Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov pokr:
    "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov:
    "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Prosinec  >>
    PoÚtStČtSoNe
           1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31      

    100 let Spořilova
    Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
    Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova.

    Komentáře

    ke článku: Na protihlukových opatřeních lze šetřit miliardy
    ze dne 01.11.2012, autor článku: Redakce

    Komentář ze dne: 01.11.2012 08:32:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Jaké jsou náklady na čištění?
    To je určitě důležité, ale je třeba si uvědomit, že na čištění tunelu a vzduchotechniky je třeba mít celou firmu. Je to závazek na mnoho let a velmi vysoké náklady.
    Navíc ty plyny se nikam neztratí a nakonec skončí stejně v ovzduší a lidé je budou dýchat. :-((

    Komentář ze dne: 01.11.2012 10:37:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Jaké jsou náklady na čištění?
    jak se ukazuje, tak cena řešení i nákladů na údržbu je v ČR dána tím kolik si dodavatel ovládaný lobisty a politiky řekne.
    Proč se nepořádají opravdu otevřená a férová výběrová řízení i pro zahraniční dodavatele?
    Pak by se lehce a rychle ukázalo jaká všechna řešení existují a kolik stojí.
    Proč to nejde?

    Komentář ze dne: 01.11.2012 09:39:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Na semináře vám s....e!
    Odveďte si kamiony zpět na Jižní spojku!

    Komentář ze dne: 01.11.2012 10:41:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Na semináře vám s....e!
    Jediné správné řešení a hned!

    Komentář ze dne: 01.11.2012 10:20:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Michaela (@)
    Titulek: Spořilov
    Myslím si, že by spořilováci měli být jednotní, měli by táhnout ze jeden provaz a ne se rozpadat na dvě občanská sdružení, podle toho v které části Spořilova bydlí. Vždyť ten životu nebezpečný dálniční trojúhelník ve kterém tu všichni žijeme ohrožuje životy nás všech jednak hlukem, ale i exhalacemi, které se šíří komletně přes celý Spořilov, jedno jestli starý nebo nový, ať už z té či oné strany. Jediné řešení je napnout všechny síly a urychlit všechna povolení, zajistit finance na dostavbu okruhu 511. Jak to, že se dnes ví, že se začne stavět 2016, jestli se o tom jedná, tak je potřeba zvýšit tlak nejen na Prahu 4, MHMP, ale i na státní správu, vládu, ministerstva. Kamiony v hlavním městě to je problém státu!!!!

    Komentář ze dne: 01.11.2012 10:41:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - p5 (pavel.vach@volny.cz)
    Titulek: Re: Spořilov
    Vsichni rikaji ze to rychleji neumi. Pokud mate nejaky napad jak to udelat tak sem s nim.
    Co se tyce vzduchotechniky v tunelu tak pisatel prvniho prispevku nema pravdu. Vzduchotechnika nedela to, ze ty plyny vypusti jenom na povrch. Splodiny jsou filtrovany a pak nejakym kominem odvedeny ven. Takze kompletni zastreseni ve forme tunelu urcite ma smysl. Kazdopadne je oboji reseni na hodne dlouho. Sam Hudecek rikal, ze na to nejsou penize.
    Takze jedina varianta je rozdeleni dopravy na vice komunikaci. Do Stredoceskeho kraje a v ramci Prahy na JS a rampa na Kacerove. Nejedna se o zadne premisteni dopravy nekam jinam, jedna se o logicke rozdeleni dopravy na nekolik komunikaci na unosnou miru. To je ted jedine reseni, ktere muze byt realizovano v dohledne dobe. Ostatni jsou vsechny na roky a roky.

    Komentář ze dne: 01.11.2012 10:45:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Spořilov
    Filtrovány jsou částečně větší prachové částice, plyny obsahují smrtící koktejl látek a ten jde bohužel průduchy ven jen s malou změnou... :-((

    Komentář ze dne: 01.11.2012 14:47:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Spořilov
    Dají se dostat komínem do vyšších větrných proudů (...a odeslat na Běchovice :-))

    Když to tak vezmete, tak kompletní zatunelování Spořilovské, což je řešení na západě dost běžné, by se mělo udělat za jakýchkoliv okolností. Vlastně to mělo být už dávno, protože i před těma dvěma roky to bylo dost hrozné, jen jsme byli zvyklí.
    Mělo by se to prosazovat nehledě na stav okruhu a momentální trasy kamionů.

    Komentář ze dne: 01.11.2012 15:10:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Spořilov
    Neeeeeeee, to by to tu zůstalo na doživotí! Jedině část pryč a pak zastřešení až klesne ta šílená doprava.
    Je to hrůza čumět denně na skleněný tunel s kvantem kamionů po okny. Psychologicky se nic nezmění.
    Vibrace zůstanou a budou ničit zdraví dále.
    Škodliviny se vyfouknou komínem rovnou do oken lidí a nebo písťákem přímo na konci tunelu. Nikam nezmizí!
    Ne to opravdu nechceme!A je to za plno let.


    Včera již bylo pozdě, kamiony musí pryč HNED!

    Komentář ze dne: 01.11.2012 15:18:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Spořilov
    Požadavek zakrytí podepsalo v petici 1800 lidí.

    Komentář ze dne: 01.11.2012 15:36:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spořilov
    V důsledku ohrožení zdraví obyvatel hlukem a škodlivinami z kamionové dopravy
    ODMÍTÁME DALŠÍ ROZŠÍŘENÍ TRANZITNÍ DOPRAVY NA SPOŘILOVĚ

    Nesouhlasíme s dopravně nekoncepčním navedením vozidel přímo do centra sídliště a žádáme zákaz jízdy vozidel nad 12 tun Spořilovskou ulicí v Praze 4. V důsledku tohoto kroku dochází k výraznému zatížení prostředí škodlivinami a obyvatelé jsou také vystaveni působení nadměrného hluku. Již nyní se u nich vyskytuje řada zdravotních problémů. Pro omezení dalšího zhoršení podmínek v sídlišti jako navazující krok doporučujeme realizaci Spořilovské ulice formou podpovrchového tubusu s parkovou úpravou.

    Zastřešení ano, ale až po odvedení kamionů nad 12 tun jak vidíte z přesného znění petice!!!

    Komentář ze dne: 01.11.2012 15:39:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spořilov
    A další petici podepsalo téměř 2000 lidí....
    Petice za omezení vjezdu kamionů do Prahy a snížení
    dopravní zátěže Spořilova

    Celkově jsou v Praze zasaženy tranzitní dopravou statisíce lidí. Na dopravně přetíženém Spořilově, který převzal navíc ještě i veškerou kamionovou dopravu z Jižní spojky, se jedná o 15 tisíc obyvatel, kteří jsou vystaveni extrémnímu zdravotnímu riziku. V okolí Spořilovské jsou překračovány limity hluku a imisí, je porušena řada zákonů a jsou omezena vlastnická práva občanů. Zásadně nesouhlasíme s převedením veškeré těžké nákladní dopravy do centra Spořilova v září 2010. Důrazně protestujeme proti tomu, aby Spořilovská spojka, vedená v jednom z nejhustěji osídlených pražských sídlišť, která byla původně projektována pro malé dopravní
    zatížení, plnila úlohu dálniční radiály a de facto funkci Pražského okruhu. Zároveň protestujeme proti časově omezenému povolení provozování
    zdroje hluku, které bylo uděleno TSK Hygienickou stanicí hl.m. Praha na ulici Spořilovská, a to až na hodnotu akustického tlaku den/noc = 74/67dB. Stejně tak i ve většině dalších ulic v sídlišti, které má být zónou klidu, překračují hodnoty hluku limity.
    Proto požadujeme :
    1) urychlené uvolnění finančních prostředků ze státního rozpočtu na dostavbu Pražského okruhu.
    2) omezení vjezdu kamionů do Prahy a rovnoměrné rozdělení
    dopravních toků do několika oblastí do doby úplné dostavby
    Pražského okruhu, včetně navrácení kamionové dopravy na Jižní
    spojku
    3) zásadní zklidnění dopravy ve všech dopravně přetížených ulicích sídliště Spořilov a omezení nákladní dopravy pouze na vozidla dopravní obsluhy a vozidla kategorie N1 (do 3,5 t).
    4) aby byla Hygienickou stanicí hl. m. Praha odejmuta vyjímka TSK pro Spořilovskou ulici a v obytné zóně byly striktně vyžadovány nekorigované limity hluku (den/noc = 60/50 dB).

    Komentář ze dne: 01.11.2012 15:41:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spořilov
    Vidíte to, skoro 4000 lidí a stále není žádné řešení! Je toto demokratické?

    Komentář ze dne: 01.11.2012 16:26:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spořilov
    Tohle je zajímavé:

    "Spořilovská spojka, vedená v jednom z nejhustěji osídlených pražských sídlišť, která byla původně projektována pro malé dopravní
    zatížení, plnila úlohu dálniční radiály"

    Jak se k tomuto konstatování došlo, víte někdo? Při pohledu na mapu mám takový dojem, že Spořilovská je skutečně primárně dálniční radiálou...?

    Komentář ze dne: 01.11.2012 16:47:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spořilov
    Kolik máme v republice čtyřproudých dálnic? Jmenujte aspoň jednu.

    Rychlostnice R243
    Spořilovská spojka
    Rychlostní silnice R243 je oproti jiným rychlostnicím dosti výjimečná. Podle čísla komunikace se jedná o silnici II. třídy. Přitom dálnice a rychlostní silnice v Česku jsou ve skutečnosti jen komunikacemi I. třídy. R243 je tedy v Česku výjimka....

    Spořilovská spojka má mezi rychlostními silnicemi i další mimořádnost - a to svou délku. Se svými zhruba 1700 metry je totiž nejkratší rychlostnicí v Česku. Její délka se v budoucnu asi jen těžko prodlouží neboť už vlastně ani není kam. Takže nejkratší silnicí pro motorová vozidla zůstane zřejmě navždy.

    Jak už samotný název této komunikace napovídá, jedná se opravdu o spojku. Postavena byla na konci 80. let, ve stejné době jako Jižní spojka ze Spořilova do Záběhlic. Obě spojky dokonce musely být zprovozněny současně, jinak by jedna bez druhé neměla smysl.

    Původně se Spořilovskou spojkou pro dnešní účel nepočítalo. Mělo se pouze jednat o čtyřpruhovou městskou komunikaci, která měla spojit Vršovice s dálnicí D1. Proto zůstala mezi starým Spořilovem a spořilovským sídlištěm nezastavěná proluka. Jenže když se později začala stavět Jižní spojka z Braníku k dálnici D1, bylo o osudu komunikace rozhodnuto jinak.


    Komentář ze dne: 01.11.2012 16:52:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spořilov
    a ještě kousek :

    Komentář ze dne: 01.11.2012 16:52:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spořilov
    a ještě kousek : Bohužel, trasa tak významné a zatížené komunikace vede přímo srdcem obytné zástavby. Sice byla zahloubena a ohrazena protihlukovými stěnami, ale to nic neznamená. Panelové domy podél komunikace jsou mnohem vyšší, takže před hlukem jsou chráněna maximálně přízemní patra. Mnohem horší jsou však zplodiny a i fakt, že tak krátká spojka dokázala neuvěřitelně odporně rozříznout část města napůl. Starý Spořilov se stal ostrovem uprostřed mnohapruhových silnic, z něhož je možné uniknout pouze pomocí některého z mostů. Podobně dopadlo i sídliště Spořilov, které zůstalo tak trochu poloostrovem.


    Komentář ze dne: 01.11.2012 18:14:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spořilov
    Tohle je zajímavé co tomu říkáte?

    Proto musela být postavena i tzv. Spořilovská spojka, která by zbývající směry propojila. Stará spořilovská křižovatka R8(D1)/MO (Spořilov-západ) spojuje hlavně směry mezi Brnem a Plzní. Tedy směr od Braníku k D1 a opačně. Pak je tu ještě důležitý sjezd z MO od Zahradního Města na Severojižní magistrálu směrem do centra a opačně. I když se dá trochu krkolomným způsobem sjet od Zahradního Města směrem k dálnici D1, v opačném směru sjezd chybí. Byl sice připraven, ale zůstal zaslepen. Stejně tak i sjezd od Braníku k Severojižní magistrále do centra. Namísto nich dostaly přednost větve do Spořilova.


    Komentář ze dne: 01.11.2012 10:53:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Spořilov
    Jedno to rozhodně není, v sídlišti je hluk, který nemá obdoby na obou dálnicích!
    Také prachové částice se zachytí aspoň zčásti na stromech na Staráku a okolí.
    Takže tam, kde žije nejvíce lidí klesne hluk i prachové částice. :-))

    Komentář ze dne: 01.11.2012 10:51:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Proč vymýšlet jiné řešení, když to lze řešit hned a zadarmo!!!
    Pustit kamiony pouze na jižní spojku a neno zpoplatnit průjezd Spořilovem!!!

    Komentář ze dne: 01.11.2012 11:02:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Většina lidí o té akci vůbec nevěděla
    Jak byla akce zajištěna? Nikde nebyla žádná propagace na tak důležitou akci. Proč?

    Komentář ze dne: 01.11.2012 13:47:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Většina lidí o té akci vůbec nevěděla
    Vždyť to máte jedno, tam si jen venkovský čulibrk z TOP 09 honil tričko a sbíral na pražácích body! Je mu to v podstatě jedno, okamžité řešení nenabídl žádné. Je jen jediné, vrátit kamiony na Jižní spojku. Až se problém vrátí zpět do výchozího bodu, tak budou mít i jiné pražské části snahu to řešit. Takhle jen vyvíjejí aktivitu k udržení kamionů na Spořilově, kam je jejich pohůnci - Blažkové, Heroudci, Březinové a Šteinerové před dvěma roky nahnali!

    Komentář ze dne: 01.11.2012 11:09:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Neřešte teorie, řešením je okamžitý návrat tranzitu na JS - pokračování přes Barrandovský most - Strakonickou - na okruh. Pokud toto nejde, potom křižovatka u Kačerova. Právě tuto křižovatku ochránit zmiňovanými protihluk. opatřeními. Těmi skleněnými stěnami, které se tak vehementně prosazuje Starý Spořilov vybudovat podél Spořilovské.

    Komentář ze dne: 01.11.2012 11:28:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    Situace se musí řešit v řádu týdnů-měsíců!!!
    Naprostý souhlas - nejdříve dočasný návrat na Jižní spojku, dobudovat Kačerov a převést tam část kamionů. A tam to místo stěn zatrubnit podle toho návrhu. Není nic logičtějšího.

    Dostat kamiony z centra sídliště ZA KAŽDOU CENU je naprostá priorita, ne to tu zakonzervovat!!!! To zvážit až po odvedení kamionů.

    Komentář ze dne: 01.11.2012 14:16:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Děsivé zdravotní dopady trvalých kolon kamionů na Spořilovské!
    "Lze předpokládat, že při vysoké hustotě provozu na Spořilově
    v dopravních špičkách, a tedy nepravidelném popojíždění kamionů malou rychlostí,
    je účinnost katalyzátorů snižujících emise nedostatečná a proto množství emisí a jejich možné
    dopady na zdraví místních obyvatel se výrazně zvyšují."

    Je to opravdu příšerné co sídliště potkalo - 11 tisíc kamionů, které tvoří celé roky přímo pod okny několikahodinové kolony každý den dopoledne. Jsme tu všichni přiotrávení. Panebože vždyť tady lidé umírají!

    Neřešit tu situaci okamžitě odvedením kamionů je naprostá nelidskost, amorálnost a selhání politiků!!!!!!

    Navrhovaná trvalá blokáda Spořilovské by měla být co nejdříve!

    Komentář ze dne: 01.11.2012 14:29:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Vzduchotechnika tak blízko zástavbě je velký problém!!!
    Umístění výdechu vzduchotechniky tunelu přivaděče Rybářka
    Studie uvádí, že vzduchotechnický
    komín bude stát 200m JV od současné nejbližší zástavby. V ostatních částech
    dokumentace je výdech VZT tunelu umístěn u jižního portálu tunelu, kdy návrh počítá
    s realizací komínu výšky cca 15m, ve vzdálenosti jen cca 40-50m od oken
    pětipodlažních obytných budov (úroveň výšky výdechového objektu je stejná jako výška
    bytových domů).
    Exhalační studie znečištění v ovzduší NOx způsobené emisemi z komína tunelu
    Rybářka uvádí, že k nejvyšším krátkodobým koncentracím NOx 70-85 μg/m3 bude
    docházet v okolí 100m ve vzdálenosti od komínu. Roční emisní limit je přitom udáván
    30 μg/m3. Z hlediska vlivu NOx na člověka dlouhodobé vystavení vyšším koncentracím
    může způsobit nárůst respiračních onemocnění.
    Studie dále uvádí problém z již dnes nevyhovující koncentrací PM10, která
    se vybudováním obchvatu ještě zhorší. Polétavý prach PM10 poškozuje hlavně
    kardiovaskulární a plicní systém. Dlouhodobá expozice snižuje délku dožití a zvyšuje
    kojeneckou úmrtnost. Může způsobovat chronickou bronchitidu a chronické plicní
    choroby. Toxicky působí chemické látky obsažené v aerosolu. V důsledku adsorpce
    organických látek s mutagenními a karcinogenními účinky může expozice PM10
    způsobovat rakovinu plic.

    Komentář ze dne: 01.11.2012 14:34:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Vzduchotechnika tak blízko zástavbě je velký problém!!!
    Takže problém zastřešení na Spořilovské je a dost velký že?
    Ale ne na Starém Spořilově, tam je to od zástavby daleko.

    Proč nejsou lidé schopni komplexní analýzy? Proč tu nikdo nepoužívá rozum a inteligenci?

    Selský rozum přeci jasně říká - Jižní spojka je to správné, jednoduché a levné řešení. A může to být zítra!

    Komentář ze dne: 01.11.2012 15:02:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Vzduchotechnika tak blízko zástavbě je velký problém!!!
    Tunely a jejich odvětrávání
    Tunely Butovice, Jinonice a Radlice budou za běžného provozu větrané pouze pístovým efektem vozidel, vzduchotechnika zde bude v provozu pouze při haváriích. Tunel Radlice ve směru dolů na Zlíchov bude rovněž větraný pouze pístovým efektem vozidel a všechny emise z něj budou vycházet částečně portálem u rampy I, částečně do tunelu Zlíchov. Stoupací tunel Radlice bude větraný buď pístovým efektem vozidel přes horní portál, nebo v případě silného provozu pomocí vzduchotechniky, která bude emise vypouštět vzduchotechnickým komínem u horního portálu.

    Tě buh, to si tedy na výstupech lidi užijou že jo?

    Komentář ze dne: 01.11.2012 15:13:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Vzduchotechnika tak blízko zástavbě je velký problém!!!
    Naštěstí u těch případných portálů není příliš obydlenost. Ony ty emise tam budou pořád. Tunel netunel. Jenže budou rozptýlené a všude. Tunel je umožní stáhnout a koncentrovat do nejvýhodnějšího místa.
    Jen si to představte. Uprotřed Spřilovů místo Spořilovské zelená plocha a někde u Turkovy komín. To je prostě lepší!

    Komentář ze dne: 02.11.2012 10:36:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Vzduchotechnika tak blízko zástavbě je velký problém!!!
    Tedy varianta Spořilovskou úplně zasypat a udělat tu park je vynikající řešení pro lidi. Představte si propojení obou Spořilovů, zelené stromy, ševelící listí, vonící posekaná tráva, fontánky. A všude usměvaví šťastní lidé povídající si na lavičkách. Spořilov nám prostě stárne a chybí přírodní společenské centrum.
    Toto je úžasné řešení pro nás všechny!

    A nemusí to být vůbec jen nějaká vize. Máme tu architekty, správce zeleně atd.... Pojďme si to vyprojektovat a navrhnout společně. Požádáme radnici o spolupráci.
    To je to naplnění významu - město pro lidi!

    Co říkáte?

    JR

    Komentář ze dne: 01.11.2012 23:03:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Vzduchotechnika tak blízko zástavbě je velký problém!!!
    Daleko od zástavby?? a Vy jste dement nebo slepec?

    Komentář ze dne: 02.11.2012 09:24:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Vzduchotechnika tak blízko zástavbě je velký problém!!!
    Nejbližší panelák má okna asi 20m od Spořilovské, bohužel to nepřebijete žádným trumfem..... :-))

    Komentář ze dne: 01.11.2012 21:31:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - p5 (pavel.vach@volny.cz)
    Titulek:
    Tak jak to tak ctu vychazi me jedine.

    1. Dostat alespon 50% kamionu pryc a to co nejdrive. Bud JS nebo rampa na Kacerove.

    2. Sporilovskou zakryt za kazdych okolnosti. Cim driv tim lip.

    Komentář ze dne: 04.02.2013 19:15:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Spořilovák (@)
    Titulek: TO JE ROZUMNÉ!!! JE TO TAKÉ UPŘÍMNÉ?
    Zastřešení musí být. Pak tady bude krásný klid, jako má být na sídlišti.
    Je ale otázka, jestli tubus nebude něco jako ty stromky, protože už unikla informace, že se na to mají použít evropské peníze, což většinou značí, že se bude předražovat.
    Hlavně nesmíme připustit těžkou variantu, kterou nepotřebujeme, podpoří další výstavbu a navíc by byla až za dlouho. Musíme jasně požadovat kvalitní, co nejvíce uzavřený tubus, a to hned!!!

    Komentář ze dne: 01.11.2012 22:29:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kolář (k.kolar@centrum.cz)
    Titulek: sumasumarum
    Jaký mělo setkání s občany smysl ? Byl jsem účastníkem setkání se 2 zástupci magistrátu v gymn. Postupická. Na rozdíl od výše uvedených příspěvků, z nichž jsou některé zřejmě od "odborníků" na problematiku "likvidace splodin ze zastřešených řešení", uvedu pro ty nezúčastněné, v kostce pár sdělených údajů zástupci magistrátu, pokud si pamatuji.

    Obchvat: nejdříve reálné zahájení 2016 a dokončení 2019, závisí nejen na financích ale i přípravě stavby.
    Do té doby zatím, 2 var. řešení od hl.m.Prahy pro zakrytí Spořilovské. "Lehké" za 1,2 mld., "těžké" za 3,2 mld. Rozpočet hl.m.Prahy na r.2012 má na investice 1,8 mld. Od několika odborníků-občanů padly návrhy na levnější řešení zakrytí, pod mil.
    Řešení bez zakrytí pro odvedení těžké dopravy za desítky mil. a předpoklad realizace za 4-6 měsíců :
    - vybudování rampy u Kačerova, s podmínkou „stínící stěny“
    - využití stávajícího mostu, vedoucího do depa metra.

    Pak následovalo aktivní zapojení občanů do možných variant řešení podle toho ke kterému způsobu řešení se přikláněli.
    Scénář a režii setkání vedla ag.Agora CE, vycházející ze zahr. zkušeností pořádání takových prac. setkání zástupců samosprávy s občany. Dle mého názoru správný způsob vedení takových diskusí založený na názorech občanů.
    Závěr : Zůčastnění požadovali fin. zapojení státu na řešení problémů Spořilova na dokončení obchvatu a přikláněli se k „zakryté“ variantě.

    Otázky, které si kladu pro svůj názor na tech. i finančně možné a současně co nejrychlejší řešení pro Spořilov o kterém bych hlasoval s ohledem na stav veřejných financí :
    1) má šanci na odlehčení těžké dopravy ze Spořilovské jednodušší a méně nákladné řešení ?
    2) budou příslušná rozhodující místa za občany, brát na zřetel tvrdošíjný tlak občanů jen na dražší var. řešení ?
    3) nemůže stupňovaný tlak občanů přimět rozhodující orgány přeci jen realizovat var. zakrytí ?
    4) je pro trpící občany Spořilova lepší vrabec v hrsti= částečné rychlé a reálné řešení odlehčení zátěže od kamionů než holub na střeše=obchvat v 2019 ?
    5) berou občané Spořilova do úvahy stejné problémy občanů s dopravou i jinde v ČR ?
    6) jak se dá spoléhat na přísliby vlády či hl.m.Prahy ?
    Odpověď : Vychází mi „vrabec v hrsti“, podobně jako p.P.Vachovi.
    Kolář

    Komentář ze dne: 02.11.2012 09:46:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: sumasumarum
    Bohužel mám obavu, že nechápete jaké problémy tu občané s dopravou mají.
    Stejné problémy totiž opravdu nemá nikdo v ČR ani v Praze! Nejhorší problém je Spořilovská, což už dnes uznávají úplně všichni! A upozorňuje na to Hygiena i ombudsman!
    Vážený pane, tady se umírá!

    Souhlas s řešením :
    1)návrat k původnímu schematu - kamiony na JS (to by mohlo být i trvale - to je ta nejlevnější a nejrychlejší varianta)
    2)co nejrychleji Kačerov (dražší varianta)
    3)zastřešení Spořilovské (pokud ovšem bude otevřené tak půjde stále dost imisí do sídliště, pokud plně zavřené budou vysoké náklady na odvětrávání a někde se to musí upustit)

    Okruh za 10 let, ale prosím to je ta ideální varianta, může to být ale i třeba 20 let. Takže Kačerov se v každém případě vyplatí!!!


    Komentář ze dne: 02.11.2012 10:29:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: sumasumarum
    Pán Spořilovem asi pouze projíždí. Nikdy zde nepobyl delší dobu, nikdy zde nespal, neví jak se žije v bytě kde se nedá kvůli kraválu a smradu z kamionů vyvětrat. Jinak by si asi kladl úplně jiné otázky.

    Komentář ze dne: 05.11.2012 23:39:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Kolář (k.kolar@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re: sumasumarum
    "Pán" Spořilovem jen neprojíždí. Chtěl jsem ve stručném příspěvku mimo jiné jen připomenout, že Spořilov není jediný,kde lidé trpí neřešenými problémy těžké dopravy, podobně, viz řada obcí, o nichž se dlouhodobě nepíše, jen občas se problém mihne v nějaké televizní reportáži či zkratce. Nic víc, nic míň. Žádné zlehčování situace !
    Kolář

    Komentář ze dne: 06.11.2012 08:34:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: sumasumarum
    A k čemu ten váš příspěvek byl? Jako že nám ti další trpící také přesměrují své kamiony? Že máme nastavit i druhou tvář? ;-)

    Komentář ze dne: 02.11.2012 09:06:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Okamžité řešení! Vrátit kamiony na jižní spojku a potom to už samo půjde rychle!
    Toto je jedinné a okamžité řešení! Na to přijde i žák 5 třídy a nemusí být ani dobře placený magistrátní úředník a ani senátor! Spřilováci probuďte se! Jsou to všechno jen stavební loby a tahání peněz z kapes poplatníků. Takové argumenty jako že se ucpe jižní spojka jsou směšné! Jak se řeší daždodení ucpání Bohdalecké,magistrály Spořilova, Nuselského mostu- nijak!!!!!

    Komentář ze dne: 02.11.2012 10:38:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Ze Spořilovské uděláme místo pro život!
    Tedy varianta Spořilovskou úplně zasypat a udělat tu park je vynikající řešení pro lidi. Představte si propojení obou Spořilovů, zelené stromy, ševelící listí, vonící posekaná tráva, fontánky. A všude usměvaví šťastní lidé povídající si na lavičkách. Spořilov nám prostě stárne a chybí přírodní společenské centrum.
    Toto je úžasné řešení pro nás všechny!

    A nemusí to být vůbec jen nějaká vize. Máme tu architekty, správce zeleně atd.... Pojďme si to vyprojektovat a navrhnout společně. Požádáme radnici o spolupráci.
    To je to naplnění významu - město pro lidi!

    Co říkáte?

    JR


    Komentář ze dne: 04.11.2012 12:33:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - PA (@)
    Titulek: Re: Ze Spořilovské uděláme místo pro život!
    Krasna lec nerealizovatelna myslenka..

    Komentář ze dne: 04.11.2012 16:01:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Ze Spořilovské uděláme místo pro život!
    Neexistuje nic čeho by nemohlo být dosaženo.
    Nakonec to je pozůstatek komunistického režimu volající po nápravě. Proč ne teď?
    Nevršme proč ne, ale proč právě ano! Chce to jen vizi, pozitivní přístup, touhu změnit Spořilov a vytrvat.
    Sjednotí-li se pár fajn myšlenkově plodných lidí, budou i finance a vize se naplní!

    Ze všech řešení je to nejlepší!
    JR

    Komentář ze dne: 07.11.2012 02:43:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Ze Spořilovské uděláme místo pro život!
    Jasně, když každý vezme lopatku začne hrnout hlínu.....

    Komentář ze dne: 07.11.2012 08:10:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Ze Spořilovské uděláme místo pro život!
    Zoufalá doba si žádá zoufalé činy!

    Komentář ze dne: 04.02.2013 19:11:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Spořilovák (@)
    Titulek: TY LHÁŘKO!!!
    Jen plácáš nesmysly, víš moc dobře, že se to nikdy nestane, jen lidi mateš, aby nechtěli tubus a zrušení restrikce, soudný člověk pozná, že se Spořilovská nikdy rušit nebude, ve skutečnost sem chtějí přidat ještě tramvaje!!!
    Proč jsi nepodala trestní oznámení, to tady nemáme taky advokáty?
    Už nám nelži!!!
    Chceš být zvolená do Senátu, jako Syková? To ti nestačí, že se celý život flákáš za peníze státu?
    Jediný, kdo se tady směje, jsou sázeči stromků!!!

    Komentář ze dne: 06.11.2012 08:27:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Konec kamionů ve vesnicích. Stát chce, aby obce mohly průjezdy nákladních aut za
    http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-58300590 -konec-kamionu-ve-vesnicich-stat-chce-ab y-obce-mohly-prujezdy-nakladnich-aut-zak azat?utm_source=mediafed&utm_medium= rss&utm_campaign=mediafed


    Všich ni průjezd zakáží, jen Spořilov nebude smět!

    Komentář ze dne: 06.11.2012 17:11:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Konec kamionů ve vesnicích. Stát chce, aby obce mohly průjezdy nákladních au
    Praha může zakázat kamiony ve velice krátkém horizontu pokud se domluví se Silničním správním úřadem tak jde jen o to osadit zákazovou značku.

    Přitom je to na palici - v krajině se hluk i imise rozptýlí a nemají zdaleka takový dopad na zdraví lidí. Také se to týká o několik řádů méně obyvatel a ve městě je kumulace dalšího dopravního zatížení, které mnohonásobně více ohrožuje životy obyvatel.
    Kdyby mohla hloupost zabíjet..... :-((

    Spořilovské aktuality
    17.11.2024: Před 35 lety...
    Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.

    Starší aktuality


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem9493037
    Prosinec246208
    Dnes679

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 278 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE