Rubriky
Spořilováci sobě
Kam na Spořilově?
Poslední komentáře
"pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově) "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově) "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?) "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?) "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970) "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní) "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.) "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace) "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace) "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!) Kam s ním na Spořilově
Spořilovský kalendář
|
100 let Spořilova
Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova. Komentáře
ke článku: Primátor Bohuslav Svoboda odpovídal na otázky čtenářů deníku Metro
ze dne 29.02.2012, autor článku: Zasláno do redakce
Komentář ze dne: 01.03.2012 14:23:35 Reagovat
Autor: neregistrovaný - P5 (@) Titulek: Primatorska odpoved Sice odpovedel, ale nerekl nic. Jako vzdy. Na muj dotaz neodpovedel vubec, ale myslim, ze jsem o nic neprisel :). Kdyz nekdo po 18 mesicich reseni problemu odpovi ze bude hledat reseni, tak mi pripada, ze bud mu to je uplne jedno, nebo je politik :).
Pan primátor ode mne dostal otázku- Jistě víte,že Hygienická stanice hl.m.Prahy odebrala TSK povolení k provozování zdroje nadměrného hluku pro komunikaci Spořilovská.Jaké konkrétní kroky Magistrát podnikne,aby byly striktně dodrženy hygienické limity 60/50dB platící pro obytnou zónu.
Možná se odpovědi dočkám v březnu při zasedání zastupitelů... Pak primator dostal podobnych otazek vic, takze si vybral tu nejmene neprijemnou.
Jinak k vasemu dotazu. Povoleni bylo sice odebrano, ale bohuzel nenabylo zatim pravni moci, protoze se Praha (TSK) odvolala. Takze zatim jako by se nic nestalo.
Komentář ze dne: 04.03.2012 17:33:00 Reagovat
Autor: neregistrovaný - autorka (@) Titulek: úplné znění dotazu Dobrý den,
po otevření JZ části tzv.Pražského okruhu byla rozhodnutím Magistrátu svedena tranzitní kamionová doprava na Spořilovskou ulici vedoucí středem hustě osídlené oblasti. Tento tranzit sem byl přiveden navíc už k tak velké dopravní zátěži,kterou ulice Spořilovská představuje prakticky od svého otevření na konci 80.let.Na základě čeho byl Spořilov takhle obětován za jiné?Proč Spořilovští nemají právo na standardní životní podmínky a právo na ochranu zdraví, stejné jako mají obyvatelé jiných obytných lokalit (např. Barrandova, Krče, Braníka)? Děkuji Vám za odpověď.
Komentář ze dne: 04.03.2012 19:04:24 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: úplné znění dotazu Tak to se nedivím že na tuto úžasnou otázku neodpověděl, protože existuje jediná odpověď. Obyvatelé Spořilova nemají podle magistrátu žádná práva! Ale také se tak většina z nich chová, takže mají přesně to, co si zaslouží ne?
Komentář ze dne: 02.03.2012 14:42:59 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Volby se blíží - Horálek se probouzí! Zakažme vjezd kamionů do Prahy 4, říká starosta
Robert Oppelt Metro.cz 2. března 2012 6:10 Žádost, za kterou by se nemuseli stydět radikální ekologové, zaznívá z radnice Prahy 4. „Pomozte Pražanům, zakažte vjezd kamionů na území hlavního města,“ požaduje starosta Prahy 4 Pavel Horálek. Co na to expert Petr Moos z ČVUT "Netuším, jak by si starosta Prahy 4 takový zákaz představoval. Pro podobný krok musí existovat vhodná alternativa. Nelze zakázat vjezd kamionů do míst, která jsou klíčová pro transitní dopravu." Starosta Pavel Horálek po nekonečných sporech s Prahou 2 o provozu na magistrále, teď útočí s utopickým návrhem přímo na magistrát. "Kamiony ničí silnice, zamořují vzduch, šíří hluk a přitom ministerstvo přenechává Praze jen zlomek peněz, vybraných na mýtném. Pokud magistrát mou výzvu nevyslyší, budu iniciátorem petice požadujíci tento zákaz,“ nechal se slyšet Horálek. „Návrh Prahy 4 zkoumáme, zjišťujeme, co by znamenalo uzavření Prahy pro nákladní auta," potvrzuje náměstek primátora Josef Nosek. "S uzavřením Prahy pro kamiony samozřejmě počítáme, až se dokončí pražský okruh," dodává. Návrh podle Noska není tak nereálný, jak by se mohlo zdát. S uzavřením metropole pro kamiony magistrát počítá po dokončení pražského okruhu. Nyní ale zkoumá, jestli by to nešlo i dřív.
Komentář ze dne: 03.03.2012 17:27:36 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Volby se blíží - Horálek se probouzí! Kamiónům se zakázal vjezd na klíčové místo pro tranzitní dopravu - Barrandov a Jižní spojku. Spořilov a Spořilovská je klidová zóna a sídlištní komunikace de facto 2. třídy. Sem opravdu tranzit nepatří v žádném případě. Pokud je zde má být i na Barrrandově a Jižní spojce, to je naprosto logické a pokud nepatří tam tak tím spíše nemá být na Spořilově!!!!
Říčany si také zakázaly průjezd městem na Pražský okruh a vše jezdí přes Spořilov. Výše uvedený expert je tedy naprostý debil. Volby jsou až za necelé tři roky :).
Jinak se zdá, že komentáře zde se docela duplikují s příspěvky na FB. Určitě sledujte příspěvky i tam. Pokud nejste zaregistrovaný nevadí, lze to sledovat jako normální webové stránky. http://www.facebook.com/page s/SOS-Spo%C5%99ilov/215110331839418 N ebo odkaz z www.sos-sporilov.cz
Komentář ze dne: 03.03.2012 16:36:05 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Opakování matka moudrosti ;-). Možná díky tomu někteří pochopí, že se to týká i jich. Mýlíte se, pro politiky jsou volby "už" za necelé 3 roky!
Komentář ze dne: 04.03.2012 13:07:22 Reagovat
Autor: neregistrovaný - P5 (@) Titulek: Re: Re: Opakování matka moudrosti ;-). Tak je jasné, že politik musí na příští volby mylet hned po jejich skončení a politické body sbírat pořád. Na druhou stranu mi připadá sympatické, že se pan Horálek alespoň o něco snaží. Je spousta politiků, kteří nedělají vůbec nic.
Komentář ze dne: 04.03.2012 15:06:38 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Re: Opakování matka moudrosti ;-). A nebo pracují cíleně proti Spořilovu, což se dá říci o celé pravici na magistrátě!!
Komentář ze dne: 04.03.2012 15:19:58 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Re: Opakování matka moudrosti ;-). 1. Snaží se dost pozdě, měl se snažit ve stejnou dobu jako Blažek s Heroudkem, Šteinerem atd.. Věděl velice dobře, co se chystá, MČP4 k tomu přece vydala souhlas!
2. Můj pes se také stále snaží ale štěňata pořád nemáme ;-). Jste si jistý, že ta snaha není jenom divadlo pro natvrdlé voliče?! Výsledek tomu nasvědčuje.
Komentář ze dne: 04.03.2012 17:20:16 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Opakování matka moudrosti ;-). Máte ten souhlas někde na papíře, aby se s tím dalo argumentovat??
Komentář ze dne: 04.03.2012 18:59:17 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Opakování matka moudrosti ;-). Zkoušíte to hezky, filuto ;-). Kdo tedy dal souhlas s vybudováním nájezdové rampy z JS na Chodovskou? Nebo je to dle vás černá stavba? Nepotřebuji štempl s klikyhákem. Stačí mi mapa (Seznam), Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích a Správní řád. Jo, a mozek.
Komentář ze dne: 04.03.2012 19:07:32 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opakování matka moudrosti ;-). Nejhorší je, že Spořilovskou vlastní magistrát. Napadlo mě ale co zakázat vjezd tam kam Praha 4 a 11 může, tedy vlastní ty komunikace, aby se nedostaly kamióny na Spořilovskou???
Komentář ze dne: 06.04.2015 03:35:32 Reagovat
Autor: [chenmeinv1] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com) Titulek: chenmeinv
Komentář ze dne: 05.03.2012 21:04:33 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Kudy myslíte, že pojedou auta ze zúžené magistrály od Spořilova? Praha plánuje zúžení magistrály do dvou pruhů, chce znát reakci řidičů
5. března 2012 20:52 Praha uvažuje o tom, že v létě na zkoušku zúží magistrálu v každém směru do dvou jízdních pruhů. Úprava by se měla týkat úseku mezi Spořilovem a Argentinskou ulicí. Město totiž stále hledá způsob, jak hlavní tah Prahou zklidnit. Tímto krokem chce magistrát v praxi zjistit, jak se změna odrazí v chování řidičů. Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-planuje-zuze ni-magistraly-do-dvou-pruhu-chce-znat-re akci-ridicu-1ku-/praha-zpravy.aspx?c=A12 0303_1742825_praha-zpravy_sfo
Komentář ze dne: 05.03.2012 21:07:24 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Opatření nejspíš odvede auta zpět do okolních ulic Opatření nejspíš odvede auta zpět do okolních ulic
Objíždět magistrálu nepůjde ale snadno - bez dokončeného Městského okruhu se lehce může stát, že budou řidiči objíždět případné kolony okolními ulicemi, tedy místy, ze kterých je magistrála v minulosti stáhla. Toho se obává také Technická správa komunikací, kterou město pověří posouzením zúžení spojky mezi severní a jižní částí metropole. Teprve pak se definitivně rozhodne. "Je třeba posuzovat, jaké by to mělo následky. Do doby zprovoznění Městského okruhu povede každé omezení kapacity magistrály ke zhoršení plynulosti dopravy s negativním dopadem například na životní prostředí, zejména v těch oblastech, kam by se doprava přesunula. Pravděpodobně by měla negativní dopad i na počet nehod," řekl náměstek ředitele TSK Ladislav Pivec.
Komentář ze dne: 06.03.2012 15:32:20 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Kudy myslíte, že pojedou auta ze zúžené magistrály od Spořilova? Jedině přes Spořilov, ale možná ne Spořilovskou, ale sídlištěm! Ale když chtějí jet třeba na Pavlák tak to jim nepomůže ne?
Komentář ze dne: 07.03.2012 07:11:07 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Kudy myslíte, že pojedou auta ze zúžené magistrály od Spořilova? Chodovská, Eden, Francouzská, Mírák a je tam ;-), nebo přes Nusle....
Komentář ze dne: 07.03.2012 15:03:50 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Re: Kudy myslíte, že pojedou auta ze zúžené magistrály od Spořilova? To ano, ale je to dost dlouhé ne? To už je lepší se plazit kolonou nebo ne?
Komentář ze dne: 07.03.2012 16:01:10 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Kudy myslíte, že pojedou auta ze zúžené magistrály od Spořilova? Když to jede, cca 10 min a na každých světlech se mohu rozhodnout, kudy to objedu. Na magistrále stojím a čumím jako k....t ;-).
Zobrazit článek Primátor Bohuslav Svoboda odpovídal na otázky čtenářů deníku Metro |
Spořilovské aktuality
17.11.2024: Před 35 lety...
Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.
Starší aktuality Čtenáři od 31.5.2004
Spořilovská kliknutí
Spořilováci na webu
Nyní si čte web : 343 uživ. |
(c) Spořilovské noviny 2004 - 2019
Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
CENÍK INZERCE