Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov pokr:
    "pokračování Za silnicí už byl nový Spořilov, lemoval ji činžák končící něčím jako kotelnou šedomodr . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • srpen 68 na sídlišti Spořilov:
    "Mí rodiče bydleli v bé dvojce od roku 1964. Když přijeli Rusové, bylo mi tři a půl. Jako jedináček z . . . " (Srpen 1968 na Spořilově)
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Prosinec  >>
    PoÚtStČtSoNe
           1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31      

    100 let Spořilova
    Blíží se významné výročí naší čtvrti. Vlastníte zajímavé dokumenty, fotografie, výstřižky z historie Spořilova? Napište nám na noviny@sporilov.info. Rádi si materiály okopírujeme, naskenujeme a vrátíme zpět. Budeme rádi i za jakékoliv písemné, zvukové či obrazové vzpomínky k událostem z let 1925 - 2025, které hýbaly Spořilovem, uvítáme i zmínky o významných osobnostech, které na Spořilově žily či působily.
    Nabízí se celá řada možností, jak si výročí naší čtvrti připomenout... a doplnit tak informace, které v minulých letech byly publikovány v knihách Převleky mého města, Spořilov - Největší zahradní město Velké Prahy, Spořilov - komunita a její osobnosti, Po stopách spořilovských legionářů, Vzpomínky na spořilovské sokolské divadlo a Toulky minulostí starého Spořilova.

    Komentáře

    ke článku: Josef Nosek: Ze Spořilova zmizí kamionová doprava
    ze dne 28.02.2013, autor článku: Tomáš Hromádka

    Komentář ze dne: 28.02.2013 22:52:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - alf (@)
    Titulek: Už aby to bylo
    Pokud se tomu dá věřit, tak je to první krok ke zlepšení prostředí na Spořilově.

    Komentář ze dne: 01.03.2013 08:27:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Nevěřím jim ani slovo! Most není potřeba opravovat, nájezd se dá vybudovat levně a rychle u benzínky z Js přímo na magistrálu!

    Komentář ze dne: 01.03.2013 09:44:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    jestli té představě správně rozumím, tak je podle mě neproveditelná. Chcete navést kamiony (= nekonečný proud kamionů) přímo na začátek mostu tam, kde je odbočovací pruh doprava za mostem na Spořilov a JS směr Běchovice. To by byl masakr. Kamony z pravého pruhu by se cpaly vlevo a auta vpravo.
    Možná by šlo celý tento nájezd za mostem (na Spořilov a JS směr Běchovice) zrušit a převést ho na ten nevhodný úzký kolem benzinky OMV a pak na ten most co se má opravovat, ale v nájezdu na něj by se opět střetly s tím proudem kamionů.
    To mě to plánované řešení přijde vhodnější nehledě na to, že kamiony pojedou o pár metrů dále od okraje Spořilova.

    Komentář ze dne: 01.03.2013 10:08:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Proti tomu plánovanému hovoří 100 mega za opravu mostu, které nemají a proto se to stálé odkládá - zmíněný cyklus výmluv jaro - podzim. U konečné tramvaje se také udělala blesková akce provizorní nájezd pro autobusy - asfalt na louku! Když se chce, tak to jde! Na nájezdu z Js na Chodovskou se vám křižuje ten váš nekonečný proud kamionů s autobusy MHD a osobáky, tam to nevadí? To není masakr?!

    Komentář ze dne: 01.03.2013 13:07:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Přesně, nájezd z Jižní spojky na Chodovskou je podle Policie ČR 3. nejhorším místem v Praze z hlediska nehodovosti. Jednou tam smete kamion autobus a to bude masakr! Jak je možné, že už to dávno nezavřeli? A ty autobusy na tom nalitém asfaltu dole u tramvaje, to je taky síla! Mají jezdit po Spořilovské místo kamionů a ne po louce.
    Je vidět, že když se chce tak jde vše.

    Komentář ze dne: 05.03.2013 14:06:58     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Přesně, autobusy ať jezdí po ose Chodov-Bohdalec dole po Spořilovské a na obsluhu samotného Spořilovského sídliště ať se vykašlou úplně, když místním vadí i to, že se z důvodu větší bezpečnosti MHD (napojování na Chodovskou přes semafor s preferencí, namísto divokého najíždění na Spořilovskou do jedoucí kolony kamionů) a plynulosti MHD (na objízdné smyčcce autobus nikde nečeká nebo jen krátce na konci u SSZ) udělal nájezd okolo tramvajové smyčky!

    Komentář ze dne: 05.03.2013 16:01:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    To je nesmyslné opatření. Autobusy mají být na Spořilovské tak jako to bylo dříve. Na Spořilovské hlavně nemají být kamiony, aby tam právě ty autobusy mohly plynule a bezpečně jezdit. Stejně tak se nemají křížit autobusy s kamiony, které sjíždí z Jižní spojky. Tam to ale nevadí že? Tam žádný nájezd do louky není co?
    Někomu tu přeskočilo totálně - obojí je špatně a ti co to vymysleli musí být naprosto šílení! :-(( Horší je když to ještě podporují hloupí občané Spořilova, to už je nářez.

    Komentář ze dne: 05.03.2013 21:33:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    To je rozumné opatření. Ono napojovat se s 10 metrovým autobusem na tak krátkém napojovacím pruhu je riziko. Autobus nemůže zrychlit jako auto protože veze stojící pasažéry. Navíc to navede autobus na tramvajovou trať kde se vyhne zácpám.
    Nechápu proč někomu tak vadí 50 metrová spojka. Asi je to nějaký hloupý občan Spořilova. Už mu přeskočilo úplně.

    Komentář ze dne: 05.03.2013 22:57:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Tak tak, autobusu MHD je pro nektere jiz uplne preskocene obcany Sporilova zjevne skoda! :-)

    Komentář ze dne: 06.03.2013 11:36:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Tak, je to jedna z mála rozumných věcí, co se posladní dobou udělala. Nejhorší jsou lidé, co nechtějí nic a negují vše. Když chci město bez aut, musím podporovat MHD. Přesun busů na tramvajové koleje plynulosti provozu MHD v tomto místě jednoznačně prospěl.
    A to není vůbec otázka kamionů na Spořilovské, i když tím impulzem nakonec byly. Na Spořilovské BUDE VŽDY silná doprava a silný proud najíždějících na JS. Už před kamiony to byl pro autobusáky dost akrobatický kousek a i po kamionech by byl!!!
    Kdo si tohle neuvědomuje, buď při jízdě autobusem neregistruje okolní dění, nebo jezdí autem s velkou akcelerací.

    Komentář ze dne: 06.03.2013 13:45:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Rozumná je jediná věc a to nenavádět kamiony do sídliště. Když jezdí po Spořilovské autobusy tak tam prostě nemohou být kamiony. To co píšete je zvrácená nelogičnost.

    Komentář ze dne: 06.03.2013 16:50:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na ja
    Aha, tak jo :-)

    Komentář ze dne: 05.03.2013 23:07:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Hezke otazky, ale tak trochu trochu uplne mimo. Rozdil na druhe strane (na sjezdu) je prave v tom, ze autobus tam prijede od Bohdalce v prujezdnem pruhu a kamion je ten, kdo musi davat prednost. Ani jeden z nich se tam navic nerozjizdi z mista, coz je z pohledu vzajemne kolize mnohem bezpecnejsi. Naopak u najezdu se stojici autobus plny lidi snazil drive napojit ze Senohrabske na Sporilovskou do jedouci kolony vozidel (at uz kamionu, nebo osobaku, to je v podstate jedno), coz bezpecne nebylo vubec. Nyni se napojuje po tramvajovych kolejich pres semafor a je to pro vsechny ucastniky mnohem lepsi a bezpecnejsi, ale nedivim se, ze vy to ve svem boji proti vsemu a proti vsem proste asi nevidite.

    Komentář ze dne: 06.03.2013 13:34:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Podstatné je, že je to 3. nejhorší místo v nehodovosti v Praze. na Spořilově se bojuje neustále pouze za jedinou věc - proti nadměrné dopravě a za zdravý život. Kamiony tu nemají být to je prostě jasné. Autobusy mají jezdit po regulérní silnici tj. Spořilovské - jedině tam patří a ne na louku a koleje. Kdo tvrdí opak je zastánce kamionové loby a práva lidí jsou mu šuma fuk. Nahnání autobusů na louku a koleje je největší pitomina hodná pouze českého švejkismu. :-((
    Jinak jde o jednoznačné porušení pravidel bezpečnosti provozu což je jasné i malému dítěti. Nejlepší je ovšem to protisměrné křížení se 2 silničními proudy. To je tak když chybí mozek a vítězí hloupost. :-((

    Komentář ze dne: 06.03.2013 13:39:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    No doufejme, že to Policie brzy vyřeší, protože pravidla jsou tam porušena už několik let! Měli by to zakázat co nejdříve než se tam něco stane.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 10:03:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na ja
    Několik let? Vždyť ten nájezd pro bus je tam sotva rok! A co by se tam tak podle vás mělo tak nebezpečného stát, myslíte, že to napojení přes světla je nebezpečnější, než divoké najíždění krátkým připojovákem? Uvažujte prosím!

    Komentář ze dne: 07.03.2013 13:48:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude n
    Tím připojovákem se jezdilo desítky let a bylo vše OK až do doby převední všech kamionů do sídliště.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 19:41:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bu
    Rozhodně to OK nebylo. Trnul jsme tam odjakživa...

    Komentář ze dne: 07.03.2013 23:26:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že t
    Přesně. Divím se, že to nezavedli už dřív. Autobusy na dálnici nemají co dělat, to je snad každému jasné. Proč ale není autobusová zastávka i na smyčce?

    Komentář ze dne: 08.03.2013 14:35:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit,
    Na jaké dálnici prosím vás, jde o sídlištní komunikaci donedávna 2. třídy, určenou převážně pro lehkou dopravu a dejme tomu ty autobusy. Jinak na opravdové dálnici - Jižní spojce autobusy jezdí. Doklady o kolaudaci Spořilovské pro kamiony neexistují. To že je z toho dneska Pražský okruh je zločin. Mají tam být maximálně auta, busy a pár lehkých zásobovacích náklaďáků.
    Trnout nemáte, máte se spíše postarat, aby se to dalo využívat daňovými poplatníky.

    Komentář ze dne: 06.03.2013 16:25:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - alf (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Rozebereme-li příčiny nehod, tak hlavně: nepřiměřená rychlost a nedodržení bezpečné vzdálenost a bum, nerespektování světelného zařízení,jízda na červenou-bum,nevěnování se řízení,telefonování za jízdy, nepřiměřená rychlost- bum. Přesun busů na provizorní trasu a nájezd přes semafor bylo jedinné možné a správné řešení na upřednostnění hromadné dopravy před ostatními a tím evidentní zlepšení bezpečnosti cestujících v busech! Tím se pochopitelně zabránilo ještě většímu tvoření kolon, protože busy blokovaly různé zkratkaře a objížděče při nájezdu zpět na Spořilovskou. Též to zamezilo různým fištrónům jezdit po kolejích na Bohdalec. A to vše ohlídá kamerový systém o kterém ví jen málo řidičů, pak se diví...............

    Komentář ze dne: 06.03.2013 19:33:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na ja
    Aha, takže to vadí nějakému milionáři z přilehlých vilek, který si se svým mercedesem nemůže zkracovat cestu... Tak jen ať platí...

    Komentář ze dne: 07.03.2013 10:12:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude n
    Omyl, v těch přilehlých pastouškách bydlí samí miliardáři ;-).

    Komentář ze dne: 07.03.2013 11:20:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bu
    Jejichž rodiny domy splácely od 30. do 70. let :-)

    Komentář ze dne: 06.03.2013 20:22:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    V čem to je porušení pravidel? Každému rozumnému člověku je jasné, že to provoz zlepšilo. To protisměrné křížení je na semaforu, takže je to bezpečné. Příště to chce zjistit si nějaké informace.

    Komentář ze dne: 06.03.2013 20:39:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    A v čem konkrétně je podle Vás jaké porušení pravidel bezpečnosti provozu, které je jasné každému malému díděti? Mohl byste prosím tuto jistě hlubokou myšlenku nějak rozvést? To by mě opravdu docela zajímalo. Jinak argumentace typu jenom já mám pravdu a kdo se mnou nesouhlasí, je zastánce kamionové lobby, to je také docela síla.

    Pro Vaši informaci jízda autobusu po tramvajových kolejích (samozřejmě tam, kde je to technicky možné), provoz MHD neskutetečně zkvalitňuje a zrychluje. Vám to tak nepřipadá? A jel jste někdy v poslední době vůbec autobusem, nebo vás prostě jen prudí to, že tomu autobusu musíte dát v osobáku každé ráno přednost?

    Komentář ze dne: 07.03.2013 13:42:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na ja
    Prudí mě třeba zbytečně investované peníze do naprosté pitominy, které se daly investovat třeba do protihluků. Takových akcí je na Spořilově více. Koruna ke koruně a mohlo být lépe již dávno.

    Komentář ze dne: 06.03.2013 20:51:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    A ta nehodovost jako spočívá v najíždění autobusu MHD přes semafor pro tramvaje? To asi nemyslíte úplně vážně, že? Podle mě nehodovost je tam hlavně při odbočování ve směru od Bohdalce na JS směr Zahradní Město, protože tam chybí mimoúrovňový nájezd, takže se tam najíždí přes dva pruhy od Chodova. S autobusy MHD to však nemá společného prakticky nic (žádné tam tudy nejezdí). Druhé kritické místo je v tom průpletu od Bohdalce směr Chodov, ale to je zase o tom, že většina řidičů to prostě neumí používat. Ve světe je tento způsob zcela běžný a hlavně funkční, tak třeba se to tady jednou taky naučíme. Každopádně vaše nenávist vůči tomu 50m pruhu asfaltu na louce, který v zásadě nikomu a ničemu nevadí, ba právě naopak, je téměř fascinující.

    Komentář ze dne: 06.03.2013 13:43:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Kamiony do sídliště nepatří vůbec, protože jsou nebezpečné nejen pro obyvatele, ale právě nejvíce pro účastníky provozu.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 08:57:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Ta louka vadí všem rozumně myslícím daňovým poplatníkům, kteří mají právo jezdit po Spořilovské a nepodstupovat rizika na nezpevněné nekomunikaci s dvojnásobným protisměrným křížením a rizikem střetu s tramvají. To je jejich právo. Jedná se přitom o tisíce lidí denně v těch autobusech že?
    Policie to bude muset zrušit z důvodu porušení předpisů a je podivné, že už to dávno neučinila.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 10:01:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na ja
    Rozumně uvažující daňoví poplatníci jako cestující MHD jsou jistě rádi, že se nemusí každé ráno strachovat, jak to dopadne při napojování do Spořilovské, ale že projedou naopak zcela pohodlně přes semafor, který autobus i tramvaj preferuje. Jinak si skutečně myslíte, že vyasfaltovaná plocha se dá nazvat jako nezpevněná komunukace? Nezpevněná komunikace je polní nebo lesní cesta, nikoli toto. Podle mě jste člověk, který autobusem ve skutečnosti vůbec nejezdí a cítí se být obtěžován tím, že tomu autobusu musí dávat v osobním automobilu přednost. Jinak si tu vaši nenávist vůči uvedenému a zcela smysluplnému opatření nedokáži nijak logicky vysvětlit.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 11:29:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na ja
    Autobusy odbočují vlevo za jeden den v Praze bambilionkrát a každý den si to vyžádá mnoho mrtvých :-)
    Kloubový autobus v "dálničním připojováku kombinovaném s odbočným" je úlet!

    Je samozřejmě pravda, že na této akci byl zájem města a šla úplně po másle a na jiné akce je město zcela rezistentní...

    Komentář ze dne: 07.03.2013 11:46:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na ja
    Pravda, já bych tu louku využil a vybudoval tam zpevněné placené parkoviště. Cestu pro autobusy bych zpevnil( pokud to místním vadí a trochu rozšířil. Byloby to potom správně pro bezpečnost? Ještě bych dal na křižovatku( výjezdu autobusů a tramvají záznamové zařízení ( aby byli ti co nesouhlasí s tímto řešením spokojeni)

    Komentář ze dne: 07.03.2013 18:42:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na ja
    Dvojité protisměrné křížení? Autobusy musely dřív taky odbočovat doleva, to máme jedno odbočení. To druhé křížení je na semaforu (proto tam musíš zastavit, když se řítíš v mercedesu), takže v pohodě. Takhle je to prostě bezpečnější a i rychlejší a doufám, že to takhle bude už na pořád... Jinak hrozí nějaká srážka a v nízkopodlažním autobusu by to byla katastrofa. Řidiči mercedesů těch 10 vteřin zpoždění nějak přečkají, zklidní se a budou mít hezký den...
    A autobusy nejezdí po žádné nezpevněné nekomunikaci.
    Informace o parcele
    Parcelní číslo: 2848/2
    Obec: Praha [554782]
    Katastrální území: Záběhlice [732117]
    Číslo LV: 3108
    Výměra [m2]: 52257
    Typ parcely: Parcela katastru nemovitostí
    Mapový list: DKM
    Určení výměry: Ze souřadnic v S-JTSK
    Způsob využití: ostatní komunikace
    Druh pozemku: ostatní plocha

    Komentář ze dne: 08.03.2013 14:44:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude n
    Jenže pojem ostatní komunikace de facto neexistuje - viz výklad zákona :

    Předpoklad, že se jedná o účelovou komunikaci vychází z toho, že pojem "ostatní komunikace" zákon o pozemních komunikacích ani zákon o silničním provozu nepoužívají (může se jednat o pozůstatek historické terminologie).

    Komentář ze dne: 08.03.2013 14:48:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bu
    Pozemní komunikace se podle zákona o pozemních komunikacích (zákon č. 13/1997 Sb) člení na dálnice, silnice, místní komunikace a účelové komunikace

    Komentář ze dne: 08.03.2013 14:53:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že t
    A že to není účelová komunikace je vysvětleno právně níže....

    Komentář ze dne: 11.03.2013 16:26:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit,
    Naopak, je třeba uplatňovat logiku, že komunikace účelová je ve městě vše, co není dálnice, silnice, ani místní komunikace. A nemusí se jednat vysloveně o polní nebo lesní cestu nebo o komunikaci uvnitř areálu, jak je to napsáno v zákoně. Jestli jste takový právní vzdělanec, za kterého se tady vydáváte, tak je vám asi jasné, že takových případů jsou spousty, v mnoha podobných případech už proběhly soudní spory a je tu řada judikátů, že prostě takto to je, i když si třeba přejete něco jiného. Rozhodující je totiž to, zda to slouží jako komunikace, a o tom snad není pochyb, když po tom jezdí dokonce i autobusy. Co jiného než komuniakce by to tedy mělo být? A nemusí to tak být ani zapsáno v katastru, což v tomto případě dokonce i je. Takže o co jde? Sám tady na jiném místě prostřednictvím jistého právního názoru uvádíte, že problematika účelových komunikací je značně široká a pestrá, takže toto není nic jiného, než případ jedné z nich. Ale to už jsme asi hodně odbočili od původního tématu diskuse.

    Spíše je s podivem, že při své deklarované právní odbornosti nebojujete za něco smysluplnějšího, jako třeba za skutečné alespoň částečné odvedení/převedení těch kamionů jinam. Boj založený na planém plácání proti opatření, které pouze dočasně vylepšuje současnou nedobrou dopravní situaci a většina lidí proti němu zjevně nic nemá, jsou zcela zbytečně vynaložené síly.

    Komentář ze dne: 12.03.2013 10:01:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrd
    A proč tedy již dávno nebyl nalit asfalt u pumpy na Kačerově a nejezdí tam kamiony? Těch pár metrů je na pár dní stejně jako tady a lidi tu mohli aspoň lépe žít???

    Komentář ze dne: 12.03.2013 12:24:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase
    Protože nějaký gauner má zálusk na rekonstrukci nepotřebného mostu za 100 mega!

    Komentář ze dne: 13.03.2013 12:13:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase
    Asi proto, že Jižní spojku a magistrálu jakožto dvě rychlostní komunikace takhle jednoduše propojit bez porušení zákona a technických norem asi nejde. Dole za smyčkou to bylo něco jiného, protože se propojila de facto jen jedna účelovka s jinou, resp. s tramvajovým pásem, což lze provést skutečně o dost jednodušeji. A v napojení na MK I. třídy Chodovská se využilo již existující napojení přes tramvajové těleso ošetřeného vjezdovým návěstidlem, u kterého nebylo třeba nic nového kolaudovat apod., alespoň tak to chápu já.

    Komentář ze dne: 13.03.2013 12:54:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude z
    I vy jedna účelovko ;-). Pletete si dojmy s pojmy. Tady máte studijní materiály - zák. 13/1997 Sb.o pozemních komunikacích a stavební zákon (183/2006 Sb.).

    Komentář ze dne: 14.03.2013 07:55:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bu
    Ano, zákony jsou teorie a mají častokrát různé nedostatky (např. v tom, že když mají taxativně vyjmenovat, kdy někdy něco je, tak to dost často nedokáží, neb vždy se na něco zapomene) a tím pádem pak různé právní výklady. Soudní judikáty a právní rozbory zase popisují praxi. Takže v tomto směru si ohledně účelovek můžete doplnit vzdělání zase vy, např. zde:

    http://frydek-mistek.cz/pri lohy/TiskopisyPokyny/446/20081211_verejn e_cesty-ombudsman.pdf

    Komentář ze dne: 14.03.2013 08:06:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzi
    Vombucman? To je ten strejda, na jehož (resp.jeho zástupkyně) právní rozbory a závěry politici z vysoka kálejí. Viz Spořilovská! ;-(

    Komentář ze dne: 11.03.2013 18:08:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit,
    Naopak, vysvetleno je to pouze jakousi vasi vylucovaci konstrukci, skutecne pravni rozbory vsak rikaji neco zcela jineho, viz. treba tento dokument:

    http://frydek-mistek.cz/pri lohy/TiskopisyPokyny/446/20081211_verejn e_cesty-ombudsman.pdf

    Je to tam zmineno hned na nekolika mistech, napr. str. 12, odst. dopravni ucel, prip. str. 77 (kurziva) atd.

    Komentář ze dne: 11.03.2013 18:11:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrd
    Tak jo, všichni jsou kreténi, ty seš největší právník a všechno nám to vyřešíš. Až tam někdo na tom křížení zahyne, tak budeš teprve spokojenej, hajzle.

    Komentář ze dne: 11.03.2013 23:44:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase
    Na jakem krizeni ma kdo zahynout, myslite jako na tom krizeni se semaforem, ktere tady obhajuji? Ty uvedene pravni rozbory nerikaji nic jineho, nez ze jestlize je nekde dopravni cesta, (coz zpevneny asfaltovy pas urcite je), tak je na to treba pohlizet jako na komunikaci. Rozhodne neni mym cilem, aby nekdo nekde zahynul, to by se spise stalo pri tom napojovani pres kratky pripojovaci pruh, ktery zase tak obhajujete vy. Ja se tu jen snazim rici, ze bojovat proti necemu, co obecne situaci nezhorsuje, ale naopak alespon docasne vylepsuje, je nesmysl. Pokud vsak jedinym vasim argumentem je jakasi konstrukcni demagogie o (ne)komunikacich a pouzivani expresivniho slova hajzle, tak to skutecne na vecnou diskuzi moc neni. :-(( Co na to spravce diskuze?

    Komentář ze dne: 12.03.2013 22:01:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase
    Milionářovi odtáhli mercedes...

    Komentář ze dne: 06.03.2013 16:58:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    To je velice zajímavé, jak ta "vyasfaltovaná louka" komusi tak hrozně vadí. V podstatě se tím nikomu nic neděje. Ovšem vymýšlí se různé argumentační akrobacie, proč je to špatně.
    Je naprosto zjevné, že za tím je něco jiného...

    Komentář ze dne: 06.03.2013 20:43:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Taky si myslím!

    Komentář ze dne: 06.03.2013 20:53:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Nějaký podnikatel si chce na místě garáží stavět barák a ta silnice vede přes jeho zahradu. A tak samozřejmě překáží.

    Komentář ze dne: 06.03.2013 21:33:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na ja
    Měl to být luxusní bytový komplex, ale zatím jim to zamítli v územním plánu.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 09:04:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude n
    Spíše je zajímavé jak tu jízdu mimo komunikaci vehementně prosazujete, přestože to je naprostý nesmysl a porušení předpisů. Autobusy jezdí po asfaltu na neexistující komunikaci, to se může stát jen v Čechách a podporovat to mohou jen švejci.
    Jinak kdo by stavěl v nejhorším místě z celého Spořilova? To je pěkně pošahané.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 09:22:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bu
    Doprava může jezdit pouze po zpevněných komunikacích, které jsou např. označeny jako 1., 2 třídy atd. a tyto komunikace mají svá pravidla. Podle zákona se zde jedná o jakou komunikaci?

    Komentář ze dne: 07.03.2013 09:45:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že t
    Podle zákona (konkrétně je to pro vaši informaci zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích) se zde nepochybně jedná o ÚČELOVOU KOMUNIKACI s neveřejným provozem (provoz pouze busů MHD). Co ještě dále potřebujete vědět? :-) Ono bojovat tolik proti opatření, které dopravní situaci na Spořilově jednoznačně zlepšuje, může opravdu jen člověk, kterému už totálně přeskočilo a nebo má na celé věci jiný, osobní zájem.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 10:06:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit,
    Zajímavé, jak se diskutující dokáží hádat o úplně něco jiného, než byla prvotní informace. Merito věci spočívá v tom, že v případě sjezdu/nájezdu na křížení Spořilovská (Chodovská) x Jižní spojka byly použity bleskově nestandardní zbojničiny! Prolínání nekonečné kolony kamionů s autobusy MHD a osobáky je dokonce velmi nebezpečné. Ale v případě křížení Magistrály x Jižní spojky se takové metody "zásadně" použít nesmí, i když by to přineslo cca 15 tis.obyvatelům u Spořilovské okamžitou úlevu!

    Komentář ze dne: 07.03.2013 11:06:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrd
    Tak pokud je to tak a jde o srovnani s pristupem jinde, ale v podobnem miste, tak to tu melo take zaznit. Zde bylo napsano jen to, jaky je ten kus asfaltu v louce priserna a znacne nebezpecna zhovadilost porusujici bezmala Ustavu a ze je to opatreni proti vsem myslicim danovym poplatnikum, coz podle me proste neni pravda. Pokud v tom je jeste neco jineho, tak je to samozrejme mozny, ale kdyz to sem ten clovek nenapise, tak to z toho pak lze tezko usuzovat, ze?

    Komentář ze dne: 07.03.2013 13:33:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase
    Ono to tam nahoře v diskusi zaznělo, ale pak změnila trochu směr do vysvětlování jak je úžasné, že autobusy, které byly násilně vytlačené ze Spořilovské kamiony mohou jezdit po louce. To je samozřejmě naprostá blbost.
    Také šlo toto opatření neuvěřitelně rychle ve srovnání s několikaletým budování protihluků u Záběhlické atd. Ano, někdo měl na těch autobusech na louce opravdu osobní zájem.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 11:17:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrd
    Ano, toto se dá podepsat, i když se nám ta úprava třeba líbí.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 13:16:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrd
    Ano je to přesně o tom, v případě křížení tam co píšete je to problém. Tady se nám kříží kdeco s kdečím a už to tu funguje 2,5 roku. Bez ohledu na množství nehod dole na sjezdu JS/Chodovská.
    Zákon platí jen někdy, pro někoho a hlavně když se mocným chce!

    Komentář ze dne: 07.03.2013 10:15:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že t
    Z jakého právního předpisu prosím podle vás vyplývá, že doprava může jezdit pouze po zpevněných komunikacích (mimochodem asfaltová komunikace není podle vás zpevněná?) označených jako první a druhá třída, můžete prosím citovat? Žádný takový předpis samozřejmě neexistuje! To byste potom nesměl vjet ani na polní cestu k chatě apod. Pokud jste měl na mysli, že doprava = vozidla MHD (což ovšem z ničeho nevyplývá), tak to už je o něco lepší logika, nicméně pravdu i tak nemáte, neboť nic takového žádný předpis neříká.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 13:07:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit,
    Tady nejezdí ojedinělá vozidla jako na vaši chatu, ale stovky autobusů denně plných lidí a vedle je k tomu určená komunikace, že? To je meritus věci, který stále nějak nemůžete a nemůžete pochopit.... :-))

    Komentář ze dne: 07.03.2013 09:53:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bu
    Spíše je zajímavé, jak vy to obeceně jistě užitečné opatření dehonestujete. Porušení jakých konkrétních předpislů máte stále na mysli? Pokud vlastník (HMP) na svém pozemku na vlastní náklady vybuduje kus asfaltu, jedná se o účelovou komunikaci, na které si určuje provoz vlastník. Pokud si sežene souhlas vlastníků přilehlých pozemků, na které se ta nová cesta napojuje, a silniční správní úřad po předchozím písemném vyjádření PČR mu tam umožní osadit příslušné dopravní značení, tak to tak udělá a je hotovo. A dokonce k tomu, světe div se, nepotřebuje ani stavební povolení. Tak proti čemu tady vlastně tak bojujete?

    Komentář ze dne: 07.03.2013 13:09:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že t
    O jízdu po Spořilovské bez kamionů přeci na kterou máme všichni nárok. Autobusy jezdí po silnici k tomu určené, ne po louce.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 14:46:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit,
    Ten nárok na Spořilovskou bez kamionů nikdo nezpochybňuje, ale do té doby, než se tak stane, tak je určitě lepší varianta vjíždění autobusů na Chodovskou takto (přes louku a přes semafor), než nechat ty stovky autobusů plné lidí bojovat den co den v krátkém připojováku mezi ostaními vozidly, nemyslíte?

    Komentář ze dne: 07.03.2013 14:52:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrd
    To jo, ale aby to nebylo na další desítky let. S okruhem už raději nepočítejme, poslední zprávy jsou více než tragické. JVK, který nám mohl pomoci už zamázl soud úplně. Takže kamiony nesmějí být nikde, jen na Spořilově a to si nesmíme nechat líbit.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 13:23:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že t
    A prosím Vás jak může někdo vůbec sehnat povolení stavět komunikaci kde není třeba?? Je to naprosto nesmyslné, autobusy patří na normální silnici. Tam jsou ale protiprávně navedené kamiony. Stále nechápete o čem je řeč? Normální je nenavádět přeci kamiony na silnici a zabraňovat veřejné dopravě ve volném průjezdu. Toto je naprosto nenormální situace a jestli to nechápete, tak jste zřejmě strůjcem této abnormality.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 14:56:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit,
    Samozřejmě že kamiony na Spořilovské se musí redukovat, ale do té doby, než se tak stane, tak je lepší nechat ty atobusy najíždět přes semafor pro tramvaje, než je nechávat napospas osudu v tom krátkém připojovacím pruhu. Opatření, které se tady navrhují (nové rampy, protihlukové stěny, zastřešení), jdou minimálně do stovek milionů Kč, toto (trocha asfaltu na louce) bylo odhadem za pár set tisíc, tak je snad pochopitelné, že se udělalo aspoň to, co šlo hned a na co byly v městské kase peníze. Hlavní snad je, že to pomohlo, ne?

    Komentář ze dne: 07.03.2013 11:55:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bu
    Můžete mi ty předpisy vyjmenovat a poučit většinu nevědomých občanů Spořilova? Než je vyjmenujete, budu napnutý jako struna, hořím nedočkavostí a za svoji nevědomost se stydím!

    Komentář ze dne: 07.03.2013 13:11:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že t
    O jakou (ne)komunikaci tedy jde? 1.,2., 3. atd. třídy?

    Komentář ze dne: 07.03.2013 15:02:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit,
    Jedná se o účelovou komunikaci, které žádné třídy nemají. Rozlišují se pouze na ty s veřejným a neveřejným provozem. Toto je tedy zjevně příklad účelové komunikace s neveřejným provozem, když tam mohou jen busy MHD.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 16:13:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase tvrd
    Jednou z kategorií pozemních komunikací je tzv. účelová komunikace (§ 2 odst. 2) písmeno d) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v pl. znění; dále jen „zákon o PK“).[1] Tato kategorie pozemních komunikací se vyznačuje oproti třem zbývajícím (dálnice, silnice, místní komunikace) specifickými odlišnostmi, které činí v praxi velké problémy jak správním orgánům a soudům, tak i širší veřejnosti, která takovéto cesty užívá. Přestože jde z hlediska dopravního významu o kategorii „nejnižší“ v hierarchii pozemních komunikací, rozhodně to neznamená, že jde o cesty bezvýznamné; je paradoxní, že problematika účelových komunikací je (resp. v řadě případů může být) složitější, než otázky ohledně pozemních komunikací tzv. „vyšších“ kategorií. Důvodem tohoto stavu jsou právě definiční kritéria účelové pozemní komunikace, díky kterým jde o nesmírně zajímavou problematiku nejen v oblasti práva (veřejného i soukromého), ale i mezilidských vztahů, které právo nemůže při své aplikaci napravit, ale pouze korigovat.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 16:16:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude zase
    Definice veřejně nepřístupné účelové komunikace

    Jak bylo v úvodu článku zmíněno, jedná se o pozemní komunikaci v uzavřeném prostoru nebo objektu, která slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu. Přestože její definice a určení zpravidla v praxi nečiní takové problémy, jako v případě VPÚK, nese s sebou úskalí právě onen pojem „uzavřený prostor nebo objekt“. Vzhledem k tomu, že důvodová zpráva k zákonu o PK je v tomto ohledu značně stručná a poukazuje na případy sportovišť apod., vypomáhá praxi opět judikatura a další odborné názory. Typickými příklady takovýchto pozemních komunikací budou cesty v oploceném, branou uzavíraném areálu fotbalového stadionu, průmyslového podniku, či parku. V praxi se však vyskytla sporná otázka, zda oním uzavřeným prostorem může být les (tj. takový, který není oplocen – obory apod. představují jiný případ).[11] Je tedy evidentní, že nikoli a že se v případě tzv. lesních cest bude jednat o veřejně přístupné účelové komunikace.

    Komentář ze dne: 07.03.2013 16:17:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bude z
    Takže podle této definice nesplňuje komunikace právní náležitosti že? A právě proto se ptám co je to za nekomunikaci???

    Komentář ze dne: 07.03.2013 16:31:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bu
    Jen pro pořádek co znamená ta veřejná :
    Druhým znakem je, že cesta spojuje nemovitosti navzájem nebo nemovitosti s ostatními pozemními komunikacemi, tento znak nečiní v praxi problémy (snad pouze cesta, která by vedla toliko na jednom pozemku a nenapojovala by tento pozemek na jinou pozemní komunikaci, ani by dopravně nenapojovala nemovitosti navzájem, by nesplňovala tento znak VPÚK).

    Takže ani toto nesplňuje....

    Komentář ze dne: 07.03.2013 16:38:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzi
    A teď když zde dojde k nehodě autobusu s vážnými zraněními. Pojištovna nevyplatí škodu, protože na (ne)komunikaci není prostě nárok že? Ti lidé tam jsou tam de facto v rozporu se zákonem a na vlastní nebezpečí. To je velmi vážné že? A mělo by se to řešit hned co myslíte?

    Komentář ze dne: 07.03.2013 17:09:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na p
    Šest zraněných při srážce autobusu s kamiónem na Vyškovsku
    Šest lidí se zranilo při dopravní nehodě na hlavním silničním tahu z Brna na Slovensko, na silnici E50. Srážka autobusu s kamiónem zároveň výrazně zkomplikovala dopravu na této frekventované trase. K nehodě došlo ve čtvrtek po poledni nedaleko obce Křižanovice na Vyškovsku.

    Řidič autobusu zřejmě nedodržel bezpečnou vzdálenost za nákladním autem, které přibrzdilo. Pak už nestihl dostatečně rychle zareagovat.

    „Na místě bylo ošetřeno celkem 6 osob s lehkými zraněními, byli transportováni na chirurgickou ambulanci nemocnice ve Vyškově,“ řekla mluvčí jihomoravských záchranářů Barbora Zuchová.

    Policisté museli kvůli vyšetřování nehody uzavřít frekventovanou silnici v obou směrech. „Alkohol byl u obou řidičů dechovou zkouškou vyloučen,“ uvedla policejní mluvčí Iva Šebková. Škoda na obou autech podle ní byla předběžně vyčíslena na 100 tisíc korun.

    pko, Právo

    Komentář ze dne: 07.03.2013 17:52:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - divíšek (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na podzim bu
    Vás je tady s vaším uvažováním škoda, měl by jste se ucházet o místo(příp. zaměstnání ) na odboru dopravy na P4,magistátě,nebo Min. dopravy! Kreativita mozku se musí využít. Podívejte se kam to dotáhl Kalousek s jeho kreativním mozkem chemika, až na minnistra financí!

    Komentář ze dne: 01.03.2013 13:17:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Na podzim bude zase tvrdit, že to bude na jaře!
    Nebojte se, TSK má na to odborníky a už to má vymyšlené. :-))

    Komentář ze dne: 01.03.2013 08:31:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: A proč ne na Spořilově?
    Města se znečištěným ovzduším by mohla získat ekologické autobusy ještě letos

    Zdroj: Mediafax Témata: doprava | ekologie | městská hromadná doprava
    Dopravní podniky Ostravy, Brna a dalších osmi českých měst by ještě letos mohly získat nové autobusy na plyn, od čehož si ministerstvo životního prostředí slibuje zlepšení tamního ovzduší. Celkově chce rezort do obměny vozových parků ve zmíněných oblastech investovat až jednu miliardu korun.
    Moravskoslezský kraj, Ústecko a Brněnsko jsou tři regiony, kde je v Česku největší prašnost. Spadá do nich totiž 10 měst s největšími koncentracemi nebezpečných částic PM 10 a také oxidu uhličitého. Města jako Brno, Ostrava, Karviná či Frýdek-Místek by však ještě letos mohla získat až miliardu korun na nové CNG autobusy na plyn.
    Peníze chce ministerstvo životního prostředí získat v rámci Operačního programu životní prostředí, který letos končí. Obměnu ovšem musí posvětit i Evropská komise. "Pokud nám ho schválí, jsme připraveni ještě během jarních měsíců vyhlásit výzvu a žadatelé se mohou hlásit. Budeme co nejrychleji realizovat hodnocení projektů tak, aby třeba to čerpání mělo ještě dopad na letošní rok, který je pro nás rizikový," vysvětlil 1. náměstek ministra životního prostředí Martin Frélich.
    Původně totiž Česko žádalo EU, aby mohlo v rámci operačního programu obměnit vozový park ve všech městech Česka. S tím sice Evropská komise nesouhlasila, ale umožnila alespoň vznik pilotních projektů v regionech s nejhorším ovzduším. Autobusy na plyn CNG totiž splňují vysoké normy EURO 5 a jsou tak velmi šetrné k životnímu prostředí.
    Pokud půjde vše hladce a komise záměr českého ministerstva schválí, mohly by dopravní podniky jednotlivých měst už letos na jaře předkládat projekty. Mohou žádat jednak o peníze na nové autobusy, ale také na plnící stanice. " Tam je podmínka, že by byly využity jen pro tyto autobusy. Nemohla by tam přijet soukromá osoba a natankovat si," upřesnil náměstek.


    Komentář ze dne: 01.03.2013 08:33:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: A proč ne na Spořilově?
    Na Spořilově se znečištění neměří a proto je vše v pořádku!

    Komentář ze dne: 07.03.2013 12:18:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Čermáková (@)
    Titulek: Re: Re: A proč ne na Spořilově?
    Neměří se, já mám důkaz zvěrstva tím, že od roku 2007 a ještě více od roku 2010 mívám vždy v tuto dobu zápal plic a moc pěkný kašel. Předtím jsem na to nikdy netrpěla... a že je mně roků už dost.
    Tak jsem si říkala, když jsem sledovala přímý přenos jednání posledního zastupitelstva, jestli nemám někomu zavolat a ten kašel jim pustit do mikrofonů, ale s nima by to stejně nehlo...
    Nosek jako bývalý starosta osmičky se víc bojí Holešoviček a ing. Šenarové...
    Musíme vydržet a prudit soustavně!!!

    Jako ta paní Šenarová...

    Komentář ze dne: 07.03.2013 14:49:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: A proč ne na Spořilově?
    Takových je nás tu mnoho, je to prostě tak že nám to tu vážně poškozuje zdraví a neděje se stále nic. :-((

    Komentář ze dne: 01.03.2013 13:12:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Trpící Spořilov dosáhl peticí dílčího úspěchu
    28. února 2013 | Kategorie: Pražská doprava

    Peticí za okamžité odvedení těžké tranzitní dopravy z centra Spořilova se dnes zabývalo Zastupitelstvo hlavního města Prahy. Pražské radě uložilo podrobně se zabývat všemi body v petici i podněty, se kterými na jednání vystoupili zástupci petentů.
    Podle slov předsedy kontrolního výboru Petra Dolínka (ČSSD), který usnesení k petici předložil, situace obyvatele Spořilova dlouhodobě trápí. Zástupkyně petentů Jana Růžičková z občanského sdružení SOS Spořilov uvedla, že centrem této části Prahy denně projíždí 200 tisíc automobilů.

    Škody na zdraví
    Na zdravotní rizika dlouhodobě upozorňují i hygienici, vědci či ombudsman Pavel Varvařovský.
    V petici je navíc uvedeno, že již více než dva roky devastuje centrum Spořilova ve dne i v noci tranzit téměř 11 tisíc kamionů nad 12 tun.
    „Vzhledem k prokazatelným škodám na zdraví a životech našich občanů žádáme urychlenou realizaci dopravního opatření u Kačerova,“ je uvedeno v petici.
    Občané Spořilova požadují též rozdělení dopravních toků na několik komunikací. Pavel Vlach z občanského sdružení SOS Spořilov řekl, že spořilovštví vítají i krátkodobá opatření u Kačerova. Požadují ale i dlouhodobé řešení.
    Zastupitel Prahy 4 Petr Štěpánek připomněl, že opakovaně neúspěšně navrhoval vyčlenit významné finanční částky na zkvalitnění a vybudování protihlukových bariér na území Spořilova. Vyslovil se pro noční zákaz jízdy kamionů.

    Vlamování do otevřených dveří
    Zastupitel Lukáš Kaucký (ČSSD) neúspěšně navrhl, aby pražská rada urychleně realizovala komplexní řešení situace, s důrazem na zakrytí Spořilovské a právě noční zákaz jízdy kamionů v této komunikaci.
    Usilováno by podle něj mělo být i o trvalé řešení tristní situace v jihovýchodní části městského okruhu. S nadsázkou řekl, že pokud se situace rychle nevyřeší, nezbude než jít demonstrovat před ministerstvo dopravy či s vidlemi uspořádat další pražskou defenestraci.
    Podle náměstka pro dopravu Josefa Noska (ODS) se Dolínek vlamuje do otevřených dveří. Rada podle jeho slov už na řešení situace pracuje.
    Předsedkyně klubu zastupitelů KSČM Marta Semelová řekla, že se nediví spořilovským, že jsou netrpěliví. Jako poslankyně sněmovny se chce v této záležitosti obrátit prostřednictvím interpelace i na ministra dopravy Zbyňka Stanjuru (ODS).
    Rada hlavního města Prahy se, na základě usnesení zastupitelstva, bude muset podrobně zabývat všemi body v petici i podněty, se kterými na jednání vystoupili zástupci petentů. Posléze s výsledky seznámí zastupitelstvo.

    http://www.prazskypat riot.cz/trpici-sporilov-dosahl-petici-di lciho-uspechu/


    Komentář ze dne: 03.03.2013 15:14:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - sa-na (@)
    Titulek: ze Spořilova zatím NEMIZÍ
    kamiony ze Spořilova ZMIZI až po dokončení 511ctky!! Zatím je připravováno bratrské dělení-polovina zůstane tranzitovat i nadále na Spořilovské, polovina má začít tranzitovat kolem Kačerova a mizet na D1.

    Komentář ze dne: 04.03.2013 08:45:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: ze Spořilova zatím NEMIZÍ
    To víte to jako s tím, že kamiony budou jezdit v noci po Jižní spojce. Taková tragédie!
    Nejezdí tam žádné, ale v tisku je prezentováno, že tu máme kamiony jen ve dne.
    A hlavně nikde žádné kamery přístupné na veřejných webech, aby někdo ten humus viděl. Kamiony tím pádem v Praze vlastně neexistují a jezdí tu pouze osobní auta. :-((

    Komentář ze dne: 07.03.2013 17:49:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Spořilov - žádný tubus nebude!
    Jinak s tubusem nepočítejte, nejsou a nebudou peníze!

    Komentář ze dne: 11.03.2013 21:49:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Na Frýdlantsku havaroval kamión plný protitankových min
    U Albrechtic na Frýdlantsku havaroval v pondělí odpoledne kamión s vojenskou municí. Výbuch ale nehrozí, řekla mluvčí Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje Zdenka Štrauchová.
    Kvůli nehodě je hlavní tah z Liberce na Frýdlant uzavřen. Kamióny, které uvízly na namrzlé vozovce, zablokovaly i náhradní trasu přes Oldřichov v Hájích.
    Nehoda se stala po 15:00 ve směru na Frýdlant. Vůz převážel munici do areálu bývalých muničních skladů nedaleko Nového Města pod Smrkem k likvidaci. Podle informací z místa nehody je na voze náklad nefunkčních protitankových min.
    Auto sjelo do příkopu, náklad ale není možné přeložit bez přítomnosti policejního pyrotechnika.
    "Firma, které patří kamión, má povolení jen na přepravu, ne na manipulaci s municí," dodala Štrauchová. Pokud se nepodaří odtahové službě kolos dostat zpět na silnici, přivolají pyrotechnika.

    Komentář ze dne: 12.03.2013 09:57:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Na Frýdlantsku havaroval kamión plný protitankových min
    A nevozí jen výbušné látky, ale jedy že? Až se to stane na Spořilovské tak bude pro všechny pozdě. :-(( Tady nikam lidi neutečou a jsou jich tu tisíce.

    Komentář ze dne: 12.03.2013 12:57:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kolínu nový obchvat ulevil, ale hluk trápí lidi v nedalekých Polepech
    11. března 2013 19:11

    Obchvat Kolína je v provozu necelé tři měsíce a zatím se ukazuje, že jeho největší bolestí je hluk. Stěžují si na něj zejména obyvatelé Polep, kterými vede. Řešení požadují po majiteli stavby, což je stát.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/lidi-v-polepech-ru si-hluk-z-noveho-obchvatu-chteji-to-resi t-se-statem-1jp-/praha-zpravy.aspx?c=A13 0311_1898218_praha-zpravy_zuf

    Komentář ze dne: 12.03.2013 17:20:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Obchvat Chebu nechceme, stojí si za svým odpůrci stavby za stamiliony
    12. března 2013 17:13

    Bouřlivá diskuze se v úterý dopoledne strhla v Restauraci v Dolíčku, kde se sešly více než tři desítky odpůrců i příznivců jihovýchodního obchvatu Chebu. Stavbě, která povede z Hájů a Podhradu, vyčítají členové občanské iniciativy, že je zbytečně drahá a dopravně přetíží okrajové části města.

    Zdroj: http://vary.idnes.cz/priznivci-a-odpurci -jihovychodniho-obchvatu-chebu-se-sesli- v-jedne-restauraci-1h8-/vary-zpravy.aspx ?c=A130312_162225_vary-zpravy_pl

    Komentář ze dne: 13.03.2013 08:34:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Praha o sobotách uzavře pro auta Smetanovo nábřeží, chce v centru víc klidu
    Praha schválila návrh, který znemožní průjezd aut na Smetanově nábřeží o sobotách od poloviny května do konce června. Snaží se tak vytvořit klidnější prostředí v turisticky atraktivní lokalitě.

    Když modráci chtějí, tak jde vše. Na Spořilovské viditelně nechtějí! Jenom natahují čas do voleb!

    Komentář ze dne: 13.03.2013 18:16:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Praha o sobotách uzavře pro auta Smetanovo nábřeží, chce v centru víc klidu
    To už tady jednou bylo. Ekologisti to tam zavřeli s tím, že to bude pěší zóna, ale nenašli se chodci, kteří by se tam procházeli. Ekologisti to chtěli zakamuflavat a tak si najmuli brigádníky, aby hráli nadšené chodce. Nakonec se to provalilo a dnes se tam normálně jezdí.

    Komentář ze dne: 13.03.2013 12:42:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Praha odmítla zákaz nočních jízd kamionů na Spořilově
    Zastupitelstvo hlavního města Prahy na svém posledním zasedání odmítlo podpořit dílčí, ale okamžité opatření ke zmírnění následků nadměrné kamionové dopravy v centru Spořilova, které navrhovala městská část Praha 4. Radě hlavního města Prahy sice uložilo, aby se podrobně zabývala všemi body Petice za okamžité odvedení těžké tranzitní dopravy z centra Spořilova, ale současně odmítlo podpořit návrh Prahy 4 na okamžitý zákaz nočních jízd kamionů po Spořilovské ulici a Jižní spojce.

    Pro návrh hlasovalo v zastupitelstvu sedm zastupitelů z ODS, osm zastupitelů, včetně primátora Bohuslava Svobody, se hlasování zdrželo. Pro návrh nezvedlo ruku ani 24 zastupitelů z TOP 09, kteří se zdrželi hlasování, pro byl pouze jeden z nich.

    Petici občanů za okamžité odvedení těžké tranzitní dopravy z centra Spořilova podpořilo minulý měsíc Zastupitelstvo městské části Praha 4. Kompetentní orgány, mj. vládu ČR, Ministerstvo dopravy ČR a primátora hlavního města Prahy Bohuslava Svobodu, v této souvislosti vyzvalo, aby kvůli vážným zdravotním rizikům pro obyvatele Spořilova učinily veškeré kroky směřující k urychlené realizaci dopravního opatření vedoucího ke komplexnímu zlepšení situace nejen v oblasti Spořilova a ke snížení hlukové a emisní zátěže způsobené dopravou současně na Novém i Starém Spořilově, podél Spořilovské ulice, Jižní spojky, Severojižní magistrály a na Barrandovském mostě. Pro toto usnesení hlasovalo všech 43 přítomných členů Zastupitelstva městské části Praha 4.

    Obyvatelům Spořilova jezdí denně pod okny stovky kamionů, které tuto lokalitu devastují, zamořují ji nadměrným hlukem, emisemi a polétavým prachem a jejím obyvatelům mohou způsobit vážné zdravotní problémy. Veřejnost i městská část Praha 4 proto dlouhodobě usilují o vyřešení této nepříznivé situace.

    „Víme, že tento problém se nepodaří vyřešit, dokud nebude dokončena celá jihovýchodní část Pražského okruhu, ale jsme si jisti, že obyvatelé Spořilova by uvítali každé, třeba dílčí zlepšení,“ řekl starosta Pavel Caldr. „Proto mne mrzí, že naše úsilí nepodpořila na celoměstské úrovni většina zastupitelů z TOP 09 a že nás nepodpořili dokonce ani někteří členové ODS.“

    Komentář ze dne: 13.03.2013 20:27:56     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Praha odmítla zákaz nočních jízd kamionů na Spořilově
    A je to vůbec nějaké řešení? Kamiony se pak budou štosovat přes den. Už teď se tu nedá dýchat a když provoz přes den stoupne o ty 2-3 tisíce kamionů nebo i více z noci tak se tu udusíme. A začnou se tvořit kolony ve kterých stoupnou škodliviny několikanásobně až řádově.
    Jiné trasy údajně neexistují, všude jsou zákazy takže pojedou jen tady. Stačí ale ty značky odstranit ne?
    Vše ostatní je jen předstírání, že se to snažíme řešit. To ale nikoho zodpovědnosti nezbavuje. Jednou se budou všichni zpovídat za neřešení situace.
    To co se děje na Spořilově je totiž týrání. Nikomu není líto kojenců, těhotných, malých dětí, seniorů? Nejsou to vaši příbuzní tak vás to nepálí co?
    Jak dlouho ještě?

    Komentář ze dne: 14.03.2013 07:57:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Praha odmítla zákaz nočních jízd kamionů na Spořilově
    Štosovat? Anebo pojedou jinudy?

    Komentář ze dne: 14.03.2013 12:30:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Praha odmítla zákaz nočních jízd kamionů na Spořilově
    Tento dotaz adresujte na odbor dopravy magistrátu. Když bude připravovaná blokáda tak to určitě nějak vyřeší.........................

    Komentář ze dne: 14.03.2013 16:04:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Praha odmítla zákaz nočních jízd kamionů na Spořilově
    Jinudy nepojedou, protože jsou všude zákazové značky a Středočeský kraj je nikam nepustí. Napiště kudy myslíte, že by ty kamiony jely? V ČR je to pro ně nejvýhodnější tak si to naplánují na den a my se tu z toho zblázníme. :-((

    Komentář ze dne: 15.03.2013 16:39:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Návod řešení pro Spořilovskou!
    Pražský okruh blokuje u sjezdu na Jinočany kontejner spadlý z kamionu

    15. března 2013 15:56

    Na Pražském okruhu spadl u sjezdu na Jinočany z kamionu kontejner. Blokuje směr od dálnice D5 k dálnici D1, silnice je momentálně zcela neprůjezdná. Vytvořila se dlouhá kolona vozidel dosahující až k plzeňské dálnici. Podle Ředitelství silnic a dálnic komplikace potrvají asi do 19:00.

    Nehoda se stala před třetí hodinou odpolední. Z projíždějícího kamionu spadl kontejner a zůstal ležet napříč dvěma jízdními pruhy.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/prazsky-okruh-blok uje-spadly-kontejner-z-kamionu-fvn-/prah a-zpravy.aspx?c=A130315_154715_praha-zpr avy_sfo#utm_source=rss&utm_medium=fe ed&utm_campaign=zpravodaj&utm_co ntent=main

    Komentář ze dne: 15.03.2013 17:04:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Ostrava neuspěla se žalobou na stát kvůli smogu. Podala ji pozdě
    Pražský městský soud odmítl žalobu města Ostravy na stát kvůli znečištěnému ovzduší. Ministerstvo životního prostředí, které ve sporu zastupovalo Českou republiku, označilo rozhodnutí soudu za logické. Žalobu prý bralo spíše jako politický akt než jako relevantní spor.

    Soud se žalobou odmítl zabývat, protože ji Ostrava nepodala v zákonné časové lhůtě. "Žaloba nebyla podána včas a zmeškání lhůty nelze prominout," uvedla mluvčí soudu Markéta Puci. Soud tedy vůbec nezkoumal, zda žaloba byla, či nebyla důvodná.

    Ostrava může proti rozhodnutí soudu podat kasační stížnost, o které by rozhodoval Nejvyšší správní soud.

    "Rozhodnutí městského soudu považujeme za logické a správné. Ministerstvo životního prostředí bere situaci v Moravskoslezském kraji z hlediska kvality ovzduší vážně, o čemž svědčí ministerské aktivity v tomto regionu, například program kotlíkové dotace, vyjednaná devadesátiprocentní podpora z evropských fondů pro opatření v místním průmyslu anebo i možnost zavedení nízkoemisních zón," napsal mluvčí ministerstva Matyáš Vitík.

    Žaloba podána o více než rok později

    Soud dospěl k závěru, že statutární město Ostrava se o údajně nezákonném zásahu dovědělo nejpozději 17. března 2009, kdy mu byla doručena analýza kvality ostravského ovzduší, kterou si zadal ostravský magistrát a kterou zpracoval Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě. V té době prý byly městu známy také protokoly o hodnocení kvality ovzduší v různých ostravských lokalitách.

    Žalobce musí žalobu podat do dvou měsíců ode dne, kdy se dozvěděl o nezákonném zásahu. Ostrava však žalobu odeslala až 21. května 2010, tedy více než rok po vypršení zákonné lhůty.

    Ostravský náměstek: Pro stát není stav ovzduší prioritou

    Vedení Ostravy se verdikt soudu nelíbí. "Žaloba rozhodně nebyla politickým aktem. Prioritně nám jde o život lidí v Ostravě a v okolí. Neviděli jsme jinou cestu, jak se domoci zákonného stavu, proto jsme podali žalobu. V pondělí se poradíme s právníky, a domluvíme se na dalším postupu, protože životní prostředí v regionu a zejména stav ovzduší není pro stát prioritou," řekl Dalibor Madej.

    Ostrava podala žalobu na jaře 2010. Domáhala se v ní ochrany před údajně nezákonnými zásahy vlády, ministerstva životního prostředí a ministerstva dopravy, které podle města nedostatečně a neefektivně chrání čistotu ovzduší a nedodržují limity znečištění.



    Komentář ze dne: 19.03.2013 14:47:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Ostrava neuspěla se žalobou na stát kvůli smogu. Podala ji pozdě
    Ostrava podá stížnost kvůli odmítnutí žaloby na špatné ovzduší
    Město Ostrava nenechá jen tak zamítnutí své žaloby na stát kvůli špatnému ovzduší, kterou minulý týden smetl ze stolu pražský městský soud s odůvodněním, že byla podána pozdě. Ostrava podá k Nejvyššímu správnímu soudu kasační stížnost. Novinářům to v úterý sdělil ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD).

    „O kasační stížnosti dnes (v úterý, pozn. red.) rozhodli jednomyslně městští radní. Naši právníci stížnost odešlou v nejbližších dnech,“ informoval primátor s tím, že město trvá na tom, že tamní ovzduší je velmi špatné. „Od doby, kdy jsme před třemi lety podali žalobu, se ovzduší nezlepšilo. Není tedy důvod netrvat na tom, že stát neplní svoje povinnosti. Stále zde totiž nefunguje systém vedoucí k dodržování imisních a emisních limitů,“ vysvětloval Kajnar.

    Není přece možné, že by neexistoval způsob obrany proti tomu, že stát nedělá to, co je jeho povinností.
    primátor Petr KajnarPodle něj námitka soudu, že město svou žalobu podalo pozdě, je neadekvátní. „Nelíbí se mi, že soud řeší formální záležitosti a ne podstatu naší žaloby,“ řekl Kajnar.


    Komentář ze dne: 18.03.2013 10:28:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Provětrá letošní „Rok ovzduší“ evropské klima?
    V EU se schyluje k revizi předpisů, které ovlivňují kvalitu života stovek milionů obyvatel. Šanci na změnu vycítily i nevládní organizace.
    Ekologie Jan Charvát | 18.03.2013

    Podle Miroslava Šuty z Centra pro životní prostředí a zdraví představuje dnes znečištění ovzduší v Evropě největší ohrožení lidského zdraví.

    Evropská komise (EK) se letos chystá po deseti letech revidovat svou zastaralou politiku v oblasti ochrany ovzduší. Šanci na změnu k lepšímu vycítily i nevládní organizace. Šedesát z nich se proto spojilo, aby na komisi vyvinulo tlak a přimělo ji výrazně zpřísnit takzvané emisní stropy, které státům určují maximální míru znečištění. Nově navrhují regulovat i dosud neregulované látky, například prachové částice velmi malých rozměrů.

    Nejde přitom o málo. Podle odhadu nevládních organizací způsobilo znečištěné ovzduší v roce 2000 v členských státech Evropské unie škody na zdraví ve výši 277 až 790 miliard eur. „Znečištění ovzduší dnes v Evropě představuje největší ohrožení lidského zdraví z hlediska vlivu životního prostředí,“ říká v rozhovoru pro ČESKOU POZICI lékař Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví, které se k výzvě spolu se třemi dalšími organizacemi z Česka připojilo.

    http://www.ceskapozice.cz/ domov/ekologie/provetra-letosni-%E2%80%9 Erok-ovzdusi%E2%80%9C-evropske-klima

    Komentář ze dne: 18.03.2013 18:23:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Provětrá letošní „Rok ovzduší“ evropské klima?
    Jen žvásty. Spořilovu to stejně nepomůže, udělá se výjimka a je to. A i kdyby, jaké škody nadělá nezaměstnanost kterou to v době krize způsobí?

    Komentář ze dne: 18.03.2013 11:10:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Jde snad hlavně o zdraví ne?
    Ministerstvo dopravy vykročilo do boje proti přetížené silniční nákladní dopravě, podpoří železnice

    Zdroj: Mediafax

    Zajistit konkurenceschopný systém nákladní železniční přepravy v ČR, tak zní úkol pro rezort dopravy pod taktovkou Zbyňka Stanjury (ODS). Podpořit, proti kamionům, ekologičtější způsob železniční přepravy se pokusí Správa železniční dopravní cesty pomocí zvýšení slevy vozových zásilek, řekl v úterý.

    "Od prvního března se Správa železniční dopravní cesty chystá zvýšit slevu z 15 na 55 procent u přepravy jednotlivých vozových zásilek," nechal se slyšet ministr Stanjura. Dodal, že cílem tohoto kroku je zejména otevřít tento druh nákladní dopravy širší konkurenci. Tedy zlevnit všem dopravcům provozování nákladní přepravy a zabránit rozsáhlému přesunu zboží z kolejí na silnice.

    Stát si od tohoto podpůrného kroku slibuje hlavně zvýšení motivace pro používání ekologičtějšího druhu dopravy a také uvolnit přetížené a poničené krajské silniční infrastruktury od kamionů.

    "Aktuálně využívá železniční nákladní přepravy prakticky pouze státní přepravce, to chceme změnit," tvrdí ministr.

    Ročně se v rámci jednotlivých vozových zásilek po železnici přepraví zhruba 30 milionů tun zboží materiálů.



    Komentář ze dne: 19.03.2013 10:25:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: To na Spořilově nehrozí - neměří se!
    Kladensko trápí znečištění prachem, arzénem i rakovinotvorným benzo-a-pyrenem

    Kladno jako první české město přesáhlo počet dní, po které smí být legálně překročen limit pro polétavý prach (PM 10). Následovalo tak Ostravu, která celoroční „smogovou“ kvótu vyčerpala už v polovině února, a přidalo se k Brnu, které kvótu vyčerpalo počátkem března. Kladensko má však dlouhodobé problémy nejen s překračováním limitů pro prach, ale také se znečištěním arzénem a rakovinotvorným benzo-a-pyrenem.

    „Překročit denní limit pro znečištění prachem je povoleno 35 dnů během roku (1) . Podle údajů ČHMÚ monitorovací stanice Kladno-Švermov překročila limit 36-krát 15. března,“ uvedl MUDr. Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví a dodal. „Obyvatelé Kladenska dýchají ovzduší zamořené škodlivinami natolik, že překračuje nejen doporučení Světové zdravotnické organizace, ale i platné limity stanovené evropskou směrnicí pro kvalitu ovzduší. Politici proto požádali Evropskou komisi o výjimku pro překračování hodnoty pro znečištění prachem, ale platnost výjimky již vypršela v červnu 2011.“

    Jako polétavý prach se obvykle označují částice s průměrem menším než 10 ?m (PM 10). Krátkodobé vdechování prachu zvyšuje počet zánětlivých onemocnění plic, působí negativně na srdečně-cévní systém, vede ke zvýšení počtu hospitalizací a k vyšší úmrtnosti. Dlouhodobé působení prachu zhoršuje plicní funkce u dětí i dospělých, zvyšuje počet chronických obstrukčních onemocnění plic a snižuje délky dožití hlavně v důsledku úmrtí na srdečně-cévní a plicní onemocnění. „Znečištění ovzduší prachem představuje v České republice vážné ohrožení zdraví. Podle zprávy Státního zdravotního ústavu mělo na svědomí za rok 2011 asi 6 400 předčasně zemřelých lidí a 2 tisíce nemocných, kteří museli být hospitalizováni pro akutní srdeční nebo d&yacut e;chací obtíže (4),“ uvedl Šuta.

    Kladensko má také problémy se znečištěním ovzduší arzénem, jehož roční průměrná koncentrace by neměla překročit 6 ng/m 3. Monitorovací stanice Stehelčeves v roce 2011 zaznamenala nejvyššího hodnotu ze všech stanic v České republice, když naměřila 6,8 ng/m 3. Vysoké hodnoty arzénu naměřily také stanice Kladno-Švermov (5,7 ng/m 3) a Kladno-Vrapice (5,3 ng/m 3).

    „Benzo-a-pyren je rakovinotvorný polyaromatický uhlovodík, který se do ovzduší uvolňuje jako výsledek nedokonalého spalování. Jeho celoroční koncentrace by neměla překročit 1 ng /m 3 , ale monitorovací stanice Kladno-Švermov tento limit překračuje mnohonásobně. Například v roce 2011 tu byla naměřena hodnota o 290% vyšší . Zamoření ovzduší benzo-a-pyrenem je tu srovnatelné s některými částmi Ostravy,“ uvedl Šuta.

    Komentář ze dne: 19.03.2013 15:02:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kolony kamionů Spořilovská
    Už delší dobu stojí zase kolony do kopce, je tu příšerný smrad. :-((

    Spořilovské aktuality
    17.11.2024: Před 35 lety...
    Jak jsme prožívali sametovou revoluci na Spořilově? Připomeňte si ve starším článku.

    Starší aktuality


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem9411599
    Prosinec164770
    Dnes2439

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 454 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE