Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Nenakupovat u pilulky.cz!:
    "Proti územnímu rozhodnutí přišly dvě žaloby, po změně vedení ji stáhli na radnici Horní Počernice. Ž . . . " (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Šabatová:
    "„Zima bude těžká. Nevíme, s čím přijde vláda, ale lidem budou muset pomoci i města. Například balíčk . . . " (Do zastupitelstva městské části Praha 4 kandiduje devět volebních subjektů!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Květen  >>
    PoÚtStČtSoNe
      1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30 31   

    Mohlo by vás zajímat...

    Komentáře

    ke článku: Proč je nutné urychleně co nejvíce omezit dopravní zatížení Spořilova?
    ze dne 15.07.2012, autor článku: RNDr. Jana Růžičková, CSc.

    Komentář ze dne: 15.07.2012 19:19:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    A co s tim ja obycejny obcan, ktery nema problem prispet financne i osobni aktivitou, muzu delat? Bohuzel jen se stresovat ctenim clanku, jak tu postupne ja a moje rodina umirame?! Neni nejvyssi cas vytvorit nejakou nadnarodni zalobu at v evrope vidi, jak tu zijeme? lidi do ulic evidentne nenazneme, tak co budeme delat?

    Komentář ze dne: 15.07.2012 22:56:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Spořilovští celého světa, spojme se!!
    První musíme spojit síly. SOS Spořilov je první volba, která koordinuje prozatimní snahy, snaží se spolupracovat s ostatními spořilovskými sdruženími, bombardovat zodpovědné, žádat odpovědi, prudit politiky. Pak hledáme právníka, samozřejmě sympatizanty, budeme pořádat manifestační blokádu v září... je toho víc pro ty, kdo mají skutečný zájem.

    Komentář ze dne: 16.07.2012 13:48:11     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    Děkujeme Vám za nabídku pomoci.
    Finančně můžete přispět na konto sdružení SOS Spořilov č. účtu: 2500145096 / 2010

    Sílí hlasy, aby byla Spořilovská blokována 20.9. několik dní. Pokud se rozhodneme pro tuto variantu budeme potřebovat určitě Vaši pomoc.

    Vaši pomoc potřebujeme i při demonstracích na magistrátě. Zde mohou občané vystoupit v interpelacích a také v rámci bodu programu, který se Spořilova případně týká.
    Je vhodné, aby obyvatelé také písemně oslovovali své zvolené zástupce a upozorňovali je na neudržitelnost situace.

    V případě zdravotních komplikací je nutné, aby lékaři uváděli, že nemocný se nachází v oblasti s extrémní dopravní zátěží a onemocnění s tím pravděpodobně souvisí (resp. nelze vyloučit souvislost). Tyto lékařské zprávy pak mohou být důležité při podání žalob.

    Pokud se nestane rychle něco zásadního budeme muset informovat EK.
    JR

    Komentář ze dne: 06.08.2012 12:15:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    jak to vypadá s tou blokádou, je tedy 20.9.2012?

    Komentář ze dne: 06.08.2012 12:20:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re:
    Popř. kde?

    Komentář ze dne: 16.07.2012 12:29:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kolony
    neustálé kolony ve směru do Centra, nevíte někdo proč?

    Komentář ze dne: 16.07.2012 13:03:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Kolony
    Jestli myslíte kolony kamiónů na Spořilovské, tak ty jsou tu ve všední den celé 2 roky denodenně. Jsou natočené na videích a ta jsou na youtube a zde na novinách.
    Dopoledne bývají díky tomu kolony na Hlavní a odpoledne kvůli kamionům také.
    A ty kolony tu často byly i před rokem 2010. Někdo říkal, že je nějaký problém na Jižní spojce, ale už nevím jaký. Mám dojem nějaké zúžení.

    Jinak dnes zatím ta kolona stojí od 8hodin do 13hod. a vůbec se to nehýbe.

    Komentář ze dne: 16.07.2012 15:56:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Kolony
    A stojí tu stále, je 16 hod. To tu budeme mít ještě ke všemu celé prázdniny?

    Komentář ze dne: 16.07.2012 17:12:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Kolony
    Kdo chce vidět kolony ke kostelu na Hlavní a na Spořilovské má dnes šanci. A to jsou prázdniny, kdy má být provoz menší. Praha 4 to je totální dopravní kolaps a chaos!
    Kamery tu nejsou záměrně a policie a TSK nám lžou, že Praha je OK.
    A co dělá naše radnice? Nic!
    Fakt hnus!

    Komentář ze dne: 16.07.2012 19:17:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Kolony
    Je 19 hod. a kamiony ve Spořilovské tedy stojí úplně celý den!

    Komentář ze dne: 16.07.2012 13:05:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Na Šeberáku zemřel Spořilovák s dcerou
    Tragédie v rybníku Šeberák: Svou dceru (†4) miloval nade vše, utopili se oba

    Tohle je Pavel B., který se o víkendu utopil spolu se svou dcerou v rybníku Šeberák
    Foto: Archiv Blesku, Mediafax

    11. července 2012 | 13:17

    Ani zjištění přesné příčiny život otci Pavlovi B. (†54) a jeho dceři Verunce (†4), nevrátí. Přesto dál pokračuje policejní vyšetřování. A okolnosti rodinné tragédie začínají být čím dál tím jasnější. Jak Blesk zjistil, dcera se zřejmě o víkendu v rybníku Šeberák snažila zachránit svého tatínka, který dostal infarkt. Nakonec ve vodě zemřeli oba.

    Otec Pavel B. se dlouhodobě léčil se srdcem a vysokým krevním tlakem. Jeho nemoc mu zřejmě nakonec byla v kombinaci s vedrem a námahou při plavání osudnou.

    „Dneska mi volali, že podle pitvy zjistili, že měl infarkt. Holčička za ním běžela do vody. Nevím, jestli lidé kolem byli tak neteční, že ji tam nechali jít, nebo jestli tam nikdo nebyl,“ popsala blízká známá rodiny, která bydlela na pražském Spořilově. Policie zatím předběžné výsledky pitvy nekomentovala.

    Byl to hodný a příjemný člověk, vzpomínají sousedé
    Pavel B. pracoval jako skladník v autocentru. Vedle práce se angažoval v hnutí S.O.S. Spořilov, které bojuje proti průjezdu kamionů Spořilovem.

    Byl podruhé ženatý a zůstal po něm sedmnáctiletý syn z prvního manželství. Jeho současná manželka Monika se zhroutila ihned poté, co jí policie strašlivou zprávu oznámila. „Odvezli ji v neděli, nejspíš na psychiatrii,“ uvedla známá rodiny.

    Sousedé na tátu Verunky vzpomínají jako na příjemného a hodného člověka, kterého měli všichni rádi. Svou dceru prý miloval nadevše. „Znala jsem Pavla od jeho osmi let, kdy se sem jeho rodiče nastěhovali. Je to hrozná tragédie. Mám na něj moc hezké vzpomínky. Těžko se o tom mluví,“ dodala s pláčem sousedka.




    Komentář ze dne: 16.07.2012 13:21:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Na Šeberáku zemřel Spořilovák s dcerou
    Možná si vzpomenete, že pan P.B. hovořil na happeningu a říkal, že po návratu z hor (Německo), kde dlouho žil ho začal trápit vysoký tlak. Bydlel po návratu v Severní ulici v době po navedení kamionů. Takže je další obětí Spořilovské.
    Mám také jeho vyplněný dotazník, kde neuvádí před tím žádné zdravotní problémy a pak právě vysoký TK a dále uvádí, že se domnívá, že jde o vliv kamionů. Potkávala jsem ho často, pomáhal nám s dotazníky a vím tedy jak rychle jeho nemoc postupovala. Že jde o rychlý rozvoj srdečně-cévního onemocnění bylo dokonce i vidět.
    V případném soudním řízení by jistě mohli blízcí uspět s odškodněním, pravděpodobně bychom dohledali i zvukový záznam (natáčelo to několik televizí a novinářů).
    JR

    Komentář ze dne: 16.07.2012 14:14:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Sanitky Spořilov
    Všimli jste si jak často houkají na Spořilově sanitky. Některé dny, jako právě dnes, téměř nepřetržitě.

    Komentář ze dne: 16.07.2012 18:45:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Doprava
    doprava na Spořilově je opravdu naprosto šílená a dnešek je naprosto neúnosný! lidé z radnice - Horálek a Bodenlos na nás se-ou, od nich se pomoci nedočkáme. kolony na Spořilovské jsou dennodenně, dnes i celý den. ani před zprovozněním PO tu rány kolony nebyly. PROČ??? po JS jezdilo kamionů více než dnes a Spořilovská nestála - já to prostě nechápu... je přeci jasné, že pokud se JS ucpává dále od Spořilova směrem na ČM, tak by musela být ucpaná již tehdy! ale já kolony na Spořilovské - hlavně ráno - nepamatuji, nebo alespoň ne tak časté! a díky tomu je z Hlavní tranzit na P10!!! proč vlastně ty kolony kamionů nestojí mimo Spořilov, na magistrálu chtějí dávat semafory aby auta nestála mezi domy a nám tu stojí kamiony!!! mohly by stát třeba před vjezdem do Prahy a ne na Spořilovské - to tu máme všichni pochcípat? možná by bylo lepší postřílet ty hovada co to sem navedla!!! blokády a žaloby IHNED!!!

    Komentář ze dne: 16.07.2012 19:14:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Doprava
    Co tedy odvolat zodpovědné za dopravu na Spořilově? Mají povinnost situaci řešit a neřeší, tedy neplní své povinnosti vůči občanům! Snad petice, vystoupit v médiích?

    Komentář ze dne: 16.07.2012 20:15:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Doprava
    Naprosty souhlas, nemuzeme dale cekat, ted byla na Nove reportaz o petici lidi na Praze 5, nebylo by dobre tento problem take nejak dostat do hlavnich zprav, at uz jsme vice videt? Je zoufale, jak malo moznosti ma v teto republice obycejny clovek, ktery chce jen to, na co ma narok, jako ostatni!

    Komentář ze dne: 16.07.2012 20:20:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Doprava
    Naprosty souhlas, nemuzeme dale cekat, ted byla na Nove reportaz o petici lidi na Praze 5, nebylo by dobre tento problem take nejak dostat do hlavnich zprav, at uz jsme vice videt? Je zoufale, jak malo moznosti ma v teto republice obycejny clovek, ktery chce jen to, na co ma narok, jako ostatni!

    Komentář ze dne: 17.07.2012 13:03:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Zas*aná zacpaná doprava
    JO, JO. A navíc by mohli ty květníky se stromy z Prahy 5 věnovat k nám na Spořilov. Zatím totiž podél slavné Spořilovské nepřibyl žádný strom jako slíbené protihlukové a protiimisní opatření. A to jich tam má být za 10 milionů!! (I když to jich tam mohou dát teoreticky třeba jen 5, ale v "uměleckém" kontejneru za 2 miliony). Ale tak na svatýho Dyndy leda. Jsou to všechno pěkný ku*vy na těch našich magistrátech. Pojďte tedy alespoň chystat plakáty a transparenty na září, chystat si projevy a zvát rodáky a spoluobčany, aby to v září bylo aspoň pořádně vidět! Samozřejmě, že je to směrem k vyřešení situace úplně k *ovnu, ale co vlastně můžeme tedy dělat jiného než blokády???

    Komentář ze dne: 17.07.2012 14:12:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Zas*aná zacpaná doprava
    Přesně tak, nevím co může obyčejný člověk dělat jiného. Na diskutování na ouřadech, kde jsme jim stejně k smíchu, nemáme stejně nikdo moc času a ani sil, protože to k ničemu nevede. Slibovali zákaz vjezdu kamionu, to jim vydrželo pár hodin, slibovali alespoň zábrany a zeleň, ta je taky kdesi a dál nikdo " Z NICH" nic neřeší, i když to prý měla být priorita. Takže jaké možnosti, my občané, probouzející se a usínající v hluku a smradu kamionů asi tak máme?!? Neni čas na řeči, čekali jsme dlouho a stále se nic neděje, nikdo " Z NICH" nemá nejmenší vůli něco pro Spořilov udělat, ani ň! Naštvěte se Spořilováci sakra už, a nenechte si házet hnůj na hlavu a chraňte své životy! Copak vám ten hluk a smrad opravdu nevadí? Nebo si zavřete okno a děláte, že se vás to netýká? Až opadá na podzim zeleň, budem tu všichni, jako v plynový komoře!

    Komentář ze dne: 17.07.2012 14:26:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Zas*aná zacpaná doprava
    Naprostý souhlas, oni pro nás neudělají nic a proto to musíme udělat sami pro sebe!
    Na blokádě 20.9. musí tedy být celý Spořilov!

    Hlavně je ale v žádném případě nevolit!!!!!

    Když se člověk podívá na ten český vládní politický hnus tak uvidí, že Spořilovská je jen odrazem pokleslé morálky současné politické reprezentace!

    Komentář ze dne: 16.07.2012 20:25:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Novinari ted maji okurkovou sezonu, tak by o to mohli mit i vetsi zajem.

    Komentář ze dne: 17.07.2012 14:35:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: A Starák se nám stará o další zhoršení situace!
    A nejhorší je to, že i přes tu šílenou dopravu na sídlišti se nám sem ještě Starák snaží nacpat další autobusy. Chtějí, aby jim tam 106 jezdila častěji, ale už se nestarají o to, že tím pádem bude častěji jezdit u Centrumu a otravovat lidi na Hlavní! A tady už je to k nežití!
    Oni tam kamiony nemají tak co by je to zajímalo že?

    Komentář ze dne: 17.07.2012 17:04:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: A Starák se nám stará o další zhoršení situace!
    Blábolíš!

    Komentář ze dne: 17.07.2012 17:07:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: A Starák se nám stará o další zhoršení situace!
    Zase snaha rozeštvat starý a nový Spořilov! Rozděleným užitečným idiotům se lépe vládne!

    Komentář ze dne: 17.07.2012 18:03:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: A Starák se nám stará o další zhoršení situace!
    Jistě, pokud se petice stáhne tak to nebude nikoho štvát že? Nepřečetli si snad autoři ta nesouhlasná stanoviska? Slušný člověk už by to dávno udělal.

    Komentář ze dne: 17.07.2012 18:32:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: A Starák se nám stará o další zhoršení situace!
    Bohužel musím to potvrdit.
    Byla snaha o kontakt a společné řešení sídliště-Starý Spořilov, ale na mail a žádost o setkání kontaktní osoba podepsaná pod peticí vůbec nereaguje.
    Hlavním důvodem je právě žádané navýšení bus 106, které je v celé petici tím hlavním bodem. Je to jediný autobus, kt. jezdí přes SS. Problém je, že by logicky došlo k navýšení tohoto spoje u OD Centrum (a to v obou směrech).

    OS Spořilov v této věci angažováno není a autory petice nezná.
    JR

    Komentář ze dne: 17.07.2012 14:43:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    S těma plakátama a transparentama, připravuje se to nějak organizovaně nevíte? Nebo prostě kdo co doma vzteky vytvoří?

    Komentář ze dne: 18.07.2012 06:45:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re:
    Vypadá to zatím na ten druhý případ, tedy živelná tvorba. Ale ještě je čas to změnit a tvorbu zkoordinovat!!

    Komentář ze dne: 18.07.2012 14:03:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - - (@)
    Titulek: Senát
    Kandidáti pro volby do Senátu ve volebním obvodě Praha 4.
    http://www.novinky.cz/domaci/270854-na dstrazmistr-topfer-chce-opet-do-senatu-v -dresu-ods.html

    Komentář ze dne: 19.07.2012 01:31:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - tj (@)
    Titulek: Re: Senát
    Spořilovu Töpfer tedy vůbec nepomohl. Před volbami spousta řečí, a pak skutek utek. Objevil se tady snad jen jednou. A s dopravou nám nepomohl. Volme tentokrát střízlivěji.

    Komentář ze dne: 19.07.2012 12:04:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: Re: Senát
    Třeba by se prof. Syková dala lépe přemluvit ku pomoci Spořilovákům, a to bez ohledu na stranický dres! Vždyť má velmi dobré informace nejen o kmenových buňkách, ale i nejrůznějších teratogenních a patogenních vlivech na organismy, jako ostatně celý Ústav experimentální medicíny AV. (http://bunecnaterapie.cz/eva-sykova-cur riculum-vitae).

    Komentář ze dne: 19.07.2012 22:47:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: alej na Spořilovské
    Kde jsou, kurňa, ta protihluková opatření I. fáze? Kde jsou ty stromy za 10 milionů? To abychom se v září na magistrátu uinterpelovali - a stejně nás odpinknou s tím, že bylo sucho, pak mokro, pak teplo, pak moc zima, takže se to bohužel v roce 2012 nedalo stihnout. Když nejde Spořilovskou zastřešit, proč nevysadit třeba alej jako mají tady:
    http://wallpaper. goodfon.com/image/159140-2560x1600.jpg
    Jen ať už se aspoň něco zlepší! Ta bezmoc je strašná a ten smrad je taky hrozný - a to přitom docela v posledních dnech fouká!!!

    Komentář ze dne: 20.07.2012 14:40:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: alej na Spořilovské
    A zamyslel se někdo kam by ty stromy vysadili? Nezdá se to vůbec reálné když se nad tím logicky zamyslíte. Prohlédněte si val u Spořilovské a pochopíte hned.
    Jinak na magistrátě bude na podzim muset proběhnout už jedině defenestrace.... :-((

    Komentář ze dne: 20.07.2012 14:48:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Dnešní Blesk - rakovina plic u nekuřaček!!
    Článek - rakovina plic ohrožuje ženy - nekuřačky! Zhoubný karcinom napadá plíce. A jeden z důležitých rizikových faktorů je právě dlouhodobé vystavení organismu smogu. :-((
    U nás už karcinomy plic ve výskytu u žen dohnaly rakovinu prsu.
    Takže v Praze a Ostravě jsou ohroženy ženy nejvíce. A co teprve u Spořilovské... :-((

    Komentář ze dne: 09.11.2015 09:26:05     Reagovat
    Autor: [chenlina] - chenlina (chenlina1231@outlook.com)
    Titulek: Re: wholesale jersey we all could learn a thing or two from his example

    Komentář ze dne: 20.07.2012 15:31:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Jižní spojka - podivné protihlukové stěny???
    Všimli jste si někdo těch podivných protihlukových stěn na Jižní spojce dole u Spořilova Ta k žižkovskému vysílači je dvakrát tak vyšší (a ochraňuje nějaké sklady) než ta ke Spořilovu a zde je navíc na této straně proluka.
    Hluk se tak zvýšeně odráží do sídliště.
    Je tohle vůbec normální nebo se mi to jen zdá????

    Komentář ze dne: 22.07.2012 23:15:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - JA (@)
    Titulek: Re: Jižní spojka - podivné protihlukové stěny???
    Nevim, kterou protihlukovou stenu mate na mysli, uz ale mela byt davno hotova stena mezi zabehlickou a sporilovkou. Ma byt hotovo tento rok, ale porad se nic nedeje. Doufam ze to nebude zase slib do vetru, stejne jako odvedeni kamionu z Prahy...
    Mimochodem orpavdu chcete sazet zelen, ktere bude trvat desitly let, nez bude alespon trochu uzitecna? V planech Prahy 4 je do roku 2020 sporilovskou zastresit. Tohle pozdeji muze byt dalsi duvod, proc nezastresovat...

    Komentář ze dne: 23.07.2012 22:40:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: nemajetková újma
    A nemůžeme podat (dle rad ombudsmana ohledně nefungujícího registru vozidel) hromadnou žalobu na nemajetkovou újmu za nefungující protihluková opatření na Spořilově, nefungující Pražský okruh, fungující Spořilovskou s kamiony a na všechny přidružené stresory?

    Komentář ze dne: 24.07.2012 15:52:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: nemajetková újma
    To už mě taky napadlo. A dále např. neposlední řadě špatný spánek, z toho vyvchází celodenní únava, nesoustředěnost... z toho plyne např. horší soustředění a výkony v práci atd... Když by s tím uspěli, dle rady, vystresovaní lidé ve frontách a beznaději na registru, tak my stoprocentně. Potřebovali bychom někoho kvalifikovaného, aby to správně na příslušný úřad podal.

    Komentář ze dne: 24.07.2012 17:14:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: nemajetková újma
    Lidé už dokonce na Spořilově začínají podávat občansko-právní žaloby.
    Trpíme tu díky nadlimitnímu množství škodlivin a extrémnímu hluku, což vyvolává nadměrný stress. A stress rozhodně spouští spoustu vážných nemocí a způsobuje smrt! Tak je nemajetková újma určitě právně vymahatelná.
    Jsem zvědavá kdy konečně ombudsman dokončí stanovisko ke Spořilovské? To by řadu věcí zjednodušilo.
    JR

    Komentář ze dne: 24.07.2012 19:11:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: nemajetková újma
    Dnes to uváděli v Událostech a jmenuje se to přímo Náhrada za prožitý stress! :-))

    Komentář ze dne: 25.07.2012 09:14:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Libor (@)
    Titulek: Re: nemajetková újma
    Samozřejmě že můžeme. Nebudeme první, seznam různých řízení je třeba tady: http://hluk.eps.cz/hluk/kauzy/
    Dají se případně dohledat i rozsudky soudů v jednotlivých instancích a příslušná argumentace.
    Soukromoprávní prostředky ochrany před hlukem shrnuje stránka http://www.eps.cz/poradna/kategorie/hluk /rada/soukromopravni-prostredky-ochrany- pred-hlukem.
    Emise se řeší tady:
    http://www.eps.cz/poradna/kategor ie/ochrana-ovzdusi-a-vod/rada/ovzdusi-vs -doprava-pravni-nastroje-ochrany

    Komentář ze dne: 25.07.2012 10:52:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Žaloby uhradí stát!
    Pokud jste nemajetní a invalidé tak žaloby dokonce hradí stát. Je tedy opravdu podivné, že tu nejsou stovky žalob dávno. Najít advokáta je jednoduché (seznam advokátní komora) a ten se o vše postará.
    Pokud to lidé neudělají tak se na Spořilově nic nezmění.

    Komentář ze dne: 26.07.2012 08:05:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Výpadek UPC
    Zajímavé je, že po 14 hodině vypadlo na Spořilově internetové připojení UPC. Trvalo to až do noci, ale rádia o tom vůbec neinformovala. Ví někdo důvod?

    Komentář ze dne: 11.08.2012 17:59:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - HonzaV (@)
    Titulek: Re: Výpadek UPC
    Jestli to nebude zlovolná akce kamiónové lobby...?

    Komentář ze dne: 26.07.2012 08:07:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Jak obnovit vypadlý internet!
    Jak se dostat na internet
    Nerestartujte modem, nastavte alternativní DNS server.

    V tuto chvíli sice intenret v síti UPC běžně nefunguje, s drobnou úpravou nastavení se ale normálně připojíte. Alespoň na území Prahy (kde jsme to vyzkoušeli).

    Prvním krokem je NErestartovat modem. Jakmile to uděláte, již se nepřihlásí do sítě a musíte čekat až správci sítě poruchu odstraní.

    Pokud modem stále běží, připojení k internetu obnovíte ručním nastavením DNS serverů, které podle všeho v tuto chvíli na straně UPC nefungují.

    V případě Windows 7 a Vista v okně "Centrum síťových připojení a sdílení" vyberete aktuálně využívané připojení a kliknete na vlastnosti. V dalším okně vyberete "Protokol IP verze 4" a kliknete na tlačítko vlastnosti. Zde ručně zadejte adresy DNS serverů. Využít můžete třeba DNS společnosti Google. Jsou to "4.4.4.4" a "8.8.8.8".

    Zdroj: http://mobil.idnes.cz/sit-upc-postihl-ma sivni-vypadek-na-infolinku-se-neda-dovol at-pr7-/mobilni-operatori.aspx?c=A120725 _233312_mobilni-operatori_jm

    Komentář ze dne: 26.07.2012 08:14:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Napadení Spořilovských novin!
    A nějaký zločinec napadl naše milé Spořilovské noviny! :-((

    Komentář ze dne: 26.07.2012 14:31:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zářijové změny v MHD nebudou?
    Praha by měla zářijovou revoluci v MHD odložit, radí experti
    26. července 2012 11:13
    Praha chystá od září velké změny ve veřejné dopravě. Od dopravních expertů z ČVUT ale město dostalo analýzu, která poukazuje na nedostatky nového systému MHD. Odborníci proto radí změny zatím odložit. O tom, zda se termín zavedení nakonec posune, radní rozhodnou v srpnu.
    Podle expertů je na dostatečné informování cestujících o změnách málo času. (Ilustrační snímek) | foto: Robert Rambousek, MF DNES

    Do změn v pražské dopravě, které jsou největší za posledních čtrnáct let, zbývá už jen několik týdnů. Posudek odborníků z ČVUT, který měl navržená opatření zhodnotit, však příliš dobře nevyznívá.

    Novému systému například vytýkají, že pro zavedení rychlých autobusů, takzvaných metrobusů, nejsou připraveny silnice, leckde podle nich chybějí vyhrazené jízdní pruhy. Další problém je, že už je jen málo času na to, aby byli lidé o všech změnách dostatečně informováni.

    do PC
    pro iPad Teď si mají ke společnému stolu sednout autoři návrhu ze společnosti Ropid s odborníky z ČVUT a o chystané revoluci v dopravě diskutovat. S výsledky seznámí městskou radu až v polovině srpna. Přitom stanovisko posuzovatelů zní jasně. "Zatímco optimalizaci dopravy jednoznačně podporujeme, návrh se vyznačuje řadou postupů a řešení, které je obtížné doporučit," píše se v oponentní analýze.

    A následuje doporučení: pozastavit zavedení velikých změn, které mají odstartovat 1. září. "Pokud nenastanou nějaké mimořádné okolnosti či rozhodnutí rady města, tak termín září platí," uvedl náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek.

    Primátor Bohuslav Svoboda už dříve řekl, že pokud ČVUT navrhne změny, budou se řešit během příprav zářijových změn. To by znamenalo, že se v září zavést nestihnou. "Vnímám obavy Pražanů ze změn v MHD a domnívám se, že bychom celou věc měli řešit na úrovni koalice. Nicméně nepředpokládám, že bychom měli od změn v systému MHD upustit a nerealizovat je," řekl primátor.

    Plusy a minusy sítě metrolinek
    Změny u tramvají:
    + zjednoduší se a zpřehlední se síť
    + odlehčí přetíženým úsekům tratí
    - jde o velmi rozsáhlé změny

    Změny u autobusů:
    - další peníze budou potřeba na preferenční opatření v křižovatkách a vyhrazení jízdních pruhů
    - možná budou potřeba další kloubové autobusy a midibusy (Dopravní podnik však říká, že se stávajícími kloubovými autobusy si vystačí, na midibusy je vypsané výběrové řízení.)


    Koaliční TOP 09 září považuje za závazný termín. "Změna od září je odsouhlasená. Na tom se nic nezměnilo. Po třech měsících změny vyhodnotíme a případně se udělají úpravy, které zohlední i zmíněný posudek," řekl náměstek primátora Tomáš Hudeček.

    Na informování lidí zbývá málo času
    Termínu zavedení změn se týká další výtka odborníků z ČVUT. Změny byly schválené před prázdninami a se začátkem školního mají začít platit. Během dovolených a prázdnin však podle nich nebudou Pražané dostatečně informováni o tom,

    Komentář ze dne: 26.07.2012 14:31:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zářijové změny v MHD nebudou?
    Praha by měla zářijovou revoluci v MHD odložit, radí experti
    26. července 2012 11:13
    Praha chystá od září velké změny ve veřejné dopravě. Od dopravních expertů z ČVUT ale město dostalo analýzu, která poukazuje na nedostatky nového systému MHD. Odborníci proto radí změny zatím odložit. O tom, zda se termín zavedení nakonec posune, radní rozhodnou v srpnu.
    Podle expertů je na dostatečné informování cestujících o změnách málo času. (Ilustrační snímek) | foto: Robert Rambousek, MF DNES

    Do změn v pražské dopravě, které jsou největší za posledních čtrnáct let, zbývá už jen několik týdnů. Posudek odborníků z ČVUT, který měl navržená opatření zhodnotit, však příliš dobře nevyznívá.

    Novému systému například vytýkají, že pro zavedení rychlých autobusů, takzvaných metrobusů, nejsou připraveny silnice, leckde podle nich chybějí vyhrazené jízdní pruhy. Další problém je, že už je jen málo času na to, aby byli lidé o všech změnách dostatečně informováni.

    do PC
    pro iPad Teď si mají ke společnému stolu sednout autoři návrhu ze společnosti Ropid s odborníky z ČVUT a o chystané revoluci v dopravě diskutovat. S výsledky seznámí městskou radu až v polovině srpna. Přitom stanovisko posuzovatelů zní jasně. "Zatímco optimalizaci dopravy jednoznačně podporujeme, návrh se vyznačuje řadou postupů a řešení, které je obtížné doporučit," píše se v oponentní analýze.

    A následuje doporučení: pozastavit zavedení velikých změn, které mají odstartovat 1. září. "Pokud nenastanou nějaké mimořádné okolnosti či rozhodnutí rady města, tak termín září platí," uvedl náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek.

    Primátor Bohuslav Svoboda už dříve řekl, že pokud ČVUT navrhne změny, budou se řešit během příprav zářijových změn. To by znamenalo, že se v září zavést nestihnou. "Vnímám obavy Pražanů ze změn v MHD a domnívám se, že bychom celou věc měli řešit na úrovni koalice. Nicméně nepředpokládám, že bychom měli od změn v systému MHD upustit a nerealizovat je," řekl primátor.

    Plusy a minusy sítě metrolinek
    Změny u tramvají:
    + zjednoduší se a zpřehlední se síť
    + odlehčí přetíženým úsekům tratí
    - jde o velmi rozsáhlé změny

    Změny u autobusů:
    - další peníze budou potřeba na preferenční opatření v křižovatkách a vyhrazení jízdních pruhů
    - možná budou potřeba další kloubové autobusy a midibusy (Dopravní podnik však říká, že se stávajícími kloubovými autobusy si vystačí, na midibusy je vypsané výběrové řízení.)


    Koaliční TOP 09 září považuje za závazný termín. "Změna od září je odsouhlasená. Na tom se nic nezměnilo. Po třech měsících změny vyhodnotíme a případně se udělají úpravy, které zohlední i zmíněný posudek," řekl náměstek primátora Tomáš Hudeček.

    Na informování lidí zbývá málo času
    Termínu zavedení změn se týká další výtka odborníků z ČVUT. Změny byly schválené před prázdninami a se začátkem školního mají začít platit. Během dovolených a prázdnin však podle nich nebudou Pražané dostatečně informováni o tom,

    Komentář ze dne: 26.07.2012 14:33:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: pokračování

    Na informování lidí zbývá málo času
    Termínu zavedení změn se týká další výtka odborníků z ČVUT. Změny byly schválené před prázdninami a se začátkem školního mají začít platit. Během dovolených a prázdnin však podle nich nebudou Pražané dostatečně informováni o tom, co je čeká. "Chystáme masivní informační kampaň," namítl ale šéf Ropidu Pavel Procházka.

    Posudek však zmiňuje, že veřejná diskuse a propagace změn trvá v některých městech v zahraničí i mnoho měsíců, až několik let. "To proto, aby nedošlo k negativním reakcím cestujících a ve výsledku k poklesu atraktivity veřejné dopravy," píší experti v posudku.

    Co soudí o změnách odborníci z ČVUT?
    1. Tramvajové linky nutně potřebují změnit
    "Drobnými úpravami již nelze dosahovat dalších zlepšení, zásadní systémové změny jsou tedy nevyhnutelné," souhlasí ČVUT se zavedením metropolitních linek, které se mají vyznačovat dlouhou trasou a krátkými intervaly. Navíc podotýkají, že síť tramvají bude přehlednější.

    2. Problematické metrobusy
    Metrobus je linka, na které jezdí kloubové autobusy s krátkými intervaly a po městě se pohybují rychleji než běžné autobusové linky. Jde to díky tomu, že jezdí ve vyhrazených jízdních pruzích. "Pro Prahu je definice 'metrobus' nepoužitelná, protože zaváděné autobusové linky základní podmínky metrobusů nesplňují. Tento princip je v Praze možné aplikovat jen velmi omezeně," píše se ve zprávě.

    3. Ušetří se změnami 400 milionů, nebo je to jen pěkná představa?
    Posudek měl také zhodnotit, zda úspora 406 milionů korun je dosažitelná. Podle analýzy byly očekávané úspory uměle nafouknuty. Ropid už totiž omezil některé linky v roce 2011 a letos byl navíc zrušen prodloužený provoz víkendového metra (více čtěte zde). Zářijovou změnou se tak ročně ušetří 300 milionů. Podle posudku ČVUT je to však virtuální číslo, které upřesní až konkrétní jízdní řády.

    Autor: Adéla Paclíková

    Komentář ze dne: 26.07.2012 14:36:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: pokračování
    Bylo by to naprosto správné. Na Spořilově z toho bude jedině obrovský chaos. Dovedete si představit jak se tzv. zrychlená linka = metrobus (např.118 a 135) prokousává v kolonách parkovištěm na Hlavní???

    Komentář ze dne: 26.07.2012 14:40:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zářijové změny v dopravě nebudou?
    Na Spořilově pro to nejsou vůbec předpoklady, protože metrolinky mají mít vyhrazený 1 pruh, což na řadě komunikací na Spořilově nejde!!

    Komentář ze dne: 26.07.2012 22:58:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: protihluková opatření? pche
    Nebylo by jednodušší udělat místo protihlukových stěn podél Spořilovské vysoké prosklené protihlukové stěny těsně přiléhající k domům v ulicích Senohrabská, Na Chodovci a na křižovatce Hlavní ulice s těmito? Tedy pokud se někdy nějakých protihlukových a protiimisních opatření vůbec dožijeme.

    Komentář ze dne: 27.07.2012 11:16:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Paja (@)
    Titulek: Re: protihluková opatření? pche
    Dyk dle planu se to ma dat pod strechu ni? :-)

    Komentář ze dne: 27.07.2012 12:38:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Dopravní info - nehodová místa!
    Zajímavé informace - např. nehody a ekonomické ztráty.

    Spořilovská 2008 (konec srpna-konec prosince) - 4 nehody a ekonomické ztráty 272 000
    a v době navedení všech kamionů 2010 - 7 nehod a ekonomické ztráty přes 5 000 000

    Doprava tedy neničí jen životní prostředí a životy výfukovými plyny, ale produkuje i obrovské ekonomické ztráty při nehodách!

    Komentář ze dne: 27.07.2012 12:47:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Ještě žijete Spořilováci?
    Jak se vám dýchá v těch třicítkách v trvalém smogu z kamionů? Žijete ještě vůbec? Celé prázdniny jsou stejně jako po celý rok denně několikahodinové kolony kamionů na Spořilovské a pak po celý den na spojce od Štěrbohol. To je jen stovky metrů od sídliště.

    Dnes je to tu na umření!!! :-((

    Komentář ze dne: 27.07.2012 13:23:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Analýzy doporučují podzimní změny v dopravě odložit!
    Analýza chystaných změn v pražské MHD: spojené linky se budou zpožďovat
    27. července 2012 12:09
    Změny v pražské MHD, které mají začít platit už od září, přinesou rušení spojů, přestupy navíc a také spojování dvou linek v jednu dlouhou. To ale dopravní experti z ČVUT nepovažují za příliš šťastné. Podle nich se například budou sloučené spoje, které tak budou jezdit po mnohem delší trase, zpožďovat.
    Experti se obávají, že expresní autobusová linka 125, která spojuje Smíchov s Jižním Městem, bude nabírat zpoždění.

    Posudek, který zpracovali pro primátora Bohuslava Svobodu odborníci z Českého vysokého učení technického a společnosti Boston Venture Central Europe, doporučuje termín zavedení revolučních změn odložit (více čtěte zde).

    Zároveň analyzuje také konkrétní opatření na jednotlivých linkách. "S autory oponentního posudku budeme muset probrat a vysvětlit si jejich jednotlivé výtky. Máme na ně jiný názor, ale probereme jednotlivá opatření a budeme o nich diskutovat," řekl náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek.

    Změnám v tramvajových linkách posudek mnoho nevytýká. Nestandardní jim však připadá ukončení linky 14, která se uprostřed trasy najednou změní ve spoj 24. "Ukončení linky formou přímého pokračování jako jiná linka je v Praze již známé z výlukových opatření, ovšem konečná stanice Ortenovo náměstí může být po cestující zmatečná," píše se v posudku.

    Podle odborníků z ČVUT bude navíc páteřní tramvajová linka 17 jezdit nadbytečně, protože pojede v obdobné trase jako linka 3, která bude mít atraktivnější trasu než "sedmnáctka".

    U autobusů ale autoři analýzy vidí podstatně větší problémy. Podle nich hrozí nebezpečí zpožďování spojů na linkách, které se sloučí a budou tak jezdit po mnohem delší trase. To je případ třeba linky 125 spojující Jižní Město se Smíchovem, která má být prodloužena až k metru na Skalku v trase dnešní 271.

    "Nebude-li zajištěna její spolehlivost, pak zpoždění vzniklé například v oblasti Jižní spojky bude přenášené až do Hostivaře a Strašnic," stojí v analýze. Následkem toho pak může dojít k tomu, že lidé této lince i zavedenému systému nebudou důvěřovat.

    To ale společnost Ropid, která změny připravila, odmítá. Podle ní se zavedou další opatření, aby ke zpožďování dlouhých autobusových linek nedocházelo. "Za poslední léta se odvedl velký kus práce, aby preference vozů MHD byla výraznější. Myslím, že celý systém od září fungovat bude," řekl předseda dopravního výboru Jiří Nouza.

    Zda na změny v pražské MHD od září skutečně dojde, rozhodne městská rada v srpnu.

    Autor: Adéla Paclíková
    Zdroj: http://praha.idnes.cz/analyza-ruseni-lin ek-v-prazske-mhd-d5w-/praha-zpravy.aspx? c=A120727_1809140_praha-zpravy_sfo

    Komentář ze dne: 27.07.2012 18:02:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Semafory na magistrále a od srpna kolony aut na Spořilově!
    Na magistrále se objevily nové semafory, odsunou kolony na Nuselský most
    Na pražské magistrále se v pátek objevily nové semafory. Od srpna budou zkušebně korigovat dopravu na jednom z hlavních tahů skrze město. Semafory se objevily ve směru do centra za Nuselským mostem. Magistrát zvažuje, že další by mohly vzniknout u křížení s Michelskou ulicí na Praze 4.

    "Od 1. srpna začne na semaforu blikat oranžové světlo, aby si na něj řidiči zvykli. Od 5. srpna pak bude semafor fungovat naplno," řekl náměstek primátora Josef Nosek (ODS).

    Pokud se podle Noska podaří snížit kapacitu magistrály a zároveň to nebude mít příliš velký vliv na průjezdnost, mohly by na magistrále vzniknout také přechody pro chodce. První by byl právě u křižovatky s ulicí Boženy Němcové.

    "Všechno to jsou přípravné kroky. Ve chvíli, kdy se zprovozní tunelový komplex Blanka, budeme moci magistrálu přiškrtit," konstatoval Nosek.

    Praha 4 protestuje, semafory prý nic neřeší
    Se semafory na magistrále nesouhlasí Praha 4, podle radnice je toto opatření nesystémové a způsobí kolaps dopravy v jiných lokalitách.

    Praha dlouhodobě uvažuje o tom, jak zklidnit provoz na vytížené magistrále, po které v centru města projede až 100 000 aut denně. Posudek firmy Pragoprojekt, který byl minulý týden zveřejněn v informačním systému EIA, tvrdí, že zklidnění je možné dosáhnout i bez zahloubení do tunelu, o kterém se dlouhodobě mluví.

    Novinky, ČTK

    Komentář ze dne: 27.07.2012 18:07:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Semafory na magistrále a od srpna kolony aut na Spořilově!
    Na Spořilově se přímo v zástavbě celkově pohybuje celkem 80 tis. aut, autobusů a navíc z toho 11 tis. kamionů, kde 1 kamion = nejméně 10 osobních aut.

    Jakoby se tu tedy pohybovalo téměř 200 000 aut! A další statisíce jsou v dosahu 0,5 km. Tedy zde máme dokonce více než 3krát větší zatížení než na magistrále!!!

    A za této situace sem ještě pustí další auta z magistrály v nejteplejším měsíci roku!

    Je to GENOCIDA!

    Komentář ze dne: 28.07.2012 14:59:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Semafory na magistrále a od srpna kolony aut na Spořilově!
    A kolik uz jste podal/podala zalob? Tyhle zbytecne keci nikomu nepomuzou...

    Komentář ze dne: 28.07.2012 15:34:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Semafory na magistrále a od srpna kolony aut na Spořilově!
    A komu pomohly žaloby? Víte o nějakém případě, kde se to vyřešilo? Magistrála je dle soudu přeci naprosto OK a žaloba tak byla neúpěšná! Soudy se táhly 7 let!

    Pomůže hlavně trvalá masáž politiků a tvrdé protestní akce. To se ale musí lidi na Spořilově nejdříve pochlapit a musí to být masové hnutí a ne boj jen 7 statečných za všechny!

    Žije tu 15 tisíc lidí ne? Proboha kde jsou? Spořilovské noviny si přečtou stovky čtenářů a přitom internet dnes mohou navštívit téměř všichni!

    Komentář ze dne: 28.07.2012 20:55:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Semafory na magistrále a od srpna kolony aut na Spořilově!
    Trochu si to proskrtejme. 1/3 bytu se tu pronajima, zejmena ty nejvice zasazene obyvaji z 50% ukacka. Pak tu mame nejake tipl bych statni byty s vemi nizkym najmem,protoze tam by nemohl normalni clovek prezit viz barak, kde se krizi Hlavni, Lesanska, nebo panelaky u Jizni spojka x Sporilovska. Potom novousedlici, kteri se sem nastehovali diky nejnizsim cenam cihlovych domu v Praze 4, ti jsou smireni a ochotni situaci akceptovat. A pak vetsina dalsich bydlici rekneme 100,200m od Sporilovske, kde uz nejsou hruzy sporilovske na prvni poslech patrne. A co smysly nevnimaji to srdce neboli, Dalsi skupinka jsou zdejsi brblalove, kteri jen blbe kecaji.
    Zbyva mala skupinka aktivistu, kteri ale bez podpory nic nezmuzou... Doporucuji se odstehovat. Za penize si porad jeste muzete koupit krasny velky byt nekde hodku cesty za Prahou, treba Milovice nebo tyhle ty lokality :).

    Komentář ze dne: 29.07.2012 13:00:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Semafory na magistrále a od srpna kolony aut na Spořilově!
    Asi dobrá rada s tím stěhováním, město a radnice by měly do konce roku nabídnout těm kdo si stěžují nové byty třeba na Barrandově a doplatit rozdíl v platbách Spořilov-Barrandov.

    Těm co to nevadí tak ať tu bydlí dál že?

    Těch pár nespokojených se přestěhuje a zbytek se tu může dusit dál když jim to nevadí ne?

    Komentář ze dne: 29.07.2012 13:25:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Semafory na magistrále a od srpna kolony aut na Spořilově!
    Většina bytů na Spořilově je ve vlastnictví a obývají je vesměs starousedlíci. Spořilov býval jednou z nejlepších čtvrtí Prahy (viz. např. článek zde ve Spořilovských novinách).
    ODS (Bém, Blažek, Šteiner....) a současní politici (ti nejsou schopni jediného kroku) ze Spořilova udělali nejhorší místo v Praze.
    Vlastníci bytů se musí bránit. Myslíte, že je možné, aby se něco podobného stalo např. v Rakousku nebo Německu? Soukromé vlastnictví je nedotknutelné. Arogance moci ale dosahla v ČR vrcholu. Mohou za to sami Češi.

    A Češi jsou jen švejci. Vezměte si olympiádu - místo o medailích se píše v souvislosti s ČR o modrých holínkách. Docela katastrofa ne?

    Komentář ze dne: 27.07.2012 19:24:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: A co zákaz osobákům? :-)
    když už se nemůžeme zbavit díky demenci a aroganci politiků - Dobeš, Horálek, Bodenlos, Nosek a podobná pakáž - kamionů, co zakázat průjezd Spořilovskou osobákům... mimochodem - vidíte, jak na nás serou a skutek utek? žádné stromy, žádné protihluky, Kačerov ??? kdo ví? ale max. 100 metrů vozovky, jak dlouho to může trvat? je to jedna velká pakáž a Horálek je starosta k ničemu!

    Komentář ze dne: 28.07.2012 15:39:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: A co zákaz osobákům? :-)
    Klidně jsem pro uzavření pro osobáky - nakonec jich tu obtěžuje na Spořilovské asi 45 tisíc!
    Reálné ale je uzavření Hlavní v sídlišti pro osobáky a další dopravu a ponechat zde maximálně 1-2 autobusy.... Nakonec je to přeci parkoviště a ne normální komunikace.

    Jenže radnice prahy 4 neřeší vůbec nic, a to je ten hlavní problém.............
    Jistě čtou všichni Spořilovské noviny a mají tak šanci poznat co mají pro voliče udělat. Neudělali zatím pro Spořilov vůbec nic!

    Komentář ze dne: 31.07.2012 22:07:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: A co zákaz osobákům? :-)
    Bohužel, je to tak, jak píšete. Je to svoloč, ale ani na Spořilově nejsou lidi o moc lepší. Dneska zase zmizel náš transparent SOS Spořilov u mostu. Nějaké dobračisko přestřihlo šňůru a rozervalo ho na kusy. A to jsme tam zrovna chtěly přivěsit výzvu k blokádě na 21.9. Má tohle vůbec smysl mezi takovejma ignorantama? A jedna spoluobčanka mě taky včera důrazně upozornila, ať nesázím na zelenou plochu před domem stromečky, že mi to tam nepatří a pak se blbě firmě udržuje trávník. Bože, kam se poděla ta ekologie??? Udělejme hlavně vše pro to, aby se měly firmy co nejlíp, i kdyby nás to mělo stát čistej vzduch a zdraví! A ostatně, kamionům taky nepřejeme klid na práci, víte to?

    Komentář ze dne: 01.08.2012 15:40:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: A co zákaz osobákům? :-)
    Víte kdo to dělá - ta firma co seká na Spořilově trávu, vadí to při sekání trávy traktorem. Protože to je opakovaně tak klidně stížnost. Je to asi Rossy nebo nějak tak. :-((

    Jinak lidi na Spořilově - to je opravdu podivná skupina, to Vám dávám za pravdu. Ze stromů je prý hlavně plno listí a znečišťuje to. Ae kamiony a autobusy, které jim ničí zdraví a způsobují rakovinu jim nevadí. Na to moje IQ fakt nestačí!

    Komentář ze dne: 01.08.2012 15:40:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: A co zákaz osobákům? :-)
    Víte kdo to dělá - ta firma co seká na Spořilově trávu, vadí to při sekání trávy traktorem. Protože to je opakovaně tak klidně stížnost. Je to asi Rossy nebo nějak tak. :-((

    Jinak lidi na Spořilově - to je opravdu podivná skupina, to Vám dávám za pravdu. Ze stromů je prý hlavně plno listí a znečišťuje to. Ae kamiony a autobusy, které jim ničí zdraví a způsobují rakovinu jim nevadí. Na to moje IQ fakt nestačí!

    Komentář ze dne: 02.08.2012 18:16:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: A co zákaz osobákům? :-)
    Ja to taky nechapu, meme stejnou zkusenost. U nas v dome kdokoliv cokoliv vylepi nebo da na nastenku ohledne zakazu nebo boje proti kamionum, tak to okamzite zmizi, nebo je to rozcupovany a to bydlime hned u zdroje a z oken to mame jak na taliri. Nechapu. Asi to chce masovou akci a zahltit Sporilov informacema. Nejlepsi by bylo, kdyby prijela natacet Nova.

    Komentář ze dne: 03.08.2012 14:41:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: A co zákaz osobákům? :-)
    U nás máme také záškodníky ve dvou vchodech.A víte co jsme zjistili - že tu bydlí rodina kamioňáka, která to strhává!
    Přitom jde o tranzitní kamiony vesměs cizích značek, tedy ty, které k nám nic nedovážejí a jen tudy projíždějí! Ti co tu rozvážejí zboží jsou nepostradatelní.

    Komentář ze dne: 04.08.2012 08:19:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: A co zákaz osobákům? :-)
    Tady pomuze snad uz jen, ze mu zacne nekdo piglovat zenu, kdyz bude na cestach :))

    Komentář ze dne: 28.07.2012 17:23:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Protihlukový asfalt je při 20 tis. aut??? A Spořilov?
    V sobotu se uzavře silnice z Prahy do Kutné Hory, objížďky chybí
    27. července 2012 16:35
    O víkendu začne oprava povrchu hlavní výpadovky z Prahy na Kutnou Horu - Černokostelecké ulice v Říčanech. Denně po ní projede více než dvacet tisíc automobilů. Silnice je přetížená a často ucpaná. Teď se částečně uzavře a z města se stane na měsíc a půl téměř neprůjezdná oblast.....

    Obyvatelé si už několik let stěžují na přetíženost hlavního tahu, kde jsou i překračovány hlukové limity. Obtěžuje je prašnost a chodci se tu bojí přecházet.

    Loni na podzim se vedení města sešlo s ministrem dopravy Pavlem Dobešem, aby debatovali o zklidnění dopravy a také o tom, že je potřeba dostavět Pražský okruh mezi dálnicí D1 a Běchovicemi.

    "V listopadu jsme dojednali zlepšení situace v Černokostelecké. Jsem rád, že za půl roku se dal projekt dohromady a o víkendu se konečně začne s opravami," poznamenal Kořen.

    Ředitelství silnic a dálnic sem položí dokonce protihlukový asfalt. "Protihlukový koberec je dnes naší běžnou záležitostí, dává se tam, kde je v okolí zástavba," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Vzniknou tu i nové přechody pro chodce, které by měly být i bezbariérové.
    Zdroj: http://praha.idnes.cz/oprava-silnice-mez i-prahou-a-kutnou-horou-fg7-/praha-zprav y.aspx?c=A120726_1808382_praha-zpravy_sf o

    Komentář ze dne: 28.07.2012 17:28:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Protihlukový asfalt je při 20 tis. aut??? A Spořilov?
    A co Spořilov? Je na tom desetkrát hůře a neděje se nic... :-((

    Komentář ze dne: 31.07.2012 07:06:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Ela (@)
    Titulek: Kamiony budou v Německu platit mýtné i na silnicích nižších tříd
    http://www.denik.cz/ze_sveta/kamiony-bud ou-v-nemecku-platit-mytne-i-na-silnicich -nizsich-trid-20120730.html

    Komentář ze dne: 31.07.2012 15:34:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kamiony způsobují bilionové škody na ŽP!
    ČT24 - EU: Kamiony budou platit i za hluk a znečištění
    ............
    Otázkou ale zůstává zohlednění vlivu silniční dopravy na životní prostředí. Evropská komise už dříve tyto dopady na prostředí odhadla na zhruba 100 miliard eur (2,45 bilionu korun). Nákladní doprava je pak odpovědná za zhruba tři čtvrtiny škodlivých emisí z dopravy včetně osobních vozů.


    Komentář ze dne: 31.07.2012 15:49:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: A tohle vozí i přes Spořilov!!!
    Srážka blokuje dálnici D1 v Brně, z kamionu vytekl nebezpečný isokyanát
    31. července 2012 12:20, aktualizováno 14:57
    Srážka dvou kamionů zablokovala před polednem dálnici D1 v Brně ve směru na Prahu. Z auta navíc unikla část převáženého isokyanátu. Na místě proto zasahují hasiči a dálnice je mezi ulicemi Vídeňská a Bítešská zcela uzavřená.
    Srážka kamionů na D1 v Brně zablokovala dálnici ve směru na Prahu.
    Při kolizi byl lehce zraněn řidič kamionu, který před sjezdem na Svitavy na 191. kilometru dálnice narazil do kolony před sebou.

    Isokyanát
    Isokyanáty jsou organické sloučeniny, které se využívají při výrobě polyuretanů. Ty následně slouží například k výrobě lepidel či pružné pěny.

    Kontakt s vysoce reaktivními isokyanáty může vyvolat silnou alergickou reakci.


    "Na žádost hasičů jsme museli dálnici ve směru na Prahu uzavřít, protože z jednoho z kamionů unikala převážená tekutina," uvedl policejní mluvčí Bohumil Malášek.

    Jak dlouho bude uzavírka dálnice trvat, zatím není jasné. Nebezpečné látky na silnici musí totiž hasiči uklidit.

    "Po druhé hodině odpoledne zahájila odborná firma za asistence hasičů přečerpávání zbylého nákladu isokyanátu, jehož část začala při nehodě unikat. Je přitom velké štěstí, že z tisícilitrové cisterny vyteklo přibližně jen sto litrů této nebezpečné látky, jinak by následky nehody byly mnohem horší," zhodnotil mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.

    Nebezpečný a toxický isokyanát musí navíc hasiči při přečerpávání hlídat, jeho teplota totiž nesmí překročit 30 stupňů Celsia. "Čerpadlo i přečerpávanou hmotu proto hasiči hlídají termokamerou," doplnil Haid.

    Objízdná trasa vede mezi sjezdy na 194. a 190. kilometru po ulici Jihlavská kolem Ústředního hřbitova a bohunické nemocnice.
    Zdroj: http://brno.idnes.cz/srazka-kamionu-zabl okovala-dalnici-d1-v-brne-fe7-/brno-zpra vy.aspx?c=A120731_120757_brno-zpravy_taz

    Komentář ze dne: 31.07.2012 15:52:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: A tohle vozí i přes Spořilov!!!
    Např. v Bhópálu zemřelo při úniku izokyanátu z továrny mnoho zvířat a lidí. Byla to jedna z nejhorších katastrof!

    Komentář ze dne: 31.07.2012 16:44:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: A tohle vozí i přes Spořilov!!!
    ČT 1, Bhópál, 8. 12. 2003 21:25, Fakta
    Markéta FIALOVÁ, moderátorka : V další reportáži se podíváme do Indie a připomeneme si událost starou téměř na den přesně devatenáct let. 3. prosince 1984 unikl z továrny na výrobu pesticidů ve městě Bhópál prudce jedovatý plyn. Okamžitě zabil asi osm tisíc lidí, dalším stovkám tisíc těžce poškodil zdraví. Jak dnes žijí ti, kdo největší průmyslovou katastrofu v dějinách lidstva přežili? V Bhópálu natáčel Ivan Brezina.

    Ivan BREZINA, redaktor : Přelidněné indické město Bhópál se rychle probouzí. V sedm hodin ráno už jeho ulice zaplňují davy lidí. V noci před devatenácti lety se ve zdejší chemičce americké firmy Union Carbide přehřála nádrž číslo šest set deset. Když tlak roztrhl bezpečnostní ventil, zahalil spící město bílý mrak. Ráno zavládl v ulicích města Bhópálu stejný klid, jaký dnes panuje na městském hřbitově.

    osoba : Je tu pohřbeno mnoho lidí zabitých únikem plynu. Vidíte, právě tady jsou jejich hroby.

    T. R. CHOUHAN, bývalý operátor chemičky UC : Po půlnoci začal náš malý synek najednou plakat. Nejdřív jsme si mysleli, že má hlad. Vstal jsem a ohřál mu mléko, ale ukázalo se, že nepláče hlady. Za chvíli začaly pálit oči i nás a začali jsme kašlat. Když jsme vyšli před dům, zjistili jsme, že ulice jsou plné utíkajících lidí. Teprve později jsem se dozvěděl, že tu noc unikl z naší továrny smrtelně jedovatý plyn.

    Ivan BREZINA, redaktor : Rodina pana Chouhana se dostala včas do bezpečí. Stovky tisíc jiných takové štěstí neměly, plyn jim sežehl oči a plíce a ulice se zaplnily slepými přízraky křičícími bolestí.........................

    Komentář ze dne: 31.07.2012 16:48:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: A tohle vozí i přes Spořilov!!!
    pokračování :
    Satinath SARANGI, pracovník kliniky Sambhavna : Podle našich odhadů je dodnes chronicky nemocných asi sto dvacet až sto padesát tisíc lidí, kteří byli plynem zasaženi. Silné poškození různých tělesných orgánů prokázalo čtyřiadvacet vědeckých studií. Nikdy ale nebyly zveřejněny. A komu to pomáhá? Firmě Union Carbide. Říkají - neexistuje žádný vědecký průzkum a protože neexistuje průzkum, nemáme žádná data a protože nemáme data, tak se vlastně nic nestalo. Konec, případ je uzavřen.

    Ivan BREZINA, redaktor : Pro obyvatele slamů v okolí opuštěné továrny ale případ ani po devatenácti letech uzavřen není. Analýzy prokázaly, že voda ve zdejších studních obsahuje vysoké koncentrace toxických látek. Smrtící dědictví firmy Union Carbide, která v Česku prodává například Ucar, tak v Bhópálu zabíjí dodnes. Postiženým zbyly jen bezcenné průkazy obětí havárie.

    Satinath SARANGI, pracovník kliniky Sambhavna : Když se podíváte na systém odškodnění, zjistíte, že byl vymyšlen tak, aby co nejmíň lidí dostalo co nejmíň peněz. Ten systém byl tak záměrně vymyšlen. Takže pětadevadesát procent postižených dostalo jen ekvivalent tří set až čtyř set dolarů

    Komentář ze dne: 31.07.2012 16:02:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Spořilovská stojí!
    Zase kamiony v koloně stojí ve směru na D1.

    Komentář ze dne: 31.07.2012 17:46:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Primátor dnes podepsal smlouvu o postupu při výstavbě tangenty
    vydáno dnes v 13:33
    Mladá Boleslav (fil) Primátor Mladé Boleslavi dnes podepsal smlouvu mezi městem a Středočeským krajem o postupu při výstavbě Severovýchodní tangenty. „Pevně věřím, že nyní je již vše připraveno a že kraj stavbu zahájí. Výstavbu této nové komunikace velmi vítáme a doufáme, že realizace začne co nejdříve," řekl při této příležitosti Raduan Nwelati.

    Nová dohoda je již výsledkem aktuálního vývoje jednání mezi městem a krajem a definuje i způsob finančního zabezpečení celé akce. Podle usnesení vlády bylo rozhodnuto již v roce 2008 o poskytnutí finanční podpory ve výši 300 milionů korun na tuto stavbu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Žadatelem a příjemcem této dotace je Středočeský kraj, který se podle smlouvy zavazuje zrealizovat všechny stavební objekty v rámci této výstavby dílem z prostředků SFDI, dílem z prostředků vlastních. Město již zajistilo veškeré pozemky, potřebnou dokumentaci a pravomocná stavební povolení pro výstavbu tangenty.

    Tuto novou komunikaci, která vyvede automobily od Bondy centra až k Intersparu a dále na dálnici a ulehčí jiným přetíženým komunikacím v Mladé Boleslavi, připravuje město a kraj již několik let. Stavba by podle nedávných prohlášení zástupců kraje měla začít ještě letos.


    Komentář ze dne: 31.07.2012 22:09:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Primátor dnes podepsal smlouvu o postupu při výstavbě tangenty
    Nevyměníme primátory?

    Komentář ze dne: 01.08.2012 15:49:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Primátor dnes podepsal smlouvu o postupu při výstavbě tangenty
    SFDI - to je státní fond dopravní infrastruktury. Tedy státní peníze! Na okruh je potřeba pár miliard, mohl už dávno stát!

    Komentář ze dne: 01.08.2012 15:42:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Odstoupení politiků za neřešení Spořilova
    Jsou určitá řešení - třeba petice za odstoupení těch, kteří problém Spořilova dlouhodobě neřeší!

    Komentář ze dne: 01.08.2012 16:03:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Semafor na magistrále!
    Na pražské magistrále bliká nový semafor, řidiče začne brzdit v neděli
    1. srpna 2012 13:12
    Na pražské magistrále se za Nuselským mostem ve směru do centra rozblikaly semafory. Praha jimi chce korigovat provoz na magistrále. Naplno začne semafor fungovat v neděli 5. srpna a zkušební provoz potrvá do září.
    Zkušební provoz bude trvat měsíc, pak Praha fungování semaforu vyhodnotí a rozhodne, co dál.

    Semafor se za Nuselským mostem na úrovni ulice Boženy Němcové rozblikal v půl sedmé ráno. "Zatím bliká pouze oranžová, aby si řidiči zvykli. Komplet začne semafor fungovat od neděle 5. srpna," uvedl mluvčí TSK Tomáš Mrázek.

    Semafor zastaví řidiče přijíždějící z Nuselského mostu.
    Semafor ale nebude v provozu čtyřiadvacet hodin denně - v noci na něm bude opět blikat jen oranžová. Spuštěn bude vždy v půl sedmé ráno a v provozu bude až do 20. hodiny. Pokud by způsobil dopravní komplikace, město jej ihned vypne.

    Od semaforu si Praha slibuje, že vytlačí kolony z Legerovy ulice a auta budou stát na Nuselském mostě. Podle města se tak zlepší špatné ovzduší v Legerově ulici. Proti opatření se postavila Praha 4, která jej označila za nekoncepční nesmysl (o protestu čtěte zde).

    Semafor bude zkušebně na magistrále až do září. Potom se na něm opět rozbliká oranžové světlo a magistrát vyhodnotí, zda dopravě pomohl, či nikoliv. Následně pak vynese konečné rozhodnutí, zda tu zůstane natrvalo.

    Původně chtělo hlavní město umístit ještě jeden semafor na magistrálu v úrovni Kačerova. Od toho nakonec ustoupilo (o původních plánech čtěte zde).
    Zdroj: http://praha.idnes.cz/novy-semafor-na-ma gistrale-v-praze-d58-/praha-zpravy.aspx? c=A120801_130145_praha-zpravy_ab

    Komentář ze dne: 05.08.2012 17:44:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Zúžená magistrála
    Kousek za Spořilovem je do centra (a také z centra) podstatně zúžená magistrála, opravuje se tam silnice. Vypadá to na dlouho. Co to asi udělá na Spořilově v pondělí???

    Komentář ze dne: 06.08.2012 06:40:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Obchvat Znojma: další část postaví na podzim
    Už v říjnu by silničáři měli začít stavět další část obchvatu Znojma. Dvě stě padesát metrů silnice vznikne nedaleko výpadovky ze Znojma na Prahu. Kraj navíc vydal stavební povolení na druhou etapu druhé stavby obchvatu.

    Komentář ze dne: 06.08.2012 16:04:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Blokáda Spořilovské 20.9.2012
    Blokáda Spořilovské zatím platí na stejném místě jako loni. Na začátku září bude zase plakát v Centrumu a na dalších místech.

    Komentář ze dne: 07.08.2012 15:44:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Ekologové: Nečasova vláda rezignovala na kvalitu života lidí
    Nečasův kabinet naopak podle ekologů za dva roky svého působení svou nečinností umožnil další etapu živelného kácení zejména ovocných alejí podél cest i nezákonné zásahy do nejvzácnější přírody v jádru Národního parku Šumava. Vláda se nepokusila snížit hluk ve městech a nezabránila ani rušivým jízdám kamionů přes obce a vesnice. Nedokázala vůči znečišťovatelům prosadit poplatky za škodliviny v ovzduší tak, aby průmysl skutečně motivovaly k výměně zastaralých technologií. Desítky miliard korun ve formě tzv. emisních povolenek vláda věnovala bohatým energetickým společnostem zdarma. Prodejem emisních povolenek přitom mohl kabinet podpořit snížení účtů rodin za vytápění v domácnostech. Ministerstvo životního prostředí však překvapivě navrhlo držet recyklaci domácího odpadu na nízké úrovni a cenné suroviny v odpadu namísto využití spalovat.


    Komentář ze dne: 07.08.2012 16:27:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Nechtělo by to s tou informovaností o blokádě začít už teď? bojím se, že nás tam bude zase je hrst, ať to má těm, co strhávaj ty letáky nebo nad tím mávaj rukou, čas do tý hlavy dojít.

    Komentář ze dne: 09.08.2012 16:51:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Chytrý nápad!
    Další parkoviště P+R opustí kraj Prahy, vzniknou u středočeských nádraží
    8. srpna 2012 20:46
    Středočeský krajský úřad chce přimět obyvatele svého kraje, aby k cestě do Prahy začali víc využívat železnici. Přivést by je k tomu mohl vznik nových záchytných parkovišť P+R u jednotlivých nádraží. Výrazně by se tak ulevilo středočeským i pražským silnicím.
    Nová záchytná parkoviště by měla vyrůst u nádraží ve středočeských městech.

    Téma dopravy spolu aktuálně řeší středočeská hejtmanka Zuzana Moravčíková a primátor Prahy Bohuslav Svoboda. Podle jejich názoru by mělo už ve středních Čechách vzniknout mnoho záchytných parkovišť u vlakových zastávek. Středočeský systém dopravy by se tak s tím pražským více propojil.

    "Chceme, aby Pražané neměli pocit, že je Středočeši svými auty 'ohrožují', že zhoršují v Praze už tak špatné ovzduší. A zároveň chceme, aby Středočeši mohli v klidu jezdit do Prahy za prací i zábavou. Řešení by mohlo přinést větší využití vlakového spojení," uvedla Moravčíková. Sice to podle ní nebude levná záležitost, přesto je nutné problém řešit.

    Propojit by se měl i systém karet, jako je Opencard. Parkovné by bylo spojené s tarifem v síťové průkazce. Řidiči by tak nemuseli každý den platit parkovné, ale mohli by využít jakýsi paušál.

    Podle primátora Svobody jezdí denně do Prahy za prací spousta Středočechů, kapacity pro automobilový provoz v metropoli jsou přitom už vyčerpané. Záchytná parkoviště systému P+R, tedy zaparkuj a jeď, nabízejí 2 900 míst, což poptávce nestačí.

    Jenže podle náměstka primátora a radního pro dopravu Josefa Noska se některé městské části brání tomu, aby se stavěla patrová parkoviště.

    Pro variantu začít stavět záchytná parkoviště mimo Prahu hrají i peníze. "Středočeský kraj může na takové projekty získat evropské dotace, Praha ne," doplnil mluvčí kraje Milan Smutný.

    A kde by se mělo začít? Pozornost Prahy a kraje se zaměřuje na Mělník, Neratovice či na Český Brod. Ještě do posledního jednání krajské rady, tedy do konce září, sepíše náměstek hejtmanky Robin Povšík k parkovištím koncepční záměr.

    Autor: Markéta Zikmundo
    Zdroj: http://praha.idnes.cz/zachytna-parkovist e-p-r-v-praze-a-strednich-cechach-f8o-/p raha-zpravy.aspx?c=A120808_1813741_praha -zpravy_sfo

    Komentář ze dne: 10.08.2012 10:42:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Libuš: Nájezd na okruh bez obchvatu nechceme
    Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce změnit územní a stavební povolení na už hotovou jihozápadní část pražského okruhu, aby mohl být zprovozněn nájezd u Dolních Břežan. Podle platného povolení totiž nemůže být nájezd zprůjezdněn bez obchvatu Písnice, který se ale dosud nezačal stavět.

    Komentář ze dne: 10.08.2012 16:24:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Změny MHD od prosince?
    Blesk 10.8. - Změny v pražské MHD, které zahrnují zrušení mnoha tramvajových i autobusových linek, by podle radních z P4 měly být až od prosince!

    Komentář ze dne: 10.08.2012 16:26:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Semafor na magistrále se neosvědčil
    tvrdí Praha 4 - Blesk 10.8.
    Nicméně magistrát plánuje 5 nových semaforů, včetně toho u Kačerova a na Jižním městě... :-((

    Komentář ze dne: 10.08.2012 16:35:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kolony na Nuseláku
    Provoz na magistrále řídí nový semafor, kolony jsou ještě delší

    V Legerově ulici dnes začal dopravu řídit nový semafor. Sice na chvíli uleví vytížené ulici, ale o kousek dál na Nuselském mostě se tvoří kolony. To se nelíbí mnoha řidičům a také radním Prahy 4.

    Nový semafor v Legerově ulici o své uřitečnosti všechny motoristy nepřesvědčil. Jen v průběhu ranní dopravní špičky se na mostě tvořily kolony. Od nového semaforu si město slibuje, že uleví přetížené ulici a zlepší se tam i životní prostředí. "Žádnou mimořádnou událost jsme nezaznamenali, hodnotit přínos semaforu bude možné až minimálně po několika týdnech,“ řekl Tomáš Mrázek, mluvčí Technické správy komunikací.

    Záměr umístit semafor u Nuselského mostu ale vzbudil rozporuplné reakce. Ostře proti tomu vystoupilo vedení Prahy 4, které argumentuje tím, že se doprava zbytečně zpomalí. "Je to nesystémové opatření, které s námi nikdo nekonzultoval. Opakovaně jsme v Praze 4 postaveni před hotovou, předem schválenou věc,“ uveřejnil na svých internetových stránkách městské části zástupce starosty pro oblast dopravy Jiří Bodenlos (ČSSD).


    Doprava se skutečně na chvíli zastaví. V momentě, kdy naskočí červená, je na magistrále klidněji. Jenomže cíl města je, aby se kolony posunuly na Nuselský most, což se ale nelíbí řadě řidičům. Radní Prahy 4 oponují tím, že řidiči začnou Nuselský most objíždět přes Podolí a Nusle.

    Zkušební provoz skončí k poslednímu srpnu. "Světelné signalizační zařízení umístěné za Nuselským mostem by mělo zajistit, aby vozidla jedoucí do centra omezila dobu stání v ulici Legerově, což by mělo pozitivně ovlivnit životní prostřední obyvatel v Legerově ulici," uvedl dříve náměstek primátora Josef Nosek (ODS). Zároveň také dodal, že by to mělo současně zvýšit bezpečnost úrovňového křížení s ulicí Boženy Němcové.

    Spuštění zkušebního provozu tohoto semaforu schválili pražští radní na konci června. Vyhodnocení tohoto provozu by měla rada dostat v průběhu října. Připravit ho mají odborníci z Českého vysokého učení technického.

    tn.cz

    Komentář ze dne: 10.08.2012 16:39:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kolony až k Opatovu
    Ráno jsou kvůli semaforu kolony až k Opatovu! :-((

    Komentář ze dne: 13.08.2012 14:45:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Kolony až k Opatovu
    blbost.
    Je to kvůli omezením na u Kačerova, kde se pokládá "tichý" asfalt a jezdí se jen jednou stranou.
    Máme dost skutečných problémů, nač si vymýšlet další?
    Popravdě řečeno, to divadlo naší radnice kolem Legerky a semaforu je opravdu jen divadlo pro nás aby to vypadalo jak za nás bojují. Ve skutečnosti se jen auta stojící na zelenou před Tylovým náměstím rozdělí na dva díly. Nebudou popojíždět před jedním semaforem, ale dvakrát poloviční dobu před dvěma. Obyvatelům Legerky to trošinku pomůže ale hlavně P4 to nijak neublíží. Radnice jen straší a vymlouvá se.
    Hlavní problém je nehotový pražský okruh a to, že na Budějárně nechali postavit desítky administrativních budou a šiping center, které denně přitahují tisíce vozidel....

    Komentář ze dne: 13.08.2012 16:24:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Kolony až k Opatovu
    Magistrátem je naplánováno 5 semaforů, 1 bude právě u Kačerova. Budou se realizovat v budoucnosti! Takže teď ta oprava vozovky simuluje tu budoucí situaci s kolonami na magistrále.

    Poslední zpráva okruh - dnešní Blesk - Dostavba další části Pražského okruhu - nejdříve v roce 2019 a to je ideální odhad! Takže 2025 a možná nikdy? :-((


    Komentář ze dne: 13.08.2012 11:29:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - ) (@)
    Titulek: Život v Praze
    Chtěl jsem oslavit narozeniny na Disko parníku na Vltavě, který jezdil za pěkného počasí třicet let třikrát do týdne. Byl zrušen pro rušení nočního klidu obyvatel v okolí Vltavy magistrátem hl. m. Prahy. Parník vyjížděl v 20:30 a končil v 23:00. Rád bych si vyměnil jeden projíždějící parník s veselou muzikou za velké množství kamionů. Toto je Praha 21. století.

    Komentář ze dne: 13.08.2012 16:27:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Život v Praze
    Ze stejného důvodu chtěli zrušit ohňostroj ne? Je to k neuvěření, přitom jde o jednorázové akce, které se dají v pohodě přežít.
    Máme tu kamiony už 2 roky a stále se nic neděje.
    To je prostě Absurdistán!

    Komentář ze dne: 16.08.2012 16:33:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Co se to děje? Všichni proti všem?
    Je to útok na principy, které hájíme, tvrdí Svoboda k odvolání šéfa DPP
    Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) ve čtvrtek oznámil, že svolá valnou hromadu pražského dopravního podniku a hodlá prosadit změny v dozorčí radě. Svoboda naznačil, že by mohli skončit ti, kteří prosadili odvolání ředitele Vladimíra Liche. Nevyloučil ani restrukturalizaci Rady hlavního města.

    Svoboda nevnímá odvolání ředitele jako osobní útok na svou osobu, ale atak na to, jak se koalice zavázala změnit chod hlavního města. [celá zpráva]

    "Je to útok na principy, které hájíme," uvedl v České televizi Svoboda. Nepředpokládá, že by mohlo dojít k rozpadu magistrátní koalice.

    Svoboda uvedl, že by mělo dojít k změnám v představenstvu a dozorčí radě DPP. Zmínil mimo jiné Davida Vodrážku i svého náměstka Josefa Noska, které označil za ty, kteří "pracují na druhé straně". Paradoxně jde o ty, kteří loni Svobodovi pomohli při utvoření koalice s TOP 09. Svoboda doplnil, že již obdržel rezignace několika členů dozorčí rady.

    Lich by se mohl vrátit

    Svoboda rovněž nevyloučil, že by se Lich (vyslovuje se Lič) mohl vrátit na post šéfa DPP, neboť podle Svobody "plnil zadání" a podařilo se mu šetřit. Primátor navíc naznačil, že očekává podporu od premiéra a předsedy ODS Petra Nečase.

    Změn by se podle Svobody měla dočkat i Rada hlavního města, která je vrcholným orgánem. Vedle premiéra v ní zasedají čtyři náměstci a šest radních.

    Odvolání Liche doporučila představenstvu dozorčí rada v čele s Jiřím Nouzou (TOP 09). Ten tvrdí, že podnik měl pod vedením Liche problémy s pojištěním majetku či dostavbou trasy A.

    Lich ve středu informoval o tom, že kvůli smlouvám, které byly podle něj předražené, podal trestní oznámení na několik členů bývalého vedení a na konkrétní lidi, kteří smlouvy podepsali. Konkrétní jména však neuvedl. [celá zpráva]

    jas, Novinky

    Komentář ze dne: 19.08.2012 08:27:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Božské ticho na Spořilově bez kamionů!
    Dnes celý den nepojedou kamiony po Spořilovské. Noc byla naprosto úžasná! Tak má vypadat život v sídlišti. Život zde by mohl být krásný, ale to si bohužel musíme vybojovat!

    Komentář ze dne: 19.08.2012 11:49:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Božské ticho na Spořilově bez kamionů!
    Omyl. Tranzit kamionů jih - severovýchod stále projížděl, ale bylo to již snesitelné.

    Komentář ze dne: 19.08.2012 14:59:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Konečně došlo i na Šteinera!
    Pražský dopravní podnik proplácí dvě miliardy bez smluv, tvrdí odvolaný Lich
    Odvolaný ředitel Dopravního podniku Praha (DPP) Vladimír Lich v nedělních Otázkách Václava Moravce v České televizi řekl, že podnik proplácel i faktury nekryté smlouvami. Ročně takto vyplatil dvě miliardy korun. Poukázal také na nevhodný vliv politiků na chod podniku.

    Zvětšit obrázek
    Vladimír Lich

    FOTO: Petr Hloušek, Právo
    Dnes 14:03

    „Ze sedmi a půl miliardy se vyplácejí dvě miliardy bez smluv ročně,“ řekl Lich. Zopakoval, že některé služby, za které DPP platí, byly předražené. Odhady hovoří až o dvoutřetinovém nadsazení plateb za poskytování systému objednání jízdenek přes SMS.

    K jiné službě, obrazovkám ve stanicích pražského metra, kde se objevují zprávy a reklamy, Lich řekl: „Já bych si myslel, že když je to v našich prostorách, tak že za to budou oni platit nám. Ale ne, my platíme jim,“ řekl. Upřesnil, že měsíčně DPP poskytovateli za službu platí 1,5 miliónu korun.

    Do chodu podniku zasahují politici

    Lich si posteskl nad tím, že do chodu DPP zasahují politici a externisté, kteří nejsou odborníky. V té souvislosti zmínil radního pro dopravu Josefa Noska, který prý tlačil na vyplacení faktur firmě Oleo Chemical.

    Lich by si představoval, že by v představenstvu seděli stejní lidé jako v managementu. „Pořád jsou tam dva externisti,“ uvedl.

    Vladimír Lich, kterého před několika měsíci za účelem ekonomického ozdravení podniku jmenoval do funkce pražský primátor Bohuslav Svoboda, byl ve čtvrtek ze své funkce odvolán. Tedy jen den poté, co podnik pod jeho vedením podal trestní oznámení na bývalé vedení. [celá zpráva]

    Podle ČT míří oznámení mimo jiné na bývalého šéfa představenstva a bývalého radního za ODS Radovana Šteinera a právníky Davida Michala a Karolínu Babákovou z advokátní kanceláře MSB Legal (dříve Šachta & Partners). Mezi podezřelými jsou podle ČT také ředitel Martin Dvořák a bývalý ekonomický šéf Ivo Štika.

    V pátek na základě Lichova trestního oznámení zasahovala v sídle DPP policie. [celá zpráva]

    Novinky

    Komentář ze dne: 21.08.2012 15:55:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Poslední dny Rudolfa Blažka ve funkci Vondrova náměstka
    Náměstek ministra Alexandra Vondry musí získat bezpečnostní prověrku do konce srpna, jinak na obraně končí.

    Právo a bezpečnost Martin Shabu | 21.08.2012.
    © Reuters, ČTK, ČESKÁ POZICE, Urb

    Působení bývalého prominentního pražského politika ODS Rudolfa Blažka coby náměstka na ministerstvu obrany je zřejmě u konce. Dle informací ČESKÉ POZICE s velkou pravděpodobností nezíská bezpečnostní prověrku na stupeň „tajné“. A ta je pro něj důležitá, neboť pokud mu Národní bezpečnostní úřad (NBÚ) dokument nevystaví do konce srpna, bude muset z funkce odejít. Blažek, který na obraně zakotvil po odchodu z postu prvního náměstka primátora Pavla Béma, na dotazy ČESKÉ POZICE ohledně prověrky nereagoval.

    Pro ministra obrany Alexandra Vondru to znamená, že si bude zřejmě muset najít v krátké době zástupce za dalšího náměstka. Minulý týden resort obrany zveřejnil informaci, že v září končí dosavadní první náměstek Jiří Šedivý. Na postu ho od poloviny září nahradí bývalý náčelník generálního štábu Vlastimil Picek. Šedivý odchází do diplomacie, nastupuje v Bruselu jako velvyslanec Česka při Severoatlantické alianci.

    Magistrátní průšvihy
    O problémech Blažka s prověřováním NBÚ upozornila ČESKÁ POZICE v červnu. Tehdy jsme s odkazem na důvěryhodné zdroje na ministerstvu obrany a v politice informovali, že Národní bezpečnostní úřad politika od loňského února prověřuje, jestli nepředstavuje pro stát bezpečnostní riziko. Blažek nastoupil na ministerstvo obrany v březnu 2011.

    Připomeňme, že Blažek patřil do okruhu lidí, kteří na pražském magistrátu vládli v době, jež symbolizuje kauza Opencard nebo tunel Blanka. Loni v zimě byl vyfotografován na netradičním setkání v Obecním domě, na němž se vystřídali lobbisté Tomáš Hrdlička a Roman Janoušek a politici z ODS Boris Šťastný, exprimátor Bém a starosta Prahy 10 Milan Richter. Na schůzce nechyběl ani tehdejší náměstek policejního prezidenta Vladislav Husák. Akce se uskutečnila krátce po zatčení šéfa městských strážníků Vladimíra Kotrouše kvůli podezření z braní úplatku.

    I na ministerstvu obrany se Blažek potýkal s problémy. Asi nejkřiklavější případ nastal se zakázkou na nákup armádních uniforem. V tendru zvítězila firma Xena, jejíž jednatelka se zná s Blažkovou rodinou. Veřejnou soutěž nakonec ministr Vondra zrušil.

    Náměstek v zastoupení
    Náměstek Blažek, jenž odpovídá za armádní nákupy za stovky milionů korun, se bez prověrky nesmí seznamovat s utajovanými skutečnostmi, což je v oblasti vojenství značně unikátní situace. Pro práci s tajnými dokumenty ho musí zastupovat úředníci ministerstva obrany.

    Ministr Vondra byl kvůli Blažkovi před letními prázdninami interpelován opozičním poslancem Antonínem Seďou (ČSSD), členem sněmovního výboru pro bezpečnost. „V případě, že toto řízení (u NBÚ–pozn. red.) skončí negativně, tak samozřejmě skončí příslušný náměstek,“ konstatoval v Poslanecké sněmovně Vondra. Dodal, že bezpečnostní úřad má na prověření až osmnáct měsíců. Tento termín dle něj vyprší „někdy v létě“.

    Komentář ze dne: 21.08.2012 17:45:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Poslední dny Rudolfa Blažka ve funkci Vondrova náměstka
    A zřejmě tedy dojde i na Blažka, chybí už jen Bém!

    Komentář ze dne: 23.08.2012 13:30:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Hacker umístil na web pražského politika Březiny fotku čuněte
    23. srpna 2012 13:20
    Internetovou stránku pražského radního a předsedy Obvodního výkonného výboru ČSSD Prahy 15 Karla Březiny kdosi napadl. Neznámý šprýmař vyměnil politikův portrét za fotografii čuníka.

    Ó, jak výstižné ........... ! To je ten, co říkal, že vrátit kamiony na JS jen přes jeho mrtvolu. A vida, už je to politická mrtvola!

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/hacker-napadl-stra nku-karla-breziny-dbm-/praha-zpravy.aspx ?c=A120823_125138_praha-zpravy_jpl

    Komentář ze dne: 28.08.2012 19:39:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Náměstek ministra obrany Blažek odchází z funkce
    http://www.lidovky.cz/namestek-ministra- obrany-blazek-odchazi-z-funkce-f6y-/ln_d omov.asp?c=A120828_174840_ln_domov_sk

    Komentář ze dne: 20.08.2012 14:10:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Blokáda D8
    Lidé z Lovosicka chtějí kvůli nedostavěné dálnici D8 blokovat silnice
    20. srpna 2012 13:12
    Obyvatelé z Lovosicka chtějí zablokovat silnice, kterými nyní auta objíždějí nedostavěný úsek dálnice D8. Termín blokády zatím organizátoři nestanovili, počítají s ní ale do dvou měsíců. Chtějí tak upozornit na neustálé průtahy, které dokončení dálnice oddalují.

    Zvětšit fotografiiPřed dvěma lety zablokovaly tři stovky lidí kvůli nedokončené D8 silnici ve Velemíně. | foto: iDNES.cz

    "Nebudeme z dálky sledovat, jak někteří jedinci svým jednáním tyranizují obyvatele měst a obcí. Chceme bránit veřejný zájem, a to jsou naše zdraví a životy," říká Vladimír Brchel z občanského sdružení Nové Klapý - Lovosice.

    Problémy jsou s dokončením posledního, ani ne pětikilometrového úseku přes České středohoří. Aktivistovi Lubomíru Studničkovi se u soudu podařilo pozastavit stavební povolení tvrzením, že dávné studie posuzující vliv dálnice na životní prostředí nebyly vydané v souladu se zákonem.

    Spisy v celé podobě sice dávno neexistují, takže to nelze prověřit, soud ale právě kvůli tomu vrátil případ krajskému úřadu, ať se se Studničkovou námitkou vypořádá. Kraj pak sice Studničkovo odvolání znovu zamítl a silničáři se nyní chystají opět vyjet na stavbu, všichni ale s napětím čekají, co se stane, jestli se Studnička na soud obrátí znovu (o současné situaci zde).

    Organizátoři očekávají až dvě stě lidí
    "Není možné neustále přihlížet ekologickému terorismu. I tady žijí lidé, a ti si přejí dostavěnou dálnici. Pokud justice nedokáže zajistit právo a spravedlnost, musí nastoupit občanská společnost," zlobí se Brchel. Blokáda má podle něj soudu ukázat, že pokud by stavební povolení zastavil znovu, nikomu neprospěje.

    Lovosice jsou jedním z nejvíce postižených měst. Veškerá silniční doprava je svedena přes město. "Urychlená dostavba dálnice D8 je nejvyšší veřejný zájem. V žádném případě není možné, aby nekonečné obstrukce prodlužovaly dostavbu o další desítky let," poznamenala lovosická starostka Lenka Lízlová.

    Plánovaná blokáda by měla trvat zhruba tři čtvrtě hodiny. Na obdobnou blokádu ve Velemíně přišly před dvěma lety tři stovky lidí a v kolonách tehdy uvázly stovky aut.
    Zdroj: http://usti.idnes.cz/blokada-silnic-kvul i-dalnici-d8-u-lovosic-fdy-/usti-zpravy. aspx?c=A120820_124833_usti-zpravy_alh

    Komentář ze dne: 21.08.2012 15:03:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Únik dusíku Synthezie - stejné zdravotní riziko jako výfuky z kamionů
    "Okamžitě po nahlášení havárie jsme prostřednictvím SMS zpráv i městského rozhlasu informovali veřejnost. Nejde o množství ohrožující život, u osob s alergiemi, kardiovaskulárními nemocemi a chorobami dýchacího ústrojí může však únik způsobit zdravotní potíže," uvedl Jiří Kyncl z odboru krizového řízení magistrátu.

    Podle hygieniků může únik nitrózních plynů u citlivějších lidí vyvolat astmatický záchvat, podráždit nosní sliznice nebo způsobit zánět očních spojivek.

    "Pravděpodobnost je desetkrát vyšší než u zdravých lidí. Záleží hlavně na koncentraci nebezpečných látek," řekl ředitel Krajské hygienické stanice Pardubického kraje Antonín Vykydal.

    Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/ze-synthesia-unik ly-nebezpecne-latky-dwx-/krimi.aspx?c=A1 20821_131828_hradec-zpravy_pos

    Komentář ze dne: 21.08.2012 15:07:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Únik dusíku Synthezie - stejné zdravotní riziko jako výfuky z kamionů
    Únik je jednorázová záležitost, ale na Spořilově jsme extrémním koncentracím dráždivých oxidů dusíku vystaveni už 2 roky a účinky na zdraví jsou stejné - astma a další alergické reakce - dráždění v krku, pálení očí.......


    Komentář ze dne: 22.08.2012 12:23:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Heger - žijte zdravěji a proto Vám kamiony na Spořilově necháme!
    Heger: Pokud národ bude žít zdravěji, zdravotnictví ušetří až 30 miliard
    Ministr zdravotnictví Leoš Heger v úterý přišel s překvapivým argumentem, jak ušetřit ve zdravotnictví. „Pokud národ bude žít zdravěji, zdravotnictví na léčbě pacientů ušetří až 30 miliard korun,“ uvedl ministr.

    Dodal, že velké peníze stojí zdravotnictví léčba nemocí, které vyvolává kouření a alkohol a také léčba obezity a nadváhy. „Když se podaří už mládež vést ke zdravému životnímu stylu, nekouření a sportu, promítne se to později v nižší nemocnosti a v menším čerpání zdravotní péče,“ soudí ministr. Na projekty, které přispějí k ozdravění životního stylu chce ministerstvo vydat 280 miliónů korun. Do škol by se mělo vrátit více tělocviku.

    Neslavné přední příčky
    Podle ministra v mezinárodním srovnání zaujímají české děti přední příčky v užívání alkoholu, tabáku a marihuany. Pravidelnými kuřáky je 15 % osmnáctiletých. „Léčba pacientů, kteří onemocní v důsledku kouření, stojí ročně české zdravotnictví v odhadu 8 miliard korun. Především si ale děti špatné návyky s sebou nesou celý život. Připravili jsme proto zákon o ochraně před škodami způsobenými návykovými látkami, jehož cílem je snížení dostupnosti tabákových výrobků a alkoholu a zákaz kouření v restauracích a na veřejných místech,“ řekl Heger.

    Obezita stoupá
    České děti ale také stále více tloustnou. Nadváhou či obezitou trpí podle studie v současnosti přibližně pětina chlapců a desetina dívek, přičemž tři čtvrtiny z nich si kila navíc přenesou do dospělosti. Stát přitom vynakládá na zdravotní péči o obézního jedince o 30 % více peněz než na jedince s normální tělesnou hmotností.

    Například Všeobecná zdravotní pojišťovna vydá ročně na léčbu jednoho obézního pacienta až 100 tisíc korun. „Zlepšení úrovně zdraví a úsporu nákladů přinese nová koncepce prevence nemocí a ochrany a podpory zdraví, jejímž cílem je sdílet odpovědnost všech složek společnosti pod odbornou koordinační rolí ministerstva zdravotnictví,“ uvedl Heger.

    Děti nesportují
    Studie Světové zdravotnické organizace ukázala, že tři čtvrtiny českých dětí nesplňují mezinárodní doporučení pro pohybovou aktivitu 60 minut denně. Přitom sport je nejpřirozenější a nejdostupnější prevencí v péči o zdraví.

    „Studie, kterou jsme si nechali zpracovat jako Český olympijský výbor, poukázala nejen na to, že české děti nesportují, ale i na to, že sport má u nás špatné finanční zázemí, přičemž peníze do sportu stále klesají,“ podotkl místopředseda ČOV a předseda Českého veslařského svazu Jiří Kejval.

    Ministr Leoš Heger k tomu dodal: „Chceme pomoci při definování dlouhodobé podpory sportu včetně jeho financování. Současná situace totiž není optimální, což se zpětně odráží na zdraví celé naší populace.“

    Václav Pergl, Právo

    Komentář ze dne: 22.08.2012 12:27:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Heger - žijte zdravěji a proto Vám kamiony na Spořilově necháme!
    Ministerstvo zdravtonictví nepodpořilo odnětí vyjímky pro Spořilovskou a vytváří tak pro zdravotnictví obrovskou zátěž díky léčení následků - jen u astmatu jsou to statisíce Kč!
    Sportující mládež si na Spořilově užene leda to astma a vstřebá mnohem více škodlivin než kdyby raději seděla doma.

    Komentář ze dne: 23.08.2012 09:50:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Heger - žijte zdravěji a proto Vám kamiony na Spořilově necháme!
    nejde takové rozhodnutí žalovat?

    Komentář ze dne: 23.08.2012 18:30:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Není na dálnice!!
    Chmurný výhled: Stát nemá do roku 2015 na nové dálnice
    11:00 | 22.8.2012 | Atuálně.cz

    Státní fond dopravní infrastruktury představil temný výhled nad svým rozpočtem.

    V příštích třech letech nezbývá České republice nic jiného než dokončit zahájené stavby a doufat, že Evropská unie proplatí již hotové silnice.

    Dokument, který předpokládá na rok 2013 dopravní investice za 62 miliard korun, má Aktuálně.cz k dispozici. Vláda ho má projednat do konce srpna.

    V příštím roce se dostanou řidiči po dálnici z Tábora do Veselí nad Lužnicí, o další rok později budou dokončeny poslední úseky dálnic D8 a D11 z Prahy do Ústí nad Labem respektive do Hradce Králové.
    Tím končí výčet skutečně významných silničních investic, na které se našly peníze v období po roce 2007.
    Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) vládu zároveň upozorňuje, že se dostal se do finančních potíží, a proto v příštích třech letech nemůže žádnou další stavbu zahájit.

    Grafika
    Kde se budou stavět dálnice

    Může se přitom stát, že se neuskuteční ani značně omezené plány. „Evropská komise, ministerstvo dopravy i SFDI provádějí zpětnou kontrolu způsobilosti a oprávněnosti výdajů na evropských projektech," upozorňuje materiál určený pro vládu na hlavní riziko.

    Evropská komise už loni odmítla proplacení výdajů za 15,2 miliardy. Největší výpadek způsobily neprůhledné zakázky na stavbu jižní části pražského okruhu. V září komise rozhodne o dalších stavbách. Nebezpečí výpadku hrozí podle dopravního fondu dálnici D8 v úseku Lovosice-Řehlovice a trase A pražského metra mezi Dejvickou a Motolem. Tím by Česko přišlo o dalších 14,3 miliardy.

    Právě výpadek u dálnice D8 je velmi pravděpodobný. Evropský účetní dvůr totiž v dubnu Evropské komisi doporučil, ať ze slíbených sedmi miliard neproplatí ani korunu.

    Teoreticky je možné urychleně zahájit a do roku 2015 dokončit jiné dopravní stavby, dopravní fond ale už nemá k dispozici peníze pro jejich spolufinancování a zmíněných 14 miliard by tedy popadlo.

    Účty za Topolánkovo rozhazování
    Státní investiční fond nemá na důležité dálnice, jakými jsou severní část pražského okruhu, spojení Čech a Moravy po rychlostní silnici R35, případně nová silnice z Ostravska do Žiliny, protože se Topolánkova vláda rozhodla financovat nevýznamné dopravní tahy.

    Například v příštím roce budou dokončeny rychlostní silnice z Žatce do Chomutova nebo z Liberce do Hrádku nad Nisou, kde denně neprojede ani deset tisíc automobilů.

    Nečasova vláda navíc začala na dopravních investicích šetřit. Dopady úspor jsou podle expertů dopravního fondu ještě tvrdší, než se čekalo. Například z mýtného letos dopravní fond utrží maximálně 8,5 miliardy korun, přitom pracuje s rozpočtem, který předpokládá výnosy téměř o dvě miliardy vyšší. Ke stejnému propadu může dojít i napřesrok.

    Správa dopravního fondu vypočítává, na co nebudou peníze, i když se optimistické předpovědi o výběru mýtného v příštím roce vyplní a i když si bude moci půjčit čtyři miliardy o

    Komentář ze dne: 23.08.2012 18:35:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: pokračování
    Správa dopravního fondu vypočítává, na co nebudou peníze, i když se optimistické předpovědi o výběru mýtného v příštím roce vyplní a i když si bude moci půjčit čtyři miliardy od Evropské investiční banky. Nebudou peníze na pokračování dálnice D1 z Přerova do Lipníka a skoro na polovinu se sníží čtyřmiliardová částka určená na modernizaci D1 mezi Prahou a Brnem. Stát letos utratil za údržbu železnic sedm a půl miliardy, napřesrok ale nebude mít ani korunu.

    Železnice děkuje Bártovi
    Přesto na krizi dopravních investic do určité míry profitují právě železnice.

    Evropská unie neproplácí některé silniční stavby a český stát se neodvažuje jiné dokončené silnice k proplacení ani předložit. Dosud bylo možné zahajovat náhradní stavby, které by umožnily utratit evropské peníze do roku 2015, než propadnou.


    Grafika
    Dopravní investice v roce 2013


    Bývalý ministr dopravy Vít Bárta zastavil v rámci protikorupčního tažení přípravu staveb na silnici, nové projekty ovšem mohla nabídnout Správa železniční dopravní cesty.

    Na stavbu čtvrtého železničního koridoru mezi Benešovem a Českými Budějovicemi se má do konce roku 2015 utratit 14,5 miliardy, ještě víc peněz přitom půjde na třetí koridor. Celkem 14,5 miliardy pohltí také nová trať mezi Zbirohem a Plzní, na 13,5 miliardy přijde modernizace kolejí mezi Dětmarovicemi, Českým Těšínem a slovenskou hranicí.


    Komentář ze dne: 24.08.2012 10:09:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Budou změny v dopravě vůbec ekonomické?
    Kolik ušetří změny v MHD? Praha ve skutečnosti neví
    11:00 | 21.8.2012

    Praha - Úspora 400 milionů korun ročně. Takovou částkou se už v červnu chlubil pražský magistrát, když odsouhlasil změny jízdních řádů veřejné dopravy.

    Jenže se ukazuje, že jde pouze o virtuální číslo. Dopravní podnik ještě 14 dní před zavedením změn nemá tušení, kolik peněz se vlastně ušetří.

    A podle profesora Petra Moose z Českého vysokého učení technického, který na změny jízdních řádů zpracovával oponentní posudek, je možné, že se ve výsledku neušetří vůbec nic.

    ČVUT vypočítal ušetřené náklady kolem 300 milionů korun. Jenže podle dopravních expertů je potřeba počítat také s poklesem tržeb, který s sebou rušení linek a omezení služeb pro cestující zřejmě přinese.

    "Tím, že to není dostatečně připravené, podpoříme individuální automobilovou dopravu. Oni sice mohou ušetřit na nákladech, ale stejnou částku mohou tratit na tržbách. Bojím se, že to bude mít na počet cestujících velký dopad," myslí si Moos.

    Ani dopravní podnik a Ropid zatím nedokážou konečné úspory vypočítat. "Přesnou kalkulaci budeme mít až po finálním uzavření jízdních řádů. Teprve poté můžeme společně s DPP vyčíslit konkrétní změny dopravních výkonů," uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

    Část nových jízdních řádů byla zveřejněna teprve v pondělí, zbytek se očekává během úterka. Úspory se tak začnou vyčíslovat až tento týden. Některé údaje navíc budou známy až po několika týdnech provozu - například kolik se ušetří na naftě a elektřině.

    DPP: Zatím nevíme
    Neví se ani, jak se plánované škrty dotknou zaměstnanců. "Pravděpodobně to bude znamenat drobné snížení stavů, co se týká zaměstnanců," naznačil náměstek pro dopravu Josef Nosek (ODS). Ani on, ani dopravní podnik ale nevědí, kolik lidí by bylo třeba propustit.

    "Změny včetně personálních vyplynou z definitivních jízdních řádů a sestavení směn pro jízdní personál," uvedla mluvčí DPP Tereza Krásenská.

    Se zástupci zaměstnanců zatím o případném propouštění nikdo nejednal. Odboráři předpokládají, že by se změny řidičů výrazněji dotknout neměly. "Fluktuace je poměrně velká, takže by se to mohlo vyřešit prostě tím, že se nenajmou noví lidé," myslí si odborář Luboš Olejár.

    Odboráři nevěří, že se navrženými změnami dokáže výrazně ušetřit. "Je to nereálné. Zrušit pár linek, to představuje v rámci hospodaření dopravního podniku jen drobné," dodal Olejár.


    Čtěte více:Praha šetří. Jízdní řády MHD se od září zásadně změní»
    Praze hrozí kolaps, kritizují odborníci změny v MHD»


    Co s ušetřenými penězi udělají, si pražští radní ještě nerozmysleli. S největší pravděpodobností je ale nepoužijí na snížení dotace od města.

    "Možná je spíše varianta, že magistrát nebude muset dotovat DPP ještě více, ale zůstane na stejných částkách. Dopravní podnik v současné době potřebuje každou korunu a ušetřené peníze bude potřebovat," uvedl Nosek.

    DPP má nasmlouvaných několik nákl

    Komentář ze dne: 01.10.2012 14:28:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Z důvodu dokončování výstavby křižovatky a přemostění na dálnici D1 (11 km) u Modletic plánuje ŘSD od čtvrtka 27.9.2012 (20:00 hodin) do neděle 30.9.2012 (14:00 hodin) uzavřít nájezd na Pražský okruh z dálnice D1 ve směru od Brna (směr Plzeň).

    Objízdná trasa bude vedena po dálnici D1 na Jižní spojku, kde budou nákladní vozidla nad 12t svedena na Barrandovském mostě na silnici I/4 směr Strakonice a na Pražský okruh budou napojena zpět na 10 km.

    Vozidla do 12t mohou pokračovat z Barrandovského mostu dále ulicí K Barrandovu a na Pražský okruh se napojí na 16 km, křižovatka Slivenec.

    Nájezd na Pražský okruh z dálnice D1 ve směru od Prahy bude bez omezení.


    Datum: 26.09.2012

    Komentář ze dne: 01.10.2012 15:22:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    No vidíte a už je jen krok k tomu tam ty bestie nechat ve zkušebním provozu tak na 3 měsíce.

    Komentář ze dne: 01.10.2012 15:28:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: A stále zvyšujeme zátěž autobusy. Proč žádné neubíráme?
    DOPRAVA: Metrobusy zkrátily intervaly
    Foto: Vojtěch Kolář Vysoké vytížení metrobusové linky č. 118, spojující nově Smíchovské nádraží s Budějovickou a Spořilovem, si vyžádalo další zkrácení intervalů. K tomu prvnímu došlo už před prázdninami.

    Od pondělí 24. 9. je interval této linky v ranní špičce pracovních dnů zkrácen z původních 7–8 na 6 minut. „Jelikož podobně vysokou vytíženost jsme zjistili také u linky č. 170, která jede s linkou společně v úseku Budějovická–Spořilov, zkrátí se ráno intervaly také u tohoto metrobusu. Pro zachování koordinace v oblasti Jižního Města bude takto zkrácen interval také u metrobusu l. č. 154,“ uvedl Filip Drápal, mluvčí ROPID.

    „Touto změnou operativně reagujeme na aktuální nárůst počtu cestujících, kteří si nové přímé spojení ze Smíchova na Budějovickou za 15 minut rychle oblíbili. Cesta metrobusem l. č.118 je rychlejší proti zajíždění přes centrum přibližně o 10–15 minut.

    Poznámka - 138 stále po většinu dne o víkendech prázdná + 106 téměř zbytečná! Pojede-li 118 přes Starák bude to OK. Jenoduchá a levná řešení ale Ropid neprosazuje.


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem8132794
    Květen8711
    Dnes2611

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 100 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE