Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Nenakupovat u pilulky.cz!:
    "Proti územnímu rozhodnutí přišly dvě žaloby, po změně vedení ji stáhli na radnici Horní Počernice. Ž . . . " (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Šabatová:
    "„Zima bude těžká. Nevíme, s čím přijde vláda, ale lidem budou muset pomoci i města. Například balíčk . . . " (Do zastupitelstva městské části Praha 4 kandiduje devět volebních subjektů!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Květen  >>
    PoÚtStČtSoNe
      1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30 31   

    Mohlo by vás zajímat...

    Komentáře

    ke článku: A po nás potopa? Komentář ke zrušení rozhodnutí pražských hygieniků.
    ze dne 29.04.2012, autor článku: RNDr. Jana Růžičková, CSc.

    Komentář ze dne: 29.04.2012 14:05:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Pan Heger může být právem zván "Doktor Kazisvět". A jako ministr zdravotnictví je typickým kozlem zahradníkem.

    Komentář ze dne: 07.05.2012 10:46:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    spíše bych ho nazval Mengele - taky experimentoval na živých lidech..

    Komentář ze dne: 07.05.2012 11:36:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    bohužel smrtící vliv kamiónů potvrzen!


    Komentář ze dne: 05.06.2015 11:38:45     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv


    Komentář ze dne: 29.04.2012 14:59:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Pražský deník
    V Praze je vzduch horší než v Londýně či v New Yorku

    V porovnání s třiceti velkými městy v Evropě patří Praha spolu s Turínem a Barcelonou mezi tři prachem nejzamořenější města. V případě rakovinotvorných exhalací, takzvaných polycyklických aromatických uhlovodíků (PAU) je situace v české metropoli dokonce čtyřikrát horší než v New Yorku nebo v Londýně.

    „Praha se stává v poslední době jednou z oblastí s nejvyšším stupněm znečištění ovzduší v ČR, což způsobuje extenzivní nárůst dopravy,“ říká Radim Šrám, vedoucí oddělení genetické ekotoxikologie Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR. „Můžeme hovořit o časované bombě, kdy neřešení současných problémů bude znamenat v příštím období významné ekonomické náklady na nemocnost a hospodářské ztráty z ní plynoucí,“ dodává Šrám.

    Vliv dopravy podle Světové zdravotnické organizace je významný i ve vzdálenosti 50 až 500metrů od silnice. Škodlivé dopady na zdraví prokázaly i výsledky vědeckých testů v Praze. Řidiči místní městské hromadné dopravy odhalily zvýšené poškození DNA. Podle Šráma výsledky jednoznačně ukázaly, že vystavení znečištěnému ovzduší ovlivňuje zdravotní stav řidičů autobusů.

    Zatímco radnice velkých měst v EU se již pustili do boje s nepříjemnými a škodlivými zplodinami v ovzduší, Praha toho zatím pro zlepšení zdraví svých obyvatel příliš neudělala.

    Ministerstvo životního prostředí tvrdí, že s ovzduším v Praze toho příliš nenadělá. Klíč k řešení problému má magistrát. „Ten má v rukou řadu nástrojů – parkovné, do toho už se pustili s parkovacími zónami, mýtné za vjezd do centra, o tom stále zatím teprve hovoří, obměna vozového parku autobusové části dopravního podniku,“ říká Jakub Kašpar z ministerstva životního prostředí. „Samozřejmě v tom nejvíc můžou udělat sami Pražané - nejezdit auty,“ uzavřel Kašpar.



    Komentář ze dne: 29.04.2012 15:00:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Pražský deník
    A na kamióny jako nejhorší znečišťovatele nějak zapomněli.
    :-((

    Komentář ze dne: 02.05.2012 12:38:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zelená pro kamiony přes Spořilov
    Ministerstvo zdravotnictví, v jehož čele stojí Leoš Heger (TOP 09), zrušilo rozhodnutí pražských hygieniků, kteří v roce 2009 zamítli výjimku umožňující hlučný provoz na frekventované Spořilovské ulici. Obyvatelé sídliště, přes které denně projedou tisíce kamionů, ministerstvo kritizují.

    Ministerstvo vyhovělo odvolání Technické správy komunikací. Hygienici budou o výjimce rozhodovat znovu.

    Přes Spořilov ve dne v noci projíždějí kamiony, které tam byly převedeny po zprovoznění jižní části Pražského okruhu a zákazu vjezdu kamionů nad 12 tun na Jižní spojku.

    Obyvatelé i zástupci Prahy 4 kvůli hluku, smogu a zvýšené nemocnosti zorganizovali petice, které podepsaly tisíce lidí. Obyvatelé několikrát demonstrovali, od loňského podzimu pravidelně přicházejí protestovat na každé zasedání Zastupitelstva hlavního města Prahy.

    Radní sice přislíbili pomoc v rámci možností metropole, ale i ta se zpožďuje. »Obyvatelé evidentně nejsou na prvním místě, není respektováno základní právo lidí na zdraví a život,« prohlásila k rozhodnutí ministerstva Jana Růžičková z občanského sdružení (OS SOS Spořilov).

    Situaci by vyřešila dostavba Pražského okruhu v úseku mezi D1 a Běchovicemi. Stát ale nemá na stavbu peníze, chybí také potřebná povolení. Praha chce od léta omezit kamionovou dopravu na celém území města. O záměru, který schválili zastupitelé, nyní jedná s příslušnými úřady.
    (čtk, kru)


    Komentář ze dne: 02.05.2012 12:44:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zastaví Praha kamiony před hranicemi metropole?
    Autor: DENÍK/Martin Divíšek
    25.04.2012 12:00

    Praha - Obyvatelé Spořilova navrhují řešení. Ze středočeských měst stačí odstranit zákazové značky pro kamiony.
    Zabrání Praha, aby přes ni jezdily kamiony? To zatím není vůbec jasné.
    Primátorův náměstek pro dopravu Josef Nosek (ODS) měl do dneška vyjednat možnost zákazu vjezdu kamionu do Prahy se Středočeským krajem a ministerstvem dopravy. Podle informací Deníku ale požádá na zítřejším jednání zastupitelstva o prodloužení vyjednávací lhůty, protože jednání nestihl.
    V celé věci jsou silně angažovaní obyvatelé Spořilova, kteří už rok a půl protestují proti tomu, aby kamiony jezdily pod Spořilovskou ulicí.
    Podle tamních občanů nemusí se zákazem vjezdu těžkého tranzitu do metropole souviset příliš velká administrativa. Řešení, které Spořilovští navrhují, je jednoduché, rychlé a levné. Stačí zákazové značky pro kamiony nad 12 tun, které si podle sdružení SOS Spořilov v roce 2010 rozmístily na svých územích například Říčany a další středočeské obce, prostě odstranit.
    „Je možné zvážit i odstranění těchto značek na Jižní spojce. Kamiony už si samy najdou svou trasu, a doprava se tak do doby dostavby celého okruhu rozdělí. Značná část kamionů již jezdí po části Pražského okruhu a další část by jela na okruh přímo z Říčan," domnívá se Jana Růžičková z občanského sdružení SOS Spořilov.
    Spořilovští konstatují, že osazení zákazových značek pro kamiony těžší než 12 tun před dvěma lety také středočeské obce s nikým neprojednávaly.
    „Tímto krokem se těžkého tranzitu zcela zbavily Říčany a další středočeské obce. V Praze pak Barrandov, Chuchle, Bráník, Krč, ale všichni jen a jen na úkor Spořilova. Přitom Spořilov byl zatížen nadměrnou kamionovou dopravou již před dokončením části Pražského okruhu," napsali Deníku členové sdružení SOS Spořilov.
    Tisíce kamionů denně
    Spořilovem již rok a půl jezdí kamiony, které jsou po otevření části Pražského okruhu odkloněny z Jižní spojky právě na Spořilovskou ulici.
    Členové sdružení tvrdí, že jim pod okny domů projíždí denně 11 tisíc kamionů a zplodiny a hluk ohrožují jejich zdraví. Obyvatelé Spořilova zdravotní problémy doložili v dotazníkovém šetření. Proto žádají, aby se do dostavby Pražského okruhu tranzit rozložil i mezi další obce a části metropole.
    Pražští zastupitelé před měsícem oznámili, že budou usilovat o zákaz vjezdu kamionů do Prahy již na hranicích města. Platit by mohl od letních měsíců. Říčany ale zásadně nesouhlasí s tím, aby se kamiony případně zastavily v jejich obci. Podle starosty Vladimíra Kořena by se do obce svedla veškerá tranzitní doprava mezi Plzní a Brnem na straně jedné a Hradcem Králové a Mladou Boleslaví či Teplicemi na straně druhé.
    Kamiony by podle něj sjížděly z šestiproudých silnic do ulic mezi rodinnými domy a do těsné blízkosti základní školy.
    „Dnes budeme mít pracovní poradu, pokud zastupitelé rozhodnou, že kamiony před hranicí Prahy přeci jen zastaví, předáme právnímu oddělení podklady k tomu, aby obec mohla jakýmikol

    Komentář ze dne: 02.05.2012 12:45:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Zastaví Praha kamiony před hranicemi metropole?
    „Dnes budeme mít pracovní poradu, pokud zastupitelé rozhodnou, že kamiony před hranicí Prahy přeci jen zastaví, předáme právnímu oddělení podklady k tomu, aby obec mohla jakýmikoli prostředky blokovat kamionovou dopravu na svém území," řekl Deníku Jiří Skočdopole z říčanské radnice.
    Všichni se shodují v jednom: nepřiměřenou kamionovou zátěž, kterou trpí nejen Praha ale středočeské obce, může vyřešit jedině dostavba Pražského okruhu směrem na Běchovice. Tu ale blokují místní obyvatelé.


    Komentář ze dne: 02.05.2012 15:44:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Zastaví Praha kamiony před hranicemi metropole?
    S Běchovicemi to je určitě pravda, ale existuje mnoho dalších řešení.
    To vůbec nejhorší je, aby všechny kamióny jezdily přes Spořilov!
    Ideální příležitost se spojit a nepustit kamióny do ČR. Budou si muset najít nové trasy přes jiné země, pokud jim to ovšem dovolí.

    Komentář ze dne: 02.05.2012 19:54:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Petr (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Zastaví Praha kamiony před hranicemi metropole?
    A nešlo by se s lidmi z Běchovic nějak spojit a pokusit se s nimi dohodnout?

    Komentář ze dne: 03.05.2012 14:03:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: lepší by bylo s Velebou ;-)
    http://www.mediafax.cz/domaci/4048844-Ze medelci-budou-kvuli-zruseni-zelene-nafty -blokovat-silnice

    Komentář ze dne: 04.05.2012 16:39:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zdravotnické noviny - květen
    Ministr Leoš Heger (TOP 09) v polovině dubna představil návrh zákonao ochraně veřejného zdraví před hlukem a řízení hluku. Návrh nyní prochází vnitřním připomínkovým řízením. „Cílem tohoto zákona je nahrazení stávajícího překonaného systému ochrany obyvatelstva před hlukem stanovením nových pravidel, jež by umožňovala řešení problémů, které stávající právní úprava buď dostatečně neumožňuje, nebo vůbec neřeší,“ uvedl Leoš Heger. Podle něj novela stanoví oblasti ochrany veřejného zdraví, které budou převedeny
    na úrovně blíže k občanovi, kde je lepší možnost účinnějšího rozhodování a kontroly. Podle ministra se hygienické limity
    pro vnitřní prostory zákonem nezmění. Pro venkovní prostory
    nebudou existovat limity, ale systém hlukových zón. Zákon je součástí reformy a měl by platit od roku 2014 nebo 2015. Bude první samostatnou normou, která se věnuje ochraně před hlukem. Nyní je ochrana před hlukem
    v novele zákona o veřejném zdraví a je v ní zapracována směrnice EU o omezení škodlivého a obtěžujícího hluku.
    Podle věcného záměru chystaného zákona spadá hluk z pozemní a letecké dopravy a stacionárních zdrojů pod státní zdravotní dozor. Hlasy lidí, zvuky zvířat, hluk z koncertů, sportovních a společenských akcí spadají do pravomoci obcí.
    Vzniknou čtyři zóny hluku Hluk z dopravy se musí zahrnout do územněplánovací dokumentace pomocí hlukových zón. Ty budou čtyři. Provozovatel zdroje hluku bude mít povinnost technickými, organizačními a dalšími opatřeními zajistit, aby hluk nepřekračoval hygienické limity. „Myslím, že na problému
    hluku nemůže nový zákon nic změnit, jenom lépe definuje
    způsoby ochrany a možnosti jak tuto ochranu vymáhat,“ řekl
    ministr.


    Komentář ze dne: 04.05.2012 16:40:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zdravotnické noviny pokrač.
    Nastavení limitů kritizuje prezident Národní hlukové observatoře
    Ivo Vaněk, který upozornil, že nedostatečná ochrana před hlukem v Praze, Brně, Ostravě a podél dálniční sítě má na svědomí nejméně 50 úmrtí ročně. „A co na to návrh protihlukového zákona? Nebude v růstové tendenci pokračovat?“ táže se Vaněk. Ministr dodává, že debata s odbornou veřejností teprve proběhne.
    (op)

    Ministerstvo zdravotnictví (MZ) zrušilo rozhodnutí pražských hygieniků. Ti v roce 2009 zamítli výjimku, která umožňuje hlučný provoz na Spořilovské ulici.
    Ministerstvo tak vyhovělo odvolání Technické správy komunikací (TSK). Hygienici budou o výjimce rozhodovat
    znovu. Proti nárůstu dopravy na Spořilově, kudy denně projíždějí tisíce kamionů, protestují místní obyvatelé i zástupci Prahy 4. Obě strany zorganizovaly petice, které podepsaly tisíce lidí. Obyvatelé kvůli neřešené situaci na Spořilovské
    také několikrát demonstrovali. Vadí jim nejen hluk, ale především smogové zatížení. „Obyvatelé evidentně nejsou na prvním místě, není respektováno základní právo lidí na zdraví a život,“ reagovala na rozhodnutí ministerstva Jana Růžičková z občanského sdružení SOS Spořilov. „Na tomto problému neexistuje politická shoda a lidé na to doplácejí,“ doplnila. Obyvatelé žijící v blízkosti Spořilovské ulice podle ní trpí chronickými onemocněními, mnozí prý už kvůli znečištění vzduchu zemřeli. Praha chce od léta omezit kamionovou
    dopravu na celém území města. O záměru, který schválili zastupitelé, nyní jedná s příslušnými úřady. (klu, ČTK)
    Ministerstvo nechce Spořilovské odejmout výjimku

    Komentář ze dne: 06.05.2012 08:44:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Blokáda Hlavní 21.5.?
    Protože neustále narůstá doprava na Spořilově a jsou zde každý den kolony a ještě se zvažuje zúžení Magistrály od Spořilova, což znamená další desetitisíce aut v sídlišti ve zkušebním provozu v největších vedrech v červenci.
    V současné době se v centru Spořilova pohybuje 80 tisíc aut + 1500 autobusů, což je naprosto extrémní situace.....

    Komentář ze dne: 06.05.2012 09:06:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Blokáda Hlavní 21.5.?
    V sídlišti má být klid jako dnes v neděli a čistý vzduch i ve všední den. Jinak je to tu plynová komora.
    Dýchejte než Vás zase otráví jedy.

    Komentář ze dne: 07.05.2012 07:16:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: Blokáda Hlavní 21.5.?
    Co? Blokáda 21.5. Jsem ZA!!!!! Ale stejně důležité je jít na květnové zasedání magistrátu!

    Komentář ze dne: 07.05.2012 07:21:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Blokáda Hlavní 21.5.?
    Blokáda by byla v pondělí a ve čtvrtek by byl magistrát, tak by se to docela hodilo, protože to co se děje na Spořilově s dopravou je fakt masakr!
    Zajímavé je jak se naši politici zastávají např. Tymošenkové, ale svoje lidi by nechali klidně zhebnout!

    Komentář ze dne: 07.05.2012 14:06:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Blokáda Hlavní 21.5.?
    Dobře, musíme ale začít blokádu organizovat - policii a média mít v záloze. A to už je za pár dnů!! A samozřejmě začít zvát lidi. Tak jdeme do toho nebo jak?

    Komentář ze dne: 07.05.2012 22:55:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Blokáda Hlavní 21.5.?
    já do toho tedy jdu na plný kule :-) a prosazuji blokádu sjezdu z JS a celodenní nebo klidně i trvalou - ať už to stojí za to! budu tam stát klidně neustále - a spojit to i s hladovkou, možná ze mě bude pak i štíhlej chlap :-) ne, každopádně já do toho jdu!

    Komentář ze dne: 06.05.2012 17:56:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Mrtvice a infarkt díky Spořilovské!
    Výfukové plyny zvyšují riziko infarktu a mrtvice

    Velkoměsta lákají mladé rodiny k pohodlnému životu plnému moderních výdobytků. Jenže pokud taková metropole nepatří k nejekologičtějším a její komunikace praskají pod návalem automobilů, pak je moderní a pohodlné zároveň velmi nebezpečné pro srdce. To totiž vážně poškozují výfukové plyny, které také zvyšují riziko infarktu a mrtvice.

    Komentář ze dne: 07.05.2012 08:22:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Dočkají se obyvatelé Spořilova bydlení bez kamionů?
    Praha - Jak dostat kamiony z obytné zóny na Spořilově? Tento problém řeší už rok a půl místní obyvatelé. Před několika týdny jim ale výrazně „uškodilo" stanovisko ministerstva zdravotnictví, které v podstatě posvětilo průjezd kamionů Spořilovskou ulicí.

    Ministerstvo zdravotnictví, v jehož čele stojí Leoš Heger (TOP 09), zrušilo rozhodnutí pražských hygieniků, kteří v roce 2009 zamítli výjimku umožňující hlučný provoz na frekventované Spořilovské ulici.

    „Tato malá zpráva znamená pro občany Spořilova doslova smrtící úder. Proč není respektováno zdraví člověka a etika? Morální a v souladu s právem bylo již na začátku nepustit další kamióny na Spořilov, který je doslova ve smrtícím obklíčení tří největších dálnic v republice, kde projíždějí stovky tisíc aut, a je zde tak nejhorší dopravní situace v celé Praze," řekla Deníku Jana Růžičková občanského sdružení SOS Spořilov. Jeho členové pravidelně na zasedáních zastupitelstva protestují proti kamionům, jež jezdí po jejich sídlišti a ničí zdraví místních.

    „Když konečně Hygienická stanice hlavního města Prahy uznala, že došlo porušení zákona o ochraně veřejného zdraví, tak nadřízený orgán, kterým je ministerstvo zdravotnictví říká, že zákon porušen není," diví se Růžičková.

    I hlavní město Praha už souhlasilo s potřebou řešit průjezd kamionů po metropoli. Zastupitelé se na březnovém zasedání shodli, že chtějí těžkou tranzitní dopravu stopnout ještě před hranicemi Prahy.

    „Naše rozhodnutí o tom, že nechceme kamiony v Praze, urychlil fakt, že lidé ze Spořilova doložili, jaké zdravotní komplikace jim těžká nákladní doprava způsobila," řekl Deníku primátor Prahy Bohuslav Svoboda (ODS).

    Jednání váznou
    Praha chce zabránit vjezdu kamionů do města již letos v létě. Musí o tom jednat s ministerstvem dopravy a Středočeským krajem. A tato jednání ale váznou. Právě některé obce ve Středočeském kraji silně protestují proti tomu, aby se u nich kamiony „zastavily".

    „Je to pro nás naprosto nepřijatelné. Kamiony využívají hlavně silnici 101 ve směru na Jirny a Škvorec. Těžkou nákladní dopravou by tak byla zasažena hlavně severní část Úval, například Slovany," vysvětlil starosta Úval Jan Šťastný (ODS).

    Jediné, co by stávající situaci s nadměrným provozem kamionů vyřešilo, je dostavba Pražského okruhu v úseku mezi dálničním tahem D1 a Běchovicemi. Stát ale nemá na stavbu peníze, navíc proti výstavbě této části okruhu protestují různá občanská sdružení.

    Nemoci obyvatel Spořilova v číslech
    V rámci dotazníkového šetření 2012 bylo odevzdáno 167 formulářů, z toho 155 dospělých, 12 dětí.

    1. kardiovaskulární nemocise projevily u 38 respondentů.

    2. dýchacími problémytrpí 95 lidí.

    3. poruchy imunity a výskyt alergieuvedlo v dotazníkovém šetření celkem 138 osob.

    4. kožními problémytrpí 73 účastníků šetření.

    5. psychické problémy,jako je nespavost, neuróza, bolest hlavy a deprese uvedlo ve formuláři 71 osob.

    Podle informací státního zdravotního ústavu z roku 2

    Komentář ze dne: 07.05.2012 08:23:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Dočkají se obyvatelé Spořilova bydlení bez kamionů?
    Nemoci obyvatel Spořilova v číslech
    V rámci dotazníkového šetření 2012 bylo odevzdáno 167 formulářů, z toho 155 dospělých, 12 dětí.

    1. kardiovaskulární nemocise projevily u 38 respondentů.

    2. dýchacími problémytrpí 95 lidí.

    3. poruchy imunity a výskyt alergieuvedlo v dotazníkovém šetření celkem 138 osob.

    4. kožními problémytrpí 73 účastníků šetření.

    5. psychické problémy,jako je nespavost, neuróza, bolest hlavy a deprese uvedlo ve formuláři 71 osob.

    Podle informací státního zdravotního ústavu z roku 2010 je právě Praha 4 jedním z míst s nejvyšším výskytem nádorových onemocnění v Praze.

    Autor: Jitka Eisenhammerová


    Komentář ze dne: 07.05.2012 13:02:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Blokády
    jako sorry, ale nevím na co stále čekáte? Říčany již dopředu avizují, že pokud budou kamiony jezdit přez ně budou blokovat dopravu i týdny... my jsme se tady zmohly za rok a půl na hodinovou blokádu... kamiony tu jezdí, protože jsme k ničemu! musíme to zablokovat a třeba se i porvat s policií! raději dostanu po hubě než mít rakovinu plic!!! broberte se už konečně!

    Komentář ze dne: 07.05.2012 13:31:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Všimněte si, že za každou prasárnou v posledních pár letech stojí někdo z TOP09! A nejen co se týče Spořilova. Postřílet tu pakáž!

    Komentář ze dne: 07.05.2012 15:30:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    Svatá pravda, TOP09 neudělala pro Spořilov vůbec nic a dokonce uškodila s tou vyjímkou (Heger je TOP09). A ani na Praze 4 TOP09 nic nedělá. Nikdo tam neřekl, že kamióny nepatří hlavně na Spořilovskou a Spořilov vůbec nehájí!

    Komentář ze dne: 09.05.2012 10:29:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    Ano, TOP 09 dělá pro Spořilov víc než dost...škody. Vzpomeňme třeba i na geniální nápad se zužováním Magistrály (Hudeček, TOP09)... :-/

    Komentář ze dne: 09.05.2012 17:01:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - sa na (@)
    Titulek: Re: Re: Re:
    Dobrý den, ano TOP09 a VV nehájí zájmy občanů,hájí zájmy malé skupiny chamtivých,mocichtivých jedinců!!! Není to politická strana ,ale sekta bezohledných podnikatelů s naším státem,s naším zdravím,našemi životy.Abychom na Spořilově nezdechli ,určitě musíme začít zlobit-blokovat,blokovat,blokovat

    Komentář ze dne: 09.05.2012 09:06:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Blokáda je nutná!
    Rozhodně to chce blokádu - Spořilovská jako každý den díky kamiónům stojí a osobáky ty objížděj po Hlavní na desítku. Smrdí to tu zase příšerně od výfuků a v tom chodí lidi na polikliniku, děti do školy, matky s kočárkama na procházku, stařečci to sotva udýchají.
    A nic se stále neděje... :-((

    Komentář ze dne: 09.05.2012 11:02:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kuuření ne ale kamióny ano? Jde o stejné škodliviny!
    Típněte cigarety. Heger opět navrhuje zákaz kouření v hospodách
    8. května 2012 11:27
    Úplný zákaz kouření v restauracích je opět na pořadu dne. Ministerstvo zdravotnictví chystá novelu tabákového zákona, ve které jsou jednou z variant i nekuřácké hospody. "Hledáme takové řešení, které by dostatečně chránilo nekuřáky a současně by neškodilo podnikatelům," přiblížil Boris Šťastný (ODS).

    Novela, která nyní na ministerstvu zdravotnictví vzniká, počítá s několika variantami omezení kouření v restauracích. "I do Sněmovny by měla jít ve variantách, protože na tuto problematiku existuje celá řada názorů," řekl iDNES.cz předseda poslaneckého zdravotního výboru Boris Šťastný.

    Sám Šťastný, který se na přípravě novely podílí, patří dlouhodobě mezi zastánce úplného zákazu. "Plošný zákaz je nejspravedlivější. V gastronomii pracuje více než sto tisíc lidí, a u nich je nyní porušován zákoník práce. Mají právo na ochranu zdraví," dodal. Současně by to podle něj bylo nejjednodušší, protože podnikatelé by například nemuseli investovat do stavebních úprav.

    Cigarety a zdraví
    V České republice umírá na následky kouření každý šestý člověk. Ročně jde na vrub kouření kolem 18 tisíc úmrtí, tedy přibližně padesát lidských životů denně.

    Také šéf zdravotnictví Leoš Heger je odpůrcem kouření. "Pan ministr je pro co nejpřísnější úpravu v oblasti kouření," okomentoval mluvčí úřadu Vlastimil Sršeň. Šťastný dodal, že novela má podporu i premiéra Petra Nečase.
    Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/tabakovy-zakon-ko ureni-0vj-/domaci.aspx?c=A120504_090653_ domaci_abr

    Komentář ze dne: 09.05.2012 11:05:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Kuuření ne ale kamióny ano? Jde o stejné škodliviny!
    Na ochranu zdraví má právo personál v restauracích - naprostý souhlas!
    Ale obyvatelé Spořilova právo na zdraví podle Ministerstva zdravotnictví nemají - krásný příklad dvojího výkladu zákona!

    Komentář ze dne: 09.05.2012 16:59:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek:
    víte, proč tu jezdí ty kamiony? protože stále kecáme a nic pořádného neděláme! co tak přestat kecat a jít tu mrchu Spořilovskou zablokovat? již nevěřím na jiné řešení, bohužel...

    Komentář ze dne: 10.05.2012 08:07:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Na Barrandově jde vše, na Spořilově máme smůlu!
    Na Barrandově přibudou místa bez aut
    PRAHA – Plochy, kde se v klidu mohou procházet lidé, aniž by museli dávat bedlivý pozor na projíždějící auta, přibudou na Barrandově. Vedení Prahy 5 se na své poslední schůzi shodlo na pokračování obnovy ploch určených výhradně pro pěší.

    Komentář ze dne: 10.05.2012 14:51:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Na Barrandově jde vše, na Spořilově máme smůlu!
    Je tedy nutné požadovat na radnici Prahy 4 pěší zónu na Hlavní ulici u Centrumu a proč ne třeba zasypat Spořilovskou a vytvořit zde park???

    Komentář ze dne: 10.05.2012 14:57:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Na Barrandově jde vše, na Spořilově máme smůlu!
    Z Hlavní musí být zelená zóna už kvůli hřišti pro seniory, které v současném znečištěném prostředí může spíše ublížit!

    Komentář ze dne: 10.05.2012 20:06:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Na Barrandově jde vše, na Spořilově máme smůlu!
    Sídliště má navržený relativně inteligentně okružní systém dopravy + radiální Hlavní. Rušit Hlavní je nesmysl...

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:31:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Na Barrandově jde vše, na Spořilově máme smůlu!
    Jednoproudá silnice procházející parkovištěm není radiální, to by muselo být parkoviště zrušeno a byla by dvouproudá. Pak lze souhlasit s Vaší tezí.

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:36:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Na Barrandově jde vše, na Spořilově máme smůlu!
    Nerozumím. Hlavní v prostoru sídliště přece jede obousměrně. Co s tím má společného dvouproudost? Okružní Na Chodovci a Choceradská mají také jeden pruh pro každý směr.

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:41:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na Barrandově jde vše, na Spořilově máme smůlu!
    1 směr je jednoproudý a dochází tu k blokaci veškeré dopravy auty vyjíždějícími z parkoviště. Jeden dopravní prostředek tu zastaví díky přechodům a parkovišti i více než třikrát. Radiály mají 2-3 pruhy a doprava kontinuální. To jen technicky.

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:45:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na Barrandově jde vše, na Spořilově máme smůlu!
    Ach tak. To ano. Jen teda ty 2-3 pruhy nebudou zřejmě parametrem radiálnosti, chápu to spíše jako geometrickou valstnost. Ale to je jen slovíčko...

    Komentář ze dne: 10.05.2012 10:41:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana Karlovská (jana.karlovska@atlas.cz)
    Titulek: Nabízím aktivní organizaci a pomoc při blokádě
    Dobrý den všem,
    myslím, že je nejvyšší čas se opravdu aktivně věnovat organizaci blokády, protože nic jiného nepomáhá. Všem dosavadním snahám skládám velkou poklonu a je mi ctí, že takoví lidé, jako je paní Růžičková a pan Semotán jsou moji sousedé, ale bohužel zatím tyto snahy nepřinesly takový efekt, jaký bychom si přáli. Znovu podotýkám - NE vinou jejich aktérů. Nabízím spoluorganizování blokády. Přidejte se ke mně, vytvoříme organizační skupinu, která bude osobně zvát své sousedy a aktivovat své okolí, připraví oznámení médiím a policii. Propojíme občanské sdružení Spořilov - pod vedením pana Vaňka a SOS Spořilov a třeba i další občanské aktivity (zájem má Hnutí Duha). Termín blokády - opět na přechodech při sjezdu z Jižní spojky - navrhuji dne 1.června - pátek - Mezinárodní den dětí. Hesla na transparentech by se tak mohla mimo jiné zaměřit na to, že chceme zdravou generaci našich dětí. Dále bychom mohli tuto blokádu udělat už od poledních hodin, právě s dětmi ze spořilovských škol, je jich tu poměrně dost - 2 základky, několik mateřských (?), gymnázium. Pak by mohli postupně přicházet lidé po práci. Blokáda by tak mohla trvat několik hodin. Pokud vás můj nápad osloví, pište mi na adresu uvedenou v záhlaví tohoto příspěvku, rozešlete tuto informaci svým sousedům a přátelům a pojďme OPRAVDU do toho. Zatím to je, jak se na tomto webu můžeme už dlouho dočítat, jen taková hra na "aktivní přístup", to mi promiňte, ale je to tak, sebe nevyjímám. Hezký den, Jana Karlovská, Severovýchodní V.3

    Komentář ze dne: 10.05.2012 15:40:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Nabízím aktivní organizaci a pomoc při blokádě
    Děkujeme za nabídku pomoci. Zatím v SOS Spořilov + asi 10 občanů zvažujeme blokádu na Hlavní ulici na přechodu u Centrumu, s cílem poukázat na celkovou nadměrnou zátěž Spořilova a zejména na plány dalšího přivedení desetitisíců aut do našeho sídliště a rezidenční zóny.

    Po blokádě i po happeningu přímo u Spořilovské však řada lidí onemocněla akutními alergickými reakcemi. Osobně nedoporučuji se v té zóně vůbec zdržovat déle než je nutné.

    Proto ta Hlavní ulice, kde bychom byli dále od hluku, prachu a jedů. Bylo by to také menší riziko pokud by se zúčastnili děti, tak jak navrhujete. Mimochodem k 1.6. je to celkem dobrý nápad, protože děti a naši starší spoluobčané patří k nejohroženějším vůbec. Mohli bychom to oživit i něčím co je pro děti zajímavé, aby se nám tam nenudily. A připravit také něco pro starší generaci, co by je mohlo potěšit. Moc radostí jim dnešní doba opravdu nepřináší.

    Zdraví JR

    Komentář ze dne: 10.05.2012 15:41:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Nabízím aktivní organizaci a pomoc při blokádě
    opravuji - zúčastnily děti... JR

    Komentář ze dne: 10.05.2012 19:19:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Nabízím aktivní organizaci a pomoc při blokádě
    BLOKÁDU JISTĚ ANO, ALE NE VE SPOLUPRÁCI SE ŠMEJDEM JMÉNEM VANĚK A SPOL. TO PRÁVĚ ONI CHTĚJÍ PŘESUNOUT VŠECHNU DOPRAVU ZE STARÉHO SPOŘILOVA NA SÍDLIŠTĚ - POZOR NA NĚ! PANÍ KARLOVSKOU NEZNÁM, ALE MYSLÍM, ŽE ANI JÍ MOC KAMIONY NA SPOŘILOVSKÉ NETANKUJÍ! NEBO ANO - V SEVEROVÝCHODNÍ V.3? POZOR NA LIDI ZE STARÉHO SPOŘILOVA - JSOU TO KŘIVÁCI! NEVĚŘTE JIM ANI SLOVO! VAŇKA ZNÁM OSOBNĚ A JE TO LEVÁK LEVEJ, KONFIDENT A PODLEJZÁK MČ.PRAHA4!

    Komentář ze dne: 10.05.2012 20:22:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Nabízím aktivní organizaci a pomoc při blokádě
    Jakou dopravu a odkud? Starej Spořilov zatěžuje kromě dálnic především Hlavní, tou jezdí sídliště do centra + tranzit na Prahu 10. Takže jestli někdo někoho zatěžuje, tak sídliště Starej a to stejně nemá řešení...

    Komentář ze dne: 10.05.2012 21:54:11     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana Karlovská (@)
    Titulek: Re: Re: Nabízím aktivní organizaci a pomoc při blokádě
    Ano, právě jste předvedl(a), jaké nás chce ten politik nahoře mít, aby mohl být i nadále v klidu...

    Komentář ze dne: 10.05.2012 22:07:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Nabízím aktivní organizaci a pomoc při blokádě
    No jo, rozděluj a panuj...

    Komentář ze dne: 10.05.2012 10:50:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana Karlovská (jana.karlovska@atlas.cz)
    Titulek: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Jako další příspěvek zasílám výňatek z mailu, které mi chodí z Hnutí Duha. Je o tom, že každý z nás jim může napsat a přidat se k hromadné žalobě na stát z důvodů pro nás velmi aktuálních. I tady můžete projevit svou osobní aktivitu a odvahu:
    (1) SMOG: Hledáme postižené

    Smog ve vzduchu pravidelně překračuje platné hygienické limity. Statisíce lidí kvůli tomu trpí zbytečnými chorobami, od bronchitidy po astma. Stát by měl podle zákona zajistit jejich dodržování - ale (milosrdně řečeno) nedělá dost. A hlavně: nedělá zdaleka ani tolik, co by udělat mohl.

    Možná také vy patříte mezi postižené. V tom případě máme pro vás zvláštní nabídku od našich kolegů z organizace URAcademy. Spolu s právníky chystají hromadnou žalobu poškozených lidí, která by žádala soud, aby státu příkázal dodržovat své vlastní závazky. Hledají lidi, kteří by byli ochotni se přidat. Musíte splnit tři podmínky: musíte za prvé žít v místech, kde smog překračuje limity (http://portal.chmi.cz/files/portal/docs /uoco/isko/grafroc/groc/gr10cz/png/oII43 x1zdrLV.png), za druhé vy nebo vaše děti trpět chorobami dýchacího ústrojí a za třetí - samozřejmě - chtít do toho jít. Nebudou od vás potřebovat více než lékařskou zprávu a plnou moc. Nic na tom nevyděláte, ale možná pomůžete donutit ministry, aby dělali svoji práci. Pokud jste ochotni se přidat, napište na info@hnutiduha.cz (do předmětu e-mailu napište prosím Žaloba proti smogu). Předáme Váš kontakt dál.

    Ještě mám jednu poznámku, kterou už jsem tu psala několikrát, ale nikam jsme nepokročili. Když něco chci udělat, nemůžu se u toho schovávat. Milá Veselko, milý Pitrsi, je pěkné, že do toho chcete jít "na plné kule", tak pojďte a neschovávejte se za přezdívku. Jedině tak to může mít úspěch. Odvahu všem nám spořilovským alespoň vylézt ze svých anonymních klecí a konečně se nadechnout zdravějšího vzduchu - když se povede - a já věřím, že se to povede:-)) -přeje Jana Karlovská

    Komentář ze dne: 10.05.2012 17:17:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Milá paní Karlovská, já se neschovávám za přezdívku, ale pod tímto nickem mě znají lidé z SOS Spořilov... S nimi spolupracuji velice aktivně již od samého počátku a snažím se seč mohu přispěti ke zklidnění Spořilova a Spořilovské. Teď jsem dokonce psal i několikastránkový dopis starostovi P4 ohledně dopravní situace na Spořilově. Pominul jsem trochu Spořilovskou (o té toho bylo napsáno více než dost) a nejvíce jsem apeloval na uzavření ulice Ke Spořilovu, která tu dělá největší zlo. Jistě všichni víme o čem je řeč. Jak jsem již psal, pro blokádu jsem všemi deseti, ale pro blokádu sjezdu z JS a to ještě ke všemu pro blokádu TRVALOU, nechci blokádou prudit Spořilováky. Ale pokud bude na Hlavní, přijdu. Jako vždy. Jen nemám čas chodit na vystoupení na Magistrátu. Pomalu ale jistě přestávám věřit na diplomacii a začínám spoléhat na hrubou sílu a občanskou neposlušnost. Raději skončím v cele předběžného zadržení za blokování dopravy než v krematoriu. Jinak nemám ambice sám sebe zviditelňovat a masírovat si ego, ale pokud Vás zajímá kdo jsem, tak PITRS - Petr Máslo, Svojšovická 2837/16

    Komentář ze dne: 10.05.2012 21:44:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana Karlovská (@)
    Titulek: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Dobrý den, pane Máslo,
    byla jsem na prvním setkání budoucích členů SOS Spořilov a sdružení Spořilov v kavárně Capucino. Až teď jsem pochopila, že jsem zřejmě byla zařazena do škatulky mezi nějaké "starospořilováky s negativní nálepkou" (viz příspěvek výše), a tudíž se s nimi nedá zřejmě spolupracovat. Na další setkání už mě nikdo nepozval. I když jsem po mailu nabízela pomoc při poslední blokádě, nikdo na můj mail nereagoval. Připadá mi to velmi smutné a hlavně velká škoda pro celý Spořilov, protože pokud nepotáhneme za stejný konec provazu, budeme to mít těžší všichni. Nemám ambice se zviditelňovat, jen mi připadalo, že se v diskuzi pláče pořád stejně a že by bylo dobré dát do toho nějaký pozitivnější impuls. Připadá mi nesmyslné se hodnotit a útočit na sebe v situaci, kdy mnozí dle příspěvků mají pocit, že jim jde téměř o život. Ale pokud tu není místo pro férovou komunikaci a spolupráci na podkladě slušných argumentů a místo toho se tu soutěží, kdo má větší ego, raději věnuji svou energii, i když s lítostí, jinam...

    Komentář ze dne: 10.05.2012 22:00:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Je to smutné, ale nějak se nechápeme. Mě je celkem šumák, jestli na blokádě budou stát lidi ze Starého Spořilova nebo z Nového Spořilova. Čím více lidí, tím lépe, ať už jsou třeba z Plzně apod :-) Já tak reagoval jen abych uvedl na pravou míru to, že se tu jen schovávám za nějakou přezdívku, mám plno řečí a skutek utek. Už jsem tu několikrát psal, že musíme přestat mluvit a začít jednat. A pokud není v našich silách zatím zabránit té "prasárně" na Spořilovské, musíme apelovat na starostu, aby byla uzavřena ulice ke Spořilovu. To opravdu neskutečně odlehčí jak Starému tak Novému Spořilovu. Zde přikládám jeden odstavec z dopisu adresovaném starostovi p. Horálkovi, myslím, že je z něj patrno, že ač jako - abych Vás parafrázoval - novospořilovák myslím také na Vás starospořilováky. A pokud chcete věnovat svojí energii pomoci Spořilovu jako celku, jedině dobře.

    Komentář ze dne: 10.05.2012 22:01:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Jako nejvyšší prioritu navrhuji uzavření ulice Ke Spořilovu. Tím naprosto maximálně pomůžete celému sídlišti. Jedná si o ulici, která pouze slouží ke zkracování cesty obyvatel Prahy 10 a nám do sídliště přivádí tisíce až desetitisíce automobilů! Vždy když se v ranních a dopoledních hodinách ucpe Spořilovská směrem do centra, zkoušejí to všichni objet po Senohrabské a Hlavní do ulice Ke Spořilovu a pak dále na P10 nebo zpět ulicí Záběhlickou do ulice Bohdalecká nebo U plynárny (neboť Spořilovská a Chodovská jsou každé ráno na několik hodin totálně ucpané). A také si takto řidiči zkracují cestu místo toho aby jeli po JS. Myslím, že budete souhlasit s tím, že vjezd do sídliště by měl být pouze pro rezidenty. Velmi výrazně se tím také sníží zatížení Starého Spořilova. Jak jistě víte, ulice Hlavní protíná Starý i Nový Spořilov. JS byla osvobozena od kamionů, aby se auta stáhla z městských částí a jezdila po ní. Tím nejvíce utrpěl Spořilov. A díky tomu, že je JS od Spořilova směrem na Černý most často ucpaná si řidiči zkracují cestu přes nás. To je ale opravdu IRONIE! Toto opatření ocení nejen celý Spořilov, ale především lidé bydlící podél zmiňované Hlavní ulice.

    Komentář ze dne: 10.05.2012 22:11:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Tam by měla být blokáda! Jinak dobře analyzováno...

    Komentář ze dne: 11.05.2012 14:43:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Hlavní u Centrumu je ideální, nejde totiž jen o průjezd na Prahu 10, ale o několik dalších vážných problémů, které Spořilov ohrožují. Viz. souhrn níže i s číselným vyjádřením o jakou katastrofu se jedná!

    Obchoďák je nejnavštěvovanější a také nejvíce zasažený jedy od Spořilovské.

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:03:58     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Paní Karlovská, možná nevíte, že někteří lidé (asi stovka) ze Starého Spořilova podepsali 2 petice proti řešení situace na Spořilovské, místo aby bojovali s SOS Spořilov za odvedení kamiónů z Prahy 4 resp. Prahy.
    Stejně jako Vy se domnívám, že postup má být společný!

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:24:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Skupina ze záp. kouta Spořilova u křížení JS - D1. bohužel nehledá společnou řeč a strategii a dělají takové nepřeložené akce, které nakonec uškodí všem...

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:29:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Ano uškodí všem a nejvíce právě jim, a to zejména dopadne-li Kačerov. Normálně by totiž vše pokračovalo po Jižní spojce a neměli by to tam dvakrát!

    Komentář ze dne: 14.05.2012 16:50:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    A jak by asi tak mohl být společný?? Je snad u Spořilovské zatahování autobusů z celé Prahy, Zapa, Depo Kačerov, magistrála, Jižní spojka, další nájezdy a podjezdy jako v západním cípu Spořilova? Není. Celých 25 let tam doprava stála v koloně celé dny! ne pár hodin jako na Spořilovské. A k tomu výše jmenované! Je to nějak málo? Min. rozhodně více než u Spořilovské. Hluk se tam nenese pouze z jedné komunikace, hned z několika a je to hluk z celého města. To vše bez jakokoli protihlukové bariéry! Nechápu tedy jak se můžete domnívat, že postup by mohl být společný, když součástí Petice pro tento údajný společný postup byl v 1. bodě odsun kamionů zpět na JS. K tomu se lidé z této části asi těžko připojí. Nevím co vám na tom není jasné a proč by měli bojovat s SOS Spořilov. S Vaším laskavým dovolením mají právo také bojovat za svá práva a zájmy, jak uznají za vhodné. A tím rozhodně není návrat kamionů na JS.

    Komentář ze dne: 14.05.2012 16:57:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    co takhle vytlačení kamionů z Prahy, ty debile TUPEJ! zase jeden starospořilovák s IQ houpacího koně...

    Komentář ze dne: 15.05.2012 09:22:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Ale prosimtě.V zástavbě rodinných domů na starém Spořilově bydlí odjakživa samí inteligentní lidé. Vytlačení kamionů z Prahy je samozřejmě v pořádku. Ale ne přes jižní spojku. To bylo z příspěvku zřetelné. Takže houpací kůn jsi Ty.

    Komentář ze dne: 15.05.2012 15:55:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - sa na (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Dobrý den,ano v celé Praze bydlí inteligentní lidé.Máte prosím vy bydlící v rod.domcích na starém Spořilově konkrétní trasu kudy hnát kamiony z Prahy a z ČR? Ani jediný občan si nezaslouží ,aby musel živořit kvůli znehodnocenému životnímu prostředí.Jakými cestami vrátíme kamiony cizákům domů???? Děkuji za info.

    Komentář ze dne: 15.05.2012 09:31:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Autobusové garáže DP hl.m. Prahy:

    1. Garáže Hostivař - 204 autobusů k 1.9.2005
    2. Garáže Kačerov - cca 200 autobusů
    3. Garáže Klíčov - kromě hal pro 180 vozů jsou vozy umístěny i na venkovních odstavných plochách
    4. Garáže Řepy - 283 autobusů k 1.1.2007
    5. Garáže Vršovice- cca 210 autobusů (praha.mhd.vhd.cz)

    zdroj Wikipedie, mimo údaje o počtu busů v garážích Vršovice

    Komentář ze dne: 15.05.2012 18:54:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Rozhodně ale nejsou v právu pokud se zbavili své zátěže na úkor někoho jiného a hlavně tím zničili životy o několik řádů více obyvatelům. Pokud by kamióny pokračovaly po Jižní spojce tak by se Spořilov zbavil celé poloviny zátěže. Takhle bojovalo pár lidí ze západní části společně s Jižní spojkou za to, aby nebyly kamióny Krč-Bráník-Chuchle-Barrandov. Nezdá se vám, že vás tedy ti od Jižní spojky podvedli? Oni to tam díky vám mít nebudou, ale Spořilov to vyžere celé. To je výsměch ne? Kdo jinému jámu kopá sám do ní padá?? Uvědomujete si vůbec co to Spořilovu způsobilo za katastrofu??

    Komentář ze dne: 15.05.2012 18:54:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Hnutí DUHA hledá postižené smogem
    Rozhodně ale nejsou v právu pokud se zbavili své zátěže na úkor někoho jiného a hlavně tím zničili životy o několik řádů více obyvatelům. Pokud by kamióny pokračovaly po Jižní spojce tak by se Spořilov zbavil celé poloviny zátěže. Takhle bojovalo pár lidí ze západní části společně s Jižní spojkou za to, aby nebyly kamióny Krč-Bráník-Chuchle-Barrandov. Nezdá se vám, že vás tedy ti od Jižní spojky podvedli? Oni to tam díky vám mít nebudou, ale Spořilov to vyžere celé. To je výsměch ne? Kdo jinému jámu kopá sám do ní padá?? Uvědomujete si vůbec co to Spořilovu způsobilo za katastrofu??

    Komentář ze dne: 10.05.2012 14:53:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Na Spořilově kolabují dnes lidé a jezdí celý den sanitky!
    V sídlišti jsou kvanta prachu a díky počasí a vedru tu kolabují lidé, hlavně senioři... :-(( Léto už tu rozhodně nepřežijeme, zejména pokud budou delší vedra.

    Komentář ze dne: 10.05.2012 17:17:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zase kolona na Hlavní!
    A kolem plno matek s kočárky, prostě úděsné!

    Komentář ze dne: 11.05.2012 14:52:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Zase kolona na Hlavní!
    včera jsem se okolo 19h pohybovala na Hlavní u Centrumu, během 15 minut alergická reakce - pálení očí, škrábání v krku, potíže s dýcháním, náběh na astma. Dnes okolo 14h po 10 minutách totéž.
    Začínají se tvořit opary! Známí mají tytéž příznaky!

    2 dny nevětráme, protože to prostě nelze, vzduch je jedovatý a dráždivý.
    Bude-li takových dní v létě více za sebou tak je to smrťák!

    Domnívám se, že věc je již natolik závažná, že musí být řešena okamžitě!


    Komentář ze dne: 05.06.2015 11:38:40     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv


    Komentář ze dne: 11.05.2012 14:38:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    na Spořilovské (55 000 aut denně, z toho 11 000 kamiónů a podle Felixe z ČESMADu dokonce 20 000 kamiónů)
    na Hlavní (proti tranzitu osobáků z P10, které patří na Jižní spojku - asi 25 000 aut denně)
    preventivně proti zúžení magistrály od Spořilova, což v největších vedrech může přivést do sídliště dalších až 30 000 osobáků
    preventivně proti plánovanému zobousměrnění Senohrabské, které by přivedlo do sídliště dalších asi 10 000 aut
    proti plánovanému zkrácení intervalu bus 118
    Celkově by pak jezdilo křížením Hlavní Senohrabská denně 1500 autobusů

    Takováto kumulovaná nadměrná autobusová + kamiónová+ osobní doprava přímo pod okny obyvatel prokazatelně vyvolává těžká onemocnění, včetně smrtelných (jemné prachové částice, jedy z výfukových plynů)!

    Na Spořilově jde dnes již opravdu o život! Jistě jste si všimli i na Staráku, jak dramaticky narůstá provoz na Hlavní, kde jsou často kolony. Kamióny také stojí v kolonách.

    Magistrát tvrdí - osobní doprava se stahuje z obytné zóny, ale na Spořilově se naopak stahuje z dálnic přímo mezi domy, což je nepřípustné!
    A naproti tomu paradox - prázdná Jižní spojka
    Zdravím všechny JR

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:02:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Max (@)
    Titulek: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    Někde to bohužel jde: http://ekonomika.idnes.cz/mesta-zavedou- nizkoemisni-zony-dna-/eko- doprava.aspx?c=A120510_214907 _eko-doprava_brm

    Komentář ze dne: 11.05.2012 21:50:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    Jste trouba, který naskakuje politikům na vějičku. Všechny kamiony splňují "Oj" normy. Odse.ou to akorát důchodci se svými Škodovkami, kteří jedou 2x do měsíce na nákup. Je mi Vás líto, takové užitečné idioty (vědecký termín, nikoliv urážka) Kalousek potřebuje!

    Komentář ze dne: 12.05.2012 09:30:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Max (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    Ať to klidně důchodci odnesou pokud jedou smradlavou Škodovkou za slevami :-) ale pokud jsou rezidenti tak jim to muže bejt fuk. Co se týká kamionu tak na sídlišti nemají co dělat ať klidně splňují „OJ“ normu. A raději budu užitečný idiot než neužitečný důchodce komunista co jenom remcá.

    Komentář ze dne: 12.05.2012 12:03:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    Nebreč potom u voleb mádlo-isse, budou volit ty, co je nechali alespoň přežít!

    Komentář ze dne: 12.05.2012 18:07:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    Neboj brečet nebudu rudí bratři se k moci už nevrátí. Ale tahle diskuze je o něčem jiném než to směřuješ. Odkaz jsem dal jen pro zajímavost jak se dá snížit automobilová zátěž, především ta tranzitní. A pokud by to vyhnalo z Prahy stará auta jen dobře!

    Komentář ze dne: 11.05.2012 21:42:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Bearded (@)
    Titulek: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    Ano, na "Staráku" (ne u Kačerova, ale u Spořilovské) jsme si toho všimli. Auta odjíždějící ze sídliště směr JIH nejedou přirozenou cestou Senohrabskou, ale ucpávají křižovatku u školy v Jižní! Chováte se stejně ohleduplně jako Běchovičtí! Myslíte, že "dramatickou" dopravní zátěž na Hlavní tvoří především "Starák", nebo sídliště (zkuste jednoduchou aritmetiku na parkovištích)?

    Komentář ze dne: 11.05.2012 23:09:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    to Bearded:
    vážený pane/paní, "dramatickou" dopravní zátěž na Hlavní dělají lidé, kteří místo toho aby jeli na P10 po JS si to zkracují přes Spořilov - jak Starý tak Nový! rozum do hrsti! kdyby se zabránilo průjezdu na P10 ulicí Ke Spořilovu - jak jsem psal výše - tipuji, že doprava na Hlavní by poklesla min. o 60% drtivá většina je jen tranzit skrze nás! a hodně lidí jedoucích ze sídliště směr jih jezdí ulicí Choceradskou a pak při výjezdu z ní po Senohrabské, která je už poté obousměrná - diskutujte až budete o dopravě zde něco vědět! o tom, že větry ženou vše na nás (na sídliště) a nemáme tu ani takové valy jako mají lidé u Spořilovské na straně co je poliklinika snad nemá ani cenu mluvit!

    Komentář ze dne: 12.05.2012 01:22:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    Jj, u mostu (Hlavní) přes Spořilovskou jsou opravdu gigantické valy a venku je zrovna uragán (směr východ) ;-)))))). Lituji Vás, trpíte nejvíc!

    Komentář ze dne: 12.05.2012 14:14:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    100% souhlas s tím tranzitem aut z Prahy 10. Je to hrůza, každé ráno jedou ulicí kolem zámečku a pak na Hlavní kde stojí na světlech. A odpoledne tu dělají několikahodinové kolony. Podle toho kolik jich zahýbá u Penny tipuji, že jich může být i 80%. Z Hlavní tu jezdí nejvíce tak 20% řidičů!!!
    Je to tou novou obrovskou výstavbou v Záběhlicích. Přitom mají jezdit po Jižní spojce a ne po Hlavní. Ale na JS se jim nechce kvůli kamiónům.
    Tipuji asi 15 tisíc aut denně co jsou z desítky a místo po Jižní spojce se cpou do zástavby Spořilova.
    Magistrát se holedbá jak vyhání auta ze zástavby (díky zákazu kamiónů), ale na Spořilov je naopak vhání z Jižní spojky a teď i magistrály, to je paradox co?
    Spořilov je prostě nezajímá, takže ve volbách určitě nepodpoříme vrahy Spořilováků!

    Komentář ze dne: 12.05.2012 16:22:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    No bohužel je to také dost problém toho, že dálnice obklopující Spořilov namají dobudované sjezdy a nájezdy na tyto dálnice a tím se obecně zvyšuje vnitřní doprava Spořilova i cekové ujeté metry uvnitř. Snadný přístup na dálnice a z dálnic by mohl pomoci tomu, aby se tu auta netočila dokolečka po křižovatkách, než se dostanou kam potřebují.
    Kdyby se dalo sjet z JS třeba do Zábehlické ulice, nebo do Spořilovské, potažmo do Sev.I., nebo do Na Chodovci...

    Komentář ze dne: 11.05.2012 23:21:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    a ještě dodám: počítám-li (jen opravdu obecně) že by na sídlišti žilo řekněme 10.000 lidí a bylo 1 auto na tři lidi, to je 3.333 aut... ne každý jezdí autem denně, ne každý jezdí autem přes "Starák" ale i kdyby - řekněme většina jela každý den a jela přes "Starák", tak by tam jelo plus mínus 2.000 aut - a věřte, že toho by jste si ani nevšimli! vše je tranzit na P10, být tranzit nemožný tak je na Hlavní opravdu klid, a těch pár rezidentů si ani nevšimnete! jsem zvědavej, jak se k tomu postaví p. Horálek - teď se ukáže, chce-li nám opravdu pomoci - podotýkám SPOŘILOVU JAKO CELKU!

    Komentář ze dne: 12.05.2012 01:26:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    Ten na StarémSp. nebydlí, je mu u pr....e!

    Komentář ze dne: 13.05.2012 17:22:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Starospořilovák
    To přece každý ví, že to dělá ten tranzit... Spořilov je z dopravního hlediska v podstatě jen jeden - starý a nový dohromady. Tak to bude do té doby, než někdo odstřelí ten most mezi nimi... Novospořilovští musí jezdit přes Starý a naopak, prtože to vlastně ani jinak nejde a je to opravdu malý podíl dopravní zátěže.
    Méně paranoi, více spolupráce... Západní cíp Spořilova u křížení dálnic je v trochu jiné situaci, tam je třeba je chápat.

    Komentář ze dne: 13.05.2012 14:59:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Vážení diskutující ze Starého Spořilova,
    zdá se, že velmi toužíte po návratu starých dobrých prvorepublikových časů na Starý Spořilov (oáza klidu na okraji Prahy). Až si vydupete svůj prvorepublikový skanzen, i na úkor zdraví a životů lidí z okolních sídlišť, jistě budete žít jako za první republiky se vším všudy. To znamená například, nebudete využívat služeb polikliniky a ostatních zdravotnických zařízení v sídlišti Spořilov II, pošty, nákupního střediska a dalších obchodů v sídlištích Spořilov I a II.
    Služby autoservisu Vám chybět nebudou, v souladu s prvorepublikovými tradicemi totiž stejně necháte svá auta sešrotovat a budete se vesměs dopravovat pěšky, na kole čí na koni.Nebudete využívat ani pražskou MHD.K zábavě Vám bude sloužit toliko rádio, protože televize, jakož i pračky, myčky a další bílou elektroniku lidé za první republiky neměli.Zdejší kino Sigma se Vám musí též protivit, neboť stojí na místě bývalých luk a rokle.Pokud chcete žít ve 21. století, pak se vším všudy...
    Srdečně zdraví anonym z Nového Spořilova

    Komentář ze dne: 13.05.2012 15:50:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Vážení diskutující ze Starého Spořilova,
    Přesně tak, mluvíte mi z duše. Zatím to vypadá, že sídliště může za to, že na SS je nadměrná doprava. Ale kdo se tím bude více zabývat zjistí, že většina dopravy je tranzit osobáků z desitky a kamiónů a aut z celé republiky.
    Moderní doba prostě přináší mnoho dobrého, ale spoustu špatného. Asi by měli začít řidiči osobáků konečně u sebe, koledují si všichni stejně o rakovinu!

    Komentář ze dne: 13.05.2012 17:05:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Vážení diskutující ze Starého Spořilova,
    To se asi opravdu jen zdá :-)

    Komentář ze dne: 13.05.2012 18:01:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Vážení diskutující ze Starého Spořilova,
    Srdečný anonyme, poděkuj svým komoušským kamarádům. Ti po roce 68, ztrestali odbojný Starý Spořilov tím, že vše, co jsi vyjmenoval, na Roztylském náměstí (a okolí) pozavírali a přestěhovali na sídliště. Takto bolševickými sociálními inženýry zdecimovaná perfektní sofistikovaná prvorepubliková infrastruktura se dodneška nevzpamatovala.

    Komentář ze dne: 15.05.2012 09:51:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    Paní Růžičková, PROČ si tak strašlivě vymýšlíte?? Není vám to blbý? takhle veřejně. Jaká prázdná jižní spojka? co to je za blábol? Vy nevíte při své dramatické odbornosti že se maximálně zvýšila průjezdnost a tím pádem také průjezd.. všeho co tam smí.. na jižní spojce? to přece musíte vědět, úplně mimo snad zase nejste. Ale vy si na odborníka pouze hrajete a tlacháte, co se vám zrovna hodí do krámu. Tak si tlachejte, ale se ženskejma na náměstí! Nepište blbosti do novin, článků pro veřejnost atd. Lidi si to přečtou a ti méně přemýšliví tomu pak věří. Takže "vážení" jižní spojka vážně prázdná není. Je to komunikace s provozem jako KRÁVA!!.je to tak odjakživa a kdo to neví je bud slepej a hluchej nebo cvok.

    Komentář ze dne: 15.05.2012 18:40:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Blokáda jako obrana proti nadměrné dopravě!
    Podívejte se na web magistrátu - kamery Jižní spojka - ve dne většinou pod 50% kapacity a v noci je Jižní spojka téměř prázdná. Na rozdíl od Spořilovské, kde jsou celou noc tisíce kamiónů. Čtěte prosím pozorně a nepřekrucujte! Jde o Jižní spojku v části, kde je zákaz kamiónů (Spořilov - Barrandovský most)
    Chce to jen sledovat pravidelně každý den a udělat si obrázek. A jestli chcete zeptejte se taxikářů, ti vám to zcela jistě potvrdí tak jako mně!

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:21:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Blokáda
    budeme tu ještě dlouho fňukat a vylévat si srdíčka? nebo to už konečně zablokujeme - jak vidíte - neustále si s námi budou vytírat prdel! prostě na Spořilov SEROU úplně všichni - to si to vážně necháme líbit? blokáda Spořilovské - oba směry a natrvalo! nic jiného zde nepomůže. ty žvásty zde jsou na NIC (a to jsem slušnej)

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:27:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Blokáda
    kde 2. směr Spořilovské???
    Jak myslíte na trvalo???

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:32:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: Re: Blokáda
    kde? kdekoliv!
    a nevíte co znamená natrvalo? pane bože! to znamená že tam nebudeme trapně stát jen hodinu ale dny, týdny... říčanští taky avízovali, že budou blokovat dopravu i týdny - jsme všem jen k smíchu! hodinová blokáda - hahaha proto tu máme ty kamiony - protože jsme neschopní, laxní a posraný! dobře nám tak!

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:43:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Blokáda
    A kde se seženou lidi?

    Komentář ze dne: 11.05.2012 15:59:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Blokáda
    Máte konkrétní nápad, jak tu trvalou blokádu, navíc v obou směrech, provést? Přecházením po přechodu, jak jsme to dělali loni v září? Kde bychom blokovali směr do Vršovic? A kde vezmeme lidi? Takováto rozsáhlá akce se nedá dělat v 50 a ani ve 200 lidech, to by fakt byla jízdenka přímo do toho krematoria...

    Komentář ze dne: 11.05.2012 16:42:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - sa na (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Blokáda
    Dobrý den,trvalá blokáda by byla jistě mohutným vzkazem nejen politikům...Blokovat by se muselo neživým materiálem.Lidé mají svoje limity a k životu nutně potřebují KYSLIK. Jaké zátarasy na Spořilovskou je reálné dostat???

    Komentář ze dne: 11.05.2012 17:03:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Blokáda
    Auta, která nejedou a nemají perspektivu se rozjet, většinou vypínají motor...

    Komentář ze dne: 11.05.2012 16:18:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kamióny z Prahy pryč!


    U Štěrbohol se ve tři čtvrtě na dvě srazily ve směru do centra tři kamiony. Ty ucpaly pravý pruh a na místě se rychle začala tvořit kolona. Ta už po druhé hodině sahala až na úroveň Černého Mostu.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/doprava-v-praze-v- patek-odpolene-kolabovala-fe0-/praha-zpr avy.aspx?c=A120511_152604_praha-zpravy_k lm

    Komentář ze dne: 11.05.2012 18:04:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Proč je nutné bojovat!
    Výskyt rakoviny u dětí podle vědců silně souvisí s výfukovými plyny, které vdechují těhotné ženy nebo novorozenci. Uvádí se to ve studii, kterou uveřejnil britský časopis Journal of Epidemiology and Community Health.

    Zarážející je neobvyklá koncentrace případů rakoviny v zóně 300 metrů od autobusových nádraží podle studie profesora Knoxe z Birminghamské univerzity. Bydliště ve vzdálenosti 500 metrů od autobusového nádraží může podle něho až dvanáctkrát znásobovat riziko, že dítě zemře na rakovinu. Zvýšené nebezpečí úmrtí na rakovinu hrozí dětem, které žijí kilometr od významného zdroje znečištění, jako jsou kromě autobusových nádraží velké dopravní uzly.

    Hladina škodlivin uvnitř vozidla je zhruba 4x vyšší než vně. Pokud dítě tráví v autobuse 1-2 hodiny denně 180 dní v roce po 10 let, dochází u něho k významnému zvýšení rizika úmrtí na rakovinu.

    Ženy, které žijí v oblastech s vyšším znečištěním ovzduší, jsou více náchylné ke smrtelným nemocem srdce, zatímco děti žijící ve vzdálenosti do 500 metrů od silnice jsou díky výfukovým plynům ohroženy trvalým poškozením plic a dožívají se nižšího věku.

    Komentář ze dne: 11.05.2012 18:06:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: a dále
    Výzkumníci z University of Edinburgh zveřejnili v červenci 2011 v magazínu European Heart Journal studii (Newby a kol., 2011), která hovoří o tom, že jemné částice obsažené v dieselových výfukových plynech mohou poškodit krevní cévy. Poškození vede k vyššímu rozvoji krevních sraženin a následnému vyššímu riziku vzniku srdečního infarktu nebo cévní mozkové příhody. Zatímco mnozí lidé mají tendenci myslet na důsledky znečištění ovzduší z hlediska poškození plic, je tu zřejmý důkaz, že zvýšená koncentrace výfukových plynů má negativní vliv i na srdce a cévy. Výfukové plyny mohou ovlivnit krevní tlak.

    Opravdu nebezpečné jsou však miniaturní chemické částice obsažené v automobilových emisích. Tyto částice produkují vysoce reaktivní molekuly zvané volné radikály, které mohou poškodit cévy a vést až k cévním onemocněním Lidé s onemocněním srdce by se měli vyvarovat dlouhodobého výskytu v oblastech, kde hrozí vyšší znečištění ovzduší," řekl profesor Pearson z British Heart Foundation (Nordqvist, 2011).

    Komentář ze dne: 11.05.2012 18:12:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: MUDr. Šrám
    Látky z ovzduší indukují v organismu změny. Ty, které vyvoláte v dětském organismu už v průběhu těhotenství, se vám začnou projevovat ve středním věku. Jde zejména o kardiovaskulární onemocnění a vysoký krevní tlak. Tyto změny sice ovlivňují fungování organismu, ale takovým způsobem, že vám to v okamžiku, kdy se tyto změny objeví, vůbec nevadí. Problémy se projeví, až když začnete stárnout.

    To může mít dost zásadní vliv na analýzy úmrtnosti v regionu. Pokud se podíváte na analýzy úmrtnosti na nádorová onemocnění v Moravskoslezském kraji, tak zjistíte, že nejsou vyšší než jinde. Ale při podrobnější analýze odhalíte, že je to tím, že než lidi z regionu ohrozí nádorová onemocnění, tak pravděpodobně podlehnou jiné vážné chorobě. Důležité je rovněž hledisko vnímavosti - nakolik vás určité látky za nepříznivé situace mohou poškodit. Pokud je váš organismus schopen tyto látky dobře metabolizovat a odbourávat, tak vás to poškozovat nemusí. Zatímco když váš organismus tohle nezvládá, tak máte smůlu a tyto látky ovlivní vaše zdraví. Touto problematikou jsme se zabývali při práci v Teplicích a Prachaticích při výzkumech těhotných žen. Konkrétně to vypadá asi tak, že pokud vám určitý gen pro detoxifikaci chybí v Prachaticích, tak to nevadí. Pokud ho ale postrádáte v Teplicích, tak se u vás projeví dvakrát větší poškození DNA.

    Komentář ze dne: 11.05.2012 18:13:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: a dále
    Já si pořád myslím, že matky z Ostravska by si konečně měly říct, že už je to takhle nebaví. Jestliže si lidé, a maminky zvlášť, budou říkat, že normální je mít astma, tak politici nebudou mít motivaci cokoli měnit. Podle účasti na demonstracích, které se zatím v Ostravě kvůli ovzduší konaly, mám pocit, že zatím to nevnímají tak, že situace je opravdu vážná, zvlášť pro jejich děti.

    Komentář ze dne: 11.05.2012 18:17:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Vzpamatovat by se měly také matky u Spořilovské!
    V Česku trpí astmatem asi 800 tis. lidí a každoročně podlehne 90 pacientů.
    Astma se vyskytuje až u 12 % dětí, asi 20 % začíná v kojeneckém a batolecím věku, 10% v předškolním, 70% v školním a dospívání,
    Náklady na léčbu 1 pacienta ročně až okolo 330 tis. Kč Kojenecký alergický ekzém vede ke vzniku astmatu, 70% jedinců s astmatem má i alergickou rýmu....

    Komentář ze dne: 11.05.2012 18:19:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Chronická obstrukční plicní nemoc
    Celosvětově trpí CHOPN přibližně 600 milionů lidí, v České republice 700 000 až 800 000 dospělých. Tato choroba výrazně zkracuje život. Na celém světě na ni v posledních letech ročně umírá 2,7 milionu pacientů. V České republice na tuto diagnózu umírá asi 2000 osob ročně. Kromě jiného i významný vliv výfukových plynů.

    Komentář ze dne: 11.05.2012 22:38:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Chronická obstrukční plicní nemoc
    Bylo by dobre,ziskat text odvolani tsk na ministerstvo zdravotnictvi.Urcite neco slibujou treba ze udelaj maximalni opatreni pro zlepseni okolo sporilovske.Zatim se teda neudelalo nic.A pak jim to omlatit o hlavu ty sliby a lzi.





    Komentář ze dne: 12.05.2012 14:20:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Chronická obstrukční plicní nemoc
    Právě proto, že TSK nic neudělalo jim hygiena odebrala vyjímku. Ze strany Ministerstva zdravotnictví je to děsivá levárna a podraz na lidi. TOP09 tedy na Spořilově škodí neskutečně.

    Komentář ze dne: 13.05.2012 22:12:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Libor Dachs (@)
    Titulek: Re: Re: Chronická obstrukční plicní nemoc
    Stačí si třeba vyjet články o Spořilovu na stránkách TOP09 a porovnat se skutečností. Podle mě je kromě blokády další možnost prudit - posílat maily proč toto a tamto na všechny strany - MZV, TOP09, TSK Praha, RSD, HS a případně i další. Ono se to objeví minimálně v nějakých statistikách.

    Komentář ze dne: 14.05.2012 00:27:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - dana
    Titulek: co žaloba MZ?
    Podpisy by se stejně jako u petic určitě sehnaly, a z trestního zákoníku by se něco jako obecné ohrožení vybrat určitě dalo - sedí to bohužel jako p...l na hrnec:(.
    Každá žaloba přinese určitě alespoň nějaký efekt (minimálně přitáhne opět zájem médií). Žalobcem by mohla být jistě i MČ Praha 4, pokud to s námi skutečně pan starosta myslí dobře. Máte někdo představu, kolik by to stálo, a jestli je to realizovatelné?

    Btw. myslím, že se tu vůbec málo hovoří o nutnosti finanční podpory aktivitám sdružení:(.

    Komentář ze dne: 23.05.2012 14:18:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: co žaloba MZ?
    Máte možnost se přidat k žalobě na stát, více info najdete výše pod titulkem Hnutí DUHA hledá postižené smogem.

    Komentář ze dne: 15.05.2012 19:03:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kamióny zůstanou na Spořilově?
    Rozhodně ale nejsou v právu pokud se zbavili své zátěže na úkor někoho jiného a hlavně tím zničili životy o několik řádů více obyvatelům. Pokud by kamióny pokračovaly po Jižní spojce tak by se Spořilov zbavil celé poloviny zátěže. Takhle bojovalo pár lidí ze západní části společně s Jižní spojkou za to, aby nebyly kamióny Krč-Bráník-Chuchle-Barrandov. Nezdá se vám, že vás tedy ti od Jižní spojky podvedli? Oni to tam díky vám mít nebudou, ale Spořilov to vyžere celé. To je výsměch ne? Kdo jinému jámu kopá sám do ní padá?? Uvědomujete si vůbec co to Spořilovu způsobilo za katastrofu??

    Rampa u Kačerova do konce roku? Je to reálné?

    Komentář ze dne: 17.05.2012 06:21:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: sčítání kamionů?
    Dnes ráno stojí u Spořilovské mezi smrky nad mostem nějací 2 sebevrazi, v rukou mají lejstra a vypadají jako sčítači. Asi je tam vyslal nový ředitel ŘSD. Ale že by se měření intenzity dopravy dělalo takhle jako za krále Klacka? Třeba jen tak počítají kolik kamionů má červenou plachtu......

    Komentář ze dne: 17.05.2012 10:33:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: sčítání kamionů?
    Tak nevím co sčítali, když tam chvíli potom byla už zase kolona až do 10hodin...

    Komentář ze dne: 17.05.2012 10:36:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Dnešní BLESK - článek Spořilov
    Článek : Obyvatelé Spořilova : Umíráme tady kvůli kamiónům... a máme důkazy

    Komentář ze dne: 17.05.2012 10:42:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zprávy z Říčan?
    Jsou nějaké zprávy ze včerejšího jednání v Říčanech?

    Komentář ze dne: 17.05.2012 12:15:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Dohoda Nosek-Dobeš
    Zákaz vjezdu kamiónů do Prahy - jednání odloženo na příští čtvrtek!

    Komentář ze dne: 18.05.2012 15:58:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Hlavní kolony!
    Stále se to opakuje - kolony, kolony!

    Komentář ze dne: 19.05.2012 19:46:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Naděje pro Spořilov!!!
    Ministerstvo dopravy hledá s Prahou řešení kvůli zákazu vjezdu kamionů do Prahy.
    Zástupce hlavního města a ministerstva dopravy se ve čtvrtek domluvili, že společně najdou řešení kvůli problémovým kamionům v hlavním městě.
    Zástupce hlavního města a ministerstva dopravy se ve čtvrtek domluvili, že společně najdou řešení kvůli problémovým kamionům v hlavním městě. Další schůzka se uskuteční již za týden, uvedl po čtvrtečním jednání náměstek primátora hlavního města pro oblast dopravy Josef Nosek (ODS).
    "Dnešní jednání hodnotím pozitivně. Ministerstvo dopravy vyslechlo naše argumenty a přislíbilo, že se problémem bude intenzivně zabývat," zhodnotil náměstek Nosek.

    Ministerstvo dopravy podle informací magistrátu uvedlo, že vážnost situace Prahy v souvislosti s těžkou nákladní dopravou vnímá a hledá varianty, které by pomohly situaci řešit do doby, než se dostaví jihovýchodní část Pražského okruhu. "Naši dopravní experti pracují na nalezení vhodného opatření, které by bylo možné realizovat v nejbližších měsících," uvedl náměstek ministra dopravy Ivo Toman.

    Zákaz kamionů, po kterém Praha volá, se ale nelíbí obcím a městům ve Středočeském kraji. Tisíce obyvatel stále podepisují petici proti zákazu kamionů v metropoli, pokud nebude hotový Pražský okruh mezi dálnicí D1 a Běchovicemi.

    "Je to požadavek, se kterým jsme na ministerstvo přišli. Pravděpodobně musíme dojít ke kompromisu. Hájíme zájmy občanů Prahy a Středočeský kraj hájí zase své zájmy. Je to o tom, jak se domluvíme. My nechceme, aby těžká nákladní doprava jezdila po komunikacích II. a III. třídy. To jsou komunikace, o které se stará kraj. Komunikace první třídy spadají pod ministerstvo dopravy," vysvětlil nedávno Nosek.

    Zákaz vjezdu kamionů do metropole by mohl podle Noska nejdříve odstartovat v létě. Nosek již před časem uvedl, že omezení vjezdu nákladní dopravy se bude odvíjet zřejmě podle délky vozidla, nikoliv váhy. "Musíme udělat takové omezení, aby bylo racionální. Nemůžeme zakázat plošně vjezd jakéhokoliv nákladního vozidla do Prahy," dodal náměstek.

    Kamiony mohou jezdit po zprovozněné části Pražského okruhu, nesmí se ale dostat do hlavního města.

    Vedení Prahy tak vyslyšelo i výzvy obyvatel Prahy 4. Kamiony zde od září loňského roku jezdí po Jižní spojce pouze v noci, a to mezi 22.00 a 06.00. Opatření se týkají provozu z východu na západ. Sdružení SOS Spořilov požadovalo rozdělení tranzitní dopravy a omezení vjezdu kamionů do metropole. Právě nadměrný hluk v nočních hodinách je ale jeden z největších problémů, které obyvatele pražského Spořilova trápí.

    Obyvatelům Spořilova od kamionů pomůže stavba vratné rampy, která vyroste v místě křížení Jižní spojky a ulice 5. května. "Práce na rampě probíhají. Pokud vše půjde dobře - záleží to na stavebním povolení a výkupu pozemků, tak stavební práce skončí do konce roku, nejpozději za rok touto dobou," uzavřel Nosek.

    Denisa Šindlerová





    Komentář ze dne: 22.05.2012 09:25:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Magistrát tento čtvrtek 9 hodin!
    Přijďte interpelovat zastupitele jak pokročili se zákazem kamiónů v Praze!

    Komentář ze dne: 22.05.2012 14:55:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: dnešní mladá fronta
    Kačerov je dle mfdnes téměř hotovka... :-(( :-((

    Komentář ze dne: 22.05.2012 17:09:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kokoska (jirinastarkova@seznam.cz)
    Titulek: Re: dnešní mladá fronta
    Mám obavy, že pokud se napíše "pokud vše půjde dobře" a háčkem je výkup pozemků, bohužel to vůbec není hotovka.

    Komentář ze dne: 22.05.2012 17:33:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: dnešní mladá fronta
    Hlavně to vůbec nechceme, my chceme zákaz v Praze a ne obklíčení Spořilova kamióny!!!!!
    To je třeba zdůrazňovat!!!! Sliby se musí plnit!

    Komentář ze dne: 22.05.2012 17:31:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: dnešní mladá fronta
    můžete sem prosím dát odkaz na článek? nebo alespoň zkopírovat podtatné? děkuji předem :-)

    Komentář ze dne: 22.05.2012 14:58:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Most na Hlavní??
    U mostu na Hlavní se něco děje, 3 náklaďáky tam devastují naše stromečky a dupačky... Že by kamerový systém?

    Komentář ze dne: 22.05.2012 17:06:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: Most na Hlavní??
    Klid, to jen likvidují billboard a při té příležitosti tam zničí naši školku, kterou jsme před pár týdny zasázely a opečovávaly - a smrčky se většinou ujaly. Ach jo, to je na hovno takováhle práce.

    Komentář ze dne: 22.05.2012 17:25:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kokoska (@)
    Titulek: Re: Re: Most na Hlavní??
    Tak moment. Likvidují billboard, a místo něj tam bude CO? Že by trvalý monitoring ovzduší - nebo sádrový monument prznitelům kdysi "nejlepší pražské čtvrti"???

    Komentář ze dne: 22.05.2012 18:07:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Most na Hlavní??
    Nejspíš nic, spokojí se s devastací. Vždyť je to silnice 1. třídy a u nich se billboardy redukují. A asi jim navíc neplatili dost....

    Komentář ze dne: 22.05.2012 18:07:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Most na Hlavní??
    Jiřinko, to jsou kuny, viď? Naše smrčíčky....

    Komentář ze dne: 23.05.2012 12:36:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana Karlovská (jana.karlovska@atlas.cz)
    Titulek: Hnutí DUHA narozdíl od vás diskutujících reagovalo věcně
    Dobrý den, přidávám mailovou odpověď ředitele Hnutí DUHA na možnost přidat se k žalobě státu na nezabezpečení zdravých životních podmínek svých občanů a také k žádosti o pomoc při blokádě :

    ______________________ Původní zpráva: _______
    > Od: "Vojtech Kotecky" <vojtech.kotecky@hnutiduha.cz>
    &g t; Komu: "Jana Karlovská" <jana.karlovska@atlas.cz>
    > Datum: 22.05.2012 21:06
    > Předmět: Re: Fwd: přidáme se k žalobě

    Dobrý den,

    děkujeme za zájem o tento důležitý projekt.

    K Vašim otázkám:

    1) Pokud budete souhlasit, předali bychom Váš email a kontakt kolegům z organizace URA, kteří žalobu připravují. Oni také nejlépe budou vědět, jaká forma je nejlepší: zda se hodí podpisy nejprve sesbírat, nebo domlouvat jeden po druhým. Mohou v tom být právnické nuance (pravidla pro podávání žalob), které dokáží posoudit pouze oni. Můžeme to udělat?

    2) K blokádě. Můžete nám prosím poslat podrobnosti? Určitě bychom mohli například dát vědět našim lidem v Praze a případně dalším kolegům. Myslím, že by neměl být problém Vám pomoci.

    S dovolením dám kontakt na Vás také kolegům, kteří se zabývají reformou mýtného, aby motivovalo firmy posílat zboží raději po železnici než kamiony. Snažíme se mimo jiné dát dohromady místní lidi z obcí, městských čtvrtí a dalších míst, která jsou postižena hustou kamionovou dopravou.

    Děkujeme

    S pozdravem

    Vojtěch Kotecký
    Hnutí DUHA



    Komentář ze dne: 23.05.2012 15:12:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kamióny zase stojí
    Ve Spořilovské směr nahoru. Už aby ten zákaz do Prahy realizovali, nějak se to vleče.... :-(( Vedro a popojíždí to krokem, kila zplodin ve výfucích a děti ve škole a staříci na poliklinice raději nedýchejte, jinak se udusíte!

    Komentář ze dne: 24.05.2012 15:46:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Dnešní jednání magistrát!
    Takže to vypadá na tu nejméně přijatelnou variantu a to je Kačerov. Spořilov to bude odnášet dalších minimálně 10 let než se dostaví Pražský okruh!
    Smutné je, že najednou je to ta nejlepší varianta i pro naši radnici.
    Nejlepší je vyhlášení Spořilova za mrtvou zónu a odtěhování lidí pryč, nejlépe na Barrandov. Ten se kultivuje ze všech sil, aby ne, když tam má magistrát najemní byty, že?

    Komentář ze dne: 24.05.2012 15:46:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Dnešní jednání magistrát!
    Takže to vypadá na tu nejméně přijatelnou variantu a to je Kačerov. Spořilov to bude odnášet dalších minimálně 10 let než se dostaví Pražský okruh!
    Smutné je, že najednou je to ta nejlepší varianta i pro naši radnici.
    Nejlepší je vyhlášení Spořilova za mrtvou zónu a odtěhování lidí pryč, nejlépe na Barrandov. Ten se kultivuje ze všech sil, aby ne, když tam má magistrát najemní byty, že?

    Komentář ze dne: 24.05.2012 16:49:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Magistrát dnes
    Nosek také řekl, že kamióny by neměly do Prahy jezdit v noci. Ale nejvíce jich tu je přes den, to jsou kolony...

    Komentář ze dne: 24.05.2012 16:54:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: Re: Magistrát dnes
    to co tu jindy projede za 24 hodin nacpou do 16ti hodin! nepomohou nám - takto se dělá politika - od protihlukové stěny za 100.000.000 jsme se dostali k vysázení keřů :-) a počet kamionů neklesne - jen tu budou stále kolony a přes den budeme chcípat - postřílet je!!!

    Komentář ze dne: 24.05.2012 17:19:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pitrs (@)
    Titulek: POŠKOZENÍ SPOŘILOVA!!!
    teď mi to teprve došlo celé! to hovado Nosek dokázal teď jen to, že ještě více ublížil Spořilovu - neboť kamiony co mohli v noci jet po JS teď pojedou přes den po Spořilovské - to je opravdu neskutečné - takže místo pomoci Spořilovu - několik stovek kamionů navíc!!! a nakumulovaných do 2/3 dne!!! Pane bože!!!

    Komentář ze dne: 25.05.2012 16:21:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Jižní spojka se připravuje na kamióny?
    Jižní spojka bude následující čtyři víkendy kvůli stavbě značek zúžena
    25. května 2012 13:24
    Řidiči, kteří pojedou v následujících několika víkendech po Jižní spojce, se musí připravit na dopravní omezení. Uzavřeny tady budou kvůli výstavbě portálů a velkoplošných značek jízdní pruhy.

    Zaměstnanci TSK většinu prací udělají v noci, kolony by tak neměly vznikat. (Ilustrační snímek) | foto: Radek Cihla, MF DNES

    "O víkendech od 26. května do 17. června bude omezen provoz jednoho nebo dvou jízdních pruhů na Jižní spojce v úseku ulic Sliačská a Záběhlická," upřesnila mluvčí magistrátu Tereza Krásenská.

    Převážná část prací se uskuteční v nočních hodinách. Přes den bude omezen provoz maximálně v jednom jízdním pruhu. "Dopravní opatření se budou podle postupu prací týkat obou směrů, většinou ale směru na Prahu 5," dodala mluvčí.

    V neděli 27. května a v sobotu 2. června potom bude mezi 4:30 a 4:45 ve směru na Prahu 5 zastaven provoz úplně.

    Komentář ze dne: 25.05.2012 21:48:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: Jižní spojka se připravuje na kamióny?
    A copak to bude za značení?

    Komentář ze dne: 26.05.2012 06:35:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Jižní spojka se připravuje na kamióny?
    To je utajené jako vždy, ale něco se chystá....

    Komentář ze dne: 25.05.2012 18:47:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Spořilovská zase stojí!
    Kolony, kolony, kolony kamiónů denně!!!


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem8149886
    Květen25803
    Dnes3123

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 174 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE