Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Nenakupovat u pilulky.cz!:
    "Proti územnímu rozhodnutí přišly dvě žaloby, po změně vedení ji stáhli na radnici Horní Počernice. Ž . . . " (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Šabatová:
    "„Zima bude těžká. Nevíme, s čím přijde vláda, ale lidem budou muset pomoci i města. Například balíčk . . . " (Do zastupitelstva městské části Praha 4 kandiduje devět volebních subjektů!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Květen  >>
    PoÚtStČtSoNe
      1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30 31   

    Mohlo by vás zajímat...

    Komentáře

    ke článku: Spořilovem budou kamiony jezdit dál?!
    ze dne 28.04.2012, autor článku: Redakce

    Komentář ze dne: 28.04.2012 15:17:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: ČTK
    Ministerstvo nepotvrdilo odejmutí výjimky pro Spořilovskou

    Praha 27. dubna (ČTK)
    Ministerstvo zdravotnictví (MZ) zrušilo rozhodnutí pražských hygieniků, kteří v roce 2009 zamítli výjimku umožňující hlučný provoz na frekventované Spořilovské ulici. Ministerstvo tak vyhovělo odvolání Technické správy komunikací (TSK). Hygienici budou o výjimce rozhodovat znovu. Na dotaz ČTK to dnes bez dalších podrobností řekl mluvčí ministerstva Vlastimil Sršeň.
    Přes Spořilov denně jezdí tisíce kamionů, které tam byly převedeny po zprovoznění jižní části Pražského okruhu a zákazu vjezdu kamionů nad 12 tun na Jižní spojku. Proti nárůstu dopravy protestují místní obyvatelé i zástupci Prahy 4. Obě strany organizovaly petice, které podepsaly tisíce lidí. Obyvatelé kvůli neřešené situaci na Spořilovské také několikrát demonstrovali. Vadí jim nejenom hluk, ale především smogové zatížení.
    "Obyvatelé evidentně nejsou na prvním místě, není respektováno základní právo lidí na zdraví a život," reagovala na rozhodnutí ministerstva Jana Růžičková z občanského sdružení SOS Spořilov. "Na tomto problému neexistuje politická shoda a lidé na to doplácí," doplnila. Obyvatelé žijící v blízkosti Spořilovské ulice podle ní trpí chronickými onemocněními, mnozí prý už kvůli znečištění vzduchu i zemřeli.
    Neutěšenou situaci by vyřešila dostavba Pražského okruhu v úseku mezi D1 a Běchovicemi. Stát ale nemá na stavbu peníze, chybí také potřebná povolení. Praha proto chce od léta omezit kamionovou dopravu na celém území města. O záměru, který schválili zastupitelé, nyní jedná s příslušnými úřady.
    jhr mal

    Komentář ze dne: 28.04.2012 15:20:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Odebrání vyjímky by neznamenalo konec kamiónů
    Byl to pouze správní krok, který by neměl reálný dopad. Zásadnější je rozhodnutí o omezení kamiónové dopravy v Praze!

    Komentář ze dne: 28.04.2012 20:14:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - - (@)
    Titulek: TOP 09
    Náměstkem na ministerstvu zdravotnictví je předseda TOP 09 na Praze 4 pan Plíšek

    Komentář ze dne: 29.04.2012 08:36:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: TOP 09
    Bohužel můžeme jen konstatovat, že TOP09 nezajímají práva ani zdravotní stav obyvatel Spořilova a že tento nelidský akt padá zcela na její hlavu! Stačí se podívat na naprosto amorální a asociální další kroky ministerstva zdravotnictví. :-((
    TOP09 také pracuje pro jiné oblasti v Praze (Bráník, Krč....). Jinak by už doprava byla dávno zpátky na Jižní spojce.

    Náměstek Hudeček (TOP09) v tisku rozpráví o zúžení magistrály od Spořilova, aniž by domyslel že tím mnohokrát stoupne zátěž Spořilova.

    Komentář ze dne: 29.04.2012 19:23:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Praha má varianty objížděk pro kamiony, jimž chce zakázat vjezd
    Praha 29. dubna (ČTK) - Praha má první návrhy tras, kudy by mohly vést objížďky pro tranzitní kamionovou dopravu. Podle očekávání by zasáhly především obce a města Středočeského kraje. Vyplývá to z návrhu Technické správy komunikací hlavního města, kterou má ČTK k dispozici. Praha chce kamionům zakázat vjezd do města. Podle primátorského náměstka Josefa Noska (ODS) nejsou trasy definitivní, Praha o nich bude v příštích týdnech jednat se Středočeským krajem a ministerstvem dopravy.
    Praha chce omezit vjezd tranzitní kamionové dopravy do města, se záměrem na konci března souhlasili pražští zastupitelé. Metropole ale nemá dokončený obchvat, kamiony by se tak částečně přemístily do středních Čech. S tím nesouhlasí Středočeský kraj, některé obce už vzkázaly, že budou silnice blokovat.
    Obchvat chybí hlavně na severním a východním okraji metropole. Varianty tak počítají například s tím, že by se Praha ze severu mezi hradeckou dálnicí D11 a teplickou dálnicí D8 mohla objíždět přes Nymburk, Mladou Boleslav a Mělník. Úsek mezi D8 a plzeňskou D5 by tranzitní kamiony musely překonávat se zajížďkou přes Slaný. Pokud by kamiony směřovaly od Hradce Králové například na Plzeň, objížďka by je navedla přes Pardubice, Kutnou Horu a Říčany. Poté by pokračovaly po jižní části Pražské okruhu. Při cestě z Brna do Teplic by mohly být kamiony odkloněny už přes Havlíčkův Brod, Čáslav, Kutnou Horu, Kolín a od D11 opět přes Nymburk, Mladou Boleslav a Mělník.
    "Jsou to jedny z prvních variant, o kterých budeme se všemi zainteresovanými stranami jednat," řekl ČTK Nosek. V příštích týdnech se nad návrhy sejde se zástupci Středočeského kraje a ministerstva dopravy.
    Praha chce zákazem vjezdu kamionů ulehčit především obyvatelům pražského Spořilova, přes který denně jezdí tisíce nákladních aut. Kdy přesně začnou omezení platit, zatím není jasné. Podle Noska je nutné nejprve připravit projektovou dokumentaci, která by řešila konkrétní umístění dopravních značek. Hotové už jsou podklady pro vyznačení zákazu vjezdu do Prahy od dálnic D11 a D1. "Dokumentaci jsme již postoupili policii," řekl Nosek. Zákaz by měl být vyznačen značkami "zákaz vjezdu nákladních automobilů" s dodatkovou tabulkou vyznačující nejvyšší hmotnost, případně délku.
    Středočeský kraj ale odmítá zákaz vjezdu kamionů do metropole, dokud nebude dokončen obchvat Prahy. Podle hejtmanství to výrazně ovlivní a zhorší dopravní situaci v kraji. Hejtman David Rath (ČSSD) kvůli tomu poslal dopis premiérovi Petru Nečasovi (ODS) a ministrovi dopravy Pavlu Dobešovi, v němž je žádá o urychlené dobudování pražského obchvatu.
    Pokud Praha vjezd těžké tranzitní dopravě zakáže, chtějí Říčany i několik týdnů blokovat silnice. Starosta Vladimír Kořen také podporuje dostavbu Pražského okruhu, která ale na východě metropole naráží na odpor obyvatel Běchovic. "Chceme vyzvat stát i magistrát, aby začaly intenzivně vyjednávat s Běchovickými a nalezly kompromis na území této městské části," řekl

    Komentář ze dne: 30.04.2012 18:10:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Pražský deník
    Přesunou se kamiony z Prahy do středních Čech?

    Ilustrační foto Autor: DENÍK/Martin Divíšek
    dnes 08:39

    Praha - Zákaz vjezdu kamionům na území metropole podle prvních plánů „odskáčou" okolní středočeská města. Důvodem je dosud chybějící obchvat na východě a severu Prahy.

    O dopravním opatření rozhodli už v březnu pražští radní. Zástupci Středočeského kraje s plánem logicky nesouhlasí. Jednání obou zainteresovaných stran spolu s ministerstvem dopravy budou tedy v následujících týdnech ostrá.

    Navíc potencionálně dotčené obce už předem avizovaly, že jsou odhodlány k blokádám svých komunikací (například Říčany pozn. red.).

    Pražský radní, odpovědný za dopravu Josef Nosek uvedl, že pilotní varianta, která bude ještě předmětem jednání, by znamenala odklonění kamionové dopravy mezi teplickou dálnicí D8 a hradeckou D11 objížďkou přes Nymburk, Mělník a Mladou Boleslav.

    Česká tisková kancelář v neděli upřesnila, že pokud by tranzitní kamiony směřovaly od Hradce Králové například směr Plzeň, pak by je objížďka navedla přes Pardubice, Kutnou Horu a Říčany. Poté by pokračovaly po jižní části Pražské okruhu. Při cestě z Brna do Teplic by mohly být kamiony odkloněny už přes Havlíčkův Brod, Čáslav, Kutnou Horu, Kolín a od D11 opět přes Nymburk, Mladou Boleslav a Mělník.

    Úsek mezi D8 a plzeňskou D5 by tranzitní kamiony musely překonávat se zajížďkou přes Slaný.

    Středočeské hejtmanství trvá na pozastavení plánu do dobu, nežli bude dokončen obchvat Prahy. Stavba ale stále zoufale naráží na zásadní odpor obyvatel Běchovic.

    Čtěte také: Zastaví Praha kamiony před hranicemi metropole?


    Komentář ze dne: 30.04.2012 18:27:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: BLOKÁDY
    Říčany avizují již dopředu blokády a na Spořilově jsme se zmohli jen na jednu :-) Musíme to zablokovat natrvalo!!!

    Komentář ze dne: 01.05.2012 18:20:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: BLOKÁDY
    Máte pravdu. Domluvte se s Říčanskými a zorganizujte na Spořilově blokádu ve stejný čas. Rádi přijdeme podpořit:-)

    Komentář ze dne: 13.05.2012 19:09:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Felix - ČESMAD
    Povzdech Pražákův
    Vážení členové a přátelé Sdružení ČESMAD BOHEMIA,
    vždy mne poněkud uvádělo do rozpaků, když mně v místech více či méně vzdálených od naší metropole někdo chtěl složit poklonu a učinil tak slovy: „No, na to, že jsi Pražák, tak nejsi ani tak velkej idiot, jak jsme čekali.“ Přišlo mi to značně nespravedlivé, neboť dle mých pozorování je míra penetrace idiotů v naší republice celkem rovnoměrná. S ohledem na konání Magistrátu hlavního města Prahy mi však tento postoj připadá být stále pochopitelnějším. A nemám zde na mysli zástupy kostlivců neúnavně vypadávajících z magistrátních skříní. Jde o zcela nové rozhodnutí, které mírou tuposti a arogance zaskočilo i hodně otrlé občany, ba i Pražáky.
    Konkrétně píšu o nápadu zamezit tranzitujícím kamionům vjezd do hlavního města. Což o to, nápad je to výborný, většina z nás jej měla už více než před dvaceti lety. Počítali jsme ovšem, že se tak stane pomocí vnějšího okruhu kolem Prahy. Chtít to dokázat bez něj bylo donedávna považováno za nesmysl. Bohužel, jak nyní vychází najevo, pražští politici měli celou tu dobu nejvíce starostí, jak miliardy z pražského rozpočtu odklánět ke svým kumpánům a přes akcie na doručitele či firmy sídlící v obskurních daňových rájích zase k sobě. Územní plán se neměnil dle potřeb lidí a hospodářství, a tedy i v zájmu stavby nejdůležitější komunikace v zemi, ale více než 200 nyní objevivších se změn bylo učiněno čistě kvůli spekulacím mocných a vlivných s pozemky, kouzelně se měnícími z orné půdy na stavební parcely.
    Za této situace není divu, že z okruhu stále stojí pouhé torzo a vztek lomcující obyvateli žijícími na jedné z nejrušnějších evropských křižovatek dálkové dopravy začíná kývat i se židlemi na radnici. Již před dvěma lety při otevření jihozápadní části Pražského okruhu jsme na těchto stránkách i v ostatních médiích upozorňovali, že zakázat kamionům přijíždějícím od severu vjezd na Barrandovský most a poslat je přes Spořilov na dálnici D1 je pouze potěmkinovské schovávání problému před zraky veřejnosti a de facto obětování obyvatel Chodova a Spořilova. Oni si to také nenechávají líbit, a ti, co jsou stále ještě na živu, jsou rozhodnuti bojovat proti tranzitu na svém sídlišti do posledního dechu.
    Už jde vážně do tuhého, a proto Praha vynáší trumf, s kterým nikdo nepočítal. Vezměte si mapu na kolena a sedněte si, abyste se při případné mdlobě příliš neporanili. Pražští zastupitele mají, když už se peníze na okruh rozkradly a půda pod ním propachtovala, spásné řešení, jak matičku Prahu od kamionů osvobodit: „Pokud by kamiony směřovaly od Hradce Králové například na Plzeň, objížďka by je navedla přes Pardubice, Kutnou Horu a Říčany. Poté by pokračovaly po jižní části Pražské okruhu. Při cestě z Brna do Teplic by mohly být kamiony odkloněny už přes Havlíčkův Brod, Čáslav, Kutnou Horu, Kolín a od D11 opět přes Nymburk, Mladou Boleslav a Mělník.“
    Takže si to shrňme. Teze, že kamiony málo jezdí po dálnicích a ničí nevyhovující silnice nižších tříd, a pro

    Komentář ze dne: 13.05.2012 19:10:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Felix - ČESMAD
    Takže si to shrňme. Teze, že kamiony málo jezdí po dálnicích a ničí nevyhovující silnice nižších tříd, a proto je třeba na ně uvalit další mýto, již neplatí. Dálnice kamionům zavřeme a bez pardonu pojedou po státovkách a okreskách, neboť se musí vyhnout Praze, kam všechny české dálnice směřují. Obyvatelé výše zmíněných krajských a okresních měst (o vesničanech a jiných podlidech ani nemluvě) jsou nižší kategorie, jejich zdraví a životy druhořadé. Budou proto obětováni, neboť našim pražským voličům už náklaďáky pod okny lezou na nervy a mohli by nám naši komunální nečinnost a leckomu i kriminální činnost řádně spočítat.
    Tak mám se ještě divit, že si coby Pražák vydobývám respekt a trochu té lásky a pochopení stále obtížněji?
    Martin Felix

    Komentář ze dne: 13.05.2012 19:33:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Felix - ČESMAD
    Na jedno ale pan Felix úplně zapomněl, a to na to, že nyní jezdí všechny kamióny přes Spořilov, což je smrťák. Rozdělením dopravy nebude jediná oblast ohrožena tak jako na Spořilově. Nikdo už takovou hrůzu nezažije...
    Jedině občané Spořilova jsou bohužel ti nižší kategorie, kteří se nemohli bránit. Ostatní mohou, to je ten zásadní rozdíl!

    Komentář ze dne: 21.05.2012 11:30:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Felix - ČESMAD
    Proč si myslíte, že se občané Spořilova nemohou bránit?

    Komentář ze dne: 21.05.2012 13:30:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Felix - ČESMAD
    Jak se mohli bránit proti politickému rozhodnutí s převedením kamiónů z Jižní spojky a proti navedení kamiónů ze Středočeského kraje?

    Komentář ze dne: 14.05.2012 12:33:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Felix - ČESMAD
    Aha,takže jestli to dobře chápu,mám ze solidarity s obyvateli středočeských obcí přestat protestovat proti kamionovému tranzitu přes můj domov-Spořilov. Docela by mě zajímalo, jestli obyvatelé středočeských obcí mi ze solidarity budou zanedlouho platit dožití v hospici...
    Což takle začít raději volat po omezení mezinárodního tranzitu přes ČR, když tu pro něj není odpovídající dálniční síť, pane Felixi?

    Komentář ze dne: 14.05.2012 13:39:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Felix - ČESMAD
    A co uzavřít Pražský okruh, když nemá odpovídající napojení?? Nikdo kamióny nechce, všude jsou silnice nevhodné nebo kamióny nebezpečné pro lidi, tak to je skvělé a naprosto logické řešení že?
    A je po problému!
    A pak devastující tranzit pomalu vytěsnit z naší krásné země! Lidé všech měst a obcí spojte se a v jeden den udělejte blokádu a je vymalováno.

    Komentář ze dne: 21.05.2012 11:11:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana Karlovská (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Felix - ČESMAD
    Ano, máte pravdu, "nikdo kamiony nechce". A zamysleli jste se nad tím, proč tedy jezdí a v jakém počtu? Zamysleli jste se, co zbytečně kupujete, kolik toho vyhodíte, kolik věcí které vůbec nepotřebujete, vám dopraví třeba až na Spořilov - kamiony? Víte, jak velké území každý z nás "spotřebuje", když má mít každý den na talíři maso nebo něco od masa? Víte, jak velké území v Jižní Americe potřebuje každý evropský masožravec? Kolik území z deštných pralesů bylo kvůli evropskému "blahobytu" vykáceno? Víte, že právě toto nejvíce poškozuje planetu?
    Dokud každý místo tadytoho tlachání nezačne něco dělat sám se sebou, budou ty slabší umírat. Nejen na Spořilově. A to ostatně je cílem té nejvyšší finanční oligarchie, to není dnes problém si najít na internetu.
    Nějaký Spořilov je opravdu zanedbatelný, to spíše vaše hysterie okolo toho bez smysluplného vyústění vás vysiluje. Několikahodinová blokáda na tom nejhorším místě nemůže zhoršit váš zdarvotní stav, pokud nemáte strach, že se tak stane. Lidé ve světě žijí v daleko, ale opravdu daleko horších podmínkách a psychicky jsou na tom daleko, ale opravdu daleko líp, než diskutující okolo tohoto problému, dokonce se usmívají a vřele vítají příchozí, což se nedá říct o vzájemných vztazích zde diskutujících. A to je na tom pro mě asi to nejsmutnější. Všechno je totiž jen v hlavě, potažmo v srdci, jak si to nastavíme. Každý z nás má velkou moc a vůli změnit systém, ale pokud si to neuvědomí, nic se nestane.
    Nabídla jsem pomoc při organizaci blokády včetně konkrétního termínu, mailové i celé adresy. Naivně jsem předpokládala, že třeba ti, co zde volají stále po blokádě, se přidají. Výsledek : NIC. Respektive NIC pozitivního. Jen urážky, vulgarizmy a roztříštěnost nikam nevedoucí. Dokázali jsme jen opět, že nejsme lepší, než ti, co nás řídí. A tudíž si ani nic lepšího nezasloužíme...

    Pro případ, že by někdo chtěl pomoci dobré věci, posílám odkaz - můžete to číst v němčině, angličtině nebo ruštině, takže pro všechny generace, které kdy prošly školou.
    http://www.avaaz.org/de/a_new_plan_to_ save_the_planet/?cl=1813082642&amp;v =14377


    Komentář ze dne: 21.05.2012 13:28:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Felix - ČESMAD
    Pro začátek stačí úplně málo - nejezdit po Praze autem a uleví se všem.
    Jinak boj za Spořilov má jasný výsledek - odvedení kamiónů z Prahy, a to je ta nejlepší věc jaká se mohla podařit! Doufejme že dojde k realizaci!

    Jinak po blokádě i happeningu měla řada lidí dýchací, kožní a alergické problémy. Potvrdili to i novináři.

    Některým lidem ze sídliště stačí vyjít na ulici ve vedru a bezvětří a nastupuje silná alergická reakce na prach a jedy v ovzduší (škrábání v krku, problém s dýcháním, astmatický záchvat, řezání v očích, srdeční arytmie....). Bohužel tak daleko to nechali politici zajít!

    Komentář ze dne: 05.06.2015 11:40:22     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv


    Komentář ze dne: 14.05.2012 13:45:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Felix - ČESMAD
    Všimněte si že Felix říká jaká byla blbost zakázat kamiónům na Jižní spojku a Barranďák. Mohli si hrdinové otevření znovu prosadit, jsou dost silná lobby!

    Komentář ze dne: 14.05.2012 17:32:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: A potom to bude zase za další rok atd.!
    Vyřešení problémů s kamiony se podle náměstka primátora pro oblast dopravy Josefa Noska letos možná dočká i Praha 4.

    „Tento týden probíhá jednání na ministerstvu dopravy. Ve čtvrtek by mělo vyplynout zda a jakým způsobem se podaří omezit vjezd nákladních automobilů do Prahy. Co se týká Spořilovské ulice, probíhají práce na vratné rampě tam, kde je křížení Jižní spojky a ulice 5. května. Ta umožní odklonit těžkou nákladní dopravu z oblasti Spořilova. Pokud vše půjde dobře, do konce roku by mohla být dokončena, nejpozději za rok touto dobou."


    Komentář ze dne: 14.05.2012 22:58:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: A potom to bude zase za další rok atd.!
    Jak odklonit?

    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:02:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: A potom to bude zase za další rok atd.!
    Prosím můžete doplnit zdroj článku???

    Komentář ze dne: 17.05.2012 10:09:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Ministerstvo dopravy rozhodne o zákazu vjezdu kamionů do Prahy
    Praha - Zástupce hlavního města a ministerstva dopravy ve čtvrtek čeká jednání kvůli zákazu vjezdu kamionů do hlavního města. Na začátku týdne to potvrdil náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek (ODS) s tím, že předpokládá od rezortu dopravy konečný verdikt.
    "Z jednání na ministerstvu dopravy už by mělo vyplynout, zda a jakým způsobem se podaří omezit vjezd nákladních automobilů do Prahy," upřesnil Nosek.
    Zákaz kamionů se ale nelíbí obcím a městům ve Středočeském kraji. Tisíce obyvatel stále podepisují petici proti zákazu kamionů v metropoli, pokud nebude hotový Pražský okruh mezi dálnicí D1 a Běchovicemi.
    "Je to požadavek, se kterým jsme na ministerstvo přišli. Pravděpodobně musíme dojít ke kompromisu. Hájíme zájmy občanů Prahy a Středočeský kraj hájí zase své zájmy. Je to o tom, jak se domluvíme. My nechceme, aby těžká nákladní doprava jezdila po komunikacích II. a III. třídy. To jsou komunikace, o které se stará kraj. Komunikace první třídy spadají pod ministerstvo dopravy," vysvětlil náměstek.
    Zákaz vjezdu kamionů do metropole by mohl podle Noska odstartovat v létě. Nosek již před časem uvedl, že omezení vjezdu nákladní dopravy se bude odvíjet zřejmě podle délky vozidla, nikoliv váhy. "Musíme udělat takové omezení, aby bylo racionální. Nemůžeme zakázat plošně vjezd jakéhokoliv nákladního vozidla do Prahy," dodal náměstek.
    Kamiony mohou jezdit po zprovozněné části Pražského okruhu, nesmí se ale dostat do hlavního města.
    Vedení Prahy tak vyslyšelo i výzvy obyvatel Prahy 4. Kamiony zde od září loňského roku jezdí po Jižní spojce pouze v noci, a to mezi 22.00 a 06.00. Opatření se týkají provozu z východu na západ. Sdružení SOS Spořilov požadovalo rozdělení tranzitní dopravy a omezení vjezdu kamionů do metropole. Právě nadměrný hluk v nočních hodinách je ale jeden z největších problémů, které obyvatele pražského Spořilova trápí.
    Obyvatelům Spořilova od kamionů pomůže stavba vratné rampy, která vyroste v místě křížení Jižní spojky a ulice 5. května. "Práce na rampě probíhají. Pokud vše půjde dobře - záleží to na stavebním povolení a výkupu pozemků, tak stavební práce skončí do konce roku, nejpozději za rok touto dobou," uzavřel Nosek.


    Komentář ze dne: 17.05.2012 14:02:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kamiony dál jezdí Prahou. Zákaz vjezdu do metropole blokuje Středočeský kraj
    Naděje, že desítky tisíc kamionů zmizí z pražských dopravních tepen, se významně tenčí. Středočeský kraj je proti zákazu vjezdu kamionů do Prahy, na jeho silnice by se totiž odkloněná nákladní doprava přesunula. O zákazu rozhodli zastupitelé hlavního města v březnu. Zda se desítky tisíc kamionů v nejbližších měsících přestanou valit metropolí, má v rukou ministerstvo dopravy. Státní úředníci zdůrazňují, že pro Prahu bude klíčová dohoda se Středočeským krajem, na jehož silnice by se tranzit přesunul. Kraj je ale proti.
    To zástupcům Pražanů, kteří zákaz vjezdu kamionů odhlasovali na konci března, zároveň významně komplikuje vyjednávací pozici s ministerstvem dopravy.
    „Chápeme frustraci Prahy, na druhou stranu ji není možné převést na jiné obce a města,“ naznačuje postoj ministerstva jeho mluvčí Martin Novák.
    Praha plánuje umístit zákazy na sjezdu z brněnské dálnice D1 a hradecké D11. Chce zabránit vjezdu řidičům, kteří městem jen projíždějí. Připravuje také informační tabule, které budou řidičům radit, kde můžou sjet už daleko před Prahou. Třeba u Nymburka, či dokonce už u Jihlavy. Například Spořilovu by se ulevilo, méně aut by proudilo také po magistrále. Dopravní kolapsy by ale mohly postihnout lidi z Říčan nebo Úval.
    Středočeský kraj je neústupný. „Do dokončení okruhu je pro nás zákaz vjezdu kamionů do Prahy nepřijatelný,“ říká jeho mluvčí Berill Mascheková. Záměr Prahy odmítají i oslovení dopravní experti. „Bez součinnosti se Středočeským krajem to nepůjde,“ potvrzuje bývalý ministr dopravy Petr Moos.
    Město může zákaz zavést samo, ale...
    Šance prosadit jedno z nejradikálnějších rozhodnutí, která pražští zastupitelé v poslední době odhlasovali, tak není v současné době příliš velká. Zvlášť proto, že se ještě ani nezačala stavět jihovýchodní část Pražského okruhu, která by vyřešila propojení dálnic D1 a hradecké D11.
    Hlavní město může vjezd kamionům teoreticky zakázat samo, ale reálně je závislé na vůli ministerstva dopravy, což připouští i pražský radní pro dopravu Josef Nosek (ODS).
    „Můžeme dát na své silnice zákazy, ale auta by se tím pádem zastavila až těsně u Prahy. Upozorňující značky proto musí být umístěné mnohem dříve, tedy na středočeských nebo státních silnicích,“ vysvětluje radní Nosek. Tento týden ho čeká důležitá schůzka na ministerstvu dopravy. Odhadovat šance hlavního města na úspěch raději příliš nechce. „Vždycky tu nějaké šance jsou a musí se zkusit každá možnost,“ říká opatrně Josef Nosek.
    Podle dopravního experta Petra Moose je snaha ochránit obyvatele metropole legitimní. „Nelze to však řešit restrikcí. Není možné stavět vzdušné zámky, bez spolupráce se Středočeským krajem to nepůjde,“ dodává Moos.
    Podobně vidí situaci i Jiří Landa ze společnosti CityPlan. „Politicky se dá prosadit v podstatě všechno, ale otázkou jsou pak následky,“ říká Landa.


    Komentář ze dne: 17.05.2012 16:33:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Kamiony dál jezdí Prahou. Zákaz vjezdu do metropole blokuje Středočeský kraj
    právě politicky byly prosazeny kamióny na Spořilově, tak se zase holt politicky odvedou.

    Komentář ze dne: 17.05.2012 17:59:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Kompromis
    mě se líbí jedno (samozřejmě že ironie) tady se stále mluví o tom - že buď VŠE nebo NIC, ale jistě by se dalo vymyslet, že by část kamionů jezdila i nadále Prahou a část se jí vyhla - jednoduše kamiony spravedlivě rozložit! To je nenapadlo??? Ale zřejmě to vše musí zůstat zde na Spořilově!!! Je naprosto jasné, že je to jen populistická akce šmejdů z Magistrátu, kteří již dopředu ví jak to dopadne (či spíše nedopadne) ale oni pak budou z obliga, že to alespoň zkusili a že za nás bojují a podobné sračky. Ale to, že by otevřeli JS je ani nenapadne - tady vidíte, že na nás SEROU! A srát budou. Zvedneme se už konečně a dáme jim to sežrat??? Vyzívám všechny co jsou schopni kromě kecání i nějaké akce k OBČANSKÉ NEPOSLUŠNOSTI A BLOKÁDÁM!

    Komentář ze dne: 17.05.2012 18:19:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Kompromis
    Jasně, Jižní spojka už měla být otevřená dávno a brzy zase bude muset být! Budeme na tom trvat a třeba trvale blokovat!

    Komentář ze dne: 21.05.2012 15:12:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Doprava v Praze toho má ještě hodně před sebou
    Doprava v Praze toho má ještě hodně před sebou
    Poprvé od roku 1990 se v Praze snížil počet kilometrů, které denně najezdí auta po jejích silnicích. Sice jen maličko, ale po neustálém zvyšování konečně loni přišel pokles – u osobních aut o jedno procento, u nákladních dokonce o tři. Stalo se tak především díky zprovoznění jihozápadní části Pražského okruhu.
    V ulicích metropole však auta stále najedou téměř 22 miliónů kilometrů, takže dopravních problémů musí Praha řešit pořád hodně. „Vyřešit dopravu v Praze, parkování, přetížené silnice, hlukovou zátěž (dálniční doprava prochází hustě obydlenými celky) a najít rychlé a jednoduché řešení v podstatě nejde. Snažíme se najít kompromisní řešení, tak aby se nezhroutila celorepubliková doprava a zároveň aby se ulehčilo hlavnímu městu,“ nastiňuje problémy pražský radní pro dopravu Josef Nosek.
    Sami motoristé však mají jasno. Jedinou cestou ke zlepšení je co nejrychleji dostavět vnitřní i vnější Pražský okruh. „Vím, jak to chodí venku. Okolo velkých měst jsou obchvaty a hlavní města mají dva až tři okruhy. U nás se všechno staví deset, dvacet let.“
    „Pokud stavíme městský okruh dvacet let a stále není hotový, veškerá jiná řešení jsou pouze provizorní,“ odpověděli řidiči dotázáni v naší anketě.
    Jenže dostavbu vnějšího Pražského okruhu, který má pod palcem stát, blokuje nedořešená trasa u Běchovic, a i když z magistrátu nedávno zaznělo, že vyženou kamióny především ze Spořilovské ulice, pak už velmi dobře tuší, že přání je pouze otcem myšlenky. Ani čtvrteční jednání na ministerstvu dopravy nepřineslo výrazný posun.
    „Opravdu byl vidět intenzivní zájem ministerstva dopravy. Nedošli jsme k žádnému kompromisu, ale snažíme se k němu dojít. Nemůžeme úplně ustoupit, ale zázračné řešení se na této scházce najít nepodařilo,“ komentuje Nosek.

    Snížení rychlosti na magistrále zrovna výhra nebyla
    Jednu radikální změnu však Praha udělala zhruba před dvěma lety. Na čtyř až šestiproudové magistrále snížila kvůli hluku rychlost na 50 kilometrů v hodině. Jenže jak se ukazuje, úplně šťastné řešení to nebylo.
    „Když výrazně snížíte rychlost, emise naopak narůstají. Ke snížení hluku sice dochází, ale není nijak dramatické,“ konstatuje Nosek. Pohybuje se dokonce na hranici měřitelnosti, což jsou zhruba tři decibely.
    I když nedávno byl na magistrále položen nový výrazně tišší asfaltový koberec, o zvýšení rychlosti na 70 km/h si můžeme nechat jen zdát. „Některé městské části chtějí zvýšit rychlost a plynulost dopravy na úsecích, kde je to bezpečné. Na druhou stranu lidé, kteří bydlí poblíž komunikací, chtějí rychlost snížit.
    My jsme teď v pozici, kdy nás občanská sdružení zažalovala za hluk na magistrále a soud nás odsoudil, takže my se teď musíme pokusit dostat hluk za každou cenu na co nejnižší úroveň,“ uzavírá Josef Nosek.


    Komentář ze dne: 21.05.2012 15:13:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Doprava v Praze toho má ještě hodně před sebou
    !!!!!!!!!!!!!!!!! Jenže dostavbu vnějšího Pražského okruhu, který má pod palcem stát, blokuje nedořešená trasa u Běchovic, a i když z magistrátu nedávno zaznělo, že vyženou kamióny především ze Spořilovské ulice, pak už velmi dobře tuší, že přání je pouze otcem myšlenky. Ani čtvrteční jednání na ministerstvu dopravy nepřineslo výrazný posun. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Komentář ze dne: 21.05.2012 15:16:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Za nezdravý pražský Spořilov může stát
    Otevření jihozápadní části Pražského okruhu, která před rokem a půl spojila plzeňskou a brněnskou dálnici, výrazně ulevilo dopravě v metropoli. Výjimkou je však Spořilov, kudy projíždí až čtyřikrát víc kamiónů než předtím.
    Téměř 11 tisíc nákladních aut denně, která nesmějí na Jižní spojku a při cestě od Hradce Králové musí projet Spořilovskou ulicí na D1. Místní obyvatelé bojují a zdá se, že jim svitla naděje. Byla totiž zrušena hluková výjimka.
    Deset tisíc lidí na tamním sídlišti se musí potýkat se zhoršeným vzduchem a nadměrným hlukem. Proto mnoho z nich má zdravotní problémy. „Postupně se u obyvatel začalo rozvíjet astma, častěji se objevoval zápal plic, chronická rýma a poruchy imunity. V té souvislosti jsme si uvědomili, že doprava je skutečně nadměrná a že není možné, aby to tak zůstalo dlouhodobě. Navíc byly překročeny limity hluku,“ přibližuje Jana Růžičková z občanského sdružení SOS Spořilov.
    Tato výjimka povolovala zvýšený limit hluku přes den o 4 a v noci o 7 decibelů nad obvyklé normy, které jsou 70, respektive 60 decibelů. Jenže i tyto hodnoty byly překračovány, a tak začátkem února Pražská hygienická stanice rozhodla o odebrání této výjimky. „Měřením bylo dokázáno, že byly překročeny hladiny hluku, které byly dány časově omezeným povolením na provoz dopravy ve Spořilovské ulici,“ uvádí doktorka Vladimíra Zárubová.
    TSK dělá, co může
    Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) měla možnost se do minulé středy proti tomuto rozhodnutí odvolat a také to udělala. Čím své odvolání zdůvodnila? „TSK ve Spořilovské ulici v minulosti vyměnilo povrch komunikace, byla zde snížena rychlost a bylo instalováno úsekové měření rychlosti. V tuto chvíli necháváme zpracovávat studii, abychom v co nejbližší době mohli udělat další opatření, například postavit protihlukové stěny nebo vysadit stromy, ale to jsou pouze provizorní řešení. To definitivní je dostavba Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a D8,“ potvrdil mluvčí TSK Tomáš Mrázek.
    Bohužel úsek Běchovice – dálnice D1 je zatím stále ve fázi územního rozhodnutí. Podle optimistických předpokladů by se příští rok mohlo začít stavět, zatímco pesimistické varianty raději rok nezmiňují. Spořilovští tedy mají před sebou další roky plné hluku a škodlivých emisí. Odebrání hlukové výjimky TSK je pro ně v této chvíli jedinou nadějí. „Pokud se odvolání nepotvrdí, musejí dodržovat hygienické limity, které určuje nařízení vlády 272 z roku 2011,“ říká doktorka Zárubová.
    Jenže to je při současném provozu na Spořilovské ulici nemožné. Téměř 11 tisíc kamiónů denně je prostě příliš. Proto je velmi pravděpodobné, že Technická správa komunikací hlavního města může být v klidu. O výsledku odvolání totiž rozhoduje ministerstvo dopravy, respektive stát. A ten je podle Mrázka hlavním viníkem celé situace. „Tenkrát jsme to zdůvodnili opatřeními, která jsme tam již provedli, a samozřejmě existencí Pražského okruhu, což je bohužel chyba státu,“ uzavírá Tomáš Mrázek.
    Přitom první část Pražského okru

    Komentář ze dne: 21.05.2012 19:10:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Klaus: Česko je připraveno sponzorovat afghánskou armádu
    Česká republika je připravena adekvátně se podílet na financování afghánské armády. Novinářům to během summitu Severoatlantické aliance v Chicagu řekl prezident Václav Klaus. Podle něj bude jakákoliv další pomoc nižší než náklady na současnou českou vojenskou přítomnost v zemi. O pomoc s financováním afghánské armády a policie požádaly spojence Spojené státy. Podle odhadů by celkově tato podpora měla činit asi čtyři miliardy dolarů ročně.

    Na dostavbu Pražského okruhu nejsou ale peníze. Spořilováci pochcípejte!

    Komentář ze dne: 21.05.2012 19:57:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Zase nemůžeme být až takoví maloměšťáci...

    Komentář ze dne: 21.05.2012 22:01:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: čtvrteční magistrát - přijďte!
    Pojďte s námi tento čtvrtek od 8.30 hodin na magistrát!! Připomeneme alespoň před začátkem zasedání zastupitelstva, že nezapomínáme na jejich sliby a chceme při interpelacích slyšet výsledky jednání o snížení dopravní zátěže na Spořilově. A že pořád marně čekáme, kdy napraví to zvěrstvo na Spořilovské! A když se nic nebude dít ani přes léto, nebo se situace díky zúžení magistrály ještě zhorší, na výročí 20.9. nachystáme takovou blokádu, že...........

    Komentář ze dne: 24.05.2012 16:17:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kamiony se do metropole nepodívají. Ale zatím jenom v noci
    ČTK
    24. května 2012 16:04
    Zákaz vjezdu tranzitní kamionové dopravy do Prahy zřejmě nebude platit nepřetržitě, jak Praha prosazovala, ale pouze v nočních hodinách. Dnes na zastupitelstvu to řekl náměstek primátora Josef Nosek.
    Kamiony mají Prahou jezdit už jenom ve dne.
    Podle Noska by noční zákaz podpořilo i ministerstvo dopravy. Kvůli tomu by ale bylo potřeba vybudovat před Prahou záchytná parkoviště, na kterých by mohly být kamiony odstaveny.
    Omezení by mohlo platit mezi 22.00 a 6.00 hodin. Podle Noska sice více kamionů projíždí Prahou ve dne, v noci je ale hluk pro lidi horší. Kdy by mohlo být omezení vjezdu zavedeno, zatím nechce Nosek odhadovat.
    Uleví se především obyvatelům Spořilova
    Praha chce zákazem vjezdu kamionů ulehčit především obyvatelům pražského Spořilova, přes který denně jezdí tisíce nákladních aut. Podle Noska by Spořilovu mohlo pomoci také zklidnění Senohrabské ulice, která je rovnoběžná s frekventovanou Spořilovskou ulicí a přiléhá blíže obytné zástavbě. Praha tam plánuje vysadit keře, opravit vozovku, položit asfalt, který snižuje hluk, a snížit maximální rychlost projíždějících aut z 50 na 30 kilometrů za hodinu.
    Kvůli Spořilovu chce město také rekonstruovat vratnou rampu na Kačerově a most v ulici Ke Garážím tak, aby kamiony mohly Spořilov objíždět ve směru od brněnské dálnice po ulici 5. května a pak po Jižní spojce směrem ke Štěrboholské radiále.


    Komentář ze dne: 24.05.2012 16:40:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: Kamiony se do metropole nepodívají. Ale zatím jenom v noci
    tak to se z toho teď teprve posereme!!! ty debilové včele s Noskem neodstraní z Prahy ani jeden kamion, ale těch 100% kamionů tudy bude projíždět i nadále, ale místo 24 hodin 16 hodin! takže tu přes den budou trvalé zácpy! v obou směrech - ve dne tu prostě nebude k žití!!! ZKURVENÍ ŠMEJDI!!! už to konečně zablokujeme natrvalo? nebo budeme stále čumět a čekat? vytírají si s námi prdel a my jen tupě čekáme až tu pochcípáme!!! a JS neotevřou!!! všude mají větší práva na spokojenej život! VŠUDE! DOPRDELE!!!!!

    Komentář ze dne: 24.05.2012 17:19:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: POŠKOZENÍ SPOŘILOVA!!!
    teď mi to teprve došlo celé! to hovado Nosek dokázal teď jen to, že ještě více ublížil Spořilovu - neboť kamiony co mohli v noci jet po JS teď pojedou přes den po Spořilovské - to je opravdu neskutečné - takže místo pomoci Spořilovu - několik stovek kamionů navíc!!! a nakumulovaných do 2/3 dne!!! Pane bože!!!

    Komentář ze dne: 25.05.2012 08:53:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Max (@)
    Titulek: Re: POŠKOZENÍ SPOŘILOVA!!!
    Naprostej souhlas a k tomu další vynaložené finance na parkoviště apd. místo toho aby se začal stavět okruh,tím se výstavba jen oddálí. Ať se všude odstraní zákazové značky jak na JS tak v středních Čechách takové dočasné řešení opravdu Spořilovákům pomůže. Pokud je jejich řešení držet kamiony před Prahou a pak nám je na Spořilov pustit po 6h to se to bude vstávat :-( asi by to chtělo vzkázat jak některé obce z středních Čech, že budeme taky blokovat

    Komentář ze dne: 25.05.2012 15:17:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: POŠKOZENÍ SPOŘILOVA!!!
    Stopro souhlas - odstranění zákazových značek okamžitě, pokud nám chtějí opravdu pomoci!


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem8150505
    Květen26422
    Dnes3742

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 170 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE