Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov pokr:
    "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov:
    "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Listopad  >>
    PoÚtStČtSoNe
        1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30  

    100 let Spořilova
    Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
    Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova.

    Komentáře

    ke článku: Ombudsman se zastal spořilovských občanů, sužovaných celoevropskou těžkou tranzitní dopravou
    ze dne 23.10.2012, autor článku: RNDr. Jana Růžičková, CSc.

    Komentář ze dne: 23.10.2012 12:06:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Mediafax
    V případě hluku v Praze-Spořilově veřejná správa selhala, tvrdí zástupkyně ombudsmana
    Veřejná správa selhala, když nedokázala přijmout účinná opatření, která by ochránila obyvatele pražského Spořilova před enormním hlukem a emisemi z nákladní dopravy v souvislosti s výstavbou Pražského okruhu. Ve své zprávě k situaci na Spořilově to uvádí zástupkyně ombudsmana Jitka Seitlová.
    "Současný stav na Spořilově považuji za zcela alarmující, nejen pokud jde o související hlučnost z dopravy, ale především o exhalace z těžké nákladní dopravy a související závažná zdravotní rizika," konstatuje ve zprávě Seitlová.

    Smutnou skutečností je podle ní fakt, že vychvalované zprovoznění části Pražského okruhu mělo na kvalitu života obyvatel Spořilova zásadně negativní důsledky, přestože zatížení daného území hlukem bylo dlouhodobě známo, stejně tak jako byly dlouhodobě obecně známy problémy s dostavbou Pražského okruhu a od toho se odvíjející potřeba hledání jiného "provizorního řešení".
    "Na současném stavu mě, jako zástupkyni veřejného ochránce práv, zaráží to, že řešení bylo nakonec nalezeno v zásadě jen na úkor obyvatel Spořilova, kteří v nemalém počtu bydlí v těsné blízkosti tranzitní komunikace Spořilovská a jsou tak vystaveni nikoli pouze nadměrným expozicím hluku, ale především již opakovaně zmiňovaným exhalacím z kamionové dopravy, neboť větší část spořilovského sídliště se nachází právě na východ od ulice Spořilovské a vzhledem k převládajícím západním větrům jsou tak vystaveni všem těmto negativním faktorům, jako bezprostřední nárazníkové pásmo," uvádí zpráva.

    Podle Jany Růžičkové z Občanského sdružení SOS Spořilov má extrémní zátěž obyvatel Spořilova těžké následky na jejich zdravotním stavu. "Řada občanů vážně onemocněla, někteří dokonce zemřeli. Většina z nich se bude potýkat se zdravotními problémy do konce života. Kromě výskytu vážných onemocnění dýchací soustavy a problémů s imunitou a alergiemi, je alarmující zejména vysoký výskyt srdečně-cévních komplikací a nádorových onemocnění," uvedla Růžičková.
    Sdružení požaduje okamžitou redukci kamionové dopravy alespoň na 50 procent současného stavu. "V zásadě by však tak hustě obydlenou obytnou čtvrtí neměla kamionová doprava vůbec projíždět, tak jak je tomu ve vyspělých evropských metropolích," dodala Růžičková.

    Seitlová k tomu dodává, že pokud současná situace nebude jen krátkodobá, bude se v případě Spořilova skutečně jednat o bezprecedentní ohrožení zdraví tamního obyvatelstva. Seitlová také upozorňuje, že až na dílčí dopravně organizační opatření, jaké byly výměny oken v některých nejvíce exponovaných objektech a výsadba zeleně, jejíž plný účinek by se mohl i tak projevit až v delším časovém odstupu, doposud nebyla přijata ani žádná efektivní protihluková opatření.
    "Považuji situaci za selhání veřejné správy, konkrétně odboru dopravy pražského magistrátu a v širších souvislostech i ministerstva dopravy," konstatuje Seitlová. Sou

    Komentář ze dne: 23.10.2012 12:07:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: pokračování Mediafax
    "Považuji situaci za selhání veřejné správy, konkrétně odboru dopravy pražského magistrátu a v širších souvislostech i ministerstva dopravy," konstatuje Seitlová. Současná řešení nadměrné hlučnosti neodpovídají podle ní principům dobré správy.

    Miroslav Kynčl





    Komentář ze dne: 24.10.2012 18:34:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Pražský deník - Spořilov ombudsman
    Smog dusí Prahu. Zítra ho odvane studená fronta

    Praha – V nejbližších dnech se kvůli přetrvávající smogové situaci nebude omezovat pražská doprava. Magistrát zatím nechystá ani žádná jiná opatření nebo doporučení k regulaci koncentrovaných škodlivin, především pak polétavého prachu v ovzduší. Přestože několik posledních dní se velmi těžko dýchalo hlavně lidem v Karlíně, Legerově ulici a tradičně už i ve Veleslavíně či na Spořilově.
    Právě tyto části metropole se v letošní první velké podzimní inverzi ocitly pod jedovatým příkrovem z výfukových plynů.
    Naštěstí ho už v noci na čtvrtek alespoň částečně rozptýlí doznívající studená fronta, za kterou se citelně ochladí. Včera to potvrdila meteoroložka Dagmar Honsová.

    Vzduch se pročistí v noci na pátek
    Vzduch se podle ní definitivně pročistí v noci na pátek a o poměrně větrném víkendu, kdy očekává i déšť se sněhem. Na jak dlouho si Pražané oddechnou, prý není jisté. Podle Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) však svěží vítr povane i nad Prahou zhruba do první poloviny listopadu.
    Nejen magistrát, ale ani ČHMÚ zatím nevydal a zřejmě ani v nejbližších dnech nebude mít důvod vydat „smogové" varování pro Prahu. Z dat zveřejněných ČHMÚ totiž vyplývá, že rozptylové podmínky se včera dopoledne v porovnání s pondělkem mírně zlepšily a tento trend má pokračovat.

    Zatímco včera ráno hlásil Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) zhoršené rozptylové podmínky hned na osmi místech metropole, v poledne se situace mírně zlepšila hlavně v Karlíně. Právě tam ale byla v pondělí i včera ráno nejvíce překročena koncentrace polétavého prachu, a to téměř o dvojnásobek povoleného limitu. ČHMÚ tehdy označil kvalitu tamního ovzduší za špatnou. Už včera krátce před polednem ji ale hodnotil jako dobrou.

    Po celý den se však těžce dýchalo hlavně lidem v Legerově a Průmyslové ulici, kde byly limity škodlivin překročeny permanentně. Hlavně automobilová doprava se pak včera podílela na vyšších hodnotách oxidu dusičitého na náměstí Republiky i v Legerově ulici. I z toho důvodu některé základní školy v jejím okolí doporučily žákům omezit větrání.

    Krušné chvilky pro Spořilov
    Krušnější chvilky také prožívali v několika posledních dnech také obyvatelé Spořilova. I zde byly, byť zatím jen mírně, překročeny koncentrace škodlivin, pocházejících hlavně z výfukových plynů. Jana Růžičková ze zdejšího občanského sdružení SOS Spořilov se obává další vlny smogové situace, která může trvat i několik týdnů, jak se to stalo ke sklonku minulého roku.

    Bez ohledu na stávající situaci se Spořilovských oficiálně zastal Veřejný ochránce práv Pavel Varvařovský.

    „Stav na Spořilově považuji za zcela alarmující, nejen pokud jde o související hlučnost z dopravy, ale především o exhalace z těžké nákladní dopravy a související závažná zdravotní rizika," přetlumočila Varvařovského postoj jeho náměstkyně Jitka Seitlová. Varvařovský následně vyzval zodpovědné orgány k urychlené nápravě.




    Komentář ze dne: 23.10.2012 15:30:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Naprostý souhlas- selhání správy!!!
    Pokud kdekoliv ve světě, nebo v EU takto selže nějaký placený správce a výsledek je ohrožení zdraví a životů nemalého počtu obyvatel, tak vždy nasleduje rezignace! Pokud má radní pro dopravu alespoň trochu soudnosti a myslí to s námi Spořilováky dobře, tak odstoupí sám. Rád bych také znal postoj primátora Svobody i jeho následné kroky jak chce situaci urychleně řešit

    Komentář ze dne: 23.10.2012 15:45:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    "...obyvatel Spořilova, kteří v nemalém počtu bydlí v těsné blízkosti tranzitní komunikace Spořilovská a jsou tak vystaveni nikoli pouze nadměrným expozicím hluku, ale především již opakovaně zmiňovaným exhalacím z kamionové dopravy,.."


    Koukám, že ten Spořilovská-centrismus převzal i Ombudsman. Již se zcela zapomíná, že Starý Spořilov je také dlouhodobě vystaven z jedné strany Jižní spojce a z druhé D1.


    "...neboť větší část spořilovského sídliště se nachází právě na východ od ul. Spořilovské a vzhledem k převládajícím západním větrům jsou tak (na rozdíl např. od obyvatel některých výše jmenovaných jiných částí města podél Jižní spojky) vystaveni všem těmto negativním faktorům, jako bezprostřední nárazníkové pásmo."

    Takže po zbudování rampy bude v první linii západních větrů vanoucích od JS i D1 Starý Spořilov. Zde se řeší jen to co pálí dnes, co ale napíší po převední dopravy?

    Komentář ze dne: 23.10.2012 16:24:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    Problém jsou všechny kamiony v centru sídliště, na obvodu je přímý účinek mnohem menší.
    Nebude také převedena celá doprava, ale část dopravy. Přímý účinek veškeré kamionové dopravy je mnohonásobně vyšší v sídlišti, kde je minimum zeleně a sčítá se tu ještě zatížení z parkoviště, osobáků a přes 1000 busů denně. Popojíždí to tu krokem.

    V sídlišti je přímo ohrožena škola, školka, poliklinika a obchoďák. Tady se schází jednoznačně nejvíce lidí ze Spořilova (sídliště i Starého Spořilova).

    Samozřejmě že návrat původní kamionové dopravy na Jižní spojku by Spořilovu pomohlu nejvíce. Jenže to by lidé ze SS nesměli podepsat petici proti jejich návratu že?

    Komentář ze dne: 23.10.2012 16:31:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    Víte jak vypadá ochrana domků na Spořilově ze strany od magistrály resp. D1? Obrovské valy plné zeleně. Magistrála je v mnohonásobně větším zářezu a také v několikanásobné vzdálenosti od všech domků než Spořilovská, která prochází přímo lidem pod okny. Tady to opravdu není žádné drama. Problematičtější je ta JS, ale opět přímý dopad na lidi je nesrovnatelně menší.

    Komentář ze dne: 23.10.2012 17:08:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    Tako rozhodně nevypadá. A ani to nemá vliv na emise, zvláště při jejich objemu.

    Komentář ze dne: 24.10.2012 15:04:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    A víte, že mě mnohem obrovitější připadají valy u Spořilovské. U JS místy není jediný lísteček zeleně a ani jediný, byť jen malý kopeček. Takže se díváte velice blbě. A úsek Spořilovské je docela krátký oproti JS.

    Komentář ze dne: 24.10.2012 15:34:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re:
    Přes 90 % Jižní spojky (od Spořilova do Bráníku) má po celé jedné straně jen zeleň a na druhé úžasné protihluky. :-))

    Komentář ze dne: 23.10.2012 16:45:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re
    Vítáme stanovisko ombudsmana. Konečně svitla zase nová naděje. Paní doktorko Růžičková, obdivujeme Vaše neobyčejné úsilí a patří Vám za to náš velký dík. Bartošovi

    Komentář ze dne: 24.10.2012 11:13:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re
    Milí Bartošovi, moc si vážíme Vaší podpory.

    Komentář ze dne: 23.10.2012 18:46:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - spořilovačka (@)
    Titulek: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    Je mi líto, že jste na sídlišti vystaveni exhalacím, ale to jsme my ve staré části také. Když se Barrandov zbavil kamionů, tak jste křičeli, že je přehodili spořilovskému sídlišti, že je to sprosťárna. Teď chcete ještě větší sprosťárnu provést další části Spořilova, a to nejen rodinným domům, ale též části sídliště, co je u Štěrboholské radiály. Takže po nás potopa. Chápu vás, ale úplně stejně si my budeme bránit právo naše, nám už tu jezdí více dopravy než vám. Takže vyhazovat další peníze na stavby ramp a ucpat dopravu už úplně vždy a všude kolem Spořilova....jo, jen doufám, že z toho nebude ještě větší průser než je teď. Pomůže jen svedení kamiónů před Prahou. Prostě druhá část Spořilova se bude bránit ještě většímu průšvihu, než je stávající stav.

    Komentář ze dne: 23.10.2012 19:18:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    Mluvte si jen za těch pár baráků u křižovatky magistrály a Jižní spojky! Ne za celý starý Spořilov! My u školy dostáváme ze Spořilovské stejný nářez, jako lidé naproti na sídlišti.

    Komentář ze dne: 23.10.2012 19:35:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    Víte docela to pletete (třeba Štěrboholská radiála není na Spořilově) - ty kamiony byly násilně navedeny na Spořilovskou z Jižní spojky, kde nyní nejezdí téměř žádné. Doprava měla zůstat rozdělena do doby dostavby okruhu.
    Poškozeni byli pouze ti od Spořilovské cizí špínou.

    Můžete nám naznačit jak jste bojovala za svedení kamionů před Prahou právě Vy nebo kdokoliv jiný? Pokud vím tak vám šlo pouze o zakonzervování kamionů na Spořilovské.


    Komentář ze dne: 24.10.2012 15:01:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    Jo tak násilně..jak vidíte, tak zas tak velké násilí to nebylo. Určitě je menší zácpa a méně nehod kamionů, než když jezdily po JS. To byl věčně nějakej průšvih.

    Komentář ze dne: 24.10.2012 15:30:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    Regulovat dopravu na Jižní spojce bylo jediné správné řešení a v případě kolon nebyl žádný problém převést část kamionů na Spořilovskou. Pokud spočtete ztráty na zdraví a životech za ty 2 roky na Spořilově tak jsou mnohonásobně vyšší než při těch pár nehodách!

    Komentář ze dne: 24.10.2012 18:29:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    No jo..ale u JS také bydlí lidé a ti mají také zdraví a život. Je snad váš život něco víc než jejich. To asi jen těžko.

    Komentář ze dne: 24.10.2012 18:37:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    A právě proto neměla být těžká doprava přehozena z Jižní spojky na Spořilov. S tím lze souhlasit ne? Za to může veřejná správa!

    Komentář ze dne: 24.10.2012 19:04:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    To jistě.

    Komentář ze dne: 23.10.2012 19:40:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    Po přepočtu kamionů (1 kamion = 10 osobáků) jezdí na Spořilovské a na všech silnicích v sídlišti a u Starého Spořilova okolo 200 000 aut.
    Na Jižní spojce okolo 120 000.
    Takže se opět mýlíte!

    Komentář ze dne: 24.10.2012 11:40:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    A po D1 nic?
    Slovy zástupkyně ombudrsmana: "3.Dochází k diskriminaci jedné velké skupiny obyvatel oproti všem ostatním"

    Komentář ze dne: 28.10.2012 19:02:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    při přepočtu 1kam= 10os jezdí po JS 163000 po spořilovské 147000 (podle TSK 2011), jak se dostanete na 200tis? zasobování? popeláři?

    Komentář ze dne: 29.10.2012 08:31:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    Po Jižní spojce ale žádné kamiony nad 12 tun nejezdí (kromě 500 v noci). Přepočet se týká pouze těch nejtěžších kamionů. Byly přeci z JS spojky násilně navedeny na Spořilovskou. Takže tam to samozřejmě nemůžete přepočítávat.

    Mimochodem tento jeden kamion poškodí dle ředitele TSK silnici jako 20 tis. osobních aut. Takže je asi reálnější přepočet 1 kamion nad 12 tun = 20 osobáků. Takže v sídlišti se pak můžeme dostat až na 300 000 aut. Připočtěte ještě magistrálu a D1 v dosahu a kam se hrabe Jižní spojka že?

    Musíte započítat navíc všechna auta + autobusy v sídlišti - na Hlavní, Senohrabské.... Z Hlavní je de facto celé roky Jižní spojka, když tu jezdí ty osobáky, které mají být na JS.

    Komentář ze dne: 23.10.2012 19:46:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    A jak se chcete bránit? Tady podepsalo petice 4000 lidí, bylo několik demonstrací a všechny kamiony jsou celé 2 roky pod okny lidí. :-((

    Komentář ze dne: 23.10.2012 20:04:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    No, brání se docela sofistikovaně. Již téměř 20 let. Proč si myslíte, že do dneška nejsou dodělané brejle na křížení Magistrála x Js? Hádejte, kudy by ty kamiony ze Spořilovské jely v případě, že by byla tato křižovatka plně funkční?

    Komentář ze dne: 23.10.2012 20:07:58     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    Jak konkrétně?

    Komentář ze dne: 23.10.2012 20:16:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    Dyslektik?

    Komentář ze dne: 23.10.2012 20:19:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: sídliště ať přestane přehazovat svůj problém na druhé
    co je sofistikovaně?
    může za tím být korupce?

    Komentář ze dne: 23.10.2012 19:20:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Základní věc je zastavit kamiony na hranici Prahy!
    Na všechny další možnosti máme dobře placené lidi na magistrátě a na radnici P4, ti ať se starají, jestli to nezvládnou ať rezignují!!! Kam jsme se to dostali?

    Komentář ze dne: 23.10.2012 19:33:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Základní věc je zastavit kamiony na hranici Prahy!
    Neházet prosím na úředníky. To bylo politické rozhodnutí! A vážně se domníváte, že jsou dobře placení? A že mají možnost rozhodovat o větších investicích?

    Komentář ze dne: 23.10.2012 19:36:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Základní věc je zastavit kamiony na hranici Prahy!
    To je novinka, úředník co rozhoduje o dopravě na magistrátě je nepolitický?!?!?!?! Nejste vy z magistrátu?!?!?!

    Komentář ze dne: 23.10.2012 19:41:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Základní věc je zastavit kamiony na hranici Prahy!
    Tuším, že toho o státní správě moc netušíte ;-).

    Komentář ze dne: 23.10.2012 22:32:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Základní věc je zastavit kamiony na hranici Prahy!
    A čo si predstavujete pod tým "absurdný?!?!?!

    Komentář ze dne: 23.10.2012 19:57:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Základní věc je zastavit kamiony na hranici Prahy!
    Slušný a vnímavý člověk dokáže odhadnout následky takového špatného rozhodnutí a neměl by se na jeho realizaci podílet. Tady má vážně na výběr!

    Komentář ze dne: 23.10.2012 20:11:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Základní věc je zastavit kamiony na hranici Prahy!
    To ale můžete kritizovat i firmu, která ten sjezd pro TSK nalajnovala ;-). Přiznejte si už, že o smrtících dopadech tohoto kriminálního činu rozhodli politici! A doufám, že nastane doba, kdy se budou odpovídat!

    Komentář ze dne: 23.10.2012 20:14:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Základní věc je zastavit kamiony na hranici Prahy!
    Nejen politici, úředníci, ale také TSK, Hygiena, Ministerstvo zdravotnictví...
    To je zločinné spiknutí ne?

    Komentář ze dne: 23.10.2012 22:39:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Nás spořilováky zajímá výsledek, ne kecy těch za ten časový úsek už bylo až až.
    Nechť se všichni spořilováci, kterým kamiony a provoz vozidel nevadí podepíší pod petici" Nám ten provoz na Spořilově nevadí a rádi dýcháme zplodiny a prach.

    Komentář ze dne: 25.10.2012 10:05:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Tramvaje na Václavském náměstí mají nejistou budoucnost. Praha 1 je nechce
    Zajímavé. S námi se nikdo nebaví, zda souhlasíme s protažením tramvají středem Spořilova na JM! Přitom nám to přinese další hluk a ztrátu jediného trochu lidského cestování s MHD do centra. Viz analogie s autobusy, které končily dříve na Spořilově.

    http://zpravy.ihned.cz/ces ko/c1-58104570-tramvaje-na-vaclavskem-na mesti-maji-nejistou-budoucnost-praha-1-j e-nechce?utm_source=mediafed&utm_med ium=rss&utm_campaign=mediafed

    Komentář ze dne: 25.10.2012 12:56:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Tramvaje na Václavském náměstí mají nejistou budoucnost. Praha 1 je nechce
    Pokud tu nebudou kamiony a zbytečné autobusy tak je tramvaj z hlediska emisí úžasné řešení. Otázka je jak by to bylo s hlukem?

    Komentář ze dne: 25.10.2012 14:11:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Tramvaje na Václavském náměstí mají nejistou budoucnost. Praha 1 je nech
    S hlukem? Upřímně hůř než s automobilovou dopravou (můžu srovnávat). Ale asi radši "trošku" hluku než ty emise!!!

    Komentář ze dne: 25.10.2012 14:45:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Tramvaje na Václavském náměstí mají nejistou budoucnost. Praha 1 je
    Hluk mohou dost zmírnit pohltivé povrchy.... :-))

    Komentář ze dne: 25.10.2012 15:04:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Tramvaje na Václavském náměstí mají nejistou budoucnost. Praha 1
    A ty se snad v Praze v okrajových čtvrtích používají? Pokud vím, tak se na nově budovaných tratích používají laciné kolejové svršky vysypávané kamennou drtí. A zrovna v případě Spořilova - fackovacího panáka magistrátu, bude využita dražší varianta. Jedná se však i o princip. V době, kdy hluk působený jedním zdrojem nijak neřešen graduje, bude nám bez komunikace s obyvateli přidán ke stávajícímu další velký zdroj hluku. A to nepočítám s obdobím výstavby.

    Komentář ze dne: 25.10.2012 15:40:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Tramvaje na Václavském náměstí mají nejistou budoucnost. Pra
    To ano - výstavba bude problém, asi nejen s omezeními dopravy, ale i těžká technika a náklaďáky. Rozhodně by se s tím mělo počkat až ty kamiony budou pryč ne?
    Víte kdy se má začít reálně stavět???

    Komentář ze dne: 30.10.2012 18:46:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Tramvaje na Václavském náměstí mají nejistou budoucnost. Pra
    Jo, to je přesné!

    Komentář ze dne: 25.10.2012 14:45:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Účet za znečištěné ovzduší: Tisíce vážně nemocných a předčasně zemřelých
    25.10.2012 02:21 | PRAHA (Ekolist.cz)

    Průmysl nebo teplárny mají lokální význam, plošným zdrojem znečištění je doprava
    Prachové částice v ovzduší, jejichž koncentrace se zvyšuje během inverzního počasí, vážně ohrožuje zdraví obyvatel České republiky. Dýchání znečištěného vzduchu má ročně na svědomí zhruba 6 400 předčasně zemřelých a dva tisíce pacientů, kteří museli být hospitalizováni pro akutní srdeční nebo dýchací obtíže, uvádí studie Státního zdravotního ústavu.
    Podle zprávy o dopadech znečištění ovzduší na zdraví obyvatel v roce 2011 se znečištěné ovzduší týká čím dál tím většího podílu populace. Dlouhodobý trend ukazuje na snižování měřených hodnot v některých zatížených oblastech a na pozvolné zhoršování situace v málo zatížených lokalitách.
    „Důsledkem je, že se koncentrace zjišťované na znečištěných a relativně čistých lokalitách k sobě přibližují při zachování nebo nepatrném zvyšování středních hodnot,“ říká zpráva. Kvůli tomu žijí miliony lidí v oblastech, kde je překračován limit pro znečištění ovzduší prachem daný zákonem i evropskou směrnicí.
    Kvalitu ovzduší v monitorovaných sídlech, kde žije 4,3 milionu obyvatel České republiky, podstatně ovlivňují meteorologické podmínky. „Pro ně je v posledních letech typická vyšší četnost excesů, tedy rychlé změny počasí, dlouhodobější letní období sucha nebo zimní inverzní stavy až plošného charakteru,“ říká zpráva za rok 2011.
    Na znečištění ovzduší prachem má největší vliv doprava, která podle zdravotníků již v podstatě působí jako plošný zdroj znečištění. „Další spolupůsobící zdroje, jako jsou teplárny, domácí vytápění nebo průmysl, mají více lokální význam,“ vysvětluje zpráva. Nicméně specifická zůstává zátěž v průmyslových lokalitách ostravsko-karvinské aglomerace, kde je znečištění stále podstatně vyšší. Dokonce i na třech měřících stanicích Českého hydrometeorologického ústavu, které fungují jako referenční, a jsou proto umístěné v čistém prostředí, byly v roce 2011 ve 13 dnech překročeny čtyřiadvacetihodinové povolené limity pro prachové znečistění.
    Alespoň v jednom z kritérií (aritmetický roční průměr > 40 μg/m3 a/nebo více než 35 překročení 24 hod. limitu 50 μg/m3/kalendářní rok) byl povolený limit znečištění pevnými částicemi v roce 2011 překročen na 89 ze 115 hodnocených měřicích stanic. „V místech, kde byl překračován limit pro znečištění prachem, přitom žije téměř polovina obyvatel monitorovaných sídel,“ říká Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví. Tedy více než dva miliony lidí.
    Miroslav Šuta považuje za alarmující, že hodnota doporučená Světovou zdravotnickou organizací (WHO), tedy roční limit 20 μg/m3 byla splněna jen na čtyřech městských monitorovacích stanicích. A v případě znečištění jemným prachem (PM 2,5) bylo dokonce doporučení WHO (10 μg/m3) překročeno na všech hodnocených měřících stanicích. Zákonný roční limit 25 μg/m3 byl překročen na 9 z 32 stanic, kde se částice jemného prachu měří.
    Jako polétavý prach (PM1

    Komentář ze dne: 25.10.2012 14:47:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Účet za znečištěné ovzduší: Tisíce vážně nemocných a předčasně zemřelých
    Jako polétavý prach (PM10) se označují částice s průměrem menším než 10 mikrometrů (μg), jako jemný prach (PM2,5) jsou označovány částečky o průměru do 2,5 μg, které jsou schopny pronikat hluboko do dýchacího systému. Proto jsou považovány z hlediska lidského zdraví za nebezpečnější.
    Krátkodobé vdechování prachu zvyšuje počet zánětlivých onemocnění plic, působí negativně na srdečně-cévní systém, vede ke zvýšení počtu hospitalizací a k vyšší úmrtnosti. Dlouhodobé působení prachu zhoršuje plicní funkce u dětí i dospělých, zvyšuje počet chronických obstrukčních onemocnění plic a snižuje délky dožití hlavně v důsledku úmrtí na srdečně-cévní a plicní onemocnění.
    „Domnívám se, že vláda by měla urychleně přijmout opatření pro snížení emisí prachu z dopravy, která se osvědčila v zahraničí jako jsou např. zavádění prachových filtrů u automobilů nebo stavební techniky s dieselovými motory, zpoplatnění vjezdu do městských center, snižování maximální rychlostí na vybraných silnicích nebo použití alternativních paliv v dopravě,“ vypočítává Miroslav Šuta.


    Komentář ze dne: 25.10.2012 15:03:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Účet za znečištěné ovzduší: Tisíce vážně nemocných a předčasně zemřelých
    Je bohužel smutnou skutečností, že Česká republika a její legislativa nedokáže reagovat na prokazatelně smrtící účinky prachových částic (PM10, PM 2,5, PM1). Přitom je známo, že naše limity jsou příliš vysoké a měly by se snížit na polovinu. Již tato úprava limitu vede k podstatnému snížení úmrtosti podle amerických vědců.

    Komentář ze dne: 26.10.2012 11:56:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Úřední deska:
    http://ud.praha4.cz/ost/ud/ud/ug_file.ph p?FULLTEXT_UPLOAD=&RECORD_ID=25948

    Komentář ze dne: 26.10.2012 15:06:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Úřední deska:
    a co to jako je?

    Komentář ze dne: 26.10.2012 18:57:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Úřední deska:
    Daleko zajímavější je odkaz:
    http://ud.praha4.cz/ost/ud/ud/ug _file.php?FULLTEXT_UPLOAD=&RECORD_ID =25966

    Jedná se o rozhodnutí o umístění stavby Chodovská – rampa Jižní spojka, Praha 4.

    Komentář ze dne: 29.10.2012 09:04:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Ombudsman upozorňuje na diskriminační jednání!
    Důležité je, že ze stanoviska ombudsmana vyplývá, že magistrát, Hygiena, Ministerstvo zdravotnictví aj. se dopustili diskriminačního jednání. Hluková vyjímka totiž poškodila obyvatele, navíc byly limity skrytě a záludně zvýšeny.

    Diskriminace se dopustili také všichni lidé, kteří podporovali setrvání kamionů na Spořilovské a urychleně v této věci nečinili! Jen prázdná geta a žádné konrétní činy!

    A samozřejmě i ti, kteří proti odvedení kamionů podepisovali petice! Zejména proto, že žádné jiné řešení nenavrhli!

    Komentář ze dne: 29.10.2012 11:05:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Ombudsman upozorňuje na diskriminační jednání!
    Takže nyní jsou konečně všechny argumenty pohromadě a je čas na to podat žalobu ne???

    Komentář ze dne: 29.10.2012 14:46:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Petr M. (@)
    Titulek: Re: Re: Ombudsman upozorňuje na diskriminační jednání!
    Podporuji navrh na podani zaloby (i kdyz si o predstave pravniho statu v CR nedelam iluze), jsem pripraven zalobu take financne podporit.

    Komentář ze dne: 29.10.2012 14:47:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Petr M. (@)
    Titulek: Re: Re: Ombudsman upozorňuje na diskriminační jednání!
    Podporuji navrh na podani zaloby (i kdyz si o predstave pravniho statu v CR nedelam iluze), jsem pripraven zalobu take financne podporit.

    Komentář ze dne: 30.10.2012 16:37:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Libor (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Ombudsman upozorňuje na diskriminační jednání!
    Jsem také pro civilní žalobu. SOS Spořilov jsem již finančně podpořil, a udělám to případně i znovu. Myslím si, že kasička pro dobrovolné příspěvky na nějaké akci SOS s jasným určením vybraných peněz - tedy náklady na vedení sporu, by také určitě bez odezvy nezůstala.

    Komentář ze dne: 29.10.2012 16:51:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Pražský deník - "Otrávený" Spořilov: do sporu se vložil ombudsman!
    Už déle než dva roky je naprostá většina tranzitní kamionové dopravy, jedoucí přes Prahu, vedena přes centrum hustě obydleného sídliště Spořilov. Jana Růžičková z tamního občanského sdružení SOS Spořilov připomíná, že dopravní zátěž na Spořilovské spojce, která je sídlištní komunikací, nepřibývala kontinuálně, nýbrž „byla násilně navedena z Jižní spojky v souvislosti s dostavbou části Pražského okruhu lidem přímo pod okna."
    „Zátěž je zde dlouhodobě neúnosná. V těsné blízkosti sídliště se pohybuje zhruba 300 tisíc osobních i nákladních aut," zdůraznila Růžičková.

    Tato bezprecedentní situace vyburcovala i veřejného ochránce práv Pavla Varvařovského, který konstatoval, že se jedná o politický a silně diskriminační akt. Téměř celé Praze se prý ulevilo na úkor jedné z nejosídlenějších oblastí Spořilova (přibližně 15 tisíc obyvatel pozn. red.).
    Růžičková je přesvědčena, že důsledky extrémní dopravní zátěže (v současnosti prý 11 tisíc kamionů) jsou naprosto likvidační pro životní prostředí a hlavně pro zdraví lidí.

    „Potvrdily to výsledky opakovaných dotazníkových šetření zdravotního stavu u několika stovek lidí, žijících v blízkosti Spořilovské spojky. Řada občanů vážně onemocněla, někteří dokonce zemřeli. Většina se bude potýkat se zdravotními problémy do konce života," konstatovala Růžičková. Kromě zvýšeného výskytu vážných onemocnění dýchací soustavy a problémů s imunitou a alergiemi je prý alarmující zejména vysoký podíl srdečně-cévních komplikací a nádorových onemocnění.
    Její slova potvrzují vědci z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd České republiky ÚEM AVČR) ve svém příspěvku s názvem Vliv znečištěného ovzduší na zdravotní stav populace (Syková a Šrám, 2012 pozn. red.). Profesorka Eva Syková ředitelka ÚEM AVČR, radnice Prahy 4 v čele se starostou Pavlem Horálkem a samozřejmě i sdružení SOS Spořilov požadují okamžitou redukci dopravy na 50 procent současného stavu.
    „V zásadě by však takto hustě obydlenou oblastí neměly kamiony vůbec projíždět," zní jejich stanovisko, odrážející i varování Hygienické stanice hlavního města Prahy (HS hmP). Její odborní pracovníci připouštějí, že problém, podobný tomu spořilovskému se na území hlavního města nevyskytuje. „Při pobytu venku může být zasaženo jedovatými zplodinami několik tisíc lidí. Ty mají jednoznačné akutní účinky na zhoršení zdravotního stavu nejen u dětí, nemocných a starých lidí a také vliv na zkrácení délky života," píše se mimo jiné ve zprávě HS hmP.

    Podporu ombudsmana Varvařovského Spořilovským formulovala jeho zástupkyně Jitka Seitlová. Podle kanceláře veřejného ochránce práv bylo převedení kamionové dopravy z Jižní spojky na Spořilovskou neoprávněné.
    „Opatření prokazatelně bezprecedentně ohrožuje zdraví obyvatel. Navíc dochází k diskriminaci jedné velké skupiny obyvatel oproti všem ostatním a to je nepřípustné," uvádí mimo jiné Seitlová. Kromě kritiky, mířené ve věci Spořilova na magistrát a ministerstvo zdravotnictví za liknavost a nestand

    Komentář ze dne: 29.10.2012 16:53:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: pokračování
    „Opatření prokazatelně bezprecedentně ohrožuje zdraví obyvatel. Navíc dochází k diskriminaci jedné velké skupiny obyvatel oproti všem ostatním a to je nepřípustné," uvádí mimo jiné Seitlová. Kromě kritiky, mířené ve věci Spořilova na magistrát a ministerstvo zdravotnictví za liknavost a nestandardní postupy, vzkázal Varvařovský prostřednictví Seitlové, že je nutno situaci neprodleně řešit.

    „Apeluji na jmenované orgány veřejné správy, aby se zasadily o urychlené odstranění vytýkaných nedostatků a především aby v návaznosti na proklamace o možných opatřeních ke zlepšení stávající situace konaly," podtrhla Seitlová.




    Komentář ze dne: 04.11.2012 16:43:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Hudeček o Spořilovu
    Ve svém životopise jste měl, že je nutné vyřešit hlukové a emisní limity tam, kde je to třeba. Jak byste pomohl obyvatelům Spořilova?
    Na Spořilově je značně vyhrocená situace, která nemusela nastat. Naprosto jasná věc je odvést kamiony z Jižní spojky ve chvíli, kdy se otevře Pražský okruh. Kdyby se tak nestalo, postavili bychom Pražský okruh, po kterém by nikdo nejezdil. Máza úkol odlehčit jiné dopravní stavbě, kterou je Jižní spojka. Že při tom zapláče jiná část Prahy, je bohužel naprosto jasné, protože ty kamiony musí někudy jet.

    * Já se Spořilovským nedivím, protože ta situace je tam asi neúnosná.
    Jistě, sídliště je obklíčeno třemi dálnicemi. Ale při převedení kamionů z Jižní spojky se mělo uvažovat o množství kamionů, které se převádí. Ve chvíli, kdy se přišlo na to, že je to enormní zátěž pro Spořilov, mělo se ihned hledat nějaké řešení. Ane po roce pustit kamiony v noci zpět na Jižní spojku. To mělo nastat hned. Samozřejmě takový postup vyvolal naprostý odpor místních. A dospělo to tak daleko, že ti lidé už blokují rozumná jednání, protože jsou tak u zdi, že pro ně jakékoli jiné řešení, které neznamená stop kamionům, je špatné. Politické řešení, dle kterého by se postavila protihlukové stěna, pak už nestačí. Protože lidé nechtějí žádný kamion a žádají čisté prostředí. Ve chvíli, kdy jde o zdraví lidí, je jasné, že jsou na pořadu dne blokády.


    Komentář ze dne: 04.11.2012 17:13:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Vzkaz OS Zdravý Spořilov
    1. Vážení opravte si na svých mapách od kdy jezdí kamiony nad 12 tun v noci po Jižní spojce. Ne od 31.8. 2010, to ještě nebylo opatření v souvislosti s Pražským okruhem v platnosti, ale až od 31.8. 2011!

    2. Také by mělo být upřesněno, že v noci není jízda kamionů po Jižní spojce nařízena, takže na Spořilovské zůstává celodenně 10 500 kamionů nad 12 tun a po Jižní spojce jich jezdí pouhých 500! Ověřte si tuto informaci na portálu TSK!

    3. Takže není pravda, že po Spořilovské jezdí kamiony jen ve dne.

    4. Také není pravda, že těžké kamiony jezdí po 5. května v noci. Zde nejezdí vůbec!




    Komentář ze dne: 04.11.2012 18:08:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Vzkaz OS Zdravý Spořilov
    A to není jediná připomínka. Na Spořilovské byli lidé diskriminováni hlukovou vyjímkou a tak je dnes hluk v sídlišti o 10 dB vyšší než na Jižní spojce a magistrále atd. Aby ne, když tu jezdí přes 10 tisíc monster, která se nikde jinde nepohybují. A přímo to v sídlišti odnášejí tisíce lidí, mnozí z nich to mají přímo u nosu! Tak jaká rovná práva, rozhodně to neplatí jedině pro ty chudáky u Spořilovské!

    Takže vážení, nejdříve uveďte data a pak něco tvrďte. Váš web je zcela nedůvěryhodný! Velebnosti chce se mi......

    Závažné je to, že problém byl přesunut na sídliště právě z Jižní spojky navedením kamionů nad 12 tun. Takže tolik kdo kam co přesunul. Že se nestydíte!
    Máme-li stejná práva tak půlka na JS a je to fifty fifty, i když ani ne, protože my to tu máme už celé 2 roky z JS!

    Komentář ze dne: 04.11.2012 18:32:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Vzkaz OS Zdravý Spořilov
    Na druhou stranu skutečně není závazně deklarováno jak bude Starý Spořilov ochráněn. Na Spořilovské jsou těžké kamiony už 2 roky naprosto bez ochrany a tak by se nic podobného nemělo opakovat!!!
    Pokud ale vím tak pan Kunert a pan Nouza plán na protihluky na Starém Spořilově mají.

    Komentář ze dne: 05.11.2012 00:17:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Vzkaz OS Zdravý Spořilov
    Ve stredu jsem se vracel z firemni party ve tri rano a videl jsem nejeden kamion jak si to vali z jizni spojky pres Sporilovkou. Bez nejakeho ohledu si to hnaly do kopce a neuveritelny randal. Je to hnus, cestou domu jsem prosel kus pres nuselak, pak nekolik zastavek jedenactky, vsude Praha spala, na Sporilove ale peklo. To je neuveritelne, co se tu deje v porovnani s celou Prahou.

    Komentář ze dne: 05.11.2012 07:56:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Vzkaz OS Zdravý Spořilov
    Ano máte zcela pravdu, potvrzují to taxikáři. Jižní spojka je v noci prázdná a vše se valí Spořilovskou. Lidé jsou tu po těch 2 letech utrpení naprosto zoufalí!

    Spořilovské aktuality
    17.11.2024: Před 35 lety...
    Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.

    Starší aktuality


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem9217052
    Listopad112225
    Dnes2915

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 31 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE