovat sjezd z JS, happening - koho to proboha napadlo??? to bude média určitě zajímat... čím větší bordel uděláme - tím větší to bude mít ohlas!

    Komentář ze dne: 23.02.2012 17:37:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Termín hapenning předběžně 26.3.??
    Klidně ji připravte, všude ohlašte a my se přidáme.... Příprava blokády pro stovku lidí? Proč? Tam musí být celý Spořilov - spoň 10 tisíc lidí, jinak nemá cenu se angažovat a namáhat!

    Komentář ze dne: 23.02.2012 17:39:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - P5 (pavel.vach@volny.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Termín hapenning předběžně 26.3.??
    Myslim ze velky uspech by byl 1000 lidi :). Minule bylo 300. Osobne se mi taky spis zamlouva blokada, ale je pravda, ze to je mnohem vice prace. Vzhledem kpatecnimu zasedani je podle me pondeli idealni. Maximalne utery.

    Komentář ze dne: 23.02.2012 15:02:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zákaz vjezdu na Spořilov!
    Podruhé zamítnuto pravicovými zastupiteli ODS + TOP09 na jednání zastupitelstva!

    Komentář ze dne: 24.02.2012 02:08:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Zákaz vjezdu na Spořilov!
    Doufam, ze si tu nedovoli zase rozbalit ty sve predvolebni stanky, šmej.i.

    Komentář ze dne: 25.02.2012 12:04:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Zákaz vjezdu na Spořilov!
    Opozice zde bude mít snadnou práci. Stačí jim jednoduché heslo: "Spořilováci, nevolte své vrahy!"

    Komentář ze dne: 25.02.2012 15:24:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Zákaz vjezdu na Spořilov!
    Podle vývoje hlasování na zastupitelstvu to znamená, že současné nové vedení ODS+TOP09 podporuje jednoznačně zločin na Spořilově. Dokonce chudáčci nevědí kam by to odvedli, aby náhodou někoho nepoškodili. To, že my jsme na tom nejhůře ze všech záměrně nevidí, protože hájí zájmy jiných - tedy elity, která takovou dopravu mít nemůže. Na Spořilově podle nich žije svoloč, kterou není nutné hájit!
    To je naprostá tragédie a nezajímá je ani porušení zákona doložené hygienou.

    Komentář ze dne: 23.02.2012 18:13:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (julie.janatova@volny.cz)
    Titulek:
    A co dát na soud návrh na vydání předběžného opatření a podpřít ho zrušení odejmutí výjimky ?

    Komentář ze dne: 23.02.2012 18:38:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    Nyní čekáme na stanovisko ombudsmana a poté budeme moci záležitost případně řešit dále.

    Komentář ze dne: 24.02.2012 09:19:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (bearded@post.cz)
    Titulek: Re: Re:
    Domnívám se že stanovisko ombudsmana není pro úřady stejně závazné. Paní Janatová je myslím právník, ne? Bylo by dobré jejích rad využít. Mělo by smysl trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení???

    Komentář ze dne: 24.02.2012 14:30:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re:
    Trestní oznámení by asi bylo vhodné podat...

    Komentář ze dne: 24.02.2012 11:09:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    Zatím není rozhodnutí o odejmutí vyjímky pravomocné. Pokud šetří věc ombudsman není navíc možné aby současně probíhalo soudní řízení, na to nás upozornila kancelář veřejného ochránce práv. Každopádně děkujeme za informaci a s paní Janatovou se určitě spojíme.
    Jana Růžičková

    Komentář ze dne: 24.02.2012 08:14:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: VZKAZ PRO REDAKCI!
    Vážení, už 2 dny Vám zde visí komentář, který porušuje etiku!!!

    Komentář ze dne: 24.02.2012 09:07:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: VZKAZ PRO REDAKCI!
    Stav na Spořilovské porušuje dlouhodobě zákony ČR! A úřady na to se.ou!!! Co je proti tomu jeden vulgární příspěvek.

    Komentář ze dne: 24.02.2012 09:26:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: VZKAZ PRO REDAKCI!
    Vážená paní JR, visí tam asi proto, že je pravdivý. A o etice se být Vámi nezmiňuji. 100% nevíte, co to je.

    Komentář ze dne: 24.02.2012 09:32:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: VZKAZ PRO REDAKCI!
    Á, tupý návštěvník opět zavítal virtuálně na Spořilov.

    Komentář ze dne: 24.02.2012 10:57:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: VZKAZ PRO REDAKCI!
    Proč nebojujete proti těm co jsou za nadměrnou dopravu v Praze odpovědní? Bojíte se, že? Tak myslíte že sprostota něco vyřeší. A proč se nepodepíšete? Jinak diskuse se sprostým anonymem nemá žádný význam.

    Komentář ze dne: 05.03.2012 14:41:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: VZKAZ PRO REDAKCI!
    A on se tady někdo podepisuje?? snad jedině Růžičková.a ta by zrovna nemusela.ta je poznat.

    Komentář ze dne: 26.02.2012 19:25:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - § (@)
    Titulek: MHD
    Magistrát začal omezovat spoje MHD.
    Praha začne omezovat rozsah MHD, jako první přijde na řadu zkrácení víkendového provozu metra a navazujících spojů. Návrh dnes schválila rada města, informoval náměstek primátora Josef Nosek (ODS). Kvůli omezeným financím musí dopravní podnik hledat další úspory. Zastavil tak některé marketingové projekty a nebude letos nakupovat nové autobusy. Další rozsáhlejší škrty v MHD by mohly přijít v červnu.
    http://regiony.impuls.cz/zpravy/praha- zacne-omezovat-mhd-nejdrive-prodlouzeny- vikendovy-provoz/758153&id_seznam=

    Komentář ze dne: 27.02.2012 12:42:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Průmyslové zóny Čech a Itálie spojil nový vlak. Nahrazuje kamiony
    Průmyslové zóny Čech a Itálie spojil nový vlak. Nahrazuje kamiony
    13. února 2012 7:00
    Společnost Bohemiakombi letos zahájila pravidelný provoz vlaku kombinované dopravy, který spojuje průmyslové zóny na severovýchodě ČR a v jižním Polsku se severem Itálie. Vlak, kterým se přepravují návěsy z kamionů, kontejnery a výměnné nástavby, jezdí od ledna mezi Ostravou a Veronou třikrát týdně.

    Zdroj: http://sdeleni.idnes.cz/prumyslove-zony- cech-a-italie-spojil-novy-vlak-nahrazuje -kamiony-p9f-/eko-sdeleni.aspx?c=A120207 _143043_eko-sdeleni_ahr

    Komentář ze dne: 27.02.2012 20:14:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - FJ (@)
    Titulek: Reakce na prispevek "Velká příležitost k překrytí zářezu Spořilovské"
    Dobry den,
    byl jste se nekdy na ulici sporilovskou podivat? Pokud ano, tak urcite vite, ze jen jedna cast je prekryta valem a je mozne ji prekryt zpusobem o kterem pisete. Tohle je ale opet polovicate reseni, jehoz vysledkem bude ze polovina sporilovaku bude spokojena a druhe se naopak pritizi, protoze lidem vyvedete auta z tunelu primo pod okny nekde v mistech najezdu mezi Hrusickou a Na Chodovci. Nad timto jste premyslel?
    Pokud zastresit tak koncepcne poradne. Tak, aby tubus zastresoval sporilovskou az do casti, kde se silnice rozchazi smerem k jizni spojce, kde by take mela byt vubudovana protihlukova stena, ke ktere byl vypracovan projekt jiz v roce 2008. FJ ul.NaChodovci.

    Komentář ze dne: 28.02.2012 15:08:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Interpelace ohledně Spořilova na náměstka Noska
    Mgr. Marta S e m e l o v á– interpelace směřovala na nám. Noska
    INT.- č. 14/9
    k petici občanů Spořilova ohledně významného zhoršení životního prostředí průjezdem kamionů v oblasti Spořilova, k výjimce ohledně výše hluku, ke stanovisku orgánů hygienické služby a ke způsobu projednávání příslušných kroků s tamním sdružením občanů.
    Na její dotaz odpověděl přímo na zasedání ZHMP
    nám. Nosek.
    Předáno pro informaci nám. Noskovi.
    Přednesená interpelace:
    Pane náměstku, já vím, že jsme o tom dnes už mluvili opakovaně i při projednávání programu, přesto dovolte, abych na to navázala, ještě řekla pár slov. Pražská hygienická stanice odebrala TSK výjimku na dočasné povolení mimořádného hluku. Tato výjimka umožňovala v úseku ulice Spořilovská za Jižní spojkou vytvářet hluk 74 dB ve dne a 67 dB v noci. Jedná se o známou kauzu, kdy přes Spořilov jezdí kamiony, které tam výrazně zatěžují životní prostředí. Jak informovala vedoucí odboru hygienické stanice, byla povolená výjimka překračována především v nočních hodinách. Dlouhodobě proti radnicí neřešené situaci protestují občané Spořilova, kteří už nasbírali 2000 podpisů pod svojí peticí.
    Chci se proto zeptat ještě jednou, cos tím Rada hl. města míní dělat, nebo vzhledem k tomu, že už to tady zmiňováno bylo, tak spíš, zda budete své kroky také průběžně projednávat i s tamním sdružením, tzn. S.O.S. Spořilov.
    Prim. Svoboda: Prosím o reakci.
    Odpověď na interpelaci:
    Nám. Nosek: Děkuji. Otázka zní spíše, co se s tím dá dělat. Jak jsem říkal, první konkrétní věc, která je v dohledném horizontu, tzn., co je možné udělat v reálném čase, tak je skutečně rampa, která umožní odklonit nákladní dopravu, tak aby nesměřovala na Spořilovskou ulici. Pokud všechno půjde dobře, zhruba do roka, nebo možná i v letošním roce by tato rampa mohla stát. Doufejme, že se to podaří. V ten okamžik bychom odklonili těžkou nákladní dopravu, v podstatě přes tento nájezd, který je u Kačerova, by těžká nákladní doprava pokračovala směrem ven z Prahy rovnou na D1.
    Co se týká protihlukových opaření jako takových, tam se bavíme o nákladech v řádu miliard. Navíc vůbec dostat se k tomu je dlouhý proces, protože nemáme ani stavební povolení. To už je delší horizont, a navíc tak nákladný, že v dohledné době si to neumím představit, pokud nám, nepomůže stát.
    Pokud se týká výjimky, tak výjimka byla odebrána, nicméně toto odebrání není v právní platnosti. My jsme se odvolali, uvidíme, jak dopadne odvolání vůči odejmutí výjimky hygienické stanice. Ale v současné době ještě to nenabylo právní moci.
    Prim. Svoboda: Prosím reakci.
    P. Semelová: Jen ještě na doplnění, v interpelacích občanů zazněl návrh pana starosty Horálka, které doporučoval Radě hl. města

    Komentář ze dne: 28.02.2012 15:11:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: pokračování

    P. Semelová: Jen ještě na doplnění, v interpelacích občanů zazněl návrh pana starosty Horálka, které doporučoval Radě hl. města, aby se zabývala tím, že by se zakázal průjezd kamionů hlavním městem. Jak to vidíte reálně? Myslíte, že se skutečně budete tímto návrhem zabývat?
    Nám. Nosek: Rada se tím nezabývala, zabýváme se tím zatím na odboru dopravy, tzn., připravuje se materiál. Já mám náčrt tohoto materiálu, tento materiál se připravuje. Připravuje se materiál, který říká, co by to znamenalo a v jakém rozsahu bychom byli schopni omezit průjezd těžké nákladní dopravy hl. m. Prahou.
    Jsou tam dvě varianty, co by znamenal zákaz pro noční projíždění, tzn., dejme tomu 21.30 – 6. hodina ranní, co by znamenal úplný zákaz. Tam jde o to, že by se mohlo stát, nebo nemůžeme udělat to, že by zkolabovala doprava ve Středočeském kraji, protože problém je v tom, že Prahou projíždí zhruba 10 000 nákladních vozidel denně. To je obrovské číslo. Dokud nemáme obchvat, tzn., dokud nemáme možnost objet Prahu žádným jiným způsobem, než tak, jak je to dnes, tak v okamžiku, kdy bychom uzavřeli Prahu pro těžkou nákladní dopravu, tak není kudy. Tam by začala doprava kolabovat někdo u Kolína, po celém Středočeském kraji.
    Nicméně, abych odpověděl na váš dotaz, tento materiál se připravuje.
    ______________________________________ __________________________

    Komentář ze dne: 28.02.2012 16:54:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Hrátky o životy Spořilováků!
    Praha bude spolupracovat s ministerstvem dopravy, ve hře je Pražský okruh
    Radní hlavního města schválili na svém úterním zasedání Memorandum o spolupráci ministerstva dopravy a Prahy. Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) a ministr Pavel Dobeš (VV) by ho měli podepsat do konce března letošního roku.
    "Obě strany tímto dokumentem vyjadřují zájem o spolupráci při plánování a výstavbě nové dopravní infrastruktury," řekl v úterý primátor.
    Pro Prahu je uzavření memoranda důležité kvůli dokončení Pražského okruhu, tedy zahájení stavby 511 Běchovice - D1, stavby 518 Ruzyně a Suchdol a stavby 519 mezi Suchdolem a Březiněvsí. V případě železnice je nutná oprava a modernizace trati, která propojuje hlavní město, ruzyňské letiště a Kladno.
    Kdy se s Pražským okruhem začne, není jisté. Zda práce odstartují v roce 2013, první náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09) nedokáže říct. V tuto chvíli je rozpor mezi územním plánem a zásadami územního rozvoje. "Není tak možné dnes získat územní rozhodnutí," vysvětlil Hudeček.
    Náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek (ODS) Hudečka doplnil, že problémem nejsou ani tak peníze jako právě výkup pozemků. Vedení Pražského okruhu po jiné trase je podle jeho slov v současnosti nemožné "Jiný okruh je technicky a časově v podstatě nereálný, trasy mimo Prahu nejsou stabilizované v územním plánu. Není na to ani dokumentace. Kvůli odporu malých městských částí okruh proto ještě nestojí," řekl Nosek.
    Ministr Dobeš již v loňském roce přislíbil primátorovi Svobodovi, že se pokusí najít peníze na část pražského okruhu číslo 511 mezi Běchovicemi a dálnicí D. Pokud se peníze nenajdou, hrozil by podle primátora v Praze kolaps.
    Memorandum navazuje na již předchozí uzavřená memoranda k železniční a silniční dopravě z let 2004 a 2005.

    Denisa Šindlerová








    Komentář ze dne: 29.02.2012 09:33:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Hrátky o životy Spořilováků!
    Primátor mohl klidně říci, že kolaps je v Praze už několik let. Spořilovská každé ráno už rok a půl stojí díky kolonám kamiónů. Dnes zase 2 hodiny. To je důvod proč jedině tady nejsou kamery pro sledování dopravy. To by měli policajti a magistrát ostudu!
    Tušíte tu někdo co může pro Spořilov znamenat oprava D1??? Dotkne se nás to nějak?

    Komentář ze dne: 28.02.2012 19:44:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Magistrát (@)
    Titulek:
    Pražští radní minulý týden vybrali bez výběrového řízení nového ředitele dopravního podniku. Stal se jím čtyřiašedesátiletý Vladimír Lich, který do loňského roku působil v mezinárodní společnosti A. T. Kearney. Způsob výběru nového ředitele kritizují odboráři i opoziční ČSSD.
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/m onitor/Prazsti-radni-rozhodli-o-odvolani -Ludvika-z-CSSD-z-dozorci-rady-DPP-22433 3

    Komentář ze dne: 29.02.2012 10:10:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Primátor a Nosek ke Spořilovu
    Spořilov jako takový a problematika dopravní zátěže je věc, kterou se zabýváme víc než intenzivně, naposledy včera jsme jednali s ŘSD, před 3 dny s ministerstvem, čili snažíme se i variantu, o které se tady hovoří, tzn., variantu úvahy o tom, že bychom jako nejsilnější páku použili vyloučení kamionové dopravy z této oblasti, to všechno je na stole, ale jednání probíhají v tuto chvíli a já skutečně nemohu garantovat to, že věci, které bychom teď v tuto chvíli říkali a slibovali, by byly věci, které by finálně potom byly realizovány.
    Znovu říkám, je to priorita, kterou máme na stole, se kterou pracujeme. Byl bych velmi rád, kdybychom v takto závažných věcech, jako je spořilovská doprava, jako je ÚČOV, hráli tu hru fér a nebyla to hra na koalici a opozici. Jsou to tak závažné věci, že bychom měli, jak koalice, tak opozice, postupovat synergicky ku prospěchu těch, kteří nás zvolili. Děkuji.
    (Potlesk veřejnosti.)
    Na řadě je přihlášen kolega Nosek.
    P. Nosek: Děkuji. Z velké části odpověděl pan primátor teď přede mnou. Ale co se týká Spořilova, kamionů na Spořilově, v letošním roce, pokud se nestane nic mimořádného, tak by se měla zdařit zrealizovat rampa na Kačerově, která nám umožní odklonit těžkou nákladní dopravu ze Spořilova.
    Jiná věc je samozřejmě, nápisy, které vidím, kamiony mimo Prahu, zákaz kamionů v Praze apod., je to varianta, která se zvažuje, nicméně samozřejmě to je velmi radikální krok, a je potřeba provést opravdu důkladné prošetření, zda můžeme omezit kamionovou dopravu skrz hlavní město Prahu.

    Komentář ze dne: 29.02.2012 10:13:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Šťastný ke Spořilovu
    P. Šťastný: Dobrý den, dámy a pánové, já bych se pouze chtěl vyjádřit k návrhu občanů na zařazení bodu, týkajícího se projednání problémů s kamionovou dopravou v lokalitě Spořilov. Na moji poslaneckou kancelář i Výbor pro zdravotnictví Parlamentu ČR, jehož jsem předsedou, se obrací prakticky denně řada občanů, řada Pražanů s velkými stesky. Já ten problém vnímám jako opravdu velmi vážný. Skutečnost zdravotních rizik, kdy projíždí kamionová doprava skrz intravilán, skutečně je velmi alarmující, a já bych v tomto případě i poté, co jsem vyslechl ujištění pana primátora i příslušného pana náměstka primátora Noska, chtěl poděkovat za to, že v budoucnu, ať už ve formě nějakého konkrétního bodu na jednání Zastupitelstva HMP nebo ve formě otevřeného veřejného slyšení se k problematice vrátíme, protože já opravdu také musím odpovídat lidem a vnímám to, že občané, kteří tady vzadu se svými transparenty u řečnického plutu prosili o zařazení toho bodu, tak to nedělají jako politické téma, ale jako skutečně téma života v nějakém prostředí a ochrany jejich zdraví a jejich dětí.
    Chci se moc přimluvit za to, aby jednání s příslušnými institucemi byla maximálně urychlena, chci poprosit, abychom skutečně jednali co nejtransparentněji, tzn., aby vznikl buď na jednom z příštích zasedání Zastupitelstva HMP konkrétní bod, který se tomu bude věnovat, anebo nějaké veřejné slyšení za přítomnosti všech odborníků, abychom nemuseli tady divoce hlasovat o zařazování těchto bodů na jednání Zastupitelstva HMP, aniž to kdokoli z nás čeká. Děkuji.

    Komentář ze dne: 29.02.2012 10:15:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Starosta P11
    P. Mlejnský: Děkuji, pane primátore. Já bych v tuto chvíli chtěl vystoupit jako starosta MČ Praha 11 a podpořit návrhy, které zde zazněly na zařazení bodu, který by se týkal problematiky Spořilovské spojky, protože jak dobře všichni víte, Praha 11 přímo sousedí s touto lokalitou, resp. je součástí této lokality a občané Prahy 11 samozřejmě také trpí nejenom provozem kamionů na Spořilovské spojce, ale na celém dálničním úseku, který se nachází od nultého kilometru až po třetí kilometr dálnice D1. Takže i nás to samozřejmě velice zajímá. Děláme všechno pro to, aby úsek 511 vnějšího pražského okruhu, tak, jak hl. m. Praha se snaží prosadit, aby postupovalo toto konání co nejrychleji, nicméně ten problém dnes je na stole, občané provozem kamionů trpí, také se připojuji k tomu, aby ten bod byl pokud možno připraven a zařazen co nejdříve na jednání Zastupitelstva HMP. Děkuji

    Komentář ze dne: 29.02.2012 10:17:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Předseda dopravního výboru
    P. Nouza: Dobrý den pane primátore, dobrý den dámy a pánové, vážení hosté, já samozřejmě vnímám problém Spořilovské velmi silně, neboť jsem občanem Prahy 4. Setkal jsem se na podzim loňského roku s občanskými iniciativami a o některých věcech jsem je ujistil. Domnívám se, že kroky současné koalice je můžou ujistit o tom, že ty věci se řeší.
    11
    Z mého pohledu žádné projednávání Spořilovské tady na tomto fóru nevyřeší tu věc. Může jí samozřejmě pomoci, chápu ten apel občanů. Nicméně je potřeba pracovat. Já si nesmírně vážím pana primátora i pana kolegy Noska v tom, že neoslyšeli moji žádost o to, abychom občanům Spořilova deklarovali připravenost tohoto vedení Magistrátu HMP, že jsme alokovali finanční prostředky na protihlukové opatření, které jediné má stavební povolení. Já jsem se zástupci občanských iniciativ mluvil, říkal jsem, že ta věc není možná řešit najednou, ale nicméně stojím za tím, abychom tu věc začali řešit. Skutečně si myslím, že kroky, které budu hájit jako předseda Výboru pro dopravu ZHMP, tomu nasvědčují. Můžu informovat o tom, že jsem souhlasil s materiálem, pan primátor inicioval jednání s Ministerstvem dopravy ČR ve věci řešení 511. je to věc, kterou jsem podporoval, dokonce i v minulém roce v říjnu nebo v listopadu jsem interpeloval tehdejšího náměstka pro dopravu pana kolegu Březinu. Máme tam zapracované pracovní skupiny a domnívám se, že to je věc, která tu situaci může posunout. Rozumím tomu, že je snahou občanů to dostat na jednání, ale myslím si, že by to skutečně mělo být připraveno.
    Proto souhlasím s tím, aby na nejbližších jednáních Zastupitelstva HMP to bylo zařazeno. Nedomnívám se, že dnešní den je ten správný. Děkuji.
    Prim.

    Komentář ze dne: 29.02.2012 10:19:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Znovu Nosek
    Nám. Nosek: Děkuji. Co se týká Spořilova, jediná věc, která se dá opravdu relativně rychle a opravdu reálně udělat, je ona rampa na Kačerově, která nám umožní opravdu odvést těžkou kamionovou dopravu ze Spořilova, a ta je momentálně ve fázi, kdy probíhá studie proveditelnosti. Zjišťujeme, zda je možné tuto rampu postavit. Velmi pravděpodobně ano, ale ještě potřebujeme zhruba týden – 10 dnů na potvrzení, zda je možné technicky ji zde postavit. Zároveň probíhá jednání s vlastníky pozemků o výkupu pozemků, tak, aby se dala zrealizovat. Do příštího Zastupitelstva HMP, možná do příštího Výboru dopravy ZHMP budeme mít výstup, zda je možné tuto akci zrealizovat v letošním roce.
    Jestliže ano, tak tu informaci samozřejmě dostanete, ale v současném okamžiku dnes já neumím říci, zda rampa je reálně postavitelná či nikoliv, zda nám vlastníci pozemků prodají pozemky, zda můžeme letos udělat nějaké reálné opatření. Pokud ano, tak se to samozřejmě dozvíte a pracujeme na tom.
    Prim. Svoboda:

    Komentář ze dne: 29.02.2012 10:21:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Hlasování zastupitelstvo 23.2.
    P. Schmalz: Děkuji za slovo, pane primátore. Návrhová komise obdržela několik návrhů na úpravu programu dnešního jednání. Začnu tedy v obráceném pořadí. Jako poslední přišel návrh pana kolegy Petra Šimůnka, návrh na zařazení nového bodu jednání - Dopravní situace na Spořilově a smogová zátěž z automobilové dopravy v Praze. Navrhuji zařadit jako bod č. 2., ostatní body přečíslovat. Poprosím vás, abyste nechal hlasovat o tomto pozměňovacím návrhu, doplňujícím návrhu pana kolegy Šimůnka.
    Prim. Svoboda: Dávám tedy hlasovat o tomto návrhu v takto předneseném znění návrhovou komisí.
    Kdo je pro? Proti? Zdržuje se?
    Pro 17, proti 19, zdrželo se 18, návrh nebyl přijat.
    Prosím, pokračujte, pane předsedo.

    P. Schmalz: Děkuji. Dalším návrhem je návrh pana kolegy Dolínka z klubu ČSSD, navrhuje zařadit do programu jednání materiál, označený Z – 830 - Otevřený dopis za omezení kamionové dopravy v oblasti Spořilova. Prosím, dejte hlasovat o tomto doplňujícím návrhu.
    Prim. Svoboda: Dávám tedy hlasovat o tomto návrhu, tak jak byl předložen předsedou návrhové komise.
    Kdo je pro? Proti? Zdržuje se?
    Pro 18, proti 5, zdrželo se 33, návrh nebyl přijat.
    Pokračujte, prosím.

    Komentář ze dne: 29.02.2012 10:29:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Starosta Prahy 4
    Ing. Pavel Horálek: Vážený pane primátore, vážený pane náměstku, vážení zastupitelé, můj příspěvek se týká neštěstí, které si každý den prožívají ti, kteří bydlí v okolí ulice Spořilovské. V okolí komunikace, kde jsme dovolili, aby se tato komunikace stala dálnicí pro kamiony. Ohledně Spořilovské zde toho již bylo hodně řečeno a všichni si uvědomujeme, že průjezd kamionů Prahou bude zrušen v okamžiku dostavby Pražského okruhu. Dostavba okruhu je v pravomoci státu, resp. Ministerstva dopravy, resp. Ředitelství silnic a dálnic.
    A já dnes musím s rozčarováním říci, že aktivita těchto subjektů se mi vůbec nelíbí a považuji je za neadekvátní k životním podmínkám lidí, kteří bydlí na Spořilově. Potvrzuje to Fond dopravy ČR, kde jsou uvedeny finanční prostředky na dopravní investice státu, ve svém materiálu potvrzuje, že bude minimalizovat dopravní investice v okolí Prahy.
    Proto vám, vážení zastupitelé z pozice starosty MČ Praha 4 dávám podnět, aby byl zakázán průjezd kamionů Prahou. Kamiony nám ničí komunikace, které musíme z rozpočtu města opravovat. Jsou zde zvýšené emise a hluk, které nám zhoršují životní prostředí a Praha nemá z průjezdu kamionů žádný příjem.
    52
    Je tedy zřejmé, že tento stav je pro obyvatele Prahy, resp. pro obyvatele Prahy 4, naprosto neuspokojivý, a proto vás žádám, aby na příštím Zastupitelstvu hl. m. Prahy byla Praze 4 a jejím obyvatelům daná jasná odpověď, jak se bude dál postupovat. Pro nás, pro Prahu 4 je jediným řešením zákaz kamionů v Praze 4. Děkuji.
    (Potlesk veřejnosti.)
    Prim. Svoboda: Děkuji občanovi a starostovi Ing. Pavlu Horálkovi a prosím interpelovaného, tj. pana náměstka Noska.
    Nám. Nosek: Děkuji panu občanovi Horálkovi za tento příspěvek, byť to říkám žertovně, ono to žertovné není, protože problém Spořilova, problém Prahy 4 není věc, která by byla jednoduše vyřešitelná, bohužel.
    Co se týká podnětu zákazu kamionů nebo těžké nákladní dopravy, tzn. vozidel nad 12 tun do Prahy, my se tímto podnětem opravdu vážně zabýváme, zpracováváme materiál, jaké důsledky by to přineslo, jaký je pohyb těchto vozidel, jaký je pohyb vozidel ve dne i v noci, tzn., jedna varianta by byla, zda by bylo možné zakázat vjezd kamionů v noci, druhá varianta zákaz vjezdu těžké nákladní dopravy do hl. m. Prahy obecně, ale důsledky, které by to přineslo již v této první fázi, jsou devastující pro Středočeský kraj, pro okolí.
    Počkal bych na výsledky tohoto materiálu, ale tento materiál bude předložen.

    Komentář ze dne: 29.02.2012 10:33:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Vystoupení zastupitelstvo dr. Růžičková
    RNDr. Jana Růžičková: Dobrý den, vážený pane primátore, vážení zastupitelé, žádáme vás, zařaďte bod Spořilov a hlasování o zákazu vjezdu kamionů na Spořilovskou ulici jako bod programu dnešního Zastupitelstva č. 1. Proč hlasovat pro zákaz kamionů na Spořilovské? Převod veškeré kamionové dopravy do sídliště je čin nedemokratický, který nerespektuje základní práva občanů. Po 18 měsících přežívání v hlučné plynové komoře konečně Hygienická stanice hl. m. Prahy odejmula hlukovou výjimku pro Spořilovskou ulici z důvodu porušení zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a konstatovala, že bude občany Spořilova v záležitostech, chráněných tímto zákonem, podporovat. Protože došlo k podpoření řady dalších zákonů, zabývá se kauzou Spořilovská i Kanceláře veřejného ochránce práv.
    Spořilovská, donedávna silnice 2. třídy, je čtyřproudá komunikace sídlištního typu, která se nachází v zóně klidu, a tak mají být dodržovány hlukové limity 60 a 50 decibelů. Přitom neexistuje žádný rozumný důvod, proč těžká doprava nemůže být vedena po nadřazené šestiproudé komunikaci dálničního typu.
    Na Barrandově, sídlišti s podobným počtem obyvatel, nejezdí žádné kamiony, tak proč by měl celý evropský tranzit masakrovat právě Spořilov. O kritické situaci jste byli informováni v otevřeném dopise, který byl adresován panu primátorovi, Radě hl. m. Prahy a předsedům politických klubů. Jako správci našeho majetku máte vystupovat v náš prospěch. Etický kodex zastupitele znamená bdít nad dodržováním zákonů. A proto je hlasování pro zákaz kamionů na Spořilovské jediná přijatelná varianta.
    Zdržet se je totéž, jako hlasovat proti zákazu a znamená to podporovat nezákonnou situaci. Dle mluvčího ČESMADU Felixe projíždí naším sídlištěm dokonce 20 000 kamionů denně, přímo pod okny obyvatel. Stačí si představit, že by v této hrůze žily vaše rodiny a děti a byl by ohrožen jejich život.
    Praha nutně potřebuje moderní evropskou dopravní koncepci, protože není schopna se vyrovnat s mnohonásobným nárůstem dopravy. Ve srovnání s 66 světovými metropolemi jsme dle zahraniční společnosti ADL na úrovni rozvojového světa, obdobně jako Dillí a Teherán a jsme na posledním místě mezi evropskými městy, až po Athénách. Snižování počtu osobních i nákladních aut v metropoli a ekologizace dopravy by tedy měly být hlavním cílem této koncepce. Je třeba rychlého ozdravného řezu.
    Praha patří lidem, ne autům, tak z ní udělejte co nejdříve slušné místo pro život. Děkujeme za pozornost.
    Prim. Svoboda: Děkuji a prosím posledního přihlášeného z občanů do diskuse, což je

    Komentář ze dne: 29.02.2012 10:46:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Spořilov bude bod programu na příštím zastupitelstvu!
    Takže vážení, budeme mít bod na příštím zastupitelstvu! To znamená demonstraci přesunout před magistrát 29.3. (čtvrtek)

    S tím, že je to zásadní jednání, kde skutečně můžeme vybojovat zákaz vjezdu kamiónů na Spořilov a proto by tam měli být všichni kdo tu bydlí.

    Komentář ze dne: 01.03.2012 11:19:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kokoska (jirinastarkova@seznam.cz)
    Titulek: Re: Spořilov bude bod programu na příštím zastupitelstvu!
    Výborně!
    S probouzením občanů Spořilova by se mělo začít okamžitě - tentokrát se zaměřit na školky a školy, sepsat (já to bohužel neumím:o(() povídání max. na stránku, aby to rodiče nezahltilo, vysvětlit, o co jde, co je v sázce, atd. Určitý počet letáků mám možnost nechat vytisknout (cca 200, včetně na vlastní náklady), zajdu do školy Na Chodovci a Jižní, vnutím to ve školce, dalo by se to vrazit i pediatrii v Božkovské, popřípadě po dohodě s jednotlivými lékaři lípnout na nástěnku v čekárně. Takže?

    Komentář ze dne: 05.03.2012 13:45:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - P5 (@)
    Titulek: Re: Re: Spořilov bude bod programu na příštím zastupitelstvu!
    Takze urcite kazda pomoc dobra. Aktivnich obcanu je malo. Kontaktujte prosim info@sos-sporilov.cz. Sledujte www.sos-sporilov.cz nebo stranky na FB. Urcite bude v breznu nejaka informativni schuzka, kde by se mel zkoordinovat postup. Diky za nabidky.

    Komentář ze dne: 29.02.2012 13:33:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: A odnesl to opět Spořilov!
    Pražskou Jižní spojku blokuje nehoda dvou kamionů
    Pražskou Jižní spojku ve směru na Štěrboholy před sjezdem na Hostivař zablokovala ve středu ráno nehoda dvou kamionů a osobního auta, místo je průjezdné jen jedním jízdním pruhem. Informace Mediafaxu potvrdila mluvčí pražské policie Eva Kropáčová.
    Nehoda se stala po půl deváté ranní. Podle prvotních informací osobní auto zabrzdilo a zezadu do něj najely dva kamiony. Řidičku osobáku odvezli záchranáři s lehkým zraněním do nemocnice.
    Na místě zasahuje policie, nehoda blokuje pravý a střední jízdní pruh. Auta tak projedu pouze jedním pruhem, v ranní špičce se vytvořily dlouhé kolony.


    ... A kolony automobilů to opět řešily průjezdem po ulici Hlavní na Spořilově!

    Komentář ze dne: 29.02.2012 14:28:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: A odnesl to opět Spořilov!
    a kolony kamiónů na Spořilovské několik hodin... :-((

    Komentář ze dne: 29.02.2012 17:45:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: V Praze vybuchla bomba: Výstraha stavařům?
    V Praze vybuchla bomba: Výstraha stavařům?
    Bomba explodovala na staveništi v Praze 9
    29. února 2012 | 17:31
    Výbuch nástražného systému! V ulici U Elektry v Praze 9 odpoledne došlo k explozi, na místě zasahují policejní pyrotechnici. Zřejmě šlo o výstrahu.
    „Exploze naštěstí nikoho nezranila, nezpůsobila ani žádné škody na majetku,“ uvedla mluvčí pražských hasičů Pavlína Adamcová.
    Podle agentury Mediafax byl nástražný systém připevněn k jedné ze stavebních buněk. K explozi údajně došlo nedaleko sídla developerské firmy a akce zřejmě měla působit jako výstraha. Policisté okolí uzavřeli a případ vyšetřují.

    Spořilovské aktuality
    17.11.2024: Před 35 lety...
    Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.

    Starší aktuality


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem9493683
    Prosinec246854
    Dnes1325

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 328 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE