Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Nenakupovat u pilulky.cz!:
    "Proti územnímu rozhodnutí přišly dvě žaloby, po změně vedení ji stáhli na radnici Horní Počernice. Ž . . . " (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Šabatová:
    "„Zima bude těžká. Nevíme, s čím přijde vláda, ale lidem budou muset pomoci i města. Například balíčk . . . " (Do zastupitelstva městské části Praha 4 kandiduje devět volebních subjektů!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Duben  >>
    PoÚtStČtSoNe
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30      

    Mohlo by vás zajímat...

    Komentáře

    ke článku: Legionářský pomník Hrdinům od Zborova se vrací na Spořilov
    ze dne 01.07.2013, autor článku: Vladimír Prchlík

    Komentář ze dne: 01.07.2013 20:49:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - patriot (@)
    Titulek: NE!
    Prosím, řekněte mně, že to není pravda, že pod kostelem nebude stát takové monstrum:

    Komentář ze dne: 01.07.2013 23:53:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Patriot spořilovský (@)
    Titulek: Ano :-)))
    Ano, bude. Iniciativa posílila a získala podporu. Nejde o žádné monstrum :-))) Na Spořilově máme mnohem děsivější obludy, stačí se rozhlédnout kolem sebe. Pomník je poctou všem, kteří bojovali za vznik ČSR, a také prvním obyvatelům Spořilova, kteří se rekrutovali (nejen) z legionářských vrstev. Vrací se na místo, kde byl, než ho nacisté (a jejich čeští přisluhovači) zlikvidovali.

    Komentář ze dne: 06.07.2013 07:35:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Ano :-)))
    Prej se po volbách bude jmenovat milicionář ;-))))

    Komentář ze dne: 22.07.2013 15:19:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - obyvatel Spořilova (@)
    Titulek: Re: Ano :-)))
    vážím si všech co bojovali za svobodu národa i za svobodu slova (narážka na mazání příspěvků v SN - budu za to asi vaporizován ...) a jistě si vhodnou a uměřenou památku zaslouží.
    To co neúnavně, svéhlavě a nedemokraticky prosazuje pan Prchlík s panem Hromádkou je však urážkou těchto hrdinů.
    Zajděte si prosím do galerií a podívejte se jak vypadá umění. Má svoji vlastní uměleckou hodnotu, vyjadřuje krásu. To by mělo platit tím spíše, je-li umístěno ve veřejném prostoru.

    Neničte prosím spořilovské náměstí ohavostí, neurážejte oběti hrdinů kýčem.
    Přijměte některý z mnoha návrhů, které byly prezentovány na veřejných slyšeních, kde spořilováci jednoznačně odmítli útočníka s bodákem a to tam ještě neměl ty dělostřelecké patrony v rozích. Nebuďte prosím paličatí, žijeme v 21. století, respektujte ho i své okolí.

    Komentář ze dne: 02.07.2013 10:38:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Měla by se udělat petice :-( Na těch veřejnýcch schůzích to vyznívalo docela jednoznačně proti pomníku.

    Komentář ze dne: 02.07.2013 10:54:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - T. Hromádka (@)
    Titulek: Re:
    Pane / paní neregistrovaný/á (anonyme), na farmářských trzích to vyznělo jinak. Pokud se vám něco nelíbí, tak nechápu, proč se nepodepíšete. Lidé se zastavovali a se zájmem diskutovali. Byl jsem tam celé dopoledne a mezi všemi se vyskytla pouze jediná paní, která byla proti pomníku, s tím, že se vojáka jako dítě bála. Lidé se zde zastavovali a se zájmem model prohlíželi, brali si i propagační pohlednice. Rozdalo se jich hodně přes sto. Brzy přineseme na stránkách Spořilovských novin i fotografie. Akci podpořili i politici, kteří sem přišli a společně s námi diskutovali nejen o pomníku ale i o důležitějších problémech Spořilova (doprava, kriminalita).

    Komentář ze dne: 02.07.2013 12:32:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    Co udělat na SN novou anketu? Nikoliv tu:

    "Památka hrdinů od Zborova by měla být znovu trvale připomenuta na Roztylském náměstí."

    X

    "Památka hrdinů od Zborova by měla zůstat v propadlišti spořilovských dějin."


    Považuji ji za poněkud manipulativní, nebo jen chybně formulovanou. Ta otázka by správně měla být postavena podle dvou hlavních variant, které by eventuálně připadaly v úvahu, tedy nějak takto:

    "Má být do prostoru navrácen původní památník" X "Má být památka (pomníku) hrdinů od Zborova připomenuta v rámci nového jednotného pojetí pietního místa?"

    Komentář ze dne: 02.07.2013 11:20:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Text tohoto komentáře byl vymazán, jelikož porušoval publikační pravidla našeho časopisu! Redakce

    Komentář ze dne: 02.07.2013 16:33:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Čermáková (@)
    Titulek: pomník hrdinům od Zborova
    Nesouhlasím v současné finanční situaci našeho státu a zejména v souvislosti se situací našich spoluobčanů postižených povodněmi s vyhazováním peněz za nadbytečný a nežádoucí pomník vojáka s bodákem.
    Navrhuji posbírané peníze zaslat některé z postižených obcí.

    V.Čermáková

    P.S. ani svým nejbližším nemusím stavět pomníky, ty, které jsem měla ráda a vážím si jich, nosím v srdci...

    Komentář ze dne: 02.07.2013 18:09:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - - (@)
    Titulek: Re: pomník hrdinům od Zborova
    Nejste náhodou příbuzná pana zahradníka?

    Komentář ze dne: 03.07.2013 12:07:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - V.Čermáková (@)
    Titulek: Re: Re: pomník hrdinům od Zborova
    nejsem příbuzná, ledaže by zahradníci byli všichni jedna velká rodina...

    Komentář ze dne: 02.07.2013 19:52:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - novotny (@)
    Titulek:
    Pane Hromádko,
    nemažte laskavě Vám nehodící se příspěvky, které reflektují jiný názor. Napsal jsem zde slušnýpříspěvek a vy jste to eliminovall. To, že chcete vy a pan Prchlík památník v minulé podobě neznamená, že je chce většina. Nechť udělá MČ referendum, pokud to chce podporovat. Já jsem na náměstí zaznamenal spíše negativní ohlasy, určitě pro tu minulou podobu.

    Jinak je tento plátek pouze a jen Vaše propaganda a Spořilovské noviny nemají s demokraciíí nic společného.
    V.novotný

    Komentář ze dne: 03.07.2013 08:35:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - T. Hromádka (@)
    Titulek: Re:
    Pane anonyme Novotný, anonymy, které pomlouvají a nadávají (a neumí se slušně chovat) budu prostě mazat, to se nesmíte zlobit :-) Jinak odlišné názory samozřejmě vítáme, jsou solí Spořilovských novin.

    Komentář ze dne: 02.07.2013 20:46:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - patriot (@)
    Titulek:
    To, že se na náměstí rozdávaly fotografie pomníku ještě neznamená, že všichni, kdo si fotku vzali, takový pomník chtějí! Mám fotku, ale pomník V TÉTO PODOBĚ nechci. Nějaký menší, přiměřený určitě ano. Ale přece není přímá úměra mezi velikostí pomníku a úctou k hrdinům. Nebo snad ano?

    Komentář ze dne: 02.07.2013 22:13:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - J. Vaněk (@)
    Titulek: Re:
    Jasně, jsem odpůrce pomníku, ale model jsem pochválil. Myslím, že je dobře, že vzniknul. Tím by to ale také mělo skončit...

    Jinak tvrzení z aktualit SN, že "Nebýt vzniku ČSR nebyl by totiž ani Spořilov.", je dost odvážná historická spekulace. Zahradní města nebyla vynález svobodného Československa. Městská spořitelna na Vinohradech existovala už za Rakouska. Kellner, Sklenička a další již také byli pánové v letech. Rozpínání měst ve 20. letech nemá úplně přímou souvislost s politickým uspořádáním Evropy atd...


    Komentář ze dne: 03.07.2013 08:32:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - T. Hromádka (@)
    Titulek: Re: Re:
    Zatím se tady vyjádřili dva známí odpůrci pomníku, kde jsou ty davy :-)))


    Komentář ze dne: 03.07.2013 17:29:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re:
    Domnívám se, že přímo i na těchto stránkách bylo otisknuto polemik několik. Stačí si to zde projít.

    http://sporilov.info/view.php ?nazevclanku=zamysleni-nad-sporilovskym- i-jinymi-pomniky&cisloclanku=2008120 012

    http://sporilov.info/view.php?naz evclanku=forma-budouciho-pamatniku-je-je dna-vec-ale-dulezitejsi-je-jeho-obsah-a- sdeleni&cisloclanku=2008110005

    Pr oti i Spořilovák Branald http://sporilov.info/view.php?nazevclank u=dopis-adolfa-branalda&cisloclanku= 2007120015

    Profesorem moderních dějin UK Jiří Pešek http://sporilov.info/view.php?nazevclank u=potrebuje-sporilov-pomnik&cislocla nku=2007120011

    Historička Tučková http://sporilov.info/view.php?nazevclank u=kauza-pomnik-hrdinum-od-zborova&ci sloclanku=2007120010

    abslovent Lednice, správce zdejší zeleně http://sporilov.info/view.php?nazevclank u=roztylske-namesti-jako-prostor-a-hodno ta&cisloclanku=2007120002

    Všechno většinou odborníci. A to jsou jen ti, co se sebrali a něco napsali. Ano, dost lidí na pomník přispělo. Kdo ale jde s kůží na trh a píše na podporu Zborováka jsou snad opravdu jen dva nebo tři lidé.

    Takže dělat z odpůrců nějaké anonymní hatery skryté za monitory je dosti nemístné.

    JV




    Komentář ze dne: 03.07.2013 08:42:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - T. Hromádka (@)
    Titulek: Re: Re:
    A co třeba vznik moderní Paříže, moderní Prahy (bourání hradeb, asanace) - to všechno souviselo s politickým uspořádáním Evropy, válkami - v druhé polovině 19. století, druhá vlna industrializace s sebou přinesla rozvoj urbanizace (stěhování do měst).

    Komentář ze dne: 03.07.2013 16:58:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re:
    Dobrá, jeden ze čtyř argumentů je diskutabilní (když pomineme, že v ČSR po válce průmysl naopak trpěl výraznou ztrátou odbytišť). To ovšem stále příliš neobjasňuje onu historickou fikci...

    Komentář ze dne: 03.07.2013 17:48:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Daniel Kaiser (reditel@zsjizni.cz)
    Titulek: Prostě si to vydupeme...
    ... ať to stojí, co to stojí a ať tím lidi rozeštveme nebo ne. Tak na mě působí jednání několika spoluobčanů. Pomník byl poplatný své době, jeho vztyčení symbolizovalo ohrožení samostatného státu. Nakonec padl rukou okupantů. I o tom psal a hovořil pan Adolf Branald. Líbí se mi moderní řešení připomínky sochy na náměstí, neztotožňuji se však s replikou sochy, zvlášť v souvislosti s hroby. Bude překroucena spojitost hrobů a vojáka. Na několika setkáních s občany vyznělo NE obnově sochy, odborná komise na Úřadu Prahy 4 nedoporučila obnovit sochu v původní podobě. Zatvrzelost jedné skupiny potírá kompromisní řešení a stále lpí na jednom. Socha místo aby spojovala, rozděluje. Znám jen málo lidí, kteří si sochu přejí, znám však podstatně více Spořilováků, kteří si přeji moderní připomínku doby a ne vztyčení vojáka s bodákem na Národním hřbitově.

    Komentář ze dne: 04.07.2013 14:53:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Prostě si to vydupeme...
    Text tohoto komentáře byl vymazán, jelikož porušoval publikační pravidla našeho časopisu! Redakce

    Komentář ze dne: 04.07.2013 17:36:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - bernášková (@)
    Titulek: Re: Re: Prostě si to vydupeme...
    Myslíte ta hřiště, co jsou den co den nacpaná rodiči s dětmi? Kde žijete? :-D ale to sem nepatří...

    Komentář ze dne: 04.07.2013 18:36:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Prostě si to vydupeme...
    Myslíte, že mezi zahradníkem a ředitelem školy existuje korpuční prostředí? Dlouho jsem se tak nenasmál...

    Komentář ze dne: 05.07.2013 21:54:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Prostě si to vydupeme...
    škoda, že byl autorův text vymazaný, občané by viděli, jak vymazaný názor to byl....

    Komentář ze dne: 04.07.2013 14:37:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - patriot (@)
    Titulek:
    Opravdu výstižné, lépe to říci (napsat) nejde. Díky, pane řediteli.

    Komentář ze dne: 09.07.2013 19:24:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana Karlovská (@)
    Titulek: kde je mír a klid?
    Dobrý den. Prezentovat model na farmářských trzích je poněkud zvláštní, ale budiž. Dělat závěry podle toho, kolik nakupujících zrovna tu kterou sobotu šlo okolo a vyjádřilo svůj názor, je také zvláštní. Tím chci říct, že na farmářské trhy chodíme nakupovat, potkáváme se a přejeme si hezký víkend, nemáme chuť se dohadovat, zda ano či ne pomníku. Podívejte se na komentáře ke článkům ohledně pomníku, a hned máte anketu. Mám v úctě padlé, ale nemám potřebu jim stavět pomníky. Nevěřím, že by si to přáli. A taky znám píseň Karla Kryla, při které už jako holka jsem si představovala padlého vojína, který by rád žil, a ne padl na čísi rozkaz. Argumentovat tím, že bez padlých u Zborova by nebyla republika, je rovněž zvláštní. A co by bylo? Měli bychom se lépe nebo hůře? Kdo to ví? Pojďme se dívat dopředu a mysleme na názory svých dětí, zeptejte se jich, jestli chtějí na náměstí vojáka s bodákem. Můžete udělat anketu ve škole, výsledek je myslím předem znám. Zajímavé je, že necháme dva měsíce ohyzdnou ceduli na krásné soše v parku nad kostelem, a o tom diskuze žádná. Socha krásné ženy ani socha vojáka s bodákem si nezaslouží jedno - naše hádky, boje, soupeřivost, útoky a napadání. To jsou atributy bojů a válek. Zbavme se jich a bude dobře. Sochám i živým.


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem8099413
    Duben102443
    Dnes3469

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 148 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE